TAFSIR MIMPI DALAM PERGAULAN HIDUP

Jikalau anda mengimpikan keluarga.
Maknanya ialah anda akan berusaha dalam sesuatu perjuangan.

Mimpi hidup bahagia dalam keluarga.
Anda akan mengalami keuntungan dalam keseluruhan keluarga anda yang ada.

Mimpi isteri mengandung.
Alamat kurang baik ada aral akan datang.

Isteri bergaul dengan lelaki lain.
Tanda akan mengalami kerugian.

Mimpi memeluk diri sendiri.
Tanda akan dikurniakan rezeki.

Mimpi memeluk isteri orang lain.
Alamat akan timbul suatu keuntungan yang selama ini anda bekerja keras.

Mimpi isteri anda bersalin.
Alamat dapat rezeki yang besar.

Mimpi jalan-jalan dengan isteri.
Tanda akan berselisihan.

Mimpi bertengkar dengan isteri.
Badan anda akan terganggu kesihatan.

Mimpi mengendong anak kecil.
Akan mendapat kerugian dan kesusahan.

Mandi sama-sama diair dari kedua suami isteri.
Akan beruntung dalam usahanya..

Mimpi anaknya meninggal dunia.
Akan timbul pertengkaran dalam rumah tangga.

Mimpi suami isteri berkelahi.
Akan merembukkan sesuatu urusan yang dipandang sangat penting.

Mimpikan ayah anda.
Segala kesulitan anda akan tidak terganggu.

Mimpi yang berhubung dengan melihat, memelihara, atau mempunyai anak sendiri.
Adalah tanda akan berbahaya, ertinya anda akan selalu beruntung terutama anda
dengan anak lelaki.

Anak yatim yang anda impikan.
Maka hidup anda akan penuh kegembiraan.

Mimpi memungut anak yatim.
Tandanya rezeki dan harta akan membumbungkan.

Mimpi mengunjungi rumah anak yatim.
Anda menerima khabar baik dari pihak keluarga.

Mengimpikan seorang bujang.
Alamat suatu perkahwinan ditengah laut, membangun istana diudara.

Mimpi bercakap-cakap dengan gadis.
Bererti anda akan mengalami kehidupan yang manis dihari-hari yang akan datang.

Mimpi melihat ibu.
Bererti anda akan sukses dalam usaha anda yang begitu sulit.

Mimpi menjadi hakim.
Pendirian yang tidak dapat sambutan dari teman. Dan bila anda impikan melihat
hakim,maka kedudukan anda dalan kantor diberikan tempat yang tinggi oleh
majikan.

Mimpi mendengar suara ibu.
Bererti akan tiba benda berharga untuk anda.

Mimpi menulis surat untuk ibu.
Bererti anda akan menerima banyak jasa dan kehormatan.

Mimpi melihat isteri.
Kesayangan suami isteri tak akan kunjung padam sepanjang masa. Jika yang
bermimpi itu bujang maka akan lekas datang jodohnya.

Orang tua yang selalu diimpikan.
Bererti segala usahanya akan sukses.

Mimpi lihat orang mati.
Akan mendapat kesusahan dalam hatinya.

Mimpi meliha orang kikir yang sedang menghintung-hintung wangnya.
Berhati-hatilah berhadapan dengan orang yang ingin lekas kaya.
Mimpi anda sendiri yang menjadi orang kikir.
Menunjukkan anda terlalu memikirkan kebutuhan diri sendiri dalam hal ini anda
harus berhati-hati dihari datang.

Mimpi bertemu dengan seorang perempuan.
Anda akan mendapat senjatadalam perjuangan anda.

Mimpi bertemu dengan orang suci.
Kehidupan anda akan aman dan damai.

Mimpi bertemu dengan seorang pengarang.
Persahabatan anda dapat menemui orang-orang penting dalam bidang sosial dan
dagang. Dan kalau anda bermimpi jadi pengarang, maknanya anda dapat berbakat
seni dan pekerjaan itu kelak anda bisa menguntungkan.

Mimpi menolong seorang pengemis.
Anda akan dapat kemajuan dalam kehidupan dan cita-cita

Mimpi bercakap-cakap dengan seorang petani.
Anda akan menyenangkan hati seseorang yang dianggap penting untuk menyelesai
kan sesuatu soal yang rumit.

Mimpi bertemu dengan polis.
Bererti anda akan terlindung dari kegaduhan.

Mimpi bertemu dengan seorang politikus.
Bererti anda kehilangan banyak sahabat karib.

Mimpi bertemu dengan presiden.
Maknanya alamat anda akan mendapat kehormatan.

Mimpi melihat ratu.
Alamat anda akan sukses dalam apa yang selama ini di cita-citakan.

Mimpi jadi tentera.
Tidak baik kerana selalu mengalami perubahan hidup.

Mimpi melihat setan atau neraka.
Alamatnya memperingatkan kita kepada masa keburukan yang datang kepada kita.

Mengimpikan seorang suami.
Ia akan menikah dalam kurang lebih setahun datang.

Mimpi anda berusia tua.
Bererti anda umur panjang mungkin umur bisa sampai seabad, alamat akan jadi
juru nasihat.

Mimpi umur anda lebih dari umur yang biasanya.
Maka anda akan hidup awet muda demikian juga semangat.

Mimpi mengadakan pertemuan dengan Saidina Abu Bakar.
Akan menjadi juru nasihat.

Mimpi bertemu dengan Kanjeng Nabi Adam.
Alamat akan beroleh amaran Tuhan.

Mimpi anak kecil menjadi besar-besar.
Alamat akan memperoleh kegembiraan.

Jika anak keci tadi beranak serta beristeri.
Ertinya anda akan mendapat kesusahan.

Mimpi melihat bidadari.
Alamat akan jadi priyayi dan kedatangan daulat.

Mimpi nampak Malaikat.
Alamat akan beroleh kekayaan. Dan jika bertemu Malaikat maka segala
kesusahan akan terhindar.

Mimpi nampak orang ramai.
Segala kehendaknya semua akan tidak berhasil.

Mimpi bertemu muka dengan para sahabat Nabi.
Alamat akan dikurniai oleh Yang Maha Kuasa Tuhan.

Mimpi seolah-olah bersua dengan Tuhan.
Alamat yang paling baik. Dia akan dikurniai kehendak hidup yang berlebih-lebihan
dan besar kemungkinan segala dosanya akan diampuni dunia akhirat.

Mimpi dalam mimpi.
Umumnya tidak diterangkan yang bermimpi harus insaf dan banyak mempunyai
kesedaran pada waktu tiap-tiap bangun.

About these ads

181 comments on “TAFSIR MIMPI DALAM PERGAULAN HIDUP

  1. apa kira-kira tafsiran nya ya: saya bermimpi menjumpai 2 mayat yang sudah lama dan reput (masih ada rangkanya) di dalam sebuah kolam. dalam mimpi, saya menemukan 2 mayat ini kerna menymbat paip kolam, jadi apabila saya cek, rupanya ada mayat menyumbat. dan saya tarik mayat ini keluar sehingga paip itu berfungsi semula.
    apa tafsirannya pak? trimas

      • klu saya bermimpi suami saya meninggal dan saya sedih ketika itu sperti hilang upaya kerana harus megurus anak-anak yang masih kecil.dan saya nyatakan pada masa itu, saya tidak kisah soal wang cuma yang saya bimbang bagaimana mengatur anak-anak tanpa suami say di sisi. Sehingga waktu saya terbangun dari tidur, saya menangis seperti kjadian itu benar-benar terjadi.

  2. askum saya bermimpi 3 kali berturut2 tentang arwah ibu saya. yang pertama saya bermimpi bapa saya meninggal dunia. disitu ada ibu saya. mimpi hari kedua, saya dan ibu saya telah dintinggal kan bapa di kompleks beli belah dan menunggu bapa datang.hari ke3 saya mimpi duit yang di pegang saya hilang dari pegangan dan kemudian bapa menyuruh ibu saya mencari tetapi tidak jumpa.
    apakah maksudini ada kaitan dengan kehidupan saya. dan adakah ia petanda baik atau tidak baik

  3. Saya dah 3 kali mimpi dalam bilik tidur saya ada perempuan lain tido atas kali saya dekat dengan suami, tapi suami tak pedulikanya dan saya selalu marah perempusn tu kenapa tak tido tempay lain… Tolong tafsir mimpi ni pak…

    • Berhati hatilah ada orang ketiga yang menyukai suami anda ,,, byk berdoa kepada Allah Swt ,,, dan tanyakan kepada suamia anda ,,, atu selidiki secara diam2 ok .

  4. Saya bermimpi suami saya telah berkahwin dan mempunyai 3 orang isteri. Dua orang isterinya saling mengenali antara satu sama lain. Saya bersa sangat sedih kerana suami krang memberi perhatian pada saya. Dalam mimpi itu saya sangat sedih hingga saya menangis., Bila saya bangun dari tidur, saya dapati ada air mata keluar. Boleh tuan tafsirkan mimpi saya ini.

  5. sy mimpi sy di pinang oleh seorg lelaki yg sy kenal melalui internet.. dlam mimpi 2 jgk sy diberi cincin oleh si ibu kpd kpd lelaki itu.. apakah mksud d sebalik mimpi sy itu?

  6. hmmm….
    saya mimpi berjumpa 2 org jejaka yg berkelakuan berbeza dgn saya.Kedua2 jejaka itu saya kenal di dunia realiti. Seorang memberi makanan kepada saya,seorang lagi langsung tidak mempedulikan saya seprti saya tidak wujud di tempat itu dan saya berasa sangat sakit hati dengan kelakuannya.

  7. sy penah bermimpi, ayah sy memuji rambut cantik sy dah pnjang, ayah sy menyuruh g potng rambut…

    sy pelik..pe maksud mimpi ni..ker hy mainan tdr

  8. Mimpi saya ada
    yang 1 : Bermimpi kedatangan kakak ipar, bersama datangnya kaka ipar itu. Rumah saya jadi banyak ulat bulu banyak sekali dan berwarna …….. anehnya ulet itu ngikutin saya.

    Yang 2 : Saya mimpi hamil, ……..tapi anehnya saya ta mau cerita ke hamilan saya ke suami, karena takut suami tar marah.

    apa maksud dari mimpi saya itu …….
    terima kasih atas bantuannya

  9. apa maksud mimpi menolong orang tua yang ramai ,mereka sesat dihutan dan dahaga kemudian saya azan dan terjumpa sungai yg airnya mengalir jernih,mereka minum sepuas2nya dan saya menghantar mereka pulang kemudian saya pergi

  10. mimpi saya ni cam kelakar sket.. saya mimpi saya mengandung. pastu kucing kt umah mak saya tu pon bunting gak..tp dier suke dok melekap (cam peluk) kt belakang saya ni.hehehehe . x lama dlm bape minggu tu pulak.. husband saya mimpi saya mengandung! ape maksud nyer tu..?

  11. Tolong tafsirkan: saya bermimpi makan ikan yagn sederhana besar sepinggan bersama adik ipar lelaki sebelah suami dan isterinya.

  12. pada hari pertama , saya bermimpi cium seorang lelaki yang tidak dikenali .
    pada hari kedua pula , saya mimpi menolong orang yang tidak dikenali .
    apa maknanya ?

  13. saya bermimpi saya dan anak-anak masuk kerumah ketika itu hujan lebat entah bagaimana saya dan anak2 bersama rumah dihanyutkan oleh banjir disekeliling saya dipenuhi air tiada sebarang manusia pun cuma kelihatan dikelilingi air dan arus yg membawa kami juga tenang dan apabila banjir surut saya dapati rumah dan saya yg hanyut itu berhampiran dengan masjid pada ketika itu kelihatan org baru selesai solat dan mereka semua datang kepada saya dan anak-anak . apakah tafsiran mimpi sebegini

  14. saya bermimipi sambungan internet kena potong kerna tak bayar bil dua bulan untuk bulan okt-nov 09, pada masa yang sama handphone saya dimasuki sesuatu seakan2 sms yang memberitahu kini lebih mudah membayar bil astro di petronas.. saya bimbang ia membawa maksud tak baik..

  15. salam..saya telah bermimpi dgn bekas kekasih saya…saya berasa pelik kerana ketika itu bekas kekasih saya itu menangis..tambahan lagi,sy juga berasa hairan kerana tempat kami bertemu itu adalah sebuah tempat yg gersang..dan lagi..bekas kekasih sy itu memakai telekung…tlglh sy dgn memberi tafsiran yg tepat…plizz…sy perlukn tafsiran and semua dgn secepat yg mungkin…..

  16. sy mempunyai mimpi yg agak menggembirakan tetapi agak pelik juga…sy bermimpi sy berada di sebuah istana yg sgt cantik dan indah pemandangannya..sy bertemu dgn kekasih sy,ibu,ayah dan mak cik sy di tempat yg sama…apabila sy periksa kali kedua istana itu..sy terkejut! sy dah berada di atas awan! skrg ni sy minta pertolongan drpd sesiapa yg bleh mentafsirkan mimpi ini…salam….

  17. Salam…
    1)Saya baru berkahwin dan ini adalah perkahwinan kedua sy. ceritanya begini semingu selepas sy berkahwin saya selalu bermimpikan bekas suami saya hampir setiap hari selama 2 minggu berturut2.

    2) selepas arwah bapa saya meninggal saya selalu bermimpikan arwah hampir setiap hari selama 2 bln. …
    Sy hrp saudara@saudari dpt memberi pendapat tentang mimpi sy. Terima kasih

  18. slm..sy brmimpi bertemu dgn sorang lelaki muda yg x sy kenali, mmkai kopiah & berjubah warna lembut,lelaki trsbut sentiasa tersenyum…dia ajk sy minum & menympikn hsrt nk berkhwin ngn sy…dlm ati ni la clon yg sy cari tpi blm smpt nk jwab dia minta izin beredar sbntr….kmudian dia dtg blik tpi sy x smpt nk bgi jwbn sbb dh trbgun…apa ka mkna d sblik mimpi sy itu…..salam….

  19. askum.. Sy nak tmpang bertanya maksud tentang sy bermimpi,sy bersalin seorang bayi dgn mudah tanpa mengandung..sy br sahaja berumah tangga 7hari.. Tolong terangkan sy maksud mimpi itu.

  20. saya ada buat salah pada kekasih saya.. tapi saya takut n malu nk berjumpa.. saya sayang sgt pada dia… 1 hari saya buat sembahyang mintak petunjuk dari Allah…. saya mimpi bertemu dgn kekasih saya.. kali ke3 saya mimpi baru dapat pegang tgn dia n ingin meminta maaf.. tetapi ada tangan yg menarik kekasih saya hingga terlepas dari pegangan saya.. hanya tgn je yg saya nampak.. adakah tanda dia bukan jodoh saya…

  21. SAYA MIMPI MENGANDUNG PASTU RASA NAK BERSALIN PERGILAH KLINIK, TERPERANJAT SEBAB KAWAN TU TIBA-TIBA LAK JADI MISI. TETIBA MASA RASA NAK BERSALIN SANGAT TAK ADA SESIAPA YANG DAPAT TOLONG. APA MAKNA MIMPI SAYA TU

  22. salam, saya asyik bermimpi bekas tunang saya dan yang terbaru saya bermimpi dia kata saya kena ikut dia sebab perkahwinan kami atas perjanjian dan saya menangis untuk dilepaskan kerana sy amat menyayangi suami saya.

    selama 18 tahun lepas putus tunang saya tidak pernah berjumpa beliau tetapi beliau selalu hadir dalam mimpi saya

  23. saya mimpi orang tua saya meninggal,tapi arwahmya tetap hidup jaga kami.
    trus ada yg lain lg,tp saya lupa.
    apa maksud mimipi saya?

  24. Assalamualaikum,

    Saya mimpi ada majlis di rumah saya , majlis anak perempuan saya bertunang. Apa maksud mimpi saya?

  25. aku bermimpi melihat tetangga saya melahirkan bayi kembar. bayi itu panjang seperti sudah berumur 7 bulan. maksud mimpi tsb apa? berpengaruh gak untuk aku?

  26. Emak mertua saya bermimpi anak beliau iaitu suami saya kahwin lain dengan perempuan yang cantik. Apakah maksud mimpi beliau?

  27. Salam…sy hanya inginkan maksud disebalik mimpi2 sy.
    1. sy bermimpi parit dibelakang rumah dipenuhi air dan banjir. sy terlihat ular sawa dibawa arus air. tapi ada seekor ular sawa termasuk dalam rumah sy dan kakak sy dibelit ular sawa itu tapi kakak sy dpt diselamatkan.
    2. sy bermimpi sy berdua2an dgn kekasih sy di rumah…kami ditangkap berkhalwat…
    blh tlg sy jelaskan apa makna mimpi sy ni….sbb sjk akhir ni sy selalu mimpi yg pelik2

  28. 1) saya bermimpi kawan lama saya berkahwin, dan saya seiring jalan dgn kawan yg lain. didalam mimpi itu saya menegur seorg kawan menagapa dia memelihara kuku panjang.

    2) saya bermimpi berada dia kawasan rumah lama saya, apakah tanda mimpi saya itu.

  29. Saya Bermimpi melihat Ulat Berbulu dan Gatal terus berdatangan kepada saya, dan Saya pun Berusaha membunuh dan membuangnya tapi tetap ulat itu datang terus menerus dan akhirnya saya biarkan cuma tinggal 2-3 Ulat lalu terbangun apakah Arti Mimpi itu? dua kali saya merasakan mimpi tersebut.

  30. semalem mimpi banyak ulet yang nempel gitu d badan . ngeri banget !! pas mau d cabut nampak agak rapet gitu .. geliiii …
    kira” apa ya artinyaa ?

  31. salam..saya bermimpi disarungkan cincin berlian yg sgt cantik ke jari manis tangan kanan.mimpi ini sama dan berulang 3x cuma dlm tempoh masa yg tidak terlalu dekat spjang tahun ini. sya terjaga pada waktu yg sama dlm pukul 3 pg..dan tido dlm keadaan berwuduk srta selesai solat..tlg tafsirkan jika ada..

  32. 1.saya mimpi lihat ramai mayat terbaring atas jalan.
    2.saya mimpi di datangi ular berwarna putih
    -pertama kali datang mematut pada dada saya
    -kedua kali datang seolah menunjukkan dirinya berlingkar bentuk u di atas rumput.
    3.ketiga kali datang mematut tangan kanan saya.apa maknanya di sebalik mimpi saya ini.terima kasih.

  33. saya bermimpi ada 2 org yang xdikenali datang ke rumah saya, saya dan keluaga menjemput mereka masuk, apa maksudnya, tolong terangkan. terimah kasih.

  34. Saya bermimpikan bekas suami saya. Dlm mimpi saya, kita masih hidup bersama,dgn anak-anak dan kami,bahagia dan tersenyum…..Apakah erti mimpi saya?

  35. saya bermimpi bahawa saya akan meninggal dunia dalam masa 6 hari lagi. saya rasa sangat takut dengan mimpi tersebut. apakah maksudnya? tolong la saya

  36. askm w.b.t

    saya bermimpi bertemu dgn bekas isteri dlm keadaan yg sangat membahagiakan

    sudah 2 kali saya bermimpi perkara ini

    mohon ditafsir mimpi ini kerana saya dalam perancangan untuk melangsungkan perkhwinan kedua dengan seorang gadis

  37. mimpi kasut saya jatuh dari tingkat satu ke bawah lalu terkena seorang wanita dan saya minta maaf dan wanita itu kata tak mengapa saya pun turun kebawah dan cari kasut tursebut tak jumpa.

  38. slm..saya bermimpi berada di tempat yg saya x tahu bersama kwn2 saya..saya masuk ke suatu bangunan yg saya sendiri sudah lupe bentuknye tp ad sorang org tue kalo x silap saye dekat dlm bangunan tu..die kate saye dh sesat jauh lps tu die tarik saye suruh ikot die..saye kate x nk dan mntk die bg peluang kat saye lagi..bile saye bangon tido saye sedar yg saye tgh menanges..seram btol..alhamdulillah saye x kate yg saye x tinggal solat tp saye masih mencari diri saye yg sebenarnye

    • sy akan menceritakan pengalaman sy masalah mimpi di sini sy uraikan pertanyaan mimpi sy satu persatu adalah:
      1/sebelum nikah sy bermimpi layangan diatas pohon kelapa.pohon itu tinggi sekali gak pernah sy liat pohon setinggi itu di dunia hanya di dalam mimpi.ku tatap latap layangan itu tiba2 brubah menjadi seorang wanita berteriak minta tolong kepada sy.di bawah pohon itu gak ada seorang pun kecuali sy.lalu dgn mendengar teriakan itu sy langsung letakan bantal.agar jatuh nya gak sakit.ntah bantal itu dari mana yg sy dpt.setelah ku letakan bantal tiba2 wanita itu sdh memeluk sy dlm posisi berdiri dan pasrah ibarat nya sperti hubungan suami istri.yg saya tanyakan apa arti dari mimpi sy baik dari positip dan negatip nya tolong di jelaskan
      2/setelah sy berkeluarga sy berantam terus sama istri sy lalu sy shalat istiharoh sy bermimpi shalat di tangan kanan sy megang golok
      3/sy bermimpi sdh 2 kali berhubungan badan dgn adik dari istri sy di depan istri sy
      4/sy posisi lg di atas rumah tiba2 tangga sy di ambil sama istri sy.lalu sy liat kebawah kpala sy jadi pusing gak ketolongan kepengen turun gak ada tangga nya
      5/sy mimpi istri buka2an baju di depan teman2 nya di dalam rumah
      6/sy sering mimpi istri pacaran lagi
      7/sy mimpi kakak dari istri sy kakak pertama nya duduk di kursi memakai baju serba hitam dan mobil baru nya yg serba hitam
      8/sy mimpi di datangi sama istri sy dan kakak nya lalu sy tunjuk dia dan menjawab dia yg minta pisah ( dia adalah istri sy)
      mohon jawab pak apa arti smua dari mimpi saya itu.trimakasih wassalam

  39. Salam

    Kakak ipar(#2) saya tidak berhubungan dgn ibunya sendiri sejak tahun lalu. Masalahnya, ibu mertua saya tidak membuat kesalahan pun. Ia berpunca dari kakak ipar yang sulung.

    Situasi sekarang – Ibu mertua saya memberitahu bahawa belia telah bermimpi yang kakak ipar(#2) ada menelefon untuk memberitahu bahawa yg dia hamil! So ibu mertua mengucapkan tahniah setelah sekian lama beliau berkahwin buat kali kedua sudah ada zuriat cuma kakak ipar(#2) memberitahu bahawa beliau dah berusia baru skarang nak timang anak…dari situ ibu mertua terbangun dari mimpi..dan pada waktu tu baru saja lepas 4pagi.

    Apakah tafsir mimpi ini? Adakah benar kakak ipar hamil?

  40. saya bermimpi diri saya mengandung dn pkai baju mengandung..tetapi saya belom berkahwin lgi …selepas itu saya pergi ker atas jembatan air laut yg penuh dgn ikan2 yg timbul saya sauk ikan2 diatas air itu ditemani anak saudara perempuan …selepas itu saya bertemu dgn ibu dgn ayah nk ke majlis perkawinan akk saya..didlm 1 dewan..yg ramai orng datang..apakh maksd mimpi saya nie,,

  41. saya bermimpi disuruh telanjang di depan umum oleh pasangan saya, tapi saya tdk mau buka BH, lalu abang ipar saya datang terus saya lari sembunyi di balik semak, sedang pasangan saya cuek dan malah pergi katanya mo liat orang kecelakaan….
    apa sih arti mimpi ini…..

    trus mimpi pasangan saya marah2 ke saya pas saya mo sholat sudah pake mukenah karena PARFUM dia curiga dari selingkuhan saya, trus di semprotkannya ke hidung saya dengan kasar

  42. jadi risau pla bila tgok tfsirn mimpi ni…hsbnd sya slalu mimpi sya mengandung..hmmm…sya sgt2 tkut…tp saya serhkan semuanya kepada allah…semoga mimpi sya mengandung itu menjadi kenyataan…bahawa sya memang akan mengandung..aminnnn

  43. 1) sy mimpi memangku dan mendokong anak saya yg sudah meninggal
    2) sy mimpi saya mengandung

    tolang tafsirkan mimpi sy ni…tkasih

  44. saya mimpi pelik sikit…em…mimpi saya terima nak kawin dengan seorang lelaki x di kenali, pastu kawin dengan lelaki tu n then and the same time di madu kan….bila lihat lelaki tu (suami dalam mimpi) x suka langsung benci adalar…..bila dah kawin perasaan menyesal timbul…..dalam mimpi tu….kenapa yerk? mimpi ni adakah sye akan kawin x lama lagi?

  45. saya bermimpi pasangan saya curang, ada perempuan yang die kenali melalui internet.. saya tidak marah pasangan kerana curang, bila kawan2 marah baru saya sedar kemudian saya marah.. dalam mimpi itu saya seperti di pukau.. bila saya datang kepada wanita itu, die keras seperti tanggang… jadi batu, apa maksud mimpi itu?.. jika baik alhamdulillah.. jika tidak minta d jauhkan

  46. Saya bermimpi…
    1) memakai baju kurung berwarna putih
    2) memakai telekung dan mengadap cermin sambil menangis…..

    apakah maksudnya….

  47. saya bermimpi pulang ke kampung. disambut ibu sambil berpelukan. bila pandang rumah, rumah macam telah di ubah suai tapi belum siap, berwarna putih..apakah maksud nyer..????

  48. salam, saya bermimpi adik laki-laki saya yang sudah meninggal datang ke rumah dan tidur sebelah ibu saya sambil memeluk ibu saya, apa maksudnya? tolong ditafsirkan. terima kasih

    wassalam

  49. Salam.

    Saya ingin meminta tolong tuan menafsirkan mimpi saya ini.

    3 hari lepas: Bermimpi banyak mayat yang telah dikapankan. saya tidak mengenali mana-mana mayat.

    2 hari lepas: Bermimpi memancing ikan dgn rakan. Tali pancing saya putus tetapi rakan saya mendapat 3 ekor ikan pari besar. Dalam perjalanan pulang dari memancing, jalan raya di banjiri air keruh dgn banyak sekali.

    Semalam: Bermimpi abang saya menyatakan kepada saya yang ibu, ayah, isteri serta anak saya meniggal dalam kemalangan. Lalu, saya jatuh dan hampir pitam dlm mimpi tersebut. Realitinya, mereka semua masih hidup.

    Semenjak saya bermimpi, saya berasa kurang tenang. Mintak tolong ditafsirkan mimpi saya ini.

    Terima Kasih.

  50. hi salam smuanya !!!
    akhir2 ini saya seringkali bermimpi kekasih saya curang dan slalu ingin berpisah dengan saya. saya benar2 bingung kerna hubungan kami sememangnya selalu dalam keadaan tidak aman..

  51. salam

    saya ingin tanyekan tafsiran mimpi saya

    1) saya bermimpi arwah nenek saya yg bercakap dgn saya.tapi saya tidak ingat apa yg dibualkan.

    2) saya bermimpi saya mati ditikam,padahal bila saya terjaga saya masih lg bernyawa..alhamdulillah..

    tolongla jawab tafsiran mimpi saya,kerana saya sekarang susah aty.

  52. salam!
    saya sudah mimpi bercinta sudah 2x dengan isteri orang lain dan dia adalah teman kerja..
    tolong tafsirin soalnya saya susah. julius
    semoga sukses

  53. “saya bermimpi jalan2 di dalam pasar dan mengenakan baju lengan panjang putih dan celana panjang hitam, lalu saya bersimpangan dengan seorang gadis cantik sekali, lalu gadis itu memanggilku dengan kata priangan dan memelukku, lalu ia berkata ingin ikut denganku apapun yang terjadi” apa ya arti mimpiku ini….?

    • “saya bermimpi jalan2 di dalam pasar dan mengenakan baju lengan panjang putih dan celana panjang hitam, lalu saya bersimpangan dengan seorang gadis cantik sekali memakai baju hitam bergerlipan putih, lalu gadis itu memanggilku dengan kata priangan dan memelukku, lalu ia berkata ingin ikut denganku apapun yang terjadi” apa ya arti mimpiku ini….?

  54. mohon pendpat teman2:
    sekiranya kita bermimpi punya teman yang membesar bersama dalam mimpi hampir 18 tahun dia muncul dalam tidur~ xpernah kita kenali dalam realiti~apa maksudnya~

  55. saya bermimpi gigi yg sedang berlubang bergoyang dan perlu dicabut. kemudian saya melihat suami bercium dengan seorang perempuan lain.

    apakah tafsiran mimpi saya ini?

  56. assalamualaikum… saya bermimpi dimana teman saya meninggal lalu hidup kembali (mati suri) ttpi ketika itu saya sadar dan langsung bangun untuk menceritakan mimpi tsb kpd teman saya, dgn posisi masih bermimpi (mimpi di dlm mimpi) apakah tafsiran impi saya ini?

  57. kalo bermimpi bertemu orang (laki”) yang sangat sempurna fisiknya di fajar baru terbit
    saya memanggil dia akmal(dalam bahasa arab artinya sempurna) dan dia hanya tersenyum lalu pergi,seperti yang saya lihat dia pergi untuk membersihkan diri..
    saya juga bingung akmal itu apakah memang akmal(sempurna)atau adik saya yang bernama akmal…
    karena ciri” orang yang sangat sempurna tsb sama dengan adik saya yang bernama akmal..
    ataukah orang tersebut malaikat?
    tapi tak bersayap
    oiya 1 lagi, org sempurna tsb tidak memakai baju,, hanya bertelanjang dada

  58. Saya mimpi ngeri iaitu, saya bermimpi anak kecil saya di belit dan ditelan ular sawa ketika hendak buang air di tandas. Apa maksudnya ? Kerisauan sejak saya bgn tidur lg.

  59. Mimpi saya amat mngerikan dan merisaukan saya. Saya bermimpi anak kecil saya dibelit dan di telan oleh ular sawa yg besar ketika sdg buang air. Saya cuba nak selamatkan dgn memijak dan memicit blkg ular. Belum smpat anak saya diselamatkan, saya tersedar dr tidur. Apa maksudnye yer ? Merisaukan saya sampai skrg.

  60. Salam. Sy dah mimpi perkara ni 2 kali dan sy berhrp ia diulangi balik. Sy stress mimpi benda mcm ni. Sy mimpi dijodohkan atau dikawinkan dgn lelaki yg sy tak penah jumpa atau kenali dlm seumur hidup. dan perkahwinan yg dijalankan spt dirancang oleh org blkg and i havent got the slightest idea on who actually planned it. dlm kedua2 mimpi tu, sy tak setuju dan sy berasa sedih sbb dikawinkan dgn org tak kenal dan sy rasa spt dipaksa. cuma dlm kedua2 mimpi tu xdela smpai sy bersetubuh dgn org2 itu -.- anyone here has suggestions? responses would be nice because I really hate thinking about this, it seems really nonsense. thanks

  61. aku sering mimpi potong kuku…. apa yah artiny????
    trus juga aku sering mimpi panen sayur kacang , tapi kacang itu kayu lanjarnya di penuhi dengan baju yang di gantung….. apa ya …. baik ato buruk…..?!

  62. salam hari2 saya mimpi tunang saya curang dblakg saya, dan hari2 juga kami btengkar, ape pn yg dia buat saya yang disalahkan, tolong la bg semangat pada saya, saya dah x sanggup.

  63. saya selalu mimpikan lelaki ada yang dikenali dan ada yang tidak dikenali bercinta dengan saya sukakan saya . tolong tafsirkan

  64. sy bermimpi mliat mayat anak-anak dikamar bapak saya, trus mayat2 tersebut dikremasi. sebelum dkremasi mayat2 tersebut dimandikan di kamar mandi saya. ktika saya akan mandi, suasana dikamar mandi itu menjadi tidak nyaman, akhirnya saya mandi di ruang cuci yang bersebelahan dengan kamar mandi, perasaan pun menjadi resah,, kemudian dalam mimpi itu saya tidur dengan ibu,, hingga merasa nyaman kembali dan saya pun terbangun,, tolong dijelaskan arti mimpi saya.. terimakasih

  65. Tolong d’bantu ya tmn2 saya bermimpi melihat ayah saya menyetubuhi kkak perempuan saya. . . dan sayapun sempat d’gigit bokong olh ayah saya, saya pun marah dan mengusir ayah saya dgn kkak kandung sya itu. . .tolong d’artiian yaa sahabat . .penasaran nii Hikzz

  66. saya bermimpi melihat jenazah sy sendiri dimandikan, dikapankan dan dikebumikan serta di talkinkan… apakah maksud mimpi itu…

  67. Saya mimpi terkena ulat bulu bnyak bngt yg menempel dalam tubuh…saya ketakutan karena tangan saya membesar…apa artinya itu.

  68. Apakah maksud mimpi diri sendiri dikatakan menemui ajal dan bersambung lagi mimpi yang sama mati dilanggar kereta tapi hidup semula.

  69. asskum. All sya ada soalan please.. Ksi tau sya apa mkna mimpi yg sya alami ini.. Ceritanya bergini, sya telah bermpimpi telah di setubuhi seorang lelaki yg sya tidk kenali, tpi di duniya nyata sya memangpun sudh punya suami, apakh erti si sebalik mimpi itu,,dan yg lagi satu sya telah bermimpikn teman sya seorang perempuan dia telah hamil dan sya pula menyentuh perutnya krna ingin merasa gerakkn bayi yg ada di dlm kandungannya, apakh mksud mimpi sya ini please,, comment ok,

  70. askum saya ada mimpi saya behenti kerja dan bekerja ditempat baru, ditempat kerja baru itu saya nampak orang sibuk sgt dan saya tidak kenal mereka & apa maknanya kalau terjumpa duit syiling yang banyak..terima kasih

  71. assalammualaikum…saya bermimpi subuh tadi melihat 3 mayat jiran rumah saya mati membunuh diri…saya dan anak2 saudara saya mengkafankan dan memunggah cebisan-cebisan tulang dan daging mayat-mayat tersebut sambil menangis…apakah maksud mimpi saya ini?…terima kasih

  72. saya bermimpi sedang digangu hantu,dalam masa yang sama saya dimimpikan lagi mimpi dalam mimpi,lalu orang yang sudah tiada bersama saya(nenek saya) saya membawa 2 cincin untuk diberi nenek,dan sebuah makota..

    boleh saya tau`apa kah makan mimpi tersebut”?..terima kasih

  73. Saya bermimpi akan melamar seorang wanita, bersama dengan keluarga saya. namun dalam mimpi tersebut, tidak sampai rumah wanita itu, masih dalam perjalanan saja. Apa arti mimpi saya itu…? Terima kasih

  74. saya beberapa kali mimipi tentang saya dan seorang jejaka menyanyi di taman yang cantik dan besar dengan memakai pakaian pengantin.
    mula-mula sya berjalan di sekeliling taman itu sambil menyanyi lalu tiba-tiba dia muncul. apakah maksudnya pada mimipi itu??

  75. Saya telah bermimpi bakal suami sy mempunyai 3 orang isteri termasuk saya . Dan kami bertiga tinggal bersama di dalam satu rumah . Hidup kami bahagia dan suami pandai mengambil hati kami bertiga . Apakah maksud mimpi tersebut ?

  76. saya bermimpi masuk ke kampung orang yang tidak dikenali dan tinggal dalam rumah orang yang tidak dikenali. Kawasan da kondisi rumah tersebut sangat usang. kampung tersebut sering berlaku pergaduhan dan pembunuhan. saya juga sempat menyaksikan kejadian tersebut dan ternampak kepala manusia yang dipenggal. dalam rumah tersebut, terdapat seorang perempuan yang tinggal dengan ibu bapanya. orang yang tinggal dalam rumah tersebut sangat baik. tiba-tiba muncul seorang lelaki berbadan gemuk dan hitam memberi kami minuman alkohol yang mengandungi dadah…apakah makna mimpi saya ini? adakah mimpi saya mimpi baik atau sebaliknya?

  77. saya bermimpi bertemu dengan presiden luar negri apa arti semua ini?apakah ini pertanda baik apa buruk dalam hidup aku….
    terima kasih

  78. teman wanita saya mngalami mimpi pelik, dia kate dia mimpi tgn dia luke.. luke tu takde lh terok mane, tibe-tibe ad ulat kluar dari luke tu, dan tak lame kmudian saya muncol dan teros mngubati luke tu.. teros ulat tu hilang, apekah mksd mimpi tu ? smpai skrng dia trtanye pasal mimpi tu, hrap buleh tlg

  79. apa ya maksud dari mimpi saya. saya bermimpi mengunjungi rumahn anak perempuan yang saya knali. di dunia nyata saya mengenali dan menyukai anak permepuan tsb. tetapi dia tdk mengenal saya :(

  80. Saya kerap bermimpi berjumpa bekas suami saya tp kali ini saya bermimpi yang dia nak belikan saya tilam tp saya enggan..dan musuh saya (dulu dia kawan saya) memujuk utk bersetuju dan memberitahu bahawa bekas suami saya ingin ruju’ semula dengan saya..
    Apakah maksud mimpi saya ini?

  81. Saya bermimpi bahawa ibu bapa saya meninggal dunia dan cuma tinggal saya dan kakak saya sahaja.selepas itu, saya menangis dalam mimpi. Apa erti nya???!!

  82. hi… maf sya mau bertanya tentang mimpi… saya mimpi menggotong mayat tapi mayat ancur and darah’a mengenai baju saya.. apa’a arti dalam mimpi tiu?tolong kasih tau’a

  83. Sy bermimpi pasangan sy curang bersama lelaki lain..pada mula nye dia menafikan kpd sy dan selepas sy merasakan kelainan pd perangainya..sy terus menyiasat ap yang berlaku.dan di dalam mimpi itu, pasangan sy terkantoi dgn sy bahawa dy curang dengan lelaki itu dan dy memberitahu nama lelaki itu kepada sy. Pd mulanya dy menafikan dan akhir nye dy mengaku. Sy tidak sangka dy akan curang di dalam mimpi itu dan apakah maksud mimpi itu sbnr nye?

  84. saya mimpi saya dipinang dgn lelaki yg bernama fadil. seluruh keluarga jiran tertangga dtg rumah.mereka ckp fadil ni baik, hensem,berkerjaya, ape mksdnye? sdangkn sy xpnah kenal lelaki bernama fadil ??

  85. As salam saya bermimpi melihat orang yg saya kenali terlibat dlm kemalngan jalan raya,suami serta isteri meninggal ditempat kejadian dan anak sulong mereka sahajayg terselamat.apakah maksud mimpi saya nie

  86. sy mimpi tengah memangku anak kawan saya pastu die kencing kt ats sy. Terkena sikit pastu sy mengelak. apa maksudnya tu?

  87. mmakcik saya mimpi saya beranak kembar 4 ,sedang kan saya belum berkahwin lagi,makcik saya sudah berkahwin tetapi tidak mempunyai anak lgi.. apakah maksud mimpi itu?

  88. as salam. boleh tolong tafsirkan mimpi yang saya alami semalam tak?
    saya bermimpi saya diajak pergi ke seorang rumah orang lelaki dan berjumpa dengan ayahnya. (saya kenal lelaki itu).

  89. Saya mimpi ngobroL dengan alm ayah trus mencetak uang sama dya
    trus tiba tiba dya meninggal dan dikuburkan didepan rumah nenek
    apa maksudnya
    terimakasihh?

  90. saya selalu mimpi suami saya kawen lain…
    siap ber episod lg tu…….
    adakah ia membawa ape2 makna???
    siap nangis real lg tue,
    pleaz bantu saya……

  91. jangan percaya… semua ini bohong.. kalau mimpi bertemu tuhan itu bermakna yang kita mimpi itu syaitan.. syaitan boleh membohongi kita bahawa dia tuhan kerana kita takkan pernah tahu rupa allah sehingga di syurga. tapi sekiranya kita mimpi berjumpa nabi muhammad itu benar, dan inshaallah kamu akan selamat dunia akhirat.

  92. sy pernah bermimpi kakak ipar duduk di kursi dgn bdn baju nya yang serbaaaa hitam dan mobil baru nya yg serbaaaaa hitam..apa arti nya tuh mimpi itu???trimks

  93. Assalaamualaikum,saya nak tanya….
    apakah maksud jika kita bermimpi orang yang terdekat (ahli keluarga) menghamparkan kain putih???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s