TAFSIR MIMPI TENTANG APA YANG DIKERJAKAN DAN DILIHAT.

Mimpi berpergian.
Alamat akan kesusahan dalam hati.

Mimpi sedang berjalan disungai.
Alamat akan berduka.

Mimpi berenang di sungai.
Alamat segala niatnya tidak akan terkabul.

Mimpi bergirang hati.
Alamat akan di murkai oleh Yang Kuasa.

Mimpi bermain-main dengan teman-teman.
Alamat akan mendapat sesuatu rintangan.

Mimpi berjumpa dengan sesama manusia.
Suatu alamat yang paling baik.

Mimpi bertelanjang.
Suatu alamat buruk yang akan menimpa diri anda.

Mimpi bearak-arakan.
Alamat bahawa anda dalam kehidupan selalu diliputi peristiwa ngeri, kesibukan
kerja dan lain-lain yang penuh pekerjaan merintang.

Mimpi bercumbu-cumbuan.
Suatu alamat anda sedang dibicarakan orang.

Berlayar diair yang tenang.
Alamat anda akan mengalami suatu kehidupan yang tenang.

Mimpi akan belanja di toko.
Alamat rumah tangga anda dalam kebahagiaan.

Mimpi berpantang minum segala yang memabukkan.
Alamat kesihatan anda baik sekali.

Mimpi melihat orang muda atau anak-anak berkelahi.
Alamat banyak pertikaian dalam rumah.

Mimpi melihat orang berkelahi.
Alamat anda akan mendapat sesuatu keuntungan dalam perdagangan.

Mimpi melihat binatang berkelahi.
Adalah menandakan suatu peristiwa yang tidak enak pandangan mertua atau ipar-
ipar anda.

Mimpi bertaruh.
Ada suatu tanda yang anda sedang mengikat diri dalam suatu risiko yang
mempertahankan keamanan peribadi.

Mimpi sedang berbicara.
Alamat bahawa soal yang selalu digaduhkan akan selesai sendirinya dalam cara
yang menyenangkan .

Mimpi melihat orang boxing atau anda sendiri yang boxing.
Suatu kesukatan dagang dan kerugian besar.

Mimpi anda digantung atau diikat tangan.
Alamat akan terhindar dari kesalahan.

Mimpi tangan diikat dan leher di gantung.
Itulah alamat akan dijauhkan dari kesalahan.

Mimpi dipanggil oleh seorang sakit.
Alamat akan ada kematian sanak famili.

Mimpi dirantai.
Alamat akan kedatangan dengki dalam hati.

Mimpi ditikam orang dengan menggunakan senjata yang tajam.
Alamat akan terang hatinya.

Mimpi jadi raja.
Suatu alamat bahawa anda akan dianiayai oleh orang-orang yang lebih
rendah daripada mu.

Mimpi jatuh dari bukit atau di pohon.
Alamat akan beristeri.

Mimpi diberi pakaian.
Alamat akan panjang usianya.

Mimpi jatuh.
Memberi alamat harus hati2. Dan jika kejatuhan anda jauh atau tinggi maka
anda akan gagal dalam perdagangannya.

Mimpi terjatuh dari tangga atau atap.
Alamat promosi pekeraan anda akan diberikan kepada orang lain jika anda
tidak memperbaiki nilai dari pekerjaan anda.

Mimpi ditinggalkan oleh kawan-kawan.
Alamat akan menemui kekecewaan yang sedikit hari lagi akan datang.

Mimpi mengajak orang yang sedang berpidato atau pertunjukkan.
Alamat akan mendapat banyak kekecewaan dalam sosial dan pergaulan hidup.

Mimpi difitnah orang.
Ertinya anda akan dipuji-puji dalam sepak terjang anda.

Mimpi sedang bergulat.
Menandakan anda hanya menyia-nyiakan banyak tempo dalam sesuatu.

Mimpi main gitar dalam anda bermimpi.
Ertinya anda mempunyai aristik talent yang harus anda pelihara.

Mimpi melihat orang digantung.
Maka orang yang diimpikan itu akan menerima ganjaran Tuhan serta kurnia.

Mimpi mendapat hukuman mati.
Bererti anda akan panjang umur.

Mimpi iri hati kepada seseorang kerana kekayaan.
Pergaulan, kedudukan sosialnya, kebahagiaannya nyatalah dalam kesedaran
merupakan sebaliknya.

Mimpi berjalan dengan kaki telanjang.
Alamatnya dalam pekerjaan yang sedang anda jalankan sekarang harus dengan
selekas mungkin tinggalkan atau ganti dengan pekerjaan lain.

Mimpi mengepung kenduri.
Itulah alamat akan kehilangan barang milik yang telah di percayai.

Mimpi kegilaan ertinya sebaliknya.
Iaitu dalam sesuatu hal yang paling sukar dengan fikiran yang waras segera
anda selesaikan dengan mudah.

Mimpi seolah-olah kekayaan yang tak dapat di hintung.
Alamatnya anda harus lebih berhati-hati dalam setiap mencari rezeki.

Mimpi ada sesuatu kekerasan.
Bererti sebaliknya, iaitu anda akan menghadapi sesuatu ketenangan dalam
pekerjaan.

Mimpi kebanyakan makan.
Alamatnya anda akan kemalangan atau kesialan. Dan jika makan banyak itu
adalah orang-orang, maka alamatnya bagi anda akan berbahagia.

Mimpi dalam kemiskinan.
Bererti bahawa si pengimpi hidup pamiliar dengan penghasilan yang tertentu
jika memang tidak kaya raya.

Mimpi dalam keadaan marah.
Suatu pengertian yang anda termasuk orang2 yang baik dalam pergaulan.

Mimpi kerosakan apa sahaja.
Alamatnya anda harus lebih berhati-hati dalam setiap pekerjaannya.

Mimpi sedang ketawa.
Alamatnya anda akan mendapat rezeki baik yang harus anda pelihara betul2.

Mimpi dalam keadaan malas.
Bererti anda akan medapat perhatian dari apa yang sering anda kerjakan.

Mimpi makan daging gajah.
Alamat akan banyak rezeki anda.

Mimpi makan sayur dimasak kuah.
Alamat akan beroleh harta yang halal.

Mimpi sedang makan.
Alamatnya segala pekerjaan anda akan berhasil.

Mimpi mandi disungai besar.
Alamat hampir mendekati kesucian.

Mimpi diair hujan.
Alamatnya anda akan terluput dari segala bahaya.

Mimpi mandi disamudera.
Alamat akan tetap harta bendanya atau hingga turun-temurun kpd anak cucunya.

Mimpi tengah mandi.
Alamatnya akan sakit atau kesihatannya akan terganggu.

Mimpi melompat.
Segala yang dikehendaki akan berhasil kerana semata-matausaha anda.

Melompat di kali dan tidak kembali lagi.
Alamat akan dekat ajalnya.

Mimpi melompati titian siratulmustaqim.
Alamat akan diluputkan segala kesukarannya dan akan kaya dari harta benda
yang selama ini dicari-cari.

Mimpi memberikan sesuatu kepada orang lain.
Alamat akan tiba kesukaran.

Mimpi memberi makan bayi.
Bererti akan mempunyai anak yang berbahagia kelak.

Sedang jika memberi makan pada seseorang tua.
Bererti perusahan anda akan maju.

Memberi suara kepada kandidat untuk kepentingan kantor.
Bererti suatu kemajuan dalam hidup anda.

Mimpi membaca buku-buku pengetahuan.
Alamat anda menghadapi kebahagiaan hidup.

Mimpi memburu binatang buas.
Alamat akan bercekcok dengan pesero sepekerjaan.

Memburu binatang jinak.
Bererti anda akan dibingunkan oleh kekacauan masyarakat.

Mimpi mencampuri pemburuan orang.
Alamat anda akan memperoleh suatu posisi kejahatan.

Mimpi dalam pelukan.
Alamat akan terlepas dari segala kesusahan yang selama merajalela.

Mimpi mengetam padi atau sebarang kerja memetik.
Alamat menandakan kemakmuran hidup kewangan sukses.Bila masih bercinta,
maka akan bahagia dan tercapai kesentosaan hidup.

Mimpi menangis.
Alamatnya akan memperolehi keuntungan, mendapat khabar baik dari famili atau
teman.

Mimpi mendengar orang menangis.
Ertinya anda menghadapi suatu masalah sulit yang membutuhkan kebijaksanaan.

Mimpi masak nasi.
Alamatnya akan bermanfaat hidupnya bagi orang banyak.

Mimpi membunuh salah satu makhluk berjiwa.
Alamatnya akan makan harta benda yang haram dari sesamanya.

Mimpi memanjat.
Alamat anda akan beroleh harta atau beroleh barang pakaian.

Mimpi membaca Quran atau berdoa.
Alamat anda akan beroleh kebesaran dan barokah atau kesihatan anda dimurahi.

Mimpi mendaki gunung.
Alamatnya akan beroleh kemuliaan dan murah rezekinya.

Mimpi menyelam sambil minum air.
Alamat akan teguh kepercayaannya.

Mimpi menumpang perahu.
Alamat akan hilang susahnya.

Mimpi memperlagakan haiwan dan kita menang.
Bererti segala usaha kita akan berhasil.

Mimpi sedang bersuka-sukaan.
Alamat akan kesakitan, setidak-tidaknya akan kedatangan kesusahan.

Mimpi sedang mengaji.
Akan tercapai segala niatnya.

Mimpi dihinakan orang.
Bererti akan berpisah dari seseorang yang selalu dikasihani disebabkan pertikaian
dan salah faham.

Mimpi sedang diberi pelajaran.
Alamatnya anda akan menghadapi satu situasi yg memerlukan nasihat dan
pertolongan terutama mengenai perkahwinan dan pekerjaan.

Mimpi sedang mengajar iaitu anda sendiri yang mengajar.
Alamatnya akan ada seorang sahabat yang perlu membutuh petunjuk dan nasihat.

Mimpi menyanyi.
Alamat kehidupan anda dengan kebahagiaan dan pendamaian tetapi tidak
merangsang.

Mimpi menemukan suatu pendapat atau ilmu.
Alamat suatu kemajuan dalam kewangan.

Mimpi mengecat atau melukis rumah.
Alamat anda akan mempunyai pengaruh baik terhadap sahabat dan keluarga.

Seorang wanita bermimpi sedang merajut.
Alamatnya ia akan mendapat bahagia dari kebijaksanaan suaminya, rumah
rumah tangganya, anak anak nya dan sahabatnya.

Bermimpi menyusu.
Itulah alamat beroleh rezeki yang harum.

Bila seorang lelaki mencium seorang perempuan.
Alamatnya dia akan dijajah oleh kaum wanita baik sudah kahwin atau masih solo.

Mimpi meminta izin kepada seseorang.
Alamatnya akan beroleh beras dan lain-lain makanan.

Mimpi minum air madu.
Alamatnya akan bersuka ria.

Mimpi yang sangat menakutkan.
Adalah suatu tanda atau alamat bahawa anda dibawah pengaruh orang lain.

Bermimpi mufakat minggat.
Ertinya perkahwinan anda akan menghadapi kebahagiaan.

Mimpi naik kuda.
Ertinya akan mendapat kemuliaan atau dimuliakan oleh orang agung.

Mimpi berolok-olok sesunguhnya tidak baik.
Alamatnya anda dipandang tidak berharga bagi umum. Sedang olok-olok
orang menandakan anda dapat melepaskan diri dari kegelapan dan pandangan
rendah.

Mimpi nama anda dipanggil.
Alamatnya suatu berita baik sekiranya yang memanggil itu anda kenal.Jika yg
memanggil orang asing maka alamatnya adalah suatu kecelakaan.

Bermimpi satu panggilan dalam telefon.
Ertinya suatu urusan yang anda hanya pandangan remeh dimana sesungguhnya
urusan itu agak penting.

Mimpi dapat sesuatu pekerjaan.
Alamatnya anda akan dapat keuntungan.

Mimpi kehilangan pekerjaan.
Alamatnya anda harus berhati-hati lagi mempertahankan pekerjaan anda
sekarang.

Mimpi sedang berlayat.
Alamatnya anda akan berhasil dalam segala pekerjaan atau cita-cita.

Mimpi menjadi seorang pembuangan disalah satu kota atau negeri.
Ertinya akan ada seorang yang menawarkan pekerjaan kepada anda untuk
kemajuan hidup.

Mimpi membaca atau mengikuti peristiwa tentang pembunuhan.
Alamatnya anda akan mendapat pekerjaan ditempat jauh.

Mimpi akan dibunuh oleh seseorang.
Alamatnya anda harus dengan cara segera menjauhkan diri dari sesuatu
perkara jahat.

About these ads

651 comments on “TAFSIR MIMPI TENTANG APA YANG DIKERJAKAN DAN DILIHAT.

    • selalunya kalau mimpi kena kejar..mungkin tanda ada gangguan halus…jadi kalau perkara tu tjadi..cuba buat seperti berikut:
      1) Baca taauwuz : A’uzubillahi minas syaitanir rajim dn buat isyarat meludah ke kiri 3 x
      2) kebas tempat tidur smbil membaca bismillah
      3) terbalikkan bantal & tepuk sambil baca solawat
      4) tadah tangan dalam keadaan berdoa dan baca:
      alfatihah- ayat kursi- alikhlas-alfalaq-annas
      5)tiup di tapak tangan dn sapu seluruh badan .
      6) tidur semula dalam posisi miring ke kanan.

      Seeloknya sebelum tidur amalkan berwudhu & solat taubat

    • Saya mimpi ayah saya membunuh dirinya dan apabila keluarga saya melihat ke bawah, ayah saya sudah tiada dan kepalanya berkecai sedikit. Apakah maksudnya? Apabila terjaga dari tidur, saya terus istigfar dah pergi untuk menunaikan solat isyak dan solat hajat untuk melindungi keluarga saya dari malapetaka yg tidak dingini.

  1. sedang berjalan2 di tepi sungai, kemudian brjumpa batu berlian yang berkilau2..semakin jauh berjalan..semakin byk batu berlian djumpai..akhir nya saya berbaring di atas batu2 berlian tersebut…

    • saya bermimpi di tempat yang gelap gulita tanpa ada pangkal dan ujung,disitu saya tidak takut,tapi tiba-tiba saya mendengar suara “dimana kau berada disitu ada aku”
      saya merasa seluruh tubuh saya hancur dan sakit bukan main mendengar suara itu,dimimpi itu saya membaca atat kursi dan membaca amalan-amalan saya,tapi tetap saja suara itu tetap kedengaran,saya berlari terus kedepan dan tiba-tiba saya melihat cahaya kecil dan sya masuk kedalam cahaya itu,di situ tiba-tiba saya jatuh dipangkuan mama saya,saya minta tolong sama mama tapi mama diam dan membisu bagaikan patung,lalu saya ambil Al-quran tetapi isinya kosong,dan saya ambil yasin,yasin itu juga kosong,lalu suara itu datang lagi dan berkata yang sama,saya tidak tahan mendengar suara itu,…
      lalu suara itu berkata ucapkan lah LAAILAHAILLAH MUHAMMADURROSULLULLOH…
      sebayak 3x dan amalkn setelah kau selesai shlat fardhu dan sunat amalan mu kelak akan membawamu dalam kebahagian dunia dan akhirat….
      lalu saya ucapkan lapaz itu dan saya terbangun….
      sekian dan terimakasih….

  2. batu berlian selalunya melambangkan rezeki. anjing dan khinzir slalunya melambangkan iblis dan jin kafir yang mengganggu.

  3. mimpi melihat wang kertas diatas tangan seseorang yang tak kelihatan wajahnya,sedang menunjukan wang kertas dalam jumlah yang banyak juga,

  4. ade beg plastik atas meja tulis.. mase nak ambik beg plastik tu, nampak bergerak2.. mcm ade lipas @ katak kat dlm beg plastik tu.. (mmg katak@lipas yg saye fikirkan dlm mimpi tu yg bergerak2 dlm beg plastik tu).. saye cuba gerakkan skit beg plastik tersebut untuk keluarkan ape yg ade dlmnya tp akhirnya bukan katak @ lipas yg keluar tp ular.. ular trus patuk leher saya.. xsempat nak panggil nama siapa2 tuk tolong..

  5. sy mimp sy nek bot kt laut..sy nek sorg2 je..pas2 bwk laju2 smp hampir2 nk langgar bukit2..mb ade t’langgar cket2 tp bot sy msih bley d’kawal..pas2 sy trus bwk bot smp 1 tmpt..pas2 da xtau jalan pulang..kbtln kwn sy ade sorg kt situ..die yg tolong sy blk ke tmpt asl..sblm 2 pn sy pnh mimp gak pasal sy nek bot jgk..tp dlm mimpi 2 even sesat jgk kejap,sy tau nk blk ke tmpt asl sndri..apa mksd die..sy t’tnye2..tlg sy..

    • maksud mimpi awk tu bermakna awk akn selalu di kianati kwn2 @ org luar contohnya awk akn d rogol selalu tak kira letih atau tidak…………………maksud yg awk thu jlng pulang bermaksud awk thu dosa dn sakit tp bila dh kene rogol sdap pulak rasa nya mcm ketagih lh………………

    • setahu sy,kalau kita naik motor ke kereta ke atau ape2 je lah,lpas tu ader ular melintas dpn kita,tu mksudnya ada org nk dtg meminang kite or kita bakalan brkahwin(ni btol,bkn mimpi…..

  6. sayer mimpi bersalin anak kembar tiga. masa bersalin tue ader seseorang yang tolong….. tapi tak tau saper. then, mase tue raser bahgia sangat. but i’m not married yet….. ader maksud buruk ker?????

  7. Saya bermimpi naik helikopter sambil melihat pipa di pertambangan minyak,sedangkan saudara2 saya malah naik gunung..Apakah arti mimpi ini?

  8. Saya bermimpi naik helikopter sambil melihat pipa di pertambangan minyak di laut,sedangkan saudara2 saya malah naik gunung..Apakah arti mimpi ini?

  9. saya mimpi ibu gajah bersama anaknya datang dan masuk ke rumah saya dan saya mimpi ular sawa dan ular hitam begaduh di depan mata saya..apa makna semua ni..baik atau buruk..tolong ye

  10. saya bermimpi gigi saya banyak yang patah atau tercabut..baik yang diatas mahupun yang bawah tetapi di bahagian hadapan sahaja..apakah maknanya??

    • maaf la sebab ni petanda x baik….
      selalunya bermimpi gigi patah ini bermaksud sebeorang yan dekat akan meninggal dunia. kalau terlalu banyak mungkin ramai yang nak ikut pergi
      wallahhuallam…………..

  11. saya bermimpi salah masuk ke bilik mandi mayat..so saya nampak 3 mayat di bilik berasingan di atas lantai tunggu turn dimandikan dalam keadaan berbogel dan terlentang. pas tu ada orang ckp salah bilik ni..then adik ipar saya mimpi 1 gigi atas patah..saya risau sangat tolonglah..sbb sebelum ni pernah mimpi lebih kurang macam ni tp nampak muka dan saya telah kehilangan ibu dan abang.

  12. ai…
    saya nak tanya gak…….
    kalau mimpi insan yg kita sayang dipaksa kahwin dengan org lain macam mana?
    sedangkan hubungan kami direstui keluarga kedua2 belah pihak. dan lagi satu sya selalu mimpi didatangi oleh arwah tok sya yg dah lama meninggal dunia, arwah hanya tersenyum nak memeluk sya. knp yerk…. tolong la jelaskan….. tq

  13. saya berminpi selepas mandi, saya berlari telanjang dikawasan masjid sambil menutup kemaluan dgn tangan sahaja dan ditegur oleh beberapa orang jemaah masjid.

  14. saya pernah bermimpi menaiki sebuah perahu yang mempunyai ukiran yang cantik.Kemudian,saya dibawa melalui sebuah terowong gelap dan dipenghujung terowong itu,saya dapat melihat dari jauh sebuah masjid berwarna keemasan yang terapung di tengah-tengah tasik.

  15. saya ada bermimpi pergi bercuti dan tinggal sebilik bersama 2 orang kawan yang lain yang saya kenal.tepapi diaorang hendak ke supermarket dan meninggal kan saya…

  16. assalmmualaikum..ibu saya bermimpi ibunya yg baru meninggal dunia inginkan air minuman….lagi satu makcik saya bermimpi ibunye yg baru meninggal dihimpit tanah tetapi anak lelakinyer menolong nyer naik ke atas..wasalam

    • Bermimpi bayi atau kanak2….selalunya mereka yang bermimpi kanak2 atau bayi ianya membawa maksud saka. Bermimpi ternampak kanak2 atau bayi…bermaksud saka itu cuba mendekati…cuma jika mimpi menyusukan bayi itu suatu yang bahaya. Kerana menurut Ustaz itu…ketika beliau mengubati orang yang mempunyai saka…10 dari mereka yang datang…8 darinya pernah didatangi kanak2 atau bayi di dalam mimpi.

    • ustaz sy pnah bkata bhwa salah satu tanda mpunyai saka iaitu mimpi kanak2 atau bayi plg bahaya apabila mimpi kta sendiri tlah mnyusuhkn bayi.allahualam…

      • salam effa..sya pn prnh jgak mimpi mnyusukn bby…even in da same day..me n my fren pn mmpi bnd sma..kmi kwen n ada ank..wat does it mean??

  17. Saya dah beberapa kali mimpi lihat air yg banyak. contohnya lihat air hujan dari pintu depan tempat tinggal, air tinggi naik diseluruh kawasan tempat tinggal, sudah macam laut luasnya air tu, rumah2 masih belum tenggelan cuma, air dah tinggi, pernah lihat laut yg luas dan ombak deras ke pantai pada masa yg sama. boleh tolong bagi tafsir?

  18. Saya bermimpi memandu sebuah lori. padahal saya tak pandai pun nak pandu lori tersebut tapi sebab terpaksa,sebab adik saya yg suruh saya pandu. Yg peliknya adik saya tu perempuan dan dia pandai pandu lori tersebut. saya pun pandu tapi pandu dgn laju sehingga di suatu jalan tu ada orang tua sedang mencangkung ditepi jalan.btul2 menghampiri orang tua tersebut,dalam masa yang sama ada pemuda menunggang basikal di sebelah kiri jalan saya, sgt hampir,,saya pun mengelakkn utk kedua2 mereka,tetiba ada pula seorang lagi orang tua bersama anaknya ditengah jalan..sy xdapat nak mengelakkn sebab sy pandu terlampau laju dan sy xpandai bawa lori tuh. Akibatnya orang tua itu cedera parah tetapi anaknya tidak. Sy sedih sebab sepatutnya saya berhenti dahulu utk beri si penunggang basikal dan org tua dan anknya tu,tapi apakan daya,saya terus je memandu smpai kerumah saya. Smpai dirumh bapa dan ahli keluarga sy menanyakan sy ada apa2 incident yg berlaku semasa pandu lori tsb tapi sy menipu mengatakan tidak ada. Apa maksudnya ya???

  19. assalamualaikum,
    saya ingin bertanya pasal mimpi saya membantu rasullarlah membuat sebuah masjid,tapi masjid itu diperbuat dari batu2 hitam kecil saya serta ramai hamba2 allah yang lain mengagangkat batu2 tersebut bersama rasullarlah walau pun demikian saya tak nampak muka beginda rasullarlah. apa tepsiran mimpi saya itu. allah huakbar.

    • kalau mimpi berjumpa Rasulullah, maknanya mmg betul kita berjumpa dgn beliau sebab syaitan x boleh menjelma menyerupai Rasulullah..Cuba cari ceramah dari Ustaz Ismail Kamus berkenaan mimpinya bertemu Rasulullah..beliau juga pernah berhadapan dengan perkara yg sama

        • Salam, saya pernah juga bermimpi tentang Rasulullah s.a.w., mukanya sungguh bercahaya sehingga raut wajah tidak dapat dilihat. Walaupun kita tidak pernah melihat Rasulullah s.a.w. tetapi di dalam mimpi tersebut hati benar-benar berkata itu adalah Rasulullah s.a.w.

    • Salam, saya pernah bermimpi berhijrah ke Madinah bersama sekumpulan orang-orang Islam yang dipimpin oleh Rasulullah s.a.w. Sungguh rasa bersyukur kerana dikurniakan mimpi tersebut.

  20. Saya bermimpi berbaik semula dengan sahabat lama dan ahli keluarganya kerana sebelum ini kami mempunyai sedikit perselisihan faham dan sudah lama tidak berhubung.

  21. saya bermimpi saya kahwin lastu dengan cara yang terbalik maksud saya, saya bersanding. hari lain pula saya dipinang.. apakah makna mimpi saya ni?

  22. waktu berjaln berdua dengan teman tiba – tiba kami dihadang oleh seekor anjing dan tiba-tiba anjing itu pun mengjar kami tetapi anjing itu lebih memilih mengejar aku ketimbang temen aku.

  23. saya bermimpi melihat seorang lelaki memakai pakaian jubah dan berkopiah serba putih.wajah dia bersih berseri.apa maksudnya

    • Seriously… Takkan la laki nak Kawen lain..

      I penah mimpi mcm tu, turn out, mmg betul. Sedeh giler…
      Tadi I mimpi lagi, mimpi laki bersetubuh ngan pompuan kat Atas katil sendiri, sebelah I pulak tu, Ish Ish Ish … Pastu I tanye die, since last time Kantoi dulu ( die janji tanak buat laie la konon), dah bape byk pompuan dah, die ckp 30 org…

      Sedeh jugak lah, tapi tak mcm last time, I guess I don’t care anymore! Kalau Kantoi lair this time, well, I will pack my bag and my 2 yrs old daughter and leave for good and never look back. Fool me once, shame on u, fool me twice, shame on me. Just get on w little dignity u hv left.

  24. saya bermimpi saya membaca al quran tetapi bacaan saya tidak lancar serta tidak ikut tanda2 bacaan al quran dan lagi satu saya mimpi classmate mmasa form 5 membaca al quran dengan baik dan sempurna

  25. kekasih saya bermimpi melihat seorang lelaki tampan,segak,bergaya dan hensem dengan pakaian berwarna putih datang menemani dia tidur..tapi lelaki tu tidak langsung tidak bersuara..dia cuma senyum..

    apakah maksud mimpi yang dialami oleh kekasih saya tu???

  26. kekasih saya bermimpi seorang lelaki tampan,segak,bergaya dan hensem dengan pakaian serba putih datang menemaninya tidur..lelaki itu tidur di sebelahnya sambil senyum dan memandang tepat mata matanya..mimpi itu datang selama tiga malam berturut-turut..

    apakah petanda mimpi yang di alami oleh kekasih saya itu??

  27. saya bermimpi, seorang perempuan yang tidak saya kenali datang berjumpa saya.. beliau memberitahu, saya akan meninggal dalam tempoh tiga hari lagi.. ape maksudnya…???

  28. sy mimpi ada org yg sy kenali suruh sy pegang ular sawa, wlau sy tak nak tp dia paksa gak, tangan sy d pegang dan d usap pada ular sawa tu, apa maknanya?

  29. saya mimpi jumpe duit
    banyak sngat..
    berikat2
    duit tu dalam pasir pantai
    saya amek uet tu tapi kene ketepi kan pasir tu dulu
    saya ad lg uet..gali lagi
    sampai saya berkata dalam hati banyak ni sudah la tu..
    ala cam cari harta karun…
    pas tu saya simpan satu tempat lebih kurang cam almari la..
    yang x sedap tu..
    alomg saya datang..
    ea tanye uet sape ni..
    than saya senyap je..
    pas tu along saya amek semua
    ea letak dalam beg ea la..
    so saya x ad la dapat uet tu..
    so pe maknenye ekk…

  30. salam..saya bermimpi makan daging manusia,selepas terkejut dengan mimpi tersebut,saya bangun dan terdapat kahak yang warna coklat serta banyak dalam mulut saya..apa makna mimpi tersebut?

  31. saya bermimpi diri saya sudah tiada…pada waktu itu semua orang tidak dapat melihat saya tetapi saya dapat melihat orang terutama semasa saya melihat orang sibuk menguruskan hal pengebumian…apa petanda mimpi itu@sekadar mainan mimpi semata2

  32. salam.saya ada masalah.erm..blh terangkan tak kenape hidup saya sering ditimpa2 kesusahan.Tidak sayatapi akak n adik saya juga.PAndai pun ,result exam ok tetapi rezeki masih juga……….blh tuan tlg saya ,

  33. Tuan,

    Dalam mimpi saya nampak satu kubur dan saya ternampak mak mertua saya tengah mengelek air ke arah satu kubur tadi. selepas itu saya tersedar dan saya tengok jam baru pukul 2.30 pagi. mimipi itu terjadi pada mlm Isnin nak masuk malam hari Selasa.

    Saya harap tuan dapat menafsirkan mimpi itu secepat yg mungkin.

  34. salam apa makna jika bermimpi berlaku banjir sepanjang jalan saya lalui,dan menyukar kan pejalanan sy,tapi saya selamat.3 kali mimpi ini sy alami.ada kah petanda buruk bg sy.sy harap,masalah sy dpt diselesaikan,t.khsih

  35. slm… tlg tafsirkan mimpi saya ini

    1) bermimpi jumpa najis manusia yang teramat banyak.

    2) bermimpi di ajak ibu ke mekah menaiki kapal terbang

  36. Salam, kepada Tuan,
    saya ingin bertanya, semalam, saya bermimpi, anak sulong saya sedang memegang tabung buluh kemudian saya dtg mendekatinya dan kami sama2 meneliti tabung itu ada duit sling besar berbentuk medal gitu ada tanda olimpic logo dan nombor 7, sebanyak tiga sling yang sama terkeluar dpr tabung itu..? Bila saya sedar drp mimpi itu saya t’ingat tabung itu milik suami saya, di mana masih di simpan di dalam bilik stor? Apa kah maksud mimpi saya?

  37. saye bermimpi jmpa org tua yg sudah meninggal d dlm rumah yg sye kediami,org tua pmpuan itu hnya mgemas umah yg sye kediami…
    sye mnta dye x prlu bsusah payah.(yg sye dpt taw dr kwn2,rumah yg sye kediami skunk mmg ade penunggu nya,tp dye x buat kacau pd kami…tba2 leh tmimpi bgiru…)ape maksu nye ye…
    ade kh ia nye benar yg umah sye mpunyai penggu???

  38. saye bermimpi jmpa org tua yg sudah meninggal d dlm rumah yg sye kediami,org tua pmpuan itu hnya mgemas umah yg sye kediami…
    sye mnta dye x prlu bsusah payah.(yg sye dpt taw dr kwn2,rumah yg sye kediami skunk mmg ade penunggu nya,tp dye x buat kacau pd kami…tba2 leh tmimpi bgiru…)ape maksu nye ye…
    ade kh ia nye benar yg umah sye mpunyai penggu???

  39. saye bermimpi saye berkahwin dengan pakwe saye selame 2 hari berselang selikan mimpi sy membeli barang2 untuk peminangan saya.
    so maknenye mule2 saye mimpi saye kawin pastu hari kedua saye mimpi saye pegi beli barang hantaran meminang pastu saye mimpi saya kahwin.mimpi tu sume dengan pakwe saye….ape maksud mimpi ni…….

  40. saya pernah 3kali bermimpi suami saya berkahwin lain…dan dgn mata saya sendiri saya nampak suami saya tengah ‘berasmara’ … apa maksud di sebalik mimpi saya ni.

  41. 1. Bermimpi diberi wang oleh ibu sya dlm jumlah $800, sya sng hati dan bersyukur dan setelah itu sya merancang untuk berbelanja brg2 rumah sekitar $300 bersama suami

    2. Bermimpi melihat banyak buaya d sungai,kemudian ada seek0r buaya masuk kedalam rumah sya..

    3. Bermimpi tentang 2 ekor ular kecik..Seek0r brwrna hitam dan 1 lagi berwarna kuning+hitam..Ular tersebut adalah ular yg dbawa oleh kaka sya untuk d jdkan peliharaan..Sya sgat takut dan geli..Dan dlm mimpi itu sya bermimpi sya pengsan melihat ular yang hitam hendak mematuk sya..

    4. Bermimpi melahirkan bayi lelaki, dlm mimpi tersebut sya sendiri yang membersih darah dari badan bayi itu selepas melahirkan..Bayi tersebut berkulit cerah halus

    Apakah mkna mimpi2 sya ini?

  42. Malam tadi mimpi nikah dengan teman laki, pakai serba putih.. saya terasa seronok sangat, pe tanda dia?? lagi 1 hr tu mimpi nikah ngan ayah sendiri… mmm

  43. cmkom..sy nk tnya nie…apa mkna mmpi buang air bsar kt tpi jalan..2kli btrut2 sy mmpi hal yg sma tp di lain2 tmpat…sy nk thu sgt mkna mmpi 2..sbab plek lar…sy xpnah mmpi cm 2 sblum nie…

  44. 1-Formula tafsir mimpi 7-7-1

    Cara mentafsir mimpi ini saya perolehinya semasa saya sedang belajar di Mesir tahun 1990 yang lalu caranya ialah setelah selesai kita bermimpi dan terjaga dari tidur maka bukalah al-quran di mana-mana muka surat sebanyak 7 helai kebelakang dan baca ayat yang di baris ke 7 dari atas ke bawah.maka ayat 1 baris itulah merupakan tafsir bagi mimpi kita.tafsirnya berdasarkan zahir ayat atau simboliknya.
    [nota :Saya belajar ilmu tafsir mimpi ini di bandar Cairo dan satu ketika semasa saya pergi ke bandar Qina di selatan Mesir,tiba-tiba datang seorang ulama yang tidak pernah saya kenali,dia melarang saya mengamalkan ilmu tafsir mimpi ini kerana takut nanti membawa kepada penafian kebenaran ayat al-quran jika tafsir itu tidak bertepatan dengan yang apa telah kita mimpikan .kesimpulannya ilmu tafsir mimpi ini boleh diamalkan untuk mimpi yang baik-baik sahaja dan oleh orang yang baik-baik sahaja]

  45. Sy mimpi ad 5patung kuda trbang,msing2 ad orangx pegang tombak.ketika sy sentuh yg pertama,tiba2 hidup kmudian dia trbang brsama org it.bgt smpe kuda yg kelima.kudanya hidup,orgny tetp jd ptung.kmudian sy naik kuda itu.mhon tafsirnya.trims

  46. Ini mimpi yg k1 sblm mimpi naik kuda terbang.sy prnh brmimpi,melihat bulan putih bersinar indah dgn bentuk yg sempurna.bulanya dekat diatas kepala saya,begitu dekatnya shnga sy ingin menyentuh bln it.ketika sy mau menyentuhnya,tiba2 bln it brwarna hitam.ketika sy tarik kembali tangan sy,bln itu kembali normal..mhon tafsirnya

  47. hai.malam td sya bermimpi saya akan dikorbankan.maksudnye akan di sembelih.dalam mimpi tu ya akn di sembelih abang saya dan saudara islam yang lain.haraf tafsirnya.replay pada email saya ok

  48. semalam saya mimpi di bawa oleh puting bliung…
    ribut taufan!!!!!bole tlg bg taw aper r mimpi ne…
    baik ke x….rply 2 my email k…
    tQ….

  49. sye pena bermimpi ular terlalu byk di sekeliling umah sye… tiba2 ular itu mendekati emk sye,sye menjerit meminta emak pergi dari situ.. tapi dalam mimpi tu emak sye selambe jek…
    emak sye kne petuk ular kat dahi dan di kaki.tapi mak sye pon selambe…
    ape mkne nye ek…

  50. apa maksud mimpi ini<sebelah katil saya tidur ada katil kosong disebelah kanan saya diatas katil kosong tu ada 2biji bantal,selimut saya berkongsi dengan nya,tetapi tiada orang diatas katil tu kosong ,dan berbau harum…

  51. saya bermimpi ditinggalkan kekasih selama 3 malam yg berasingan.saya ditinggalkan kekasih saya yg sekarang dengan cara yabg berlainan.apakah maksud mimpi saya itu?

  52. assalamualaikum..
    bleh sy tau spe yg mnulis mkna2 mimpi ni?
    dr mne dpt sumber2 ni..
    sbab nye, saye asik mimpi prkara ngeri, wpun bkn brturutan stiap hari, tp dlm sminggu de bbrape kli, spti dibunuh, excident, sume yg berkaitan ngn darah…

  53. sy bermimpi sy ke mekah…di sane sy lihat makam rasulullah di atas kaabah..besar sngt badan baginda..sy juga dapat melihat wajah baginda..ape kah maksud mimpi sy ni..sedangkan sy xpernh lg ke mekah…da sy juga pernh bermimpi sy minum arak da sy dapat rase mcm realilt sy minum iar tersebut..padahal sy x pernh lg minum air haram to..lam mimpi sy dapat rase sy mabuk

  54. Saya selalu bermimpi berhadapan dengan ular yang banyak dalam air tapi ular itu tidak menganggu saya. Saya juga selalu bermimpi berada dalam air sungai atau banjir

  55. orang yang saya sayang telah meningalkan saya, dan berpasangan dengan orang laen..saya nak dia kembali kepada sy,sy bedoa stiap kali sembahyang..baca yasin tiap2 malam..sembahyang tahajud..agar dia kembali meyintai saya..saya telah bermimpi 3 hari berturut-turut tentang dia..saya terlalu sayangkan dia..apa ertinya..

  56. mimpi menyembelih seorang lelaki yg agak berumur.
    (mula2 gua pegang leher org tu (org tu berbaring), pastu gua sembelih… tapi x abis… idup lg… kali ke2 baru gua sembelih bebetul… perpancut2 darah…)

  57. saya bermimpi berjumpa dengan makcik2 saya yang memakai barang emas yg cantik2 sedangkan ibu saya tidak ada satu pon emas d tubuhnya. saya berasa sedih bila melihat ibu tidak seperti makcik2 saya.kemudian dalam perjalanan pulang saya terjumpa dengan barang2 kemas (gelang tangan, cincin dan rantai) di tepi jalan. kemudian saya mengambilnya..tidak jauh dr tempat saya jumpa emas tersebut saya nampak barang2 kemas yg banyak terapung di dalam tali air. barang2 kemas tersebut sgt besar dan banyak belut (kec dan besar) di sekeliling emas tersebut.seolah2 belut itu adalah penjaga emas tersebut. apa ertinya??

    • cik shila,

      nak tanya, cik shila masih single ye..
      masih berhubung dengan kekasih awak tu?

      pada pendapat saya, kekasih awak tu tak gentleman, ada kah patut dia nak cakap ngan ayah awak je, takut nak jumpa bertentang mata lah tu…

      cik shila kena consider cari kekasih lain…
      p/s….i am available…

      hehe

  58. Apakah maksud jika saya bermimpi suami mencukur bulu kening saya, seterusnya selang beberapa minggu saya bermimpi mencukur bulu kening sendiri. Hakikatnya saya tak pernah mencukur bulu kening saya.

  59. saya bermimpi ada orang bagi saya 3 kunci tuk selesaikan amsalah yang saya alami.

    suami saya pula bermimpi kami berjalan berdua tiba tiba datang seseorang menikam saya namun saya tidak mati malah terus mencabut semula pisau tersebut dan sihat saja.

    • puan azlina,

      banyak juga mimpi aqak ya…
      maksud mimpi itu ialah….

      awak tidor tak baca Basmallah kot, lupa basuh kaki, atau awak tak solat, cadang nak bangun tahajjud.

      sekian , wassalam

  60. saya mimpi kakak ipar saya mencemuh saya dengan berkata “aku nak tengok sempat tak ko masak tuk kenduri ni”

    dan saya bermimpi lagi dimana saya menegurnya dan menasihatkan ia jangan sombong dan bongkak.

    apa maksudnya eh

    • salam,

      muna, saja nak tanya…rambut awak panjang ke?
      dan memang banyak kutu?
      maksudnya, kena cuci dengan syampu pembunuh kutu….
      wakakakaaa..

      jangan marah ya….
      lawak pagi2 ni aje..

  61. Mimpi Nabi Musa a.s. datang kerumah (waktu bulan Ramadan lalu). Dia bertanyakan saya sedangkan bincangkan apa sambil menunjuk surah dari alquran. Saya jawab…tentang kejadian alam semesta dan didalam isinya. Musa a.s. kata…bagus tu. Lalu dia berpesan kepada saya…..Kau kamu berpesan pesan dengan orang lain. kamu harus banyak bersabar…..kamu selalu di perhatikan Allah. Gerak-gerik. percakapan zahir dan batin. Disebelah nabi Musa a.s, saya dapat melihat Allahyarham ibubapa dan kakak saya. Mereka duduk disebelah kanan dan didepan nabi Musa a.s.. Suasana memang di dalam rumah saya.
    Soalannya- apa taksir mimpi itu.

    • salam en bahar,

      hebat mimpi awak tuh…bertuah rasanya jika dapat
      bermimpikan nabi2 nih….

      nak tanya, camana en bahar tau yang tu nabi Musa a.s?

      saja nak tanya…….

    • Walaupun kita tidak pernah melihat raut wajah para-para Nabi, tetapi apabila bermimpi mengenainya, di dalam mimpi itu hati dan fikiran benar-benar menyatakan itu adalah para Nabi.

  62. saya bermimpi arwah nenek saya datang duduk bersimpuh depan saya. pada ketika itu saya marah-marah. arwah nenek datang dengan emak saya.

  63. mimpi melihat gempa bumi. ketika itu saya n family hanya bersebelahan saja dgn bukit yg tiba2 sj runtuh…bukit @kwsn kami sekeluarga jg ada sedikit gegaran kuat.tp kami terselamat dan mencari jalan ke tmpt selamat

  64. saya mimpi melihat ombak lautan berada di langit, dan saya disuruh oleh keluarga mendorong sejenis gerobak ketanah pekuburan akan tetapi baru jalan sebentar saya lihat dari arah depan dan belakang saya ada air bah seperti banjir besar datang dan saya lari berlindung dibawah pohon besar, dan sewaktu saya mendekati pohon tersebut saya melihat bayangan perempuan yang saya tidak kenal keluar dari pohon sambil tersenyum kepadaku, air bah datang dan lewat saya selamat akan tetapi saya tak melihat ada satu orangpun, kemudian saya pulang kerumah nenek saya yang sudah meninggal dan saya dapati kakak lelaki saya seorang saja yang ada, kemudian saya membuka lemari mahu mengambil jaket warna merah tapi sudah kucari tak ada dan akhirnya saya mengambil jaket warna biru-kuning dan terus memakainya, dan saya terbangun,.

  65. saye telah bermimpi hampir di patuk ular emas…apakah maksud mimpi itu..setahu saye kalau dipatuk ular, ertinya akan ada orang masuk meminang…p mimpi saye pula ganjil…saye hanya hampir di patuk ular emas tapi saye sempat menghindar dri patukan ular itu, jdi saye tidak lah sempat kena patuk..tapi apa kh maksd mimpi saye itu???

    • maksudnya anda akan kecewa na nada ini bodoh sekali lo…. kenapa x di tangkap aja ular itu dan di jual? kan ular itu emas pasti anda akan kaya hahahhaahh

  66. saya bermimpi melanggar seekor kucing.kemudian saya pusing semula da ambil kucing yg sparuh mati itu…tetapi selepas saya ambil kucing tu,kucing tu kembali sihat…apa tafsir bg mimpi ini

  67. saya mimpi berjalan di atas air laut.. ada beberapa lagi teman saya yg juga boleh berjalan atas air laut bersama saya. apa makna nya..

  68. saya bermimpi mendapat cincin permata berlian berbentuk love.dan saya sedang mandi disungai saya diusik nakal oleh lelaki yang memberi cincin tadi.

    • salam

      jeng jeng jeng….cik norma kenal tak sape lelki nakal tu?
      nakal camana ye?
      cik norma single lagi ke?
      hehe

  69. Mulenya saya mimpi dpt cincin emas.lepas 2 sy kerap mimpi sy bkahwin & bsanding. Tbaru, sy bsanding dgn kwn baik sy sndiri – perempuan. Pls tafsirkan.tq

  70. saya bermimpi melihat org suami istri berbadan sedang tp tinggi sekali,saya blm pernah melihat atau membayangkan bentuk tubuh yg aneh begitu,tingginya mgkn kira2 7-8m.punya anak 3,2cewek 1cowok,mrk jg mmpunyai bentuk badan spt orang tuanya,itu saya lihat dirumah kakak perempuan saya,anehnya spertinya mrk mengenal saya,lengan anak perempuanya saya ciumi krn sa gemes benar.kira2 apa makna impian saya itu?mohon di bls.terima kasih.

  71. 2 hari lpas aku mimpi bf aku kna langgar, aku menangis teresak2. smlm aku mimpi bf aku juga, aku mimpi dia ‘having sex’ with ‘mystery girl’ aku punya la menangis sampai aku tersedar dari tido yg bantal aku bsah oleh air mata aku betul2.. apa maksudnye yek?

  72. saya bermimpi mengaji diatas gunung secara bersuara lantang,saya mengajar kaum wanita solat secara berjemaah dan saya hidup didasar laut

    • salam delyla

      maksud mimpinya lebih kurang begini

      anda diminati oleh 3 orang….
      2 orang benar2 serius
      seorang lagi hampir2 serius

      anda dalam dilema

      x pa…tunggu le mimpi baru….

      nanti ada ular besar datang makan semua 3 ekor ular tu
      dan awak sedang membaca mesej dari ular yang besar itu…………………hehehheee

  73. salam..sy bermimpi ibu saya telah melahirkan seorang bayi lelaki dan yang menakjubkan.saya adlah bidan yang menyambut bayi tersebut..apakah tafsiran dari mimpi yang saya alami..wasalam..

  74. slam….sy trmmp mndaki gnung yg tinggi bngat,dn lma kta tnggl d gnung dn akhrnya trun dgn kpuasan dn tlh rmai yg mnnt sy dgn snyman…………..apkh tfsran mmp sy alami……..wslam..

  75. 1. Mimpi anak kena langgar kereta tapi selamat sbb hanya dibawah kereta
    2. Mimpi rumah runtuh dan saya menyelamatkan anak2 dan kakak saya

  76. maknanya:waduhh!!! bodohh..bangat..nie..udah tak tau berenang..lagi mau berenang itu tandanya cakap aja besar tapi ompong

  77. saya bermimpi,,,, saya sedang tidur trus terjaga karena da kuda dikamar saya. trus saya bawa keluar dan saya langsung masuk kedalam ternyata kuda tu lari dan bawa delman. jadi saya kejar kuda itu dan akhirnya saya dapat dan menaiki kuda itu dan bawa pulang lagi.

  78. mimpi ramai orang tua dan muda datang kerumah selepas itu saya masuk kebilik untuk sembahyang sy lihat semua jemaah wanita dan sy tidak kenal jemaah itu…..

  79. saya mimpi 3 ekor ular,itam ngan ijau mati di bunuh oleh saya,tapi yg berwarna kuning pula da di tikamkeluar dara coklat cair pastu jadi lelaki dan mengejar saya..trus saya terjaga..apa mksudnya???

  80. Saya bermimpi dipatuk ular kuning yg terbang di langit dan kemudian terus masuk ke dalam mulut saya untuk mematuk kerongkong saya. Rasanya sangat sakit dan memeritkan.
    Kedua, saya bermimpi bah(banjir) di kawasan rumah bapa saya(behadapan dengan sungai) dan kebetulan rombongan pihak lelaki baru tiba untuk meminang.

    • maknanya:tanda dia dah tak ada hati dengan andalah lagi tu..apa susah cari ajelah yang lain..saya pun solo lagi..hehe

  81. saya nk tnye mimipi dlam kul 3 pg ada daging dlam peti ais, pada awlnye daging biasa tetapi setelh melihat kepala dagig tersebut rupenye daging babi ape mksud sebenarnyer mimpi tersebut?

    • it mean:Fuhhh!! dreaming like that,it doesn’t give anything but make you feel better after you wake up morning..if more better use “Malam Jumaat”product

  82. Apakah maknanya..sy bermimpi suami meninggalkan sy dan kembali pd bekas ist3nya yg diceraikan kerana derhaka,tidak menghormatinya dan keluarga terutama ibubapa suami,berkira,riak,sombong dan mandul….sedangkan ketika itu sy sedang sarat mengandungkan anknya…

    • maknanya:selalu perbanyakkan zikir dan membaca surah Al-qursi kerana mimpi anda itu sama ada mainan syaitan ataupun peringatan

  83. saya selalu mimpi ular berkeliaran dikwsan n dalam rumah saya..tpi ular itu tdk mgkhianati saya pun..
    ada yg 3 ekor ular ddk ats almari kt dapur saya..dok diam jer,xkcau apa2 pun….
    kerap kali lar mimpi ular ni,,,xtrkira…
    apa mksudnya?…tkut sgt mimpi mcm ni…
    HELP ME>>>>>>>

  84. saya mimpi bertemu mantan kekasih saya dan melakukan “ML”.
    dulu waktu kita masih berpacaran kami sudah melakukan hubungan “ML” dan akhirnya kami pisah, namun mantan kekasih saya setelah saya putus dengan dia malah membenci saya karena pengaruh orang lain.
    apakah arti dari mimpi itu?????

  85. saya selalu mimpi seorang doktor yang baru beberape kali saya jumpa…..n kadang2 dalam mimpi tuh ade ular..n kalau dalam beberape ari saya nak jumpa doktor tuh mesti mimpi ular…kenape yek???/

  86. Ass,,,,,,,, sy mw ty hr ini sy mimpi di mandikan sama pacar sy di kamar mandi dlm keadaan tubuh sy tdk berpakaian, qr2 apa arti n maksd dr mimpi ini,,???

  87. sy bermimpi yg kekasih sy bertunang dgn org lain n satu g mimpi sy sy kawin dgn mkwe sy tp bla 2 ari kawin sy meninggal dunia.. ape maksud mimpi sy 2???

  88. assalamualaikum,
    Istri saya kemarin antara ngimpi atau tidak pada malam hari, dia terbangun setelah mendengar atap rumah ada suara benda jatuh (seperti buah jatuh menimpa atap seng). Mohon bisa dikirim jawabannya ke email saya.

  89. salam…
    saya bermimpi bersetubuh dengan abang kandung sendiri apa makna nya ya…kalau boleh kirimi email jawapan tafsir mimpi saya dengan kadar segera….terima kasih…

  90. salam. saya bermimpi terjumpa dengan bayi kembar terbuang dan kemudian memelihara bayi tersebut sebagai anak angkat.
    boleh tolong hantarkan tafsiran ke alamat email..?
    terima kasih.

  91. Saya bermimpi melihat teman saya di gigit ular hitam kecil..teman saya di gigit di telapak tangan sebnyk 2x. Lalu ular itu di tangkap dan di buang ke lantai
    Bs tlg dijelaskan arti mimpi itu? Apakah ini akan berakibat padaku atau pada temanku?

  92. suatu malam saya bermimpi berperang dengan teman sendiri. kemudian saya lihat teman saya itu mengalah dan menyerah untuk berdamai, saya kira damai itu ecek2x ja, ahirnya saya bunuh dia dengan pistol, dia tewas. dan timbul penyesalan dihati saya, karena rupanya dia benar2 mau damai

  93. salam…

    saya bermimpi membunuh seekor ular sawah yang berada di dalam rumah saya… tetapi walaupun ular tersebut saya pukul hingga hancur, ular tersebut tetap hidup dan berusaha mendekati saya….
    apalah ahr maknanya..?

  94. salam……..saya b’mimpi dua kali bertemu dgn seorang lelaki ini……kami saling mengenali……tapi sekarang kami dah tak berjumpa lagi….kenapa ea?

  95. Assalamualaikum wr wb

    saya single dan sudah 2kali bermimpi sedang dalam perencanaan pernikahan…
    arti ny apa y?? terimakasih

    dan kalu mimpi di beri gelang emas oleh atasan, itu artiny apa?

    trimakasih…
    Wassalam

  96. Assalamualaikum wr wb

    saya single dan sudah 2kali bermimpi sedang dalam perencanaan pernikahan…
    arti ny apa y?? terimakasih

    dan kalu mimpi di beri gelang emas oleh atasan, itu artiny apa?

    trimakasih…
    Wassalam

  97. Assalamuaikum semua…
    sya dah baca dari awal ke akhir cerita mimpi korang..
    apa saya nak kata kat sini,apa yang kita alami dalam tidur adalah sesuatu yang tak real…but kita juga tak patut tak menghiraukan mimpi ,sebab mungkin itu adalah petunjuk yang ALLAH SWT berikan kepada kita sebelum sesuatu mimpi itu menjadi kenyataan….itu tandanya ALLAH SWT sangat sayang kepada kita semua ummat …. kerna sebelum sesuatu terjadi kepada kita ALLAH SWT dah beri kita sikit petunjuk…….so fikirlah mulai sekarang apakah anda sudah mencintai ALLAH SWT seperti ALLAH SWT mencitai kita…….
    bila kata2 saya ada yang tersalah mohon di maafkan
    wassalam

  98. assalamualaikum..saya ada kemushkila berhubung dengan mimpi yang menimpa seseorang yang terdekat dengan saya.oleh kerana saya juga kurang arif berkenaan mimpi..saya ingin bertanya,apa maksudnya andai seseorang itu bermimpi membuang air besar dan dipaksa makan najis nya sendiri

  99. pacar saya mimpi kiara jam 10 malam:suatu malam aq datang kerumah pacar,disitu ada pacar dan anak perempuannya,tak lama suami pacar datang dgn keluarga pacar,saya di sidang dan dicecar oleh kakak pacar,pacar membela aku terus,semua menyudutkan saya,mata saya berkaca2,lalu tangan qberusaha menjangkau anak pacar q,saat itu anak pacar berhasil q ambil,karena aq dan pacar 1 kata dan hati,keluarga mereka luluh dan nerima aq.kakak pacar minta suamiya untuk melepaskan pacar dan suamiya akirya mau>tolng beri tau apa arti itu semua …..plisss tolon aq

  100. ape maksud mimpi saya ni ek???
    saya mimpi ayah mentua saya bagi quran kat saya.ape mksdnye ye???

    • maknanya:carilah team untuk wujudkan band anda pemain drum,lead,dan penyanyi kalau anda boleh bernyanyi lagi ok kalau suara tak sumbanglah..

  101. saya mimpi :
    1.dapat batu permata,
    2.beziarah ke makam pahlawan RI yaitu: pangeran diponegoro n ki hajar dewantara lalu di makam tsb ada mata air n saya membasuh muka saya
    3.mimpi bayak burung elang hinggap di dahan pohon depan rumah

  102. saya bermimpu mendapat anak perempuan dan ada ustaz mengatakan anak saya ni pemdiam masa besar nati dkm mimpi saya

  103. saya selalu jugak bermimipi dalam sebulan mst 2-3 mimpi ini datang iaitu saya mimpikan budak lelaki yang saya minati ms sekolah menengah dl.Memang benar sy minat dkt bdk lelaki itu ms sekolah dr tingktan 3 hingga tingkatan 5, tp sy x pernah ckp pn yg sy sk kt die,tp itu dl…tp sampai sekarang sy msh bermimpikan die lg…apakah mksd mimpi sy ini

    • wallah hualam, saya sarankan saja bordo`a sebelum tidur supayta di jauhkan dari gangguan syaithan yang terkutuk.

      • salam rahmat al quran bnyak ayat ya ayat kursi.alfatiha.al jinn.al balad.smua bleh bibaca semasa hendak tidor klau nk lgi cpat ambil air huduk
        maf klau ad y trksar bahasa ya

  104. 1. Saya bermimpi bertembung dengan musuh suami saya,datang kpd saya dan dia memberi amaran kpd saya spt yg brikut ‘ Haa aku dah bagitau kau dah,kau tanak percaya.” Dia mengulangi perkataan itu banyak kali.
    2. Saya melihat emas yang bertimbun2 banyak di depan mata saya..
    Harap Tuan boleh jawab,kerjasama amat dihargai :)

    • 1]salam munkin formula2 trlampau takt dgn musuh y ade tpi kter masih ad pegangan al quran baca r ayat al jinn atau ayat kursi

      2]emas klau btol mmpi ni jdi keyataan gatal y susah ilang kesan ya
      untk ubat gtal2 ni cari cincin emas.suasa.perak.emas putih direbus lalu dibasuh dkt tmpat y gatal2 trsebut

      kalu nk cpat kering cbe buat kician ni jawa pnye prubatan ye kunyit hidup dgn minyak dimsak dgn dpor kayu ye selamat mencube

  105. saya bermimpi dpt ank laki, tp tak sangka ank tu ank sy..
    saya mimpi saya menyusukan nye… da byk kali mmpi mcm tuh… sblm nih saya mmpi saya mengandung, bersalin… ape mksud nye? bley tlg tafsirkan utk sy? sy benar2 nk taw… tp sy takde anak lg… bru kawin 1 tahun lebih… sblm nih, lps sy kawin sy duk di umah mertua…
    ayahnye ade kedai makan, jd sy dan suami tgl di kedai mkn tuh… sy ade bermimpi juge, ade seorg nenek tak bg sy duk di kedai tuh, sbb nt akan ade owg yg akan ambil bayi sy… tp esok pg nye sy wat pregnant test tak mengandung pon… plissss… tlg tafsirkan utk sy….

    • salam eyda klau mcm 2 amal kn r surah yusuf klau btol2 nk kn ank ye seblum brsama ambil huduk dahulu ye mmpi budk kecil memang lmbat dpt ank
      maf klau terkasar bahase

  106. Assalamualaikum..
    Saya bermimpi melihat lipas besar berkilat warnanya dalam bilangan yang banyak dan meminta suami dan pembantu membunuh lipas-lipas tersebut kerana saya takut dengan lipas.

  107. salam, apa mkna mimpi sy ni, sy brmmpi yang sy membuat kuih (lempeng) di dalam sebuah banglo, tapi lama kelamaan kuih yg sedang sy goreng itu telah menjadi besar dan semakin besar sehingga memenuhi ruang rumah banglo tersebut. Mimpi ini sering berulang sehingga ke hari ini, dr sy berumur 6 thun sehingga kini sy berumur 19, sudah hmpir lebih dr 5o kali sy brmimpi seperti ini…

  108. salam ibu..saya smalm bermimpi seorng asing telah meberikan saya uang $10.100.00 kepada saya apa kah erti mimpi tersebut? terima kaseh

  109. lyn bermimpi keluar rumah berpakaian putih, sandal pun putih, pakai selendang putih. kemudian dalam perjalanan, lyn dijemput naik oleh seorang pemuda yang lyn tak kenal dengan van putih. dia hantar lyn sampai rumah yang lyn tak kenal, dibelakang kami ramai pemuda yang alim, berpakaian kopiah sambil mereka tersenyum ke arah kami. lyn pun balik ke rumah, tapi pemuda tadi mengalirkan air mata dan kelihatan sedih sangat meninggalkan lyn. lyn pun sedih masa itu. pemuda itu memandu kearah perkuburan orang islam. apa maksudnya?

  110. lyn bermimpi keluar rumah berpakaian putih, sandal pun putih, pakai selendang putih. kemudian dalam perjalanan, lyn dijemput naik oleh seorang pemuda yang lyn tak kenal dengan van putih. dia hantar lyn sampai rumah yang lyn tak kenal, dibelakang kami ramai pemuda yang alim, berpakaian kopiah sambil mereka tersenyum ke arah kami. lyn pun balik ke rumah, tapi pemuda tadi mengalirkan air mata dan kelihatan sedih sangat meninggalkan lyn. lyn pun sedih masa itu. pemuda itu memandu kearah perkuburan orang islam. apa maksudnya?

    Reply

  111. suatu malam saya brmimpi………….
    mimpi saya sangat tergolong aneh……
    saya membeli sebuah sepeda motor di bengkel jual beli motor dngan harga 8jt…dan saya bawa motor itu,setelah sesampainya dirumah saya terkejut dan saya dapati motor itu berubah menjadi sepeda biasa,,,,,terus saya balikin lagi sepeda itu ke bengkel tersebut…..dan bengkel itu menolak dan dengan sangat terpaksa saya membawa sepeda itu pulang…….

  112. saya pernah bermimpi di kejar ular tedong dan ular tedung itu mengejar mak mertua saya kemudian ular tedung hitu hendak memakan bayi dan tiba-tiba bayi itu di selamatkan oleh kawan saya..

  113. saya pernah bermimpi di kejar ular tedong dan ular tedung itu mengejar mak mertua saya kemudian ular tedung itu hendak memakan bayi dan tiba-tiba bayi itu di selamatkan oleh kawan saya..apakah maksud mimpi saya ini?…..

  114. assalamualaikum..
    saya pernah bermimpi tentang ular..dlm mimpi tu ular tu tengok saya dan saya pun tengok ular tu…selama 3 bulan saya mengalami mimpi sebegitu…
    apakah maksudnya mimpi saya itu.

  115. Saya selalu bermimpi arwah ibu…dlm mimpi tersebut melihat ibu meninggal dunia..kadang bermimpi berjumpa dgn nya bercerita dgn keadaanya yg sakit..apakah maksud mimpi saya..adakah saya terlalu rindukan arwah ibu…

  116. bapa saya bermimpi saya dilamar orang. emak ,saya,adik beradik saya dan lelaki itu kelihatan gembira dengan lamaran itu.tetapi bapa saya kurang bersetuju kerana dia melihat lelaki itu kelihatan muda dari saya dan bimbang jika tidak mempunyai ekomomi yang stabil..saya igin tahu apakah maksud mimpi tersebut sama ada memberi kesan kepada saya atau bapa saya?

  117. Salam, semalam saya bermimpi didatangi 2 ekor ular sawa (jantan & betina) yang besar dan panjang. Cantik kulitnya dan berkilat. Dua2 ekor sangat baik dengan saya dan menjaga saya tapi saya takut. Ular betina lemah tp yg jantan sangat kuat. Apakah maksud mimpi saya ini?

    TQ

  118. Salam, semalam saya bermimpi didatangi 2 ekor ular sawa (jantan & betina) yang besar dan panjang. Cantik kulitnya dan berkilat. Dua2 ekor sangat baik dengan saya dan menjaga saya tapi saya takut. Ular betina lemah tp yg jantan sangat kuat. Apakah maksud mimpi saya ini?

    TQ

  119. slm,
    saya bermimpi tiba2 mengandung dan melahirkan anak di hospital sedangkan sy masih belum berkahwin. Apakah maksud mimpi saya itu atau ia sekadar mainan tidur.
    t.kasih.

  120. saya bermimpikan seorang wanita yang saya sayang dan meninggalkan saya menjilat muka saya dengan bersungguh2..dan dihadapan saya adik perempuan saya hanya sekadar melihat ? apakah maksud mimpi ini

  121. semalam sy mimpi uma sy kat kg dilanda banjir besar. sy nk tahu ape maksudnya.. tp kat sini xde pon.. hurm..
    kalau ade sape2 tahu tlg bgtahu sy. salam.

  122. Sy bermimpi bertemu dgn arwah adik dan anak lelaki sy. Sy dibawa ke satu rumah yg orgnya ramai dan ada antara mereka yg sy kenal tp enggan memasuki rumah itu. Sy memasuki rumah itu & terjumpa suami sy dlm keadaan yg segak spt pemgantin baru. Rumah itu agak bising tp sy tak tau apa butir2nya.Sy cuba memanggil suami sy tp suara sy tak keluar & bila dia memandang sy dgn pandangan yg kosong. Slps itu, arwah adik & anak lelaki sy menarik sy keluar dr rumah itu & membawa sy ke satu padang yg hijau & lapang. Sy menangis & tersedar dr tidur.

  123. apakah maksud mimpi menunaikan umrah di mekah,melihat baitullah,menunaikan solah berjemaah bersama rasulullah dan berdoa di dlm masjidil haram?

  124. Saya bermimpi gali tanah diperkarang rumah ketemu mayat perempuan anak sekolah diperkosa lalu mayat tersebut dibawa oleh suami saya untuk ditempatkan yg layak dan apakah arti mimpi tersebut. Mohon dibalas ke email saya diatas trima kasih

  125. Saya bermimpi berada di kawasan yang ramai orang asing. tiba-tiba saya dipatuk ular dan menjerit memanggil suami saya meminta tolong. Akhirnya ular itu dapat dibuang.

  126. klu mimpi org yg kta syg. mninggal dunia tp xtau pe sbbnya. n bila sy bgn dr tdo paginya. mta sy bsh dgn airmta. n ati ni rs xsng je. pe mksdnya eh?

  127. Aku bermimpi naik pohon yang sangat tinggi,dan aku merasa sangat kesusahan sekali ,tapi aku mampu turun lagi dari pohon tersebut,tapi tdk dgn kawan ku,aku merasa klu kawan tuh jatuh dari pohon tersebut,,kira2 apa ya makna mimpi ku itu?

  128. salam..kalau bermimpi didatangi makhluk berjubah hitam n minta pulangkan barang dia cmne ye..masalahnya tak ada pun ambil barang sapa2 pun..dah 3 hari mimpi camni..badan plak rasa lemah, sakit2 sume sakarang ni..kadang2 rasa bahang yg teramat..tlgla saya..

  129. salam,
    apa maksud mimpi saya, bf saya berlaku curang . perempuan tersebut adala mak cik saya sendri..kali ini kali yang ke 2 sy mimpi .orang yang sama..

    • dibunuh artinya akan mendapat musibah, kalau dibunuh teman berarti akan ada yang menyakiti dan mencelakai anda. kalau orang tidak anda kenal membunuh anda berarti anda dalam bahaya.. berhati2lah dalam berkendara

  130. askum..sy ign b’tnya kan ttg b’brapa mmpi yg sering sy alami..sy berharap sgt2 anda dpt m’jwb dn bntu sy..
    1) saya bermimpi hampir di perkosa dgn sorg cina di dlm kereta,kemudian sy bergelut dan mencapai sebilah pisau di dlm dashbord terus tusuk ke perut cina itu beberapa kali..sy ketakutan cmpak kn mayat dia ke gaung,saya lari pulang ke hostel..slpas itu sy di ggu roh cina itu..mimpi ni sy alami selama 4hari b’turut2..
    2)saya bermimpi tunang saya berkahwin dengan seorang wanita cantik, sedang duduk di atas pelamin yang indah..mimpi ni saya alami 7ari berturut2…
    3)saya bermimpi tunang saya sedang berzina dengan teman baik saya sendiri,saya marah dan ugut untuk bunuh diri,tapi langsung tidak di endah kan..mereka enak berasmara hingga kan tunang saya sanggup memukul saya..mimpi ni saya alami 3hari berturut2..
    4)saya bermimpi sedang bermain bersama anak buah saya yang pertama,sedang leka kami bermain anak saya terjatuh di dalam sebuah kolam..saya tak tahu dari mana datang nya kolam itu,saya cuba untuk selamat kan anak buah saya tapi tak berjaya,akhir nya anak buah saya mati lemas..saya takut sangat akan mimpi ini,harap anda dapat bantu saya..mimpi ni sy alami 2 hari berturut2..
    5)saya bermimpi seedang jalan2 di taman dengan kawan,di taman tu mmg cntik,ade bunga2 yang indah..saya naik buaian yang di buat dari bunga2 cntik,dengan pakaian berwarna putih..tibe2 seekor ular yang cantik rupa nya lagi besar menuju ke arah saya..saya ketakutan lalu lari,tapi saya pelik ke mana sahaja saya lari ular tu ttp ade..sy menjerit memanggil teman saya,tapi tiada jawapan dari dye..akhir nya saya keletihan dan terjatuh..ular tu menghampiri saya dan terus membelit badan saya seperti x mahu saya lari lagi..lantas di patuk nye kaki saya di bahagian buku lali..sy takut dgn mmpi ney,slama 3hari b’turut2..
    6)saya bermimpi ade makhluk besar warna hitam,lidah terjelir,mata merah sedang memerhati kan saya..kadang2 saya seakan2 tersedar 2,3 kali..makhluk ney teramat berat,sedang menghempap tubuh saya..saya ketakutan,cube menjerit tapi tiada suara yang keluar..mmpi ney sudah hampir setengah bulan saya alami..saya takot sgt2..ia memberi infek pd badan sy bile sedar.terasa lesu,sakit2,lebam2,pening2 dan asyik mengigil..kadang2 mase sy tutup mata nak tidur da terasa seperti dia ade memerhati kan saya..semalam paling kuat saya rase seperti dia main di kaki saya…tolong la bantu saya,saya takut sangat kalau berterusan macam ni..
    tq

      • byk sgt mimpi ni….kene baca doa sebelum tido n al-fatihah n ayat kursi n zikir sampai terlelap…x kn ader lagi mimpi berturut2 nnt…

    • 1] wasalam munkin xsilap ciq r kn cina y dibunuh 2 ade minat dgn kamu tpi tkt nk bgi tau sbb berlainan agama.
      2]kahwin maksut nye xpnjg umor tpi xtau r allah y melakukn semua nye
      3]mungkin nk butih mate ape y akn terjdi.jgn terlampau pikir kn tunang wat y bukan2 ye prcaye kn tunang kamu 2 ye
      4]munkin kamu kahwin lambat dpt anak lgi stu munking keuwangan kamu ade masaalah sdikit
      5]ade org nk jdi kn kamu pasangan hidup tpi 2org ymeminati kamu pilih r y trbaik bagi diri mu
      6]dkt mane kmu tdo kne bnde ni petua untk elaok kn ditindih mcm ni sli
      A]pakai inai
      B]bakar kulit bawang merah,bawang putih,lada hitam garam kasar,bijik cili kering diletak dalam surat kabar lalu bakar mase sebelum maghrib bendeni dpt jugk menalak kn penyakit pendinding rumah kte bce r ape y saudari tau
      selamat mencube ye sye abg ciq maf klau trkasar bahase atau tersilap kate

  131. salam..
    sya nak bertnya.. sudah 2 kali saya bermimpi saya menagis. dalam mimpi tu, saya ada alami ksusahan dan sya meminta prtolongan dari ‘teman’ saya. namun dia hanya biarkan sya menangis. dia tinggalkn sya. namun akhirnya dia jua akan dtg menyelamatkan sya…
    saya cuma nk tahu apakh maksud mimpi sya..
    trimkasih..

  132. Salam …

    sy nk tny tentang mimpi yg sy alami…apa petandanya?

    1. Bermimpi ular msuk dalam umah.
    2. Bermimpi dikejar oleh orang yg tidak dikenali.
    3. Bermimpi berkahwin dengan orang yg tidak dikenali.

  133. saya bermimpi melihat seorang puteri menaiki kereta kuda dan berjalan di dalam lautan yang terbelah dan di sambut oleh seorang lelaki apakah maksud mimpi saya itu.

  134. saya bermimpi dua ekor ular seakan2 ular sawa tapi jenius albino (belang2 kuning putih), seekor terus berlalu manakala seekor lagi menegak tinggi ke arah saya, seperti patuh dengan arahan saya. Kemudian saya terpandang ada 2 ekor lintah keluar dari celah-celah jari manis kanan saya, saya memicit lalu kedua2 keluar dan mati…
    Apa makna mimpi ini??

  135. saya bermimpi kenal dg seorang gadis cantik dlm sekejap saya pacaran ma dia DALAM MIMPI ITU SEOALAH NYATA TAPI SAYA TIDAK MENGENALI WANITA TERSEBUT HINGGA SEKARANG SAYA BENERAN JATUH CINTA MA CEWE YG SAYA MIMPIKAN ITU.

    • salam ilham kalau mmpi kamu ni betul kamu akn jmpe xlame lagi mkin bunian.atau maknusia biasa
      maf ni cume tafsir mimpi ya.maf klau ade trksar bahase

  136. kwn sy bermimpi sy dan musuh sy berbaik semula..padahal,kami tak prnah brtegur sapa sudah hampir 2 tahun lebih..ap mksud mimpi kwn sy tu ye??trimas

  137. sering bermimpi bayi tetapi keadaan ny berbeza…salah satu ny..melihat seorang wanita tua membuang bayi dan aku ambil bayi itu dan mnjaga ny…bermimpi bayi dan aku mgasihi nya…..

  138. bermimpi aku berada di anjung sebuah istana yg sgt tinggi..dengan suasana yg indah sekali..waktu itu juga aku melihat seseorang telah berjalan di bwah sebuah pokok yg amat besar sekali,dari jauh aku melihat orang itu amat kecil lg perlahan perjalan ny…dia mngambil masa yg agak lama untuk melintasi pokok itu.

  139. sy pernah bermimpi kan husband sy kaya raya masa tu ..dia wat xlyn je..semalam sy bermimpi kan ular gigit jari saya sewaktu saya kemas uma..apa ek maknanye?/

  140. saya lak bermimpi seorang lelaki walaupun itam..tp manis…..sy berjubah putih… pergi rumah lelaki tuh besar dan ramai orang…tengah makan…dan saya malu2…ngeh2… myb masa tuh ada kenduri…malu sbb lelaki tuh tengok saya ngeh2…itu aja…

    pernah bermimpi berada dialam lain… masa tuh sy hanya berzikir…. ada yg mengganggu saya…tapi sy tetap berzikir…dan menyuruh adik berzikir sekali…. ( syaitan selalu berusaha nak sesat kan manusia)

  141. saya mimpi dikejar 3 MAKLHUK HIJAU TINGGI SAMPAI ATAS LANGIT, ada org tu kata dlm mmpi sya tu dia suru saya lari org tu kata DAJJAL tu nak kejar saya. jd saya lari sekuat hati… seram mmpi nya tu.. ada sesiapa bole bagi tau apa tandanya??

  142. saya bermimpi kakak dan ibu saya mengandung. tidak lama lepas tu kakak saya melahirkan baby dalam kandungan dan disusuli ibu saya. ketika itu saya nak sangat baby dalam kandungan ibu saya tu. namun yang peliknya saya lihat ramai orang melahirkan baby mereka didalam longkang besar termasuk ibu saya dan diperhatikan orang ramai.selepas melahirkan saya mahu mengambil baby tersebut tapi dihalang oleh ibu saya. apakah maksud mimpi tersebut?

  143. saya bermimpi jiran2 bagi saya katak yang besar dan banyak, katak itu jenis yang boleh dimakan, katak tu melompat dan berbunyi, sy takut dan geli tengok katak2 tu, ada yg sy cuba bunuh tp masih hidup lagi, ada yg suami sy bunuh lepas tu goreng dan sy makan juga tapi sikit jer… apa makna mimpi macam tu yer….??

  144. Saya bermimpi seolah-olah bergegas pulang dan menaiki beca tetapi tempat duduk beca itu tinggi. Saya terpaksa tanggalkan kasut kerana khuatir akan tercicir. Kaki saya kelihatan putih dan bersih. Dalam perjalanan, saya lihat sungai-sungai yang airnya nampak bersih berarus dan seolah-olah akan melimpah keluar. Saya juga melihat gumpalan awam hitam seperti puting beliung berputar-putar tidak jauh disebuah bangunan tinggi dengan panahan kilat. Langit kelihatan cerah sekali. Saya berasa takut tetapi masih teruskan perjalanan. Apakah maksudnya mimpi itu.

  145. Assalammualaikum…saya ermimpi yang kawan baik kepade bapak saye memberi saye makan kuih tapi bile saye makan kuih tu saye rase macam nk muntahkan semule dan bile saye muntah kan saye ternampak rambot di campurkan dengan air yg keruh bersama lipan dan lipas yang sudah hancur di kunyah saye..apakah maksod mimpi saye ni?

  146. saya bermimpi bersama dengan bekas tunang say a , berjalan jalan berduaan dan d temani anak buah lelaki …..

  147. aku bermimpi jumpa temen lama(lelaki),namun mereka sepertiny sedang manggung gitu..tp gk jelas ntah nyanyi to pertunjukan gitu..trus merek memperlihtkn uang hasil dr itu..udh gitu ad satu cow muncul mirip aktor,bawa aku keliling n mencium keningku..kira2…ap artinya y?

  148. semalam saya bermimpi anak saya mengadu sambil menangis bahawa dia dibuli rakan2. kaki tangannya dipegang dan dikencing kedalam mulutnya sehingga penuh..saya seolah2 melihat anak saya diperlakukan begitu didalam mimpi dan saya juga berada dalam keadaan marah dan bersedia untk menyerang serta melaporkan ke polis..saya terjaga dari tidur pada pukul 1 pagi..sehingga saat saya menaip ini hati saya berdebar2..apakah alamatnya ini

  149. SAYA BERMIMPI RIBUT AKAN MELANDA
    SEJERUS ITU RIBUT TELAH MENGHENTAM RUMAH SAYA .,..,DAN SAYA DAPATI HAMPIR SELURUH KAMPUNG SUDAH HANCUR DIHEMPAP OLEH OMBAK SEMASA RIBUT,.KERANA RUMAH SAYA BERDEKATAN LAUT

  150. seorang kanak-kanak perempuan bermimpi keluarganya ditikam oleh sepupunya sendiri menggunakan buluh.dia ditikam di kepala. tapi semuanya hanya cedera. mimpi berulang sebanyak 3kali,apa tafsirnya? tq

  151. mimpi ada harimau masuk ke dalam kantor/rumah tapi saya melihat karena didalam ada anaknya seperti mau mengamankan anaknya. tapi saya merasa terancam dan akhirnya saya bisa keluar menghindar

  152. saya bermimpi mengumpulkan batangan/plat yang perasaan saya sperti emas dan seperti kuningan/tembaga. plat/batangan itu seperti dari yang sisa yang sudah dipakai dan berserakan makanya saya kumpulkan ditangan. karena dalam pikiran saya ini berharap plat/batangan adalah emas yang kl dijual harganya tinggi. apa maksud dari mimpiku ini yah??

  153. saya pernah bermimpi melihat jenazah rasululluh saw , banyak ramai orang berkerumun mengitarinya. dalam hati berkata kl ada yang mengganggu jenazah rasulullah nanti ada apa2. eh benar ada yang mengganggu jenazah rasulullah saw, lalu jenazah rasulullah bergerak2. kok aneh yah saya melihatnya rasulullah dalam bentuk jenazah, yang kemudian bisa bergerak. apa maknanya yah temen2???

  154. saya mimpi bekas kekasih saya mempunyai perempuan baru, mereka sangat bahagia, ketawa-ketawa. dan juga dalam mimpi saja perempuan itu menukar relationship status di facebook, is single. apa makna nya?

  155. Assalammualaikum….
    boleh sapa2 bg sy maksud kepada mimpi suami sy???? Dia selalu mimpi yg sy ni curang di belakangnya….sampai2 dia curiga dgn sy….sedangkan demi Tuhan sy x pernah pun curang di belakangnya….please !!!

    • wasalam jgn tkt mmpi ni elok akn aman rumah tngga anda klau nk lbih tnang baca r ayat alfatiha ayat 2 insyallah

  156. Saya bermumpi teman saya sedangkan disemak mengaji . Beliau mengaji dengan lancar Dan lantang . Cuma yang menyemaknya itu orang yg sudah meninggal beberapa tahun yg lalu .

  157. saya mimpi dikejar anjing bersama pck saya. kami lari selamatkn diri sampai naik kerumah jiran. lepas 2 kami tutup pagar rumah. anjing menyalak2 d luar pagar rumah. pas 2 baru saya sedar itu hanya mimpi. apakah maksud mimpi saya td???

    • salam diana klau ciq xsalah munkin jalan y diana berlri 2 munkin ad penungu ye .amalan klau nk berjalan ketmpat y xpnah nk lalu jawa ckp pamit dlu ye klau melayu tok nek cucu tompang lalu klau nk jln mane2 bce r ayat kursi insyallah xkn mmpi burok lgi maf klau terksar bhase

  158. saya mimpi diculik oleh bekas kekasih saya,,didalam perjalan die berhenti petronas higway untuk ke toilat… semasa berhenti saya ternampak beberapa batang serai ditangan nye,,,dan saya mencuba untuk melarikan diri tapi disedari oleh bekas kekasih,lalu saya lari masuk kehutan dan sibekas kekasih cube mengejar,,,,APAKAH MAKSUD MIMPI SY

  159. saya mau nanya arti mimpi ini… saya 2X mimpi tentang abang saya yang ini terus.

    1.abang saya itu maling (padahal bukan) dia ambil coklat saya,saya marah tapi saya juga mau kasih dia,cuma gengsi,jadi saya kasih sedikit dan sisanya saya tarok di dalam kereta (karna dia mau pergi lama) eh akhirnya dia senyum aja saya kasi sedikit,terus ketinggalan kereta yang ada coklatnya,dia naik kereta yang satu lagi sambil dada2, saya nyesel banget.

    2. Ini mimpinya saya yang bakal pergi,, saya nangis2,pamitan ama keluarga,pelukan sambil nangis ama abang yang tadi,saya mau foto tapi gensi jadi gag jadi. eh ternyata dia mau pergi duluan ama tante saya jadi gag bakal ketemu lagi. saya nangis2 nyesel.. gag mau pergi.. tapi saua harus pergi.. walau pun saya nangis2&gag mau pergi tapi saya sendiri yang pergi gag ada yang maksa

    di dua2 mimpi itu saya selalu merasa perpisahan yang kurang baik sama abang saya dan saya sangat menyesal karna tidak akan ketemu lagi sama abang saya. ini artinya apa ya?? saya takut ada apa-apa sama abang saya. mohon di balas secepatnya

  160. salam..nk tnya.mimpi kucing hitam muncul depan sy ketika sy sedang solat.after sujud terakhir dia terkam ke arah sy…then sy nmpk satu cahaya api dtg pada saya tp tidak kena pd sy sebaliknya api itu merebak ke tempat lain.sy rasa pelik sgt mimpi.boleh tlg tafsirkan..thanks.

    • wasalam honey maf klau abg ciq kata kn mungkin honey nak disantau org oleh krana honey kuat xterkna santau y diantar maf klau salah atau ksar bahase

  161. Tak usah percye kpd mimpi.Tu sume disebabkan kesibukan hidup,terlalu befikir sehingga sume tu terbawa-bawa dalam mimpi.Pelik bile beragama tapi masih pcya kpd mimpi…Hmmmm..

  162. saya bermimpi hendak d petuk ular tapi saya sempat memukul kepala ular kecil tersebut dan ular tersebut hendak mematuk bebrapa kali tapt tak dapat kemudian terus hilang apa maknanya…..

  163. saya bermimpi bahawa saya telah dipaksa kahwin dengan rakan saya oleh ayah saya.. tp hati saya asyik memberontak dan menangis apabila dikahwinkan dengan dia… selepas kahwin tibe2 saya ade ternampak bende manis yang die buat untuk saya.. apakah maksud mimpi saya ini??

  164. salam.saya ingin bertanya ttg tafsir mimpi sy.sy bermimpi selepas saya solat istikharah.sy bermimpi pergi ke kedai pakaian..lalu memilih 2 helai selendang..rasanye saya bingung tak tahu nk ambil yang mana satu….satu warna kuning satu lagi warna ungu.setelah itu,saya membeli yg berwarna kuning.boleh tafsirkn mimpi saya ini?di dlm realiti saya memang sedang keliru utk memilih antara dua perkara.

  165. salam, sy bermimpi yg ayah berjalan ke hulu ke hilir sambil bertelanjang…
    sy taku dan apa maksudnya???
    sebenarnya, sy dah banyak kali mimpi hal yg sama dalam tempoh beberapa tahun kebelakangan ini…
    mintak bantu sy…
    emailkan jawapan ini juga di email sy..
    wallahu’alam.

  166. saya berjumpa dan berbual dengan arwah bapa…apakah petanda nya sedangkan saya memang punya masalah sekarang ini?

  167. saya bermimpi melihat najis manusia yang banyak, penuh didalam setiap tandas2 yang ada (dalam 10 tandas) apa maksudnya?

  168. saya mimpi tidur di pintu ka`bah dan saya melihat beberapa malaikat mereka lewat di atas telapak tangan saya kemudian telapak tangan saya menjadi dingin sedingin memegang salju,apa arti nya mohon ya di bantu,,Trim`s

  169. saya bermimpi saya berkahwin dan mempunyai 2 anak dengan kekasih saya.dalam mimpi itu saya hdp bahagia.apakah erti mimpi itu?

    • salam saudari nurul klau xsilap abg ciq r kn klau mimpi kahwin pndik umur .klau mmpi ank mkne nye saudari khwin mungkin lambat dpt ank maf klau terkasar bahasa

  170. salam saye arol dri klang saudari kne buat bacaan yasin lagi stu ambil air huduk sebelom tidor ye inyaallah mujarap

  171. Saya bermimpi sedang menaiki sampan dengan seorang tua bersama anaknya. yang peliknya tak ada siapa yang tolong pandukan sampan tersebut seolah-olah berjalan dengan sendirinya. apa bila dipertengahan laut wanita tua tersebut bertukar naik sampan lain dan meninggalkan anaknya bersama dia. apa bila saya melihat tiada orang yang memandu sampan tersebut saya membawa sampan tersebut dan anak perempuan tersebut berada dibahagian depan sampan. ketika sedang membawa sampan tersebut keadaan menjadi gelap dan sukar untuk saya melihat… kemudian saya perasan kanak-kanak tersebut terjun ke laut… dalam keadaan gelap tu saya terus juga memandu sampan tersebut kemudian saya perasan ada makhlud hitam berada di sisi perahu sedang terbang dan menyentuh saya… kemudian bila saya melihat di hadapan perahu kelihatan satu lembaga hitam yang agak besar cuba menghampiri saya dan menyebabkan saya bertambah takut dan menyebut Allah Allah dalam sebutan yang kurang jelas… tiba-tiba benda tu hilang… saya teruskan juga membawa sampan tersebut dalam keadaan gelap… makin lama sampan tersebut berada di kawasan yang saya sendiri tidak kenal. mula la saya terfikir mungkin saya bermimpi buruk dan cuba membacakan azan dengan harapan saya akan sedar… alhamdunillah saya sedar dari tidur. selepas sedar terus berasa sakit menyucuk di bahagian kiri dada… tapi tak lama dalam sekitar 3 minit sahaja…
    (boleh tak sesiapa bantu saya sebab lepas bermimpi macam tu sy jadi tak leh tidur seolah-olah mimpi tersebut akan berulang)

  172. saya bermimpi bersenggama dengan suami yg telah 6 bulan pergi (suami telah mengakui berselingkuh disana dan mentalak saya melalui telp dan sms) mimpi ini sudah 2 kali terjadi
    dan sebelumnya saya juga bermimpi suami tidak memakai celana berjalan kearah saya sehingga kemaluannya kelihatan, saya nasehati utk pake celana tp suami tdk perduli
    apakah arti semua mimpi itu??..

  173. saya bermimpi mandi dalam keadaan berbugil dan juga masuk ketandas untuk buang air besar keaadn tandas yang pintu tandas tidak sempurna!!

  174. saya bermimpi kejadian puting beliung berapi di sekolah (tempat kerja saya..saya seorang guru)..keadaan puting beliung berapi itu berlaku secara tiba2 sewaktu saya dan rakan2 di bilik guru…saya berlari dan melompat terjun dari tingkat satu untuk menyelamatkan diri..saya berlari ke arah padang dan berkumpul dengan murid2 dari sekolah yang lain..akibat dari puting beliung itu ramai yang terkorban termasuklah rakan sekerja dan majikan saya….tolong lah tafsirkan mimpi saya ini

  175. assalamualaikum,
    saya nak tanya,saya bermimpi perkampungan saya banjir besar,saya mengharungi banjir bersama2 adik beradik saya,akhir saya sampai di kawasan yang tinggi yang telah disediakan,apakah maksud mimpi ini,sekadar ingin tahu terima kasih

  176. salam,
    saya bermimpi ditembak dalam masa yang sama saya memegang seorang bayi,tapi tembakkan itu tidak megena saya dan bayi itu..ape maksud mimpi tersebut??

  177. salam,
    saya bermimpi ditembak dalam masa yang sama saya memegang seorang bayi
    tapi tembakkan itu tidak megena saya dan bayi tersebut..
    ape maksud mimpi tersebut??

  178. mimpi melihat bapa tiri di padang pasir. Salah satu kakinya terpijak paku besar, menyebabkan dia jalan terhencut hencut. Saya yg berjalan di belakangnya merasa risau melihat keadaannya kerana dia perlu berjalan ke satu tempat yg jauh.

  179. mimpi melihat ayah tiri memarahi ibu saya, tetapi mereka tetap berpegangan tangan ketika berjalan di kompleks membeli belah.

  180. ASS.MAAF PAK UST.langsung aja .saya bermimpi seakan akan akan saya berjalan pergi jauh untuk belajar (dalam perasan saya belajar Bhs inglish) .terimakasih mungkin anda tau.sabelum tidur saya solat istikhoroh mintak petunjuk karna saya bermaksud mau belli tanah.

  181. Saya bermimpi dihadapan saya ada bagasi (beg) yang berisi penuh dengan baju (tidak dilipat dgn baik) sehingga tidak bisa ditutup. Lalu saya membuka dan kemas baju baju tersebut dgn baik didalam beg yang sama. di keliling saya ada barang2 kristal yang cukup cantik dan saya mengambil hanya satu dan memasukkan dgn baik ke dalam beg tersebut (kristal itu adalah hadiah2 yang diberi kepada saya). selesai saya menutup beg dengan baik dan saya seolah2 memberi arahan dgn tangan bahawa hadiah kristal yang lain itu boleh dipek dan diangkut dengan kapal terbang. apakah maksud mimpi saya. untuk makluman barang kristal yang saya pek tu memang wujud dan merupakan hadiah perkahwinan 10 tahun lalu.

    • seperti apa yg saya ketahui jika bermimpi bayi atau kanak kanak kita sedang disihir atau mengalami sihir..wallahualam

  182. hi salam smuanya !!!
    akhir2 ini saya seringkali bermimpi kekasih saya curang dan slalu ingin berpisah dengan saya. saya benar2 bingung kerna hubungan kami sememangnya selalu dalam keadaan tidak aman..

  183. 1st sy mimpi b’khwin ngan sorang llaki yg sy xknal.. hensem cgat.. tp sy xtau sape dia..dlm mimpi 2 sy mesra cgt ngan dye n rse bhgia..kteorg khwin pun scara kbetulan n fmily kteorang b’2 je yg dtang.. kwn2 smua xdjemput.. 2nd day.. sy mimpi lg rsenye llaki yg sama.. ari ketiga pun sy mimpi org yg sme gak..ape mksodnye?

  184. salam, sy mimpi bersetubuh dengan teman lelaki sy…apakah tnda mimpi tersbut ye…lagi pun sy sudah lama tidak jumpe teman lelaki sy..kerana masing sibuk beekerja..adakah ia petanda baik atauburuk pada kehidupan…?

  185. hai …saya nak tanya .. kebelakangan ni saya sering mimpi dipinang orang ..rs nyer dah banyak kali saya mimpikan benda yg sama dan ia nyer berulang berkali2 .. boleh tak beritahu saya apa maksud mimpi tu .. ? thanks ..

  186. Saya bermimpi menunggang basikal dengan sangat laju sehingga kan kelajuan nye lebih laju dari memandu kereta. Akhir nya saya terjatuh dari tempat yang tinggi lalu tersedar dari mimpi. Apa maksud mimpi saya ek?

  187. tolong tafsirkan mimpi nie..

    1) ke tempat temple
    2) flat dimana seseorg sedang memuja kunci
    3) saudara mengambil buluh..

    tolong yer..btl2 serius..berkaitan dengan kehidupan sejak 1thn & 3bln lps.

    salam..

  188. sy bermimpi menyusukan bayi…dlm ni mgatakan mugkin saka atau sihir…n sy hubungi ibu sy dan menanyakan mengenai saka…ibu sy orang cina n tidak tahu aper itu saka n ayah sy x pernah terlibat dlm dunia mistik ni…ibu sy sgt mengarut percaya semua ni n menyuruh agar sentiasa solat n doa…tp takut gak,asyik mimpi menyusukan bayi jer ni dari dulu lg…

  189. apa mksud mimpi melihat cendawan yg terlalu byk pd 1 busut, sy mengutipnya sehingga habis…bila dah habis kutip muncul pula seekor ular…

  190. aslmkm, nak tanya la kalo mimpi yang sama berulang kali kan cam pempuan beranakkan ular albino yg putih kuning tu.. pastu ade lg ular nye, yg kedua payah skit nak kua. ade satu tgn yg uruskan dpt tarek kepala ular tu tp x putus2.. beberapa kali mimpi, yg part last tu mcm tu je.. ade sebarang maksud ke? xpernah mimpi pelik mcm ni.. hmmmm

  191. lo bermimpi ktemu orang tua di sbuah goa trus tau2 di kejar kris, lalu pak tuanya itu nyuruh q bertapa di sbuah goa itu apa artinya gan????!!!!!!!!!!

  192. salam
    sy bermimpi bersalin walhal sy tak mengandung.sgt senang, bersalin..tak sakit pun.ibu mertua yang menyambut kelahiran anak itu..apakah maksudnya?tqvm

  193. Salam Kenal
    mertua saya bermimpi melihat orang memakamkan mayat disebelah rumah ,dan ditanya sama orang tersebut siapa yang dimakam kan ternyata anak laki-laki nya….
    apa maksudnya …..

  194. Kawan menelefon saya mengatakan ada peluang buat pinjaman.Saya bersetuju.Tidak lama kemudian rumah saya didatang oleh satu ajen barangan dengan sebuah lori menawarkan pinjaman tersebut.Apabila ditanya bagaiman kamu tahu rumah saya,dia menjawab rakan saya yang tunjukkan.Maka saya bersetuju memohon pinjaman RM 10,000.00.

  195. SAYA BERMIMPI dapat hadiah sapu tangan dari seseorang. sapu tangan itu dia beli di kedai bersama saya. kemudian sapu tangan itu hilang sebelum sempat saya simpan

  196. Baru2 ini saya bermimpi anak perempuan saya terjatuh dari telaga yang dalam saya cuba terjun untuk menyelamatkannya..dan selang 2 hari saya bermimpi kakak saya menelefon anak perempuan saya dan memberitahu bahawa ibu saya sudah meninggal dunia dan mimpi terbaru saya bermimpi berkahwin dengan lelaki yang terkenal yang saya kenali…apakah maksud sebalik mimpi2 saya itu kerana sebelum ini saya amat jarang untuk bermimpi..sekian terima kasih.

  197. salam…

    saya nak kongsi ape yang saya kerap mimpi..
    saya baru sahaja kehilangan adik saya..
    saya kerap mimpi adik saya yang telah pergi tu, menangis..
    apakah maksod mimpi itu?

  198. salam. malam tadi saya bermimipi..di rumah keluarga saya di kampung ada kemalangan besar di hujung jalan dan menyebabkan tangki paip air pecah sehingga menyebabkan bencana. bencana tu umpama air tsunami yang menderu bergulung2 airnya…kami sekeluarga, iaitu saya, adik perempuan saya, mak ayah menyelamatkan diri dengan menaiki kereta..pd mulanya ayah saya yang pandu kereta.lepas tu adik saya pula.berjaya menyelamatkan diri dari ombak ala2 tsunami tu..kami pun pulang ke rumah.yang peliknye semua umah hancur dan hanyut,tapi umah kami elok dan tak basah pun..apa maksudnya?saya nie dh kawin..tetibe je saya nmpk suami saya dlm rumah..di akhir mimipi tu

  199. saya bermimpi melihat bayi perempuan kemaluannya berbulu kaya’ orang dewasa,dan ketika itu juga saya kontak telepon dengan pacar saya,dan dalam mimpi itu,pacar saya mutusin saya.apa artinya mimpi saya itu?

  200. saya bermimpi di kasih cincin oleh seorang pastor dan langsung di pasangkan di jari saya.dan anaknya mencium tangan pastor tersebut.

  201. saya mimpi berulang kali,dan sangt hairan ape yg dimksdkan mimpi 2..
    saya mimpi gusi bengkak hingga x bleh tutup mulut..gigi bergeseran antra bwah n ats..sakit sangt,,pelik sebab mimpi ni berulang kali,,harap sudi menjwb pertayaan ini,,

  202. saya mimpi berlawan dgn kwn saya…tapi kwn saya dlm keadaan berbogel… dan mimpi itu dtg 3 kali…1 mimpi itu setiap 10 minit.. sdgkn sy rse dah lame saya tido.. ape tmksdnye…

  203. Assalamualaikum, saya nk bertanya sini, saya rasa mimpi saya agak suspens sangat. Saya bermimpi yg saya berada di tepi pantai pada waktu malam bersama teman wanita saya dan rakan-rakan melihat bintang yang indah. Tp yg peliknya bintang2 tue semua jatuh terhempas ke bumi ke arah laut. Kami smua lari mncari perlindungan disbbkn melihat keadaan sedemikian dan pada masa tue air laut pula mula naik. Kami berlidung di sebalik tembok yg sangat tinggi. Sampai sj sana saya terjaga dr tidur. Boleh saudara tlg tafsirkan mimpi ini?

  204. kalau mmpi kita tga melahirkan baby…tapi x nampak jantina…cuma mcm dapat rasa baby boy….cuma saya ne blum berkahwin,,,tpi terasa sakit seperti org yg sedang melahirkan baby dgn real…apa maksud mmpi ne…?

  205. Semalam sy mimpi dgn bekas isteri,jalan2 dan kemudian dia tinggalkan sy. Malam sebelumnya sy mimpi bersama dengan anak sy lelaki..nampak dia tk ceria je.

    apa maksud mimpi tu..

  206. saya mimpi dikejar oleh seorang lelaki yang tidak dikenali di airport tapi entah kenapa sy rasa mcm pernah nampak muka tu. Dia cuba untuk menangkap saya tapi setiap kali da dekat dgn sy,mesti timing salah hingga dia tak nampak saya lgsung. Kejar punya kejar, akhirnya dia terjumpa saya masa sy sedang memilih pakaian yg dijual di salah satu kedai dlm airport sbb sy xnak org kenal sy. Tp yg peliknya lelaki tu tak pegang sy pun, dia cuma senyum bila nmpak saya dengan muka yg mnunjukkan dia happy n relax lepas jumpa sy. Sbb dia xpegang sy, sy larikan diri dan terlepas dr dia dan akhirnya saya sembunyi dlm toilet perempuan akibat takut dgn lelaki tu. Apa sebenarnya maksud mimpi sy ni?

  207. Di harap dapat tolong tafsirkan mimpi2 ini…
    1) mimpi terselamat daripada sebuah lori yaang meletup..
    2) mimpi mengandung dan hampir bersalin ..
    3) mimpi seseorang ingin menolong ayah tetapi orang itu sebenarnya jahat ..
    4) mimpi berada di sebuah tempat yang banyak ular…tetapi di saat ular itu ingin mematuk muncul wanita-wanita berbaju putih…saat ular itu mematuk wanita-wanita tersebut ular tersebut mati dengan serta merta…
    5) mimpi berbasikal di tepi kubur yang terletak di dalam hutan…

  208. assalammualaikum…
    cye nk tnye ap mkcodnye lau cye clalu mimpi ap y cye impikan..
    dan akhirnye cye mendptkan nye….
    tlg cye ye cecape…

    wasalam….

  209. Istri sy bermimpi: saya bersetubuh dengan mantan pacar. lalu saya jg bermimpi hal yang sama,namun dlm mimpi tersebut ketahuan oleh adik mantan tersebut lalu sy dikejar kejar.artinya apa?

  210. 1.Setiap Kali mimpi suami pasti mimpinya suami curang,bersetubuh dgn org lain,meninggalkan saya dan anak2
    2.Mimpi najis sendiri,suami dan anak2
    3.Mimpi terapung di udara dan jatuh (sgt menakutkan)
    4.Mimpi ank jatuh ke dalam sungai dan tenggelam
    5.Mimpi menakutkan gaya perang dan berbunuhan

    Mintak diberi info..terima kasih

  211. kawan2..sy dh 2 kali mimpi sy ckp fon ngn bf sy..tp ktrg dua2 ckp smbl nangis2..

    lagi satu aritu sy mimpi kawan sy kawin ngn bf dia..

    ada yg tau pe maksud kedua2 mimpi sy ni?thanks a lot..

  212. salam…tunang sy dh 2 kali mimpi sy dkejar oleh org cina…
    saya plak br2 ni mimpi menyusukan bayi yg x tau dr mana muncul..

  213. saya sudah bertunang dan akan nikah dalam masa sebulan. sudah 2 kali saya bermimpi macam saya bertemu seorang wanita yg tidak dikenali dan bersetubuh dgn dia. kira mcm saya melakukan perkara curang di belakang tunang saya.
    apa maksud mimpi ini??
    walaupun saya setia pada tunang saya kenapa ade mimpi mcm ini?
    saya sangat sayangkan tunang saya dan tak de niat nak gitu

  214. assalamualaikum . Saya bermimpi yang ibu bapa saya meninggal dalam mimpi tuh dia macam mengisahkan macamana kehidupan saya semasa ibu bapa saya tiada , memang kehidupan saya hancur dan dalm mimpi saya bermimpi arwah abang kesayangan saya berkata jaga ibu sama bapa baik dan belajar bagus-bagus .. apa maksud mimpi tersebut ..? saya takut kalau-kalau mimpi saya itu menjadi kenyataan .. nauzubilah

  215. nak tnya ne,,klau kita mimpi potong rambut dgan krelaan hati,,apa maksud dia tu ya,,tapi rmbut sya tu sya buang d parit yg penuh dengan air,,

  216. mimpi q membunuh siluman ular dengan cara aku bakar di dalam tunggku.. terus teman temen siluman adalah manusia remaja yang masih SD dan ingin membunuh q karana siluman ular teman mereka q bunuh. jadi kami beralahi mati2an. dan akhirnya q yang memenangkan perkelahian tersebut dan berahkir mati semua kecuali q .. apa arti mimpi itu?

  217. sya bermimpi berjumpa dgn arwah atok saye,,dy mnngil sye n mgjak sye utk k sst tmpt dan dy berkta lalu di laluan lg 1 kerna itu jln yg lebih dkat,then arwah tu ajk sye berjumpa dgn sesorg,p mksodnyea

  218. saya bermimpi saya dimandikan oleh seorang cewk..
    tetapi sebelum saya bermimpi itu.. tante saya bermimpi orang” dan keluarga saya pada datangan ke rumah saya.. rumah saya itu penuh….
    itu artinya apa yahh…?? :(

  219. salam,,sya masih dlm kekeliruan tentang mimpi sya semalam,,sya bermimpi sepupu n keluarga kekasih sya datang ke rumah secara tiba2,,dia mahu meminang sya,apa mksud mimpi itu?apa berkaitan tentang masa depan sya?trima kasih

  220. di sini saya ada 4 soalan.

    1. saya ada mimpi bekas cewek pacar saya. dia ada bilang “oh, jadi kamu cewe barunya?”

    2. ada mimpi pacar saya punya cewek lain semasa pacaritu masih lagi sama saya,

    3. kelmarin, saya mimpi pacar saya punya cewek lain juga, mereka berdua menaiki motorcycle trus saya ngejarin mereka. semasa saya kejar mereka, muncul 3 org laki yang bertopeng memegang pistol. lalu mereka menembak saya terus ke dada.

    4. mimpi pacar saya lagi, berkahwin sama org lain. saya turut menghadiri majlis tersebut tetapi pada masa itu, saya tidak merasakan apa-apa. selepas habis majlis itu, baru saya tersedar bahawa pacar saya suda berkahwin sama orang lain. dalam mimpi itu, pacar saya dipaksa kawin sama perempuan yg tak dikenali. pacar saya bilang, sabar kerna dia akn segera ceraikan perempuan tersebut. dalam mimpi ini juga, sekali lagi bekas cewek pacar saya ada menghadiri mejlis tersebut. dia menanyakan adakah saya yg suda hampir setahun bersama pacar saya, lalu saya menjawab iya.

    • hanya masukan, berarti itu pertanda klo pacar anda sudah ada yg punya… jika diteruskan tidak akan awet, itu klo anda percaya tentang mimpi anda, tapi klo anda percaya thdp pacar anda, maka abaikan lah mimpi itu… :)

  221. saya mimpi ditinggal bis yang isinya teman2 saya, saya lari mengejar bis itu dan bis nya ttep ngga mau berhenti, lalu di pertengahan jalan sedang mengejar bis ada seseorang perempuan memanggil nama saya, akrab banget, pdhl seingat saya, saya tdk kenal dia, dia berkata itu ada yg lucu, ternyata dia menunjuk ke arah ULAR besar ( diajak melihat Ular Besar) tidak ada kegiatan apa2 selain cuma melihat ULAR BESAR / Raksasa itu, Apa maksudnya ya? tolong ksh gambaran ya… mksh

  222. saya telah bkahwin & mmpyai sorg ank ppuan, sejak kebelakangan ni sye kerap bmimpi bekas kekasih, ni myebabkn sye terigt saat bhgia mse bsame2 nye. kami bpisah kerana dia curang sehinga mgandung ank lelaki len. ape maksud mimpi saya ni.

  223. Saya bermimpi saya menunggang motosikal saya kemudiannya saya berlanggar dengan sebuah kereta toyota lama, kemudian saya terjaga.(mimpi di siang hari)

  224. saya bemimpi dikirimi surat oleh seseorang yang lama tak berkomunikasi dengan saya. Dalam suratnya saya disuruh untuk mempersiapkan diri untuk menjadi istri dan ibu dari anak – anaknya.sebulan lagi dia akan datang melamar saya.apa maksudnya ya?

  225. salam. saya bermimpi nampak seorg perempuan (musuh saya) sedang tersenyum di atas tempat yang tinggi (bukit). Senyumannya itu seolah2 dia sedang bergembira.

    perempuan (musuh saya) itu adalah girlfriend suami saya.

    Apa makna mimpi saya ini?

  226. td mlm sy mimpi .
    Sy main gitar smbil nyanyiin lagu’y slank trlalu manis.

    di dlm mimpiku itu trnyata sy sadar ulang tahunq sdh mau dkat.

    Pdhal knyataan’y ulang tahunq msh lama bnget.

    Itu apa arti’y yaaa…??

    jwab yaa.
    Klw bisa jwab lwat email jg boleh..

    Makasih bnyak.

  227. salam,serasa saya pagi tadi ,saya bermimpi 3 ekor jenis ular yang besar mungkin salah satunya adalah cobra yang ketiga-tiganya berwarna hitam berdekatan dengan saya cuba untuk menarik perhatian saya dengan kesemuanya cuba untuk menunjukkan kehebatan mereka dengan cuba memanjangkan badan mereka dan saya tertarik,saya langsung tidak takut dengan ular-ular tersebut dan boleh membelai-belai ular-ular tersebut.saya juga melangkah saja ular tersebut .Pernah sekali saya juga bermimpi seekor ular kuning sederhana kecil mengejar saya dan merayap mengikuti saya dan saya juga cuba untuk mengejar ular tersebut tapi ular tersebut main tarik tali.

  228. saya seorang lelaki,,, saya sudah dua kali mimpi melakukan hubungn sejenis dgn adik beradik ( main laki sama laki ),,, mimpi pertama dengan abang saya no.2,, mimpi kedua dengan abang saya yang no.5,,, apa maksud mimpi ini ya???

  229. saya bermimpi d sebuah gubuk ada 2 anak burung lalu saya mengambilnya,,,,,dan datang lg seekor burung dan sangat lulut pada saya,,,,,,,apa maksud dr mimmpi saya ini ya??????????

  230. saya bermimpi berada diperkebunan karet orang tua saya lalu saya menyulam bibit yg sparuh gagal dn sebagian sdh dpt disadap., lalu saya bertemu seekor burung beo kecil dan saya menangkap dan mendapatkanya., apa makna arti dari mimpi saya mohon bantuan tafsirkan., terimakasih

  231. mimpi jatuh dari kayu tapi mengenakan baju, sedangkan kawan yang satunya tidak mengenakan baju, tapi dia juga jatuh , apa artinya ?

  232. mimpi air mendidih sambil menaiki basikal dgn sahabat yg panas betul2 di sebelah kami tiba2 air 2 melimpah lalu menuju kearah kami,tiba2 air 2 jadi jernih bila dtg kearah kami dan x terasa panas pun.apa artinya?

    • ia brmaksud tiba masanya kamu berubah.alhmdulillah.sy juga skrg mahu berubah dan mndekatkn diri kpd ALLAH. terasa bnyk dosa’.walaupon sy ni baek.semoga ALLAH prkenankn doa sy.AMIN……

  233. 1)Saya bermimpi isteri bersama bayangan hitam(seorang lelaki) berada di atas sambil mentertawakan saya yang berada di bawah.

    2)baru2 ini saya bermimpi saya telah mencekik seorang lelakinsehingga mati.

  234. saya bermimpi menaiki kereta adik saya, semasa dlm perjalanan saya terlihat awan berwarna hitam dan kilat bercahya-cahya, dan juga ada org minta tolong menghantar isterinya untuk bersalin.Apakah erti mimpi saya ini?

  235. Ibu saya bermimpi bahawa saya dan kekasih saya ingin pergi bercuti. Termasuk keluarga di sebelah ayah saya kerana kekasih saya daripada keluarga tersebut. Apabila sedang menunggu teksi bersamanya dan ibu, saya bertanya akan seseorang asing tentang cara segera untuk ke sana. Selepas diberitahu tentang motor dan kereta yang ada, saya terus menunggang kenderaan tersebut dan meningg alkan semua orang termasuk kekasih saya.

  236. Ibu saya bermimpi bahawa saya dan kekasih saya ingin pergi bercuti. Termasuk keluarga di sebelah ayah saya kerana kekasih saya daripada keluarga tersebut. Apabila sedang menunggu teksi bersamanya dan ibu, saya bertanya akan seseorang asing tentang cara segera untuk ke sana. Selepas diberitahu tentang motorsikal dan kereta yang ada, saya terus menunggang kenderaan(motorsikal) tersebut dan meninggalkan semua orang termasuk kekasih saya. Walhal saya tidak tahu menunggang motorsikal. Apakah maksud mimpi tersebut? Tolong bantu saya..

  237. kalau mimpi tahu ular datang patuk seorang demi seoranng tapi tak lihat langsung ular itu dan tak kena patuk pun.tapi tahu ular patuk datang patuk orang kerana orang lain bising mengadu.apa maksud?

  238. Saya bermimpi,,pergi ke suatu kolam renang dan masuk ke arena berenang, belum sempat berenang saya kehilangan jejak suami saya,,akhirnya sy bertanya sama orang dan kembali menemukan jalan untuk keluar dan ketemu lagi dengan suami saya.

  239. sy mimpi anak sepupu sy ( belum kahwin) hamil. Isteri sepupu sy gembira mendgr berita itu ttp setelah diselidiki rupanya benih yg yg dlm kandungan itu adalah benih sepupu sy ( bermakna ayah menodai anak sendiri ). Apakh makna mimpi itu…sy terjaga dr mimpi semasa hendah bangun sahur.. harap dpt huraikan…terimakasih…

  240. klu mimpi semut n lebah yg bnyk ke dua2y saya bunuh/spery semut ada yg mati ada yg sempt lari mnkala lebah pula tiba2 hilang begitu sahaja.tolong tafsirkan mimpi saya….tqvm..klu blh msuk dalam email sya ya tq….

    • saya bermimpi sedang berjalan dengan pacar saya dan tiba2 dia diganggu orang kampung lalu saya membelanya dan terjadi perkelahian dan saya pun ditikami dengan bayak pisau dr belakang apa kah maksud dr mimpi saya ini.
      tolong kasih saya info agar saya bisa berhati2 .
      thank’s

  241. Hi there! I could have sworn I’ve visited this website before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me.

    Anyways, I’m definitely delighted I found it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  242. Mimpi:
    bertemu pacar tersayang ditamn yg indah, lalu beberapa detik dia berjalan. Tapi dia berjalan menuju pelaminan bersama cowok lain.

  243. saya nak tahu pertanda mimpi saya, saya bermimpi , kakak saya memberi najis manusia, yang berbentuk bulat bulat dalam plastic ,dan berkata bawa najis nie balik dan jangan buang dimana mana, apa maksud nya,?

  244. klo brmimpi baik mk stlh bgn silhkn bc doa shbs mimpi baik dn bolh di critkn pd org lain.
    tp jk anda brmimpi jelek/buruk mk stlh trbgn mk meludahlah kekiri sbx 3x dn bc doa ktika mimpi burk dn jgn pnh sekali2 mncritakn mimpi buruk tsbt. krn tktx mimpi tsbt bisa trjadi krn komntr dr org lain (jk org yg d critkn mmbri komntr jelk/bkt mimpi jlek itu psti akn trjd)
    mimpi itu bs trjd sesuai dr kyakinan kita dn komentar dr org lain yg mndgr mimpi kt. mkx knp jk mimpi baik mk silkn critkn pd org lain dn jk mimpi jlek mk jgn critkn pd org lain,memohn perlindugn pd allah dn yakn tdk akn tjd.insya allah mimpi jlek itu tdk trjd. :-)

  245. SAYA IBU YENI,NURLINA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA BAHWA SAYA INI DULUNYA ORANG YANG PALING SENSARA DIDUNIA.SETIAP HARI ISTRI SAYA SELALU MENGELUH TENTAN MASALAH EKONOMI BAHKAN KAMI PERNAH TIDAK MAKAN DALAM 1 HARIL 1 MALAM,KE ESOKAN HARINYA ADA TETANGNGA KAMI YG MEMBAWAKAN MAKANAN DAN TIDAK DISENGAJA DIA JG BERCERITA TENTAN MASALAH HIDUPNYA DULU DAN AKHIRNYA DIA MEMBERIKAN NO MBAH RORO..TIDAK BERPIKIR PANJAN SY LANSUN MENGHUBUNGI MBAH RORO DAN ALHAMDULILLAH BELIAU SANGAT MEMBANTU SAYA DAN SY SANGAT BER TERIMAKASIH KEPADA MBAH RORO ATAS BANTUANNYA YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA YAITU (6319) SYUKUR ALHAMDULILLAH BERHASIL DAN KINI SAYA SANGAT BAHAGIA MELIHAT KEHIDUPAN KELUARGA SAYA YG SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA DAN MEREKA JUGA TDK PERNAH LAGI MENGELUH MASALAH KEUWANGN,,KAMI JG SUDAH BERENCANA INGIN MEMBUKA TOKO SENDIRI ITU SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RORO DAN BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA YG MEMERLUKAN BANTUAN MBAH RORO SILAHKAN HUB 0-8-5-3-9-4-5-3-7-5-7-8 SILAHKAN ANDA MEMBUKTIKANNYA SENDIRI.????MAKASIH….http://wwwprediksimbahjenggo.webs.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s