TAFSIR MIMPI TENTANG PAKAIAN DAN PERHIASAN

Mimpi beli pakaian.
Maknanya janganlah banyak mempergunakan fikiran tentang yang akan datang.

Mimpi anda berpakaian.
Bererti anda akan datang masa susah yang tidak terduga-duga.

Mimpi memakai pakaian seorang janda.
Maknanya anda akan hidup umur panjang.

Mimpi memakai pakaian rumah yang agak kotor.
Maknanya anda akan dapatkan salin pakaian yang baru lagi.

Mimpi menjahit pakaian sendiri.
Bererti anda akan menemui kenalan atau cinta yang baru.

Mimpi baju robek.
Alamat akan datang kematian atau susah besar salah satu dari keluarganya.

Mimpi mendapat baju besar.
Akan memperolehi keuntungan atau pangkatnya naik.

Mimpi kehilangan bajunya.
Akan bersusah hati.

Mimpi pakai topi.
Kedudukan anda yang selama ini tidak juga naik-naik akan segera meningkat.

Kehilangan topi.
Anda akan kehilangan dan ketiadaan lagi pekerjaan sebagai sumber hidup anda.

Mimpi berbaju hijau.
Akan dapat barokah Tuhan.

Mimpi memakai baju putih.
Anda akan dibicarakan ( buru atau jahat ) oleh orang lain.

Mimpi berbaju sulaman atau berenda.
Anak cucunya akan memperolehi rezeki.

Mimpi memperoleh sapu tangan.
Akan timbul perselisihan atau pertengkaran baik terhadap isteri/ suami iaitu yang
dah kahwin atau bagi pemuda terhadap teman-teman.

Mimpi dapat selimut baik.
Bererti anda akan memperolehi sedikit kekayaan.

Mimpikan emas.
Bererti anda akan menghadapi kesejahteraan hidup atau kekayaan.

Mimpi berpakaian indah dan bagus.
Maknanya anda harus berhati-hati dalam dua tiga hari sesudahnya kerana wang
yang anda kumpul sekian lama akan hilang tak tahu kemana perginya. Sehingga
demiakian anda sukar untuk hidup.

Mimpi jual kain.
Bererti anda akan beruntung dalam sesuatu usaha.

Mimpi beli kain.
Ertinya tambah sahabat kental.

Mimpi memberi kain kepada orang miskin.
Ertinya anda akan menemui hadiah dengan tidak dicari-cari.

Mimpi bergelang tangan.
Maknanya alamat akan tersesat segala kehendaknya yang pernah dicita-citakan.

Mimpi diberi keris
Alamat akan mendapat jodoh atau teman hidup yang baik.

Mimpi bersabuk emas.
Alamat akan panjang usianya.

Mimpi pakai giwang.
Ertinya kehidupan akan normal. Jika ia memberi giwang tandanya pekerjaan
anda akan mengalami kemacetan.

Mimpi pakai kalung atau seseorang memberi kalung.
Ertinya anda akan mempunyai suami yang tulus hati dan berbudi pekerti yang baik
sekali.

Mimpi memecahkan kacamata.
Bahawa anda akan menderita suatu pekerjaan walaupun sederhana. Dan jika anda
memakai kacamata sedangkan kebiasaannya anda tidak memakai maka anda akan
menghadapi perselisihan disebabkan salah faham.

Mimpi pakai kaus tangan.
Dalam pemilihan anda akan berhasil.

Mimpi kekeliruan memakai sarung tangan.
Ertinya anda banyak keliru dalam segala hal.

Mimpi menjahit kaus kaki.
Anda akan mengalami kesukaran yang besar walaupun pada mulanya soal kecil.

Mimpi kehilangan kemeja.
Bererti anda akan mengalami kerugian besar dalam dagang.

Mimpi sedang memakai kemeja.
Maknanya anda akan ditolong dalam sesuatu usaha.

Mimpi memegang kipas.
Bererti anda akan mendapat kegembiraan sesudah beberapa saat anda bersusah
payah.

Mimpi melihat atau memakai payung.
Maknanya baik, iaitu ada sahabat yang datang menolong andadalam penghidupan.

Mimpi memakai pedang atau menggunakannya.
Bererti anda dalam usaha akan ada orang yang berikhtiar membelokkan.

Mimpi memakai atau melihat pen.
Maknanya anda akan bergembira dalam vakansi yang akan datang.

Mimpi sedang merokok.
Maknanya anda akan sukses dalam segala rencana. Jika mimpi melihat asap dari
rokok maka ertinya anda akan segera mendapat khabar baik.

Mimpi sandal.
Anda akan mendapat kemajuan dalam rumah tangga.

Mimpi menemukan sapu tangan.
Anda akan menemukan seorang sahabat baru.

Mimpi melihat atau memakai selendang dileher.
Anda akan menerima khabar gembira dan bahagia.

Mimpi selimut koyak.
Anda akan terlibat dalam kesusahan kerana perbuatan lupa.

Mimpi dapat sepatu.
Anda dapatkan budak yang baik.

Mimpi sepatunya mendadak robek atau rosak.
Akan ada keluarga yang tertimpa sakit.

Mimpi melihat selembar serbet.
Alamat sangat baik. Sedang mimpi mengambil serbet dilantai tanda suatu
kemajuam dalam hidup.

Mimpi membersihkan pakaian atau topi dengan sikat.
Bererti anda akan mendapat kedudukan yang pernah dipercayakan.

Mimpi menyikat rambut atau gigi.
Maknanya anda akan membuat perubahan yang akan baik.

Bila seorang bujang mimpikan memakai pakaian sutera.
Maka maknanya ia akan kahwin dengan seseorang yang boleh di kata ganteng, dan
jika wanita atau lelaki yang mimpi itu telah kahwin maka maknanya akan
menerima warisan yg banyak jumlahnya.

Mimpi diberi cincin.
Bererti anda akan segera kahwin.

Mimpi pakai topi.
Anda akan dimintai untuk menerima jabatan baik yang sekian lama kini anda
inginkan.

Seorang wanita bermimpikan memakai tudung yang tebal.
Bererti janganlah memakai pertimbangan sendiri untuk ingin merencanakan
sesuatu usaha atau sosial.

Mimpi menjatuhkan tusuk rambut.
Anda akan menerima sejumlah wang yang selama ini selalu ingini.

Mimpi memakai wangi-wangian yang amat harum.
Adalah sesuatu tanda akan berhasilnya cinta dan perkahwinan akan berbahagia.

Mimpi bahawa barang-barang perhiasan hilang masuk sumur.
Akan timbul sesuatu kejadian yang tidak terduga-duga dan tidak disangka
sangka datangnya.

About these ads

267 comments on “TAFSIR MIMPI TENTANG PAKAIAN DAN PERHIASAN

  1. mas atau embak , saya mau bertanya,saya mau bertanya saya mimpi dompet saya terbakar dan di dalam mimpi itu memang saya sangat sediih dan terkejut.apa arti nya di dalam mimpi saya itu

    • saya bantu mengartikannya, dalam bbrapa hari anda akan tersadar bahwa ssorg yg anda cintai atau sukai tenyata mencintai org lain dan dia pergi meninggalkan anda …. (maaf kalo seandainya salah)

  2. Bermimpi sedang menjahit butang baju tetapi tiba-tiba benang putus. Sedang berfikir untuk menggantikan benang yang putus tiba tiba terbangun……?

  3. saya bermimpi ttg suami saya yang memakai baju putih tp kotor(ada darah) mencari saya,peliknya dalam mimpi saya suami saya seolah-olah masih tidak puas hati dgn saya,mksd saya seakan-akan bdendam…(masalah masa arwah msih hidup)dan dalam mimpi saya juga saya nmpak tulisan”berputeh-puteh
    sepuiteh-puteh
    semporna aku” saya betul2 ingin tahu apakah mksd mimpi saya ini .

    • maknanya:untung bekas makwe anda dh jadi ex..dapat pulak gelang emas itulah lain kali nak cari makwe tu cari yang betul2 jangan main tangkap muat je..hal ini anda aje yang tau sebabnya

  4. Saya bermimpi memakai pakaian baju pengantin berwarna biru. Dalam mimpi itu saya amat kelam kabut memikirkn tempoh persiapan utk majlis perkahwinan saya yang singkat dan semuanya dilakukan dengan segera dan terburu-buru. Apakah maksud sebenar mimpi sya ini?

  5. saya bermimpi seluar tidur sya di pakai oleh perempuan lain dan saya bermimpi lagi kasut saya hilang sebelah dan di gantikan dengan selipar jepun.
    Apakah maksud mimpi ini?

    • maknanya:seluar anda tu dh lama gantilah yang baru..rasanya seluar tu pun dh jadi kain buruk kan, sebab tu ramai yang pakai untuk lap meja atau sebagainya maklumlah mimpi awak tu pun dalam tahun 2008 kalau nak masuk tandas atau jamban luar pakailah selipar jepun..buat apa pakai kasut

  6. saya bermimpi disarungkan cincin emas bertatahkan berlian oleh org (lelaki) yg saya kenali. Apakah tanda atau alamatnya.. Boleh tolon gberi jawapan?

    • maknanya:mulanya lelaki itu akan menurut segala kehendak anda..maklumlah awek punya pasal mula-mulalah katakan..lepas tu rasanya anda sendiri faham apa yang saya perkatakan sebab anda yang lebih mengenali lelaki itu

  7. saya bermimpi pakaian dan mainan anak saya hanyut tapi masuknya kedalam sumur yg dalam apa artinya ya…….? tolong jawab ya…. terima kasih sebelumnya

  8. mimpi kahwin dengan kawan baik yang telah lama tidak bertanya khabar ,apa maksudnya? sedangkan saya mempunyai bf dan merancang untuk berkahwin tahun ni…

  9. sye bermimpi mempunyai rmbut yang panjang sampai ke pinggang…….sedangkan hakikat nya rambut sye pendek….ape mksd mimpi tu?????tlong jwp yerk…

  10. saya selalu mimpi bila di tempat awam saya dapati tidak lengkap berpakaian atau tiba-tiba saja sebenarnya saya mendedahkan bahagian tubuh saya yang memalukan. dalam pada itu nasib baik tiada orang yang nampak atau sedar. dan saya selalu saja dapat ke tandas untuk mandi. itulah dua perkara saya sering bermimpi tubuh terdedah dan berada dalam tandas.

  11. kawan saya bermimpi tentang saya yang berkawin, duduk di pelamin yang ada air terjun seperti di alam kayangan. Tetamu yang hadir memakai pakaiaan putih dan hijau.

  12. Saya bermimpi kehilangan sepatu puteh dan mencari cari tetapi berjumpa banyak sekali kasut yang berwarna puteh. Apakah tafsirannya.

  13. Saya mimpi memakai cincin berlian mata 2 tur matanya jatuh 1 tidak hilang. Trus sya simpan di kantong celana jeans?
    Gmana ya???

  14. saya mimpi mertua saya yang dah meninggal lebih kurang 5 bulan lalu hidup kembali, tapi dia cuma tersenyum dan baring sahaja

    • maknanya:anda seorang yang jenis agak mulut celupar juga suka mengata orang samaada di depan atau di belakang orang akan tetapi orang banyak mengata di belakang anda sebab di depan anda nanti mereka malas nak mengata mengenai anda dah lah angkuh..P/S:sendiri faham ya..

    • maknanya:kumpul lah duit tu dulu..lengkapkan ilmu rumahtangga tu di dada..baru fikir soal kahwin..ni baru je berkenalan dengan seseorang dah fikir dan berangan macam cerita hindustan..P/S:sekarang ni dah kahwin belum..kalau dah baguslah

  15. salam…saya selalu bermimpi seorg wanita yg agak berusia menyarungkan cincin ke jari manis saya di hari pertunangan tapi saya tidak pasti dengan siapa saya bertunang kerana dlm mimpi tersebut saya ternampak kawan saya(lelaki).ada satu ketika saya bermimpi berjalan di atas padang pasir dgn kawan saya itu dan menaiki bukit.saya x dpt menaiki bukit itu tapi kawan saya itu menghulurkan tangannya lalu sy dpt naik ke atas bukit itu.boleh tolong tafsirkan mimpi tersebut?saya ingin tahu sgt2 makna mimpi itu kerana ia selalu mengganggu tidur saya

    • maknanya:akan ada yang melamar anda tetapi pada mulanya anda tidak berapa suka..maklumlah not my taist tapi disebabkan kerana akal budinya serta tingkahlakunya..akhirnya anda tertarikh jua..yang sekarang ni pada renungan saya telah pun menjadi suami anda..itu pun kalau betul..P/S:jangan pandang belakang

    • maknanya:confirm kakak anda dah lama tak bekerja lagi dengan bos dia tu..sebabnya bos dia cekik darah..hanya kakak anda aje yang tauu..

  16. saya bermimpi memakai anting emas dan anting itu rusak….jd sy pergi ke toko emas untuk menukarnya….saya minta yang halus tapi di kasi yg tebal dan sedikit berkarat…..saya mau yg nipis juga….sampai orang2 di toko mas itu marah dan nyuruh saya tunggu sampai toko itu tutup….apakah artinya…baik atau buruk?

    • maknanya:anda akan mengadaikan emas anda itu ke kedai tersebut kerana anda terdesak memerlukan wang dengan segera dan jumlah yang anda perlukan,akan tetapi harga emas yang anda minta itu tidak menepati piawaian harga emas semasa sedangkan harga emas anda itu harganya kiraanya gramnya tidak boleh anda minta tinggi lagi..itu pasal tauke tu marah terus tutup kedaii..

    • maknanya:janganlah anda mencari kemarahan mama anda dalam waktu terdekat ini apatah lagi sendalnya itu adalah kesukaannya

  17. Saya mimpi , baju couple saya dan pacar saya gosong keno setrikaan yang lupa saya matikan. Kira-kira apa ya maksudnya ? Makasih (:

  18. saya bermimpi sehari sebelum bertunang saya kelam kabut mencari bju tunang saya.lalu sy telefon cousin untuk meminjam baju kebaya nye..die beri baju kebaya warna coklat dan biru serta selendang ungu..tp sy tidak tahu siapa tunangan sy ketika itu..ape maksudnya?

  19. saya bermimpi sy dan sepupu2 saya singgah di sebuah hotel di sebuah pekan kecil..dengan tujuan pergi ke tandas sebelum meneruskan perjalanan..tetapi sewaktu keluar dr hotel sandel saya telah hilang (sandel sy tebal 3 inch dan berwarna hitam) hilang dipakai orang…jadi sy telah berjumpa dgn supervisor di hotel tu mengadu kehilangan sandel. tidak lama kemudia dia memberi sy kasut ya berganda lebih cantik,iaitu kasut buts berwara hitam dan warna tanah berjenama ELLE,panjag smpi bawa lutut……………………………………apa ertinya mimpi ni………………

  20. apa maksud mimpi buat satu function perkahwinan yang tiba-tiba dibatalkan dengan serta merta..lepas tu ada kilat tembak menuju pintu dapur?semua tempat gelap gelita selepas bunyi kilat..

  21. ustaz….saya nak tanya sesuatu…..sekiranya kita slalu mimpi seseorang yang memakai baju warna putih….dan apakah maksud mimpi itu……saya sering kali mimpi pasal seseorang memakai baju warna putih…..apa erti mimpi itu…tlong bantu saya selesaikan mslh saya ini…??????????

  22. saya bermimipi melihat mantan pacar saya tersenyum memasuki rumah bersama saudara perempuannya setelah itu dia kembali meghampiri dan menyapa saya tetapi anehnya dia memakai anting-anting/giwang ditelinga sebelah kanannya, entah kenapa kemudian saya cepat-cepat pergi….. apa artinya ini ya……….tolong kirim lewat email saya

  23. saya bermimpi melihat diri sendiri nikah di dalam sebuah masjid dan para jemputan datang agak ramai; ada tetamu yang tidak diundang namun mereka semua mengucapkan tahniah. apakah maksud mimpi tersebut? ada yang mengatakan saya akan ditimpa musibah dan ada pula yang mengatakan saya tidak patut berkahwin dengan lelaki tersebut. sila tafsirkan agar saya tahu apa yang harus saya lakukan. terima kasih.

  24. sye bermimpi ternampak bulan penuh dan bulan memancarkan cahayanye terkena tepat muka saye, tahu tak ape maknenya? tq

  25. Saya mimpi di datangi teman teman lama tapi mereka datang dengan baju yang lusuh dan kusam seperti baju yg sdh lama di pakai sehingga warnanya menjadi butek, apa artinya yah??????

  26. ass…,saya mau tanya saya sering sekali bermimpi bertemu teman lama saya waktu kecil, padahal saya sangat jarang sekali bertemu madia dan sebelum’y saya g’pernah mikirin dia, lebih dari lima kali saya mimpi’n dia dan dalam mimpi saya itu se olah” saya dah dekat ma dia…
    Maksud’y apa ych plizzz donk bals…???

  27. Saya mimpi hampir semua perhiasan yang saya punya itu berkarat. hanya ada satu kalung yang tidak berkarat. Apakah arti mimpi saya itu?

  28. tadi pagi sy bermimpi memakai 2 cincin emas di jari yg saya 1 di jari tengah dan 1 lagi di jari manis,,dan saya bermimpi membuka 1 kota n dalam nye ada sebentuk cincin emas saya mahu memakai tetapi tidak muat di jari saya apakah petanda mimpi sy itu,,,,suda 2kali sy bermimpi yg sama,
    trime kasih

  29. salam…sya ingin bertanya pndpt mengenai mimpi sya..
    sya akhr2 ini ada bermimpi sya berkemban didpn org rmai..kdg,tdk berbaju…apakah mknanya..??
    mimpi yg ke-2 : sya bermimpi telah bertunang dgn sseorang, tp dia bknlah kekasih sya…sya jga xpasti siapa dia didlm mimpi sya…blh tlg jelaskan apa mksd kedua2 mmpi sya..??
    asssalamualaikum..

  30. saya bermimpi saya menjadi model tapi saya memakai baju pengantin. saya bergaya sedih dan di foto oleh seorang laki-laki. dan aku kabur pulang. tapi pulangnya saya di jemput oleh adek perempuan saya. saya ingin tau arti dari mimpi saya ini harap di balas ya….

  31. 1) saya bermimpi ibu saya memakai tudung bertukar-tukar kali…

    2) saya bermimpi mengandung besar…

    tolong jelaskan mimpi saya itu, terima kasih.

  32. mimpi kakak ipar saya dipaksa menukar baju dihadapan seseorang yg tidak dikenali sambil saya memerhatikan dari jauh dlm keadaan gelisah sambil memberitahu isteri saya.Tolong jelaskan mimpi saya.

  33. saya bermimpi ada org nk hadiahkan saya kain sembahyang.. Dia cakap ambik lah senang sikit klau ada org datang rumah nk sembahyang

  34. sya bermimpi kehilangan cincin saya,setelah itu saya cari2 & tidak ketemu,beberapa lama kemudian cin2 itu ketemu di kamar saya & sya pakek lagi,,apa artinya ya?

  35. pagi mbak..tadi malam saya bermimpi, saya mendapatkan jatah baju yang banyak dari bupati, bajunya cantik2 tapi saya memilih yang seseuai ukuran saya dan saya mendapatkanya dan sangat cantikk..apa maknanya y..tolong di tafsir y mbak..

  36. saya bermimpi seorang perempuan menunjukkan pokok serai wangi, katanya batu batu permata yang ada semua untuk saya, batu permata itu ukiran sebutir butir berlian yang teramat banyak kutip kutip di merata tempat tapi tak pernah habis. Saya jugak berhak untuk bagi pada sesiapa yang inginkannya. Sekali dua terdapat ramai emas juga selain batu berlian yang berbagai saiz dan warna.

  37. salam..sy nk tnya..3 hr lepas sy ada bermimpi sahabat lama saya memberi baju putih untuk saya pakai dan tinggal di hospital..kmudian saya mintak dia bagi baju lain iaitu baju yang biasa diberi oleh hospital..tp x dilayan..boleh x bgtau sy apa makna mimpi sy ini..terime ksh..

  38. Saya bermimpi orang menarik baju dan saya menarik baju sampai koyak,…..apa makna nya?tapi masa saya mimpi…waktu pagi pukul 6 gitu.

  39. mlm td sy mmpi..sumone yg sy knl..bg sy cincin…cm pelik un ad…n sy pk ue cume mainn tdo je…sbb takn r akn sgere kawen..sbb umo sy bru 15

  40. Malam, ini tadi saya bermimpi dapat “Keris” tapi dengan keberadaan keris ini saya merasa susah.. akhirnya keris itu di bwa oleh adik saya dan dibuang di tempat sampah.. itu kenapa ya??? jangan2 jodoh saya gag jadi datang??? :(( terimakasih semoga jawabannya baik.. amin

  41. saya bermimpi diberi cincin emas kepunyaan ibu oleh ibu. saya sangat jelas rupa paras cincin tersebut dan setahu saya, ibu tidak mempunyai cincin yg demikian.

    mustahil jika maksudnya saya akan berkahwin kerana saya sudah dan masih bersuami.

    konfius betoi……….

  42. saya mimpi di beri cincin dan di masukkan ke jari manis kiri saya oleh istri teman saya
    saya sudah berkeluarga ,,, apa artinya

  43. salam..sy bermimpi sy bertunang..tetapi setelah majlis pertunangan selesai barula sy sedar yg sy tidak mengenali bkl suami sy itu..apkh mksud mimpi sy ini??

  44. Saya bermimpi, pakai stocking hitam, serta kaos dalam, lalu cari pakaian lama tidak ada, yang ada pakaian baru, dan saya tidak pakai, hingga saya memakai pakaian kaos dalam serta stocking hitam, naik tangga, apa artinya ya?

  45. Saya mimpi diberikan oleh sepupu saya, baju putih panjang sama seperti yang saya punya. dan kemudian saya diberikan lagi baju putih panjang yang berbeda oleh suami saya.
    apakah arti mimpi saya?

  46. saya bermimpi membuang cincin saya 3 bentuk dan campak ke sungai sewaktu mandi , dan dapat tangkap semula dan pakai di jari dan selepas itu saya wuduk dan sedar dari tidur, apa maksudnya, cuba cerita sikit

  47. saya mimpi di belikan dan pakai celana jeans baru, kemudian mimipi di tunjukkan sepatu yang bagus karena sepatu yang saya pakai mudah sobek. kemudian saya pakai contoh sepatu yang bagus. apa artinya ya? pls reply soon.

  48. saya bermimpi, saya dan dua orang kakak saya bertunang serentak. malah tunang kak saya kelihatan memakai rantai di leher. malah lelaki itu sendiri yang menyarungkan cincin untuk kakak saya. saya pula ayah lelaki yang menyarungkan cincin, malah ayahnya menyarungkan dua bentuk cincin dan ketika itu abang ke-2 saya dan bakal tunang saya sedang melihatnya. tapi yang pasti saya tidak mengenali lelaki tersebut. setelah ayah lelaki selamat menyarungkan cincin beliau menyatakan hasratnya untuk melangsungkan perkahwinan sebulan dari hari pertunangan. saya dan abang saya terkejut dengan permintaan tersebut. apakah makna mimpi yang saya alami.

  49. saya bermimpi memakai baju pengantin siap bertudong dan ada bunga disebelah kiri kepala dan disandingkan beramai-ramai apakah maksud mimpi saya itu

  50. salam…malam tadi saya bermimpi berkahwin dan disarungkan cincin. kemudian saya pergi ke kedai kasut dan membeli kasut. selepas pulang, saya kembali lagi ke kedai tersebut untuk mencari kasut lagi. tapi sudah tiada yang berkenan. sehingga saya terjaga, saya masih mencari-cari kasut di kedai itu. boleh bantu tafsirkan mimpi ini? saya musykil. terima kasih.

  51. salam damai… saya bermimpi bos bagi 2 helai baju yang cantik tapi saya rasa baju itu terlalu kecil untuk saya..

  52. Saya bermimpi melihat anak beranak (ibu dan anak gadis) menangis di kedai emas sambil memegang sebentuk cincin belah rotan emas. Mereka seolah-olah ingin membeli cincin itu

  53. saya bermimpi mencari kasut bersama suami, apabila terjumpa kasut yang dipilih oleh suami, kasut tersebut tidak berkenan di hati dan saiznya lebih besar, selepas mencuba kasut tersebut didapati suami telahpun tiada….

  54. klo sy bermimpi seorang perempuan cantik memakai baju hijau yg minim dan longgar sedang bercakap2 sama saya dan tiba2 muncul laba2 besar…, yaa sebesar telapak tangan sih kira2…, maksud apa tuh….

  55. saya bermimpi punya kalung emas, tapi hilang tak jelas kemana, , , saya merelakannya tapi benar2 kecewa …artinya apa ??

  56. saya bermimpi melihat dua orang mendatangi saya, satu diantaranya hanya memakai kasut sambil tersenyum….apa artinya???

  57. ibu saya bermimpi memakai pakaian ketat pada hari pertama.Pada hari kedua pula, dia bermimpi dia telah menyelamatkan kuda bebelang. apakah maksud mimpi ibu saya itu?

  58. Sy plak mimpi sorang laki sarungkan cincin emas putih kt jari sy n dlm list ats ni kalo ade org bg cincin kt kte mksudnye kte akn segera bkahwin..haha!….sy xpercaye 100% tp sy pegang jez untk sedapkan hati jer….*kalo sy slh inform eh…*…ni emel sy : noorsyafiqahm@yahoo.com ….

  59. kalau mimpi cincin yang tiap hari saya pakai,,saya berikan ke orang lain sebagai tanda hadiah ulang tahun ..itu tandanya apa??? tolong bals ya thx

  60. Saya bermimpi naik di atas menara dan diatas menara itu banyak burung berterbangan dan di situ saya di beri selimut tebal oleh seseorang arsitektur bangunan, setelah itu saya terima tetapi saya kembalikan kembali.kira-kira apa ya makna dari mimpi saya itu?

  61. sy mmpi tak pakai tdung.sdgkan sy mmg pakai tdung. dlm mmpi tu ada lelaki tegur sy, knp sy tak pakai tudung.sy kt, hr itu sj sy tak pakai krn sbnrnya sy tdk prnh tdk pakai tdung.

    apakah makna mmpi sy itu?

  62. saya bermimpi kehilangan beg tangan bewarna hitam,sehinggalah saya tersedar dari tidur namun beg trsebut tetap tidak dijumpai.

  63. saya mimpi menyebrangi sungai yg deras tp melalui jembatan tetapi sendal saya terjatuh danketika mau plg lg sepatu saya jg terjatuh dan ditgh sungai itu ada org tua yg menemukannya dia suruh sy ambil tp posisi sy lg gendong anak saya dan di hujung jembatan itu saya temukan sendal yg empuk dan lembut kemudian sy pakai

  64. Tadi malam saya bermimpi nyi roro kidul mau jodohin saya ma anaknya tapi saya tidak mau trus pasukan nya memaksa saya tuk ikut kedasar laut tapi saya berhasil kluar. itu tandanya apa Y?????

  65. saya telah bermimpi pada 2 hari yang lalu… antara jam 5-6 pagi. lalu bingkas bangun dari tidur. Dalam mimpi tersebut saya dapat cincin emas dijari telunjuk sebelah kanan. Apa yg menarik, cincin itu mempunyai dua lembar daun disisi jari telunjuk saya, manakala sekuntum bunga ros diatas jari tersebut. Dihiasi dengan lidi yg terhias antara sekitar bunga dan daun emas tersebut.

  66. saya bermimpi kehilangan telekung@kain tudung telekung sahaja,ketika itu saya ingin memakainya sedangkan kain nya sudah dipakai….dan mencari tak jumpa2…apa maknanya?

  67. saya bermimpi tentang seorang wanita yg dikenali memaki baju putih sedang membuat sesuatu tetapi apabila dia memandang saya dia akan tersenyum. apa maksudnya

  68. Saya mimpi perhiyasan emas jatuh di atas atap di dalam rumah saya,Emasnya saya masukkan didalam kantong saku celana saya kantong celana saya penuh dengan emas apakah makna dari mimpi saya tolong di tapsir kan terimakasih

  69. saya bermimpi tiba2 di tangan saya ada seutas rantai emasdgn ada loketnya dan saya tunjuk dan dan suro org itu pegang(perempuan) lepas tu saya dapat lagi rantai sekali ngan loket tp emas putih pulak.. saya tunjuk kt perempuan yg pegang rantai yg mula saya dapat..saya tgk rantai itu serupa saje, cuma beza warna nya sahaja.. saya tengok perempuan itu pakai rantai yg saya suro dia pegang itu.. pa maksud mimpi saya tu ek…

  70. kalau mimpi tentang seorang wanita yg dikenali memakai baju putih tudung hitam. sedang membuat sesuatu kemudian tersenyum kpd kita. ada maksud?

  71. saya nak tanya sy mimpi berjumpa awal shaari yg tersesat jalan & bertanya arah kepada saya..pada masa yang sama saya berbual panjang dengan awal, sedang rancak berbual dtg 2pasangan yg sy kenali… awal minta diri tuk pulang sebelum pulang beliau sempat beri saya setin air… lepas tu saya minum air tu,saya xperasan dalam air ter sebut ada sehelai rambut…apa yg terjdi lepas saya minum air tersebut saya muntah darah & keluar bende tajam seperti paku.. di pendek kn cerita saya ibarat terkene santau…jd apa yer makna mimpi saya itu… insan ketakutan

  72. ASSALAMUALAIKUM …. Tolong tafsirkan mimpi nie …. saya bermimpi berkemban dan orang ramai datang dekat rumah… apa maksud mimpi nie… dan sejak akhir-akhir saya selalu mimpi kucing yang yang banyak entah mana datang nya

    • saya bermimpi di ruang tamu rmh saya ada byk ikan mas warna item???
      trs kakak saya,saya suruh ngambil ikanx sama jala,,,,
      gt napa yach?????????

  73. sya mpi di beri celana pa y artinya.. dan
    mantan sya jga mimpi bersetubuh dngan sya .apa arti dri mpi saya dan mimpi mantan pacar sya tlong di jawab y..

  74. Mimpi kehilangan jeans apa ya?

    Ohy saya belum punya E-mail Pribadi. Tu alamat FB sy, kirim ke inbox aj ea. Thanks

  75. ass’kum. . . saya mau tanya klaw bermimpi kalung yang kita putus pertanda apa itu ya. . .. .

    mHon jwban nya. . . .
    skian trima kasih. . . . .

  76. Saya bermimpi diberi baju seragam sma putih tp lusuh dan sudah kotor tp sy senang dan menyetrika serta memakainya,apa maknanya ya

  77. Sy mimpi m’gunakan s’pasang kebaya b’warna kuning..sblmx jg prnah mimpi m’jemur bju kebaya b’warna kuning. Apa yah mkna mimpi sy? Tq ^^

  78. Saya mimpi ngaku-ngaku sudah bertunangan, tpi ada seseorang yang tdk percaya dan ingin melihat cincin pertunangan,saya kebingunan,karna sya tdk memakai cincin.
    Akhirnya saya sprti org yg ketakutan.

    Arti mimpinya appa ya ?
    Tolong bantu ya’

  79. ibu sy mimpi celana panjang hitam saya hanyut disungai dan tdk bisa d temukan, dan saya mimpi d kejar2 kura-kurj dan mau di gigit,itu artinya apa ya itu,trimakash.

    • waduh…beli lagi tuh celananya buat ganti yang hanyut,,banyak-banyak istighfar akan ada sesuatu yang terjadi diluar perkiraan anda…

  80. salam,..apa maksud mimpi memegang dua bilah parang…..selaian itu apa maksud mimpi dapat dua selimut….terima kasih

  81. saya mimpi kawan saya pakai telekung putih dan baru lepas solat. sepatutnya malam tu kami hendak berjumpa tetapi tak jadi. dia hanya melambaikan tangan pada saya dengan memakai telekung dan saya lambai lepas tu saya balik. apa ye tafsiran nye?

  82. saya tadi mlm bermimpi saat upacara gabungan lupa bawa topi trs saya mendapatkan topi yang berbeda dari peserta smuanya…. apa maksudnya???

  83. saya bermimpi bertemu nenek saya diperkarangan rumah, nenek saya menyarankan dan menyodorkan saya kaos berwarna pink pas badan, kemudian saya masuk kerumah dan bertemu ibu saya, beliau kemudian juga memberikan saya sebuah kaos berwarna pink longgar dan memberitahu bahwa kaos tersebut akan cocok sekali untuk saya, artinya apa ya??

  84. sy slu mimpi dapat rantai emas…..smapai sy tfkir2 apakh maksud nyr…..dah lah rantai emas yg sy mimpi tu bnyk dn mlibatkn family sy…..harp2 mimpi ni tntg kbaikn…

  85. saya bermimpi telah menjumpai kasut saya yg telah lama hilang. kasut tu berwarna merah tp dlm keadaan yg baik & bersih..

    apa yg tersurat & tersirat dlm kimpi saya itu?
    Ada ka petanda baik @ buruk??

  86. assalamu alaikum.
    saya mimpi memakai pakaian orang sudah meninggal…..
    apa arti dari mimpi tersebut……tolong bagi rekan2 yg tau dengan arti mimpi tersebut….trima kasih.

  87. selamat siang,
    saya mimpi memakai kalung, kalung yang satu emas tebal di leher saya, dan satunya lagi kalung imitasi dan kalung tersebut hancur jatuh di tangan saya. apa maksudnya ya. trimakasih.

  88. Assalamualaikum, tadi kawan saya bagitahu yg dia mimpi pergi ke kedai suami yg sedang masak, pakai baju putih tapi kotor dan kawan saya tanya dimanakah saya kat suami saya dlm mimpi tu. suami saya jawab tak tahu… apa makna mimpi kawan saya tu… kawan saya ni tak pernah jumpa dan kenal suami saya pun.. itu yg peliknya…

  89. saye baru diceraikan beberape minggu lalu…baru2 nie saye bermimpi bekas suami saye memberikan cincin emas kepade saye..

  90. Saya bermimpi… melihat teman saya diberikan baju baru oleh orang lain… kira2 apa ya artinya? terus apa ada pengaruh nya buat aku? Terima kasih sebelumnya

  91. sy bermimpi cincin yg sy pakai patah mnjadi 2 bagian,,,dan dgn bersamaan sy melihat gelang emas patah juga mnjdi bbrpa bagian…

  92. Suami saya bermimpi berjumpa dengan bapanye yg telah meninggal dunia . Bapanye memakai pakaian berwarna warni dan menanyakan khabar saya juga pekerjaan saya.
    Ape tafsir mimpi itu .
    Kemudian suami saya bermimpi kami berdua menaiki bas dan bas membawa kami pusing pusung kota . Ape tafsir mimpi yg ini ?

  93. saya bermimpi diberi sebuah keris oleh seseorang bersurban dan perpakain putih, beliau berpesan jaga keris ini dan keris ini akan melindungi anda dan keluarga. setelah itu keris tersebut saya letakkan di suatu tempat dirumah, tetapi keris tersebut tanpa saya sadari telah ada dibelakang tubuh saya. dan keris tersebut berbicara jangan takut saya akan menjaga kamu dan keluarga kamu. hanya saya yang bisa melihat keris tersebut. mohon apa arti/makna dari mimpi saya.

  94. Assalamualaikum..Mimpikupula dalam keadaan sedang sembahyang bila bangun daripada tidur tangan kanan dalam keadaan telunjuk bermakna balam keadaan tahiyat…Apakah maksud tafsiran mimpi tersebut?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s