1001 Tafsir Mimpi – Part 2

101. Mimpi melihat perutnya sendiri : Akan terhindar atau terlepas dari, kesukaran.
102. Mimpi sakit perut : Akan segar bugar dalam waktu yang lama.
103. Mimpi badannya terikat rantai : . Akan mengalami sakit.
104. Mimpi kaki atau tangan kena kotoran : Akan mengalami keberuntungan.
105. Mimpi kemaluannya terlepas : Akan menderita kesusahan yang besar.
106. Mimpi kemaluannya berubah ke kelamin lain (dari laki-laki ke perempuan) : Akan dikaruniai anak atau harta kekayaan.
107. Mimpi kakinya mengeluarkan air: Alamat akan menjadi penghulu. .
108. Mimpi giginya tanggal sendiri (bagian yang atas) : Akan berduka cita, karena orang tua ditimpa kemalangan.
109. Mimpi gigi bagian bawah tanggal : Akan berduka cita, karena anak atau istrinya meninggal dunia.
110. Mimpi mencabut gigi seseorang : Akan memanfaatkan kesusahan seseorang.
111. Mimpi melihat deretan gigi yang indah pada mulut sesearang : Akan terjadi suatu persahabatan yang menarik terhadap lawan jenis anda.
112. Mimpi memiliki deretan gigi yang indah : Akan muncul keuntungan di masa depan.
113. Mimpi melihat gigi seseorang yang goyah : Akan terjadi kerugian keuangan.
114. Mimpi melihat gigi palsu pada seseorang : Waspadalah pada incaran orang yang akan menipu anda.
115. Mimpi memiliki gigi palsu : Tampaknya akan memperoleh keuntungan, tetapi sebenarnya anda akan rugi.
116. Mimpi badan terasa payah atau letih : Alamat segala usaha tidak berhasil.
117. Mimpi melihat bibir lawan jenisnya : Akan memperoleh jodoh / pasangan hidup.
118. Mimpi sakit demam : Akan menerima surat dari teman atau kekasih.
119. Mimpi berduka cita : Akan bersuka ria dan sehat.
120. Mimpi terserang penyakit hati : Akan merasa sehat tubuhnya.
121. Mimpi dirinya bertelanjang : Alamat akan terlepas dari kesukaran.
122. Mimpikan seseorang bertelanjang : Alamat orang yang dimimpikan akan mendapatkan malu.
123. Mimpi melihat anak-anak yang telanjang : Akan memperoleh kebahagiaan.
124. Mimpi dirinya menjadi raja : Alamat menjadi orang yang kejam.
125. Mimpi diajak orang pergi ke pekuburan : Akan memperoleh kekayaan.
126. Mimpi dirinya meratap-ratap : Akan memperoleh keberuntungan.
127. Mimpi dirinya bersumpah : Alamat kurang baik pekerjaannya.
128. Mimpi dirinya (laki-laki) menjadi orang perempuan : Akan senang dan mendapat harta.
129. Mimpi dirinya gila : Alamat sembuh dari penyakit.
130. Mimpi dirinya jadi pendek : Alamat sukar pekerjaannya.
131. Mimpi dirinya membuang darah : Alamat akan sembuh dari sakitnya.
132. Mimpi terbang lalu hinggap di pohon kayu : Alamat akan bercerai dengan pasangannya.
134. Mimpi terbang di udara : Alamat akan menuntut ilmu.
135. Mimpi jalan beriring dengan guru: Alamat mendapat pemeliharaan Tuhan.
136. Mimpi dimurkai guru: Alamat akan dimarahi oleh atasannya.
137. Mimpi duduk-duduk dengan kepala negara : Alamat segala perkataannya dituruti orang.
138. Mimpi dirinya digantung oleh orang lain : Alamat akan bebas dari hutang piutangnya.
139. Mimpi dirinya diperbudak : Alamat akan mendapat harta:
140. Mimpi melihat gambar hati lambang cinta : Untuk bujangan akan lekas kawin, berumah tangga.
141. Mimpi mendengar suara detak jantung : Akan mendengar kabar baik.
142. Mimpi melihat paku : Akan mendapat warisan.
143. Mimpi (untuk wanita) jatuh cinta pada pria berkumis : Akan beruntung dalam perkawinannya kapan saja.
144. Mimpi pingsan : Rencananya akan gagal.
145. Mimpikan seorang wanita pingsan : Akan cepat ketemu jodoh.
146. Mimpi kaki anda pincang : Akan lekas pergi atau pindah tempat.
147. Mimpi diri anda sakit : Akan ada godaan besar yang menimpa anda.
148. Mimpi siku anda luka kecil : Akan memperoleh problem yang akan anda hadapi.
149. Mimpi timbul luka-luka bacokan : Akan memperoleh keuntungan.
150. Mimpi kepala keluar tanduk : Akan ada perselisihan. TAFSIR MIMPI TENTANG HAL GAIB
151. Mimpi melihat Allah SWT : Akan dikabulkan segala cita-citanya oleh Allah SWT baik mengenai segala urusan di dunia dan akhirat.
152. Mimpi melihat Nabi Muhammad SAW : Akan mendapat derajat yang mulia dunia dan akhirat jika dia orang lain agama, maka dia akan masuk agama Islam.
153. Mimpi melihat Sorga atau melihat Arsy : Akan bertambah kebajikannya dan apa hajatnya akan dikabulkan Tuhan.
154. Mimpi melihat Neraka : Akan bermaksiat kepada Allah / melakukan dosa.
155. Mimpi melihat jembatan sirotol mustaqim di hari kiamat : Apa yang dikerjakan akan membawa hasil baik dan menyenangkan.
156. Mimpi melihat Lauhil-mahfuzh : Akan menjadi Qori dan dapat menghafal Al-Qur’an.
157. Mimpi bertemu dengan sahabat Nabi (yaitu : Abu Bakar, Umar, Usman, Ali): Akan menjadi alim ulama.
158. Mimpi mengalami hari kiamat : Akan terlepas dari mara bahaya dan akan mendapat sukacita.
159. Mimpi naik ke udara : Akan mendapat kesenangan dan rejekinya bertambah.
160. Mimpi bertemu malaikat Jibril : Akan memperoleh kebahagiaan dunia dan akhirat. Segala pekerjaannya berhasil baik dan berkah, serta akan memperoleh kekayaan.
161. Mimpi melihat malaikat malaikat yang tidak dikenal : Akan memperoleh kemuliaan dan menjadi orang shaleh serta berbudi.
162. Mimpi masuk Sorga : Akan menjadi seorang pemimpin atau akan memperoleh kedudukan yang baik.
163. Mimpi berjumpa dengan bidadari : Akan memperoleh pangkat atau jabatan.
164. Mimpi berhisab di hari kiamat di hadirat Ilahi : Akan mendapat kesentosaan dan pekerjaannya berhasil.
165. Mimpi melihat hakim yang adil : Segala usahanya akan berhasil baik, berkah.
166. Mimpi melihat pendeta atau ulama : Akan mendapat karunia Allah yang menyenangkan,
167. Mimpi melihat ulama banyak yang mati : Alamat binasanya agama Islam di daerah anda.
168. Mimpi melihat iblis atau sejenisnya : Akan melakukan sesuatu dengan penuh gairah, padahal dalam keadaan biasa hal itu tidak bisa dilakukan.
169. Mimpi memukul iblis : Akan bisa mengalahkan lawan-lawannya.
170. Mimpi mendengar iblis berbicara dengan anda : Akan digoda atau tergoda.
171. Mimpi melihat banyak kuburan : Akan terjadi huru-hara di dalam negeri.
172. Mimpi mati (dirinya mati) : Akan lanjut usia.
173. Mimpi mati lalu hidup kembali. : Segala hajatnya akan berhasil.
174. Mimpi melihat bangkai manusia : Akan mendapat harta.
175. Mimpi dirinya bercakap-cakap dengan orang mati. Akan sia-sia pekerjaannya dan cita-citanya gagal.
176. Mimpi melihat orang mati atau orang yang telah mati. Akan muncul bantuan yang tidak disangka-sangka dalam keadaan yang sulit atau akan datang berita baik.
177. Mimpi menyaksikan pembakaran mayat : Akan melakukan perjalanan menyenangkan bersama teman-teman atau rekan-rekan yang menyenangkan pula.
178. Mimpi berada di tempat penyimpanan mayat : Berhati-hatilah dengan apa yang anda kerjakan dan perhatikan kesehatan anda.
179. Mimpi melihat dukun (Tukang Sihir) : Anda akan memperoleh penyelesaian yang mudah untuk problem atau masalah yang sulit.
180. Mimpi menjadi tukang sihir : Akan mendapat suatu pengalaman yang menyedihkan atau yang kurang baik.
181. Mimpi melihat pintu sorga terbuka : Akan ditolong ofeh orang yang berpangkat.
182. Mimpi melihat nur (cahaya) : Akan memperoleh penghidupan yang lebih baik lagi.
183. Mimpi melihat tempat yang suci : Akan memperoleh rejeki yang banyak.
184. Mimpi mendengar gema : Akan mendekati masa romantis.
185. Mimpi menghadiri suatu pertemuan ghaib : Akan mendapat kritikan.
186. Mimpi melihat seorang biarawan : Akan memperoleh nasihat, pandangan dan bantuan yang tidak disangka-sangka.
187. Mimpi menjadi seorang biarawan : Peringatan untuk anda karena ada kesulitan yang akan mengancam.
188. Mimpi melihat seorang biarawati : Waspadalah terhadap orang-orang yang munafik.
189. Mimpi berurusan dengan seorang biarawati : Akan terjadi suatu perubahan dalam kedudukan atau pekerjaan.
190. Mimpi melompati titian sirotol mustakim : Akan diluputkan segala kesukaran-kesukarannya dan akan kaya dari harta benda yang selama ini dicari-cari.
191. Mimpi berwudhu’ : Akan mengerjakan pekerjaan mulia.
192. Mimpi bersembayang atau mengerjakan shatat : Akan terhapus dosa-dosanya. Bisa juga akan menjadi modin atau pegawai agama.
193. Mimpi memberi zakat kepada fakir miskin : Tidak akan kekurangan uang.
194. Mimpi berziarah ke tempat keramat atau kuburan : Akan menjadi seorang yang mulia dan bahagia.
195. Mimpi melihat hantu : Segala usaha akan sukses dalam beberapa hari lagi.
196. Mimpi berbicara dengan hantu : Keuangan anda akan meningkat.
197. Mimpi menolong seorang pengemis : Akan mendapat kemajuan dalam penghidupan dan cinta.
198. Mimpi bertemu dengan seonang pengarang : Akan bertemu dengan orang-orang penting.
199. Mimpi jadi pengarang : Akan beruntung dengan pekerjaan anda.
200. Mimpi bertemu dengan orang suci : Kehidupan anda akan aman dan damai.

About these ads

383 comments on “1001 Tafsir Mimpi – Part 2

  1. Assalamualaikum…suatu hari saya telah bermimpi saya dan keluarga berada betul-betul di hadapan Kaabah.Pada ketika itu tiba-tiba datang seorang lelaki arab dekat kami dan mengatakan bahawa beliau memerlukan seseorang untuk dijadikan korban.Lalu pada ketika itu saya berkata ambillah saya untuk dijadikan korban tersebut, lalu saya dikorbankan. Pada ketika itu saya seperti dapat rasakan sedang saya dikorbankan disamping saya juga dapat melihat diri saya dikorbankan. Setelah kepala saya di potong secara tiba-tiba saya hidup semula, dan pada ketika itu saya kembali semula dekat keluarga lalu saya dan keluarga melambaikan tangan pada semua orang di situ, untuk pengetahuan, keadaan sekeliling pada ketika itu sungguh cantik seperti berada di dalam syurga, mempunyai taman-taman yang sungguh indah, burung-burung, dan sebagainya. Jadi apakah maksud tafsir mimpi saya itu, adakah bermaksud baik atau sebaliknya, terima kasih, wassalam.

    • jgn kita sewenang-wenangnya menjadikan diri kita sebagai korban manusia, tanpa usul periksa. sayangilah diri anda dan jgnlah terlalu percaya dengan makhluk yang bernama manusia.kita diberikan pandangan yg indah kata2 yang indah namun sebaliknya kita yang akan menerima akibahnya.berwaspadalah selalu.

  2. assalamualaikum wr wb,maaf langsng saja y..saya sering bermimpi bertemu dengan mantan pacar saya yang sudah setahun lebih tidak pernah bertemu,didlm mimpi saya selalu melihat dia.dia juga melihat saya tetapi dia seperti membaca koran sambil melihat saya dengan mengintip ngintip dari kejauhan dan selalu seperti itu isyarat mimpinya.saya mohon jawabannya jika mengerti akan mimpi saya tersebut karena mimpi ini lebih dari tiga kali saya dpatkan walaupun waktunya tidak berturut turut.terima kasih,wassalam.

      • ass, saya sedit resah dengan mimpi saya tadi malam yang memimpikan mantan pacar, sudah sering saya bermimpi tenteng dia dan tiap mimpi hampir kesan dan pesannya sama, tak berbicara tapi terlihat ada sesuatu yang ingin dia sampaikan pada saya, selalu seolah-olah dia janjikan bahwa dia/saya menunggu disuatu tempat/keadaan, mohon bantua penafsiran mimpi saya ini, terimakasih

  3. Pingback: 1001 Tafsir Mimpi « Jembrot's Blog

  4. saya bermimpi hendak dikahwinkan dengan anak raja,tetapi saya enggan,kerana saya telah berkahwin.disebabkan itu maka saya akan dihukum jika tidak menuruti perintahnya..

  5. pada suatu hari, saya mimpi akan ular. dalam mimpi saya itu, saya berusaha untuk memukul ular hingga mati. apakah makna mimpi saya itu.

    • mimpi nya sama sperti aye gan td malem,,,bedanya ada 2 ular,yang besar saya pukul smpe mati, yang satunya kecil masih hidup,,,
      sampe saat ini masih blom ngerti arti dari mimpi aye gan,,,

      • di ibaratkan binatanf ular itu jelmaan syaitan berarti jika membunuh akan mendapat kebahagiaan jikalau ada yang lolos akan mendapat masalah ,.

    • Saya bermimpi ϑî datangi suami sya yg sudah meninggal dan suami saya tdr dngn mntan pacar’y dlu, mksd mimpi sya apa?

    • selalunya klu kita bermimpi ular itu petanda tak baik. Bila kita bermimpi ular seperti kita disihirkan…. ular itu binatang… dlm mimpi binatang adalah jelmaan syaitan… Ini atas pengalaman saya sendiri

  6. aku baru berselisih faham dgn sorang kawan perempuan yang aku suke sgt kerana salah faham, pergaduhan kitaorang keruh berterusan sampai sekarang.. satu malam tu aku mimpi dia dtg membuat pengakuan dia sayang dan mencintai sangat kat aku, sambil memeluk aku.. dan aku rasa bahagia sgt, ape maksud mimpi tu, dah banyak org aku tanye tapi tak dpt jawapan, tolong kawan kawan…….

  7. aku baru berselisih faham dgn sorang kawan perempuan yang aku suke sgt kerana salah faham, pergaduhan kitaorang keruh berterusan sampai sekarang.. satu malam tu aku mimpi dia dtg membuat pengakuan dia sayang dan mencintai sangat kat aku, sambil memeluk aku.. dan aku rasa bahagia sgt, ape maksud mimpi tu, dah banyak org aku tanye tapi tak dpt jawapan, tolong kawan kawan…….

    • saya ada mimpi seperti ini.. dan selepas dari mimpi ini .. saya merantau dari tmpt saya ke tempat lain… dan akhirnya saya ada kemajuan sikit dalam hidup saya

      ya kalau menurut saya.. memperoleh senjata dalam pekerjaan mahupun percintaan.. ya berjaya la..

  8. Sy mimpi melihat seorang wanita yg akan melahirkan, wanita itu meringis kesakitan sampai akhirnya ia melahirkan juga..wanita itu melahirkan dgn posisi duduk d kursi..apa ya artinya??tanks

    • mimpi yang baik tentang rezki,nikmat dan darjat/keselesaan.alangkah baiknya sekiranya pada masa itu kamu menyambut kelahiran bayi itu.

  9. saya terus bermimpi tentang hal buruk mengenai suami saya,,saya selalu mimpi dia meninggalkan saya ,,dia punya perempuan lain,,dia bentak saya,,dia menjual anak kami,,hampir setiap mimpi selalu saja buruk…artinya apa ya..mohon bantuannya.makasih

  10. asalamulaikum……..
    saya perlukan bantuan dari anda secepat yang mungkin….” saya bermimpi sehelai kain putih mengekori saya kemana sahaja….bentuk kain putih itu sukar untuk saya jelaskan bagaimana bentuknya…masa itu hanya saya yang mampu melihat kain putih itu walaupun didalam mimpi saya tu ada ramai orang….”
    saya memohon pertolongan dari saudara dan saudari untuk menjelaskan hal ini terima kasih…….wasalam……..

    ..

    • jika kamu blm berkahwin,ada seseorg yg sdg mengawasi kmu..mgkin jg dia menginginkan kamu..tp jika kmu sdh berkahwin dan punya masalah dgn suami maka itu mksudnya suami tidak mempercayai dgn kamu

  11. mimpi d gigit 2 ekor lintah besar berwarna choklet ke hijau2wan d tempat kemaluan. lintah nya lintah ayer masin. apa maksud nya?

    • maknanya:ada tak anda menonton filem anaconda baru-baru ni?kalau ada maknanya cerita yang anda tonton itu terbawa-bawa dalam mimpi.ular berkaitan dengan jodoh bermimpikan air ni kalau sungai mungkin terikat dengan pertapaan tapi mimpi air yang macamana?

  12. semalam saya bermimpi mau buang air besar, tapi yang keluar bukannya kotoran melainkan cacing yang besar sebesar ular sampai 3 ekor, yang terakhir cacin yang menyerupai ular itu agak pendek tapi ada kakinya, apa arti mimpi saya ya ? mohon diberikan penjelasan

  13. ass…smlam sy mimpi naik helikopter bersama tmn2 tba-tba hlikopterx barmasalh n sy hampir jatuh d laut cuma untung sy pgang tali d psawat tpi sy uda g sadar msuk d laut n akhirnya sy slamat

    • mimpi k 2 sy mau pergi ke pgenunan n kmi singgah d pnginapan untuk istrhat tba2 spnjang kmr panginapan trtulis hti2 dgn ular……. mohon d berikan penjelasan..thanks

  14. mimpi k 2 sy mau pergi ke pgenunan n kmi singgah d pnginapan untuk istrhat tba2 spnjang kmr panginapan trtulis hti2 dgn ular……. mohon d berikan penjelasan..thanks

  15. askom….ain mimipi pacat yg banyk gigit kt badan,tpi tiap kli kte bung..makin byk yg naik…geli pn ada….ain x tw sma ada pacat atw lintah…mimpi 2 buat ain x senang tok kjer cz dok pk jer…tlg trang kn aper mksd mimpi 2….

  16. sy bermimpi dikejar seekor lipan yang sangat panjang berwarna merah cair yang mempunyai kaki yang sangat banyak. lipan tersebut asyik mengejar sy. dari berlari,berjalan,memanjat pokok,turun dari pokok pun asyik mengejar sy….

    • maknanya:ada hutang dengan sapa2 ke?? kalau ada pergilah bayar..janganlah buat2 lupa di pandang masyar nanti bertuntut cik vianita ooii..p/s dari mereka2 yang anda pinjam:”HUTANG AKU BAYARLAHH WOII..”jangan mare saya sampaikan pesan mereka2 yang anda pinjam je..hehe

      • dasar sang peramal yang munafik. ingat mimpi2 kau, tafsir lah mcm yang kau tafsir mimpi org lain. kalau xtau menafsir, tutup mulut supaya xtemakan cakap sendiri.

  17. kenapa saya sering sekali bermimpi mantan pacar,padahal kami sudah sama sama berkeluarga.di dlm mimpi itu kami berjauhan tapi kami merasa dekat dan msh mencintai.tling di blas.

    • maknanya:kalau awak nak jadi madu dia pun apa salahnya..cuma awak perlu mengharungi pelbagai rintangan..cth:suami awak ,isteri dia,anak awak ,anak dia dan macam2 lagi..adakah anda sanggup??

    • maknanya:bob hasanq aa..lu mulut manyak nyahat(jahat)busuk ati itu pasat lu punyaa mulut keluar cacing lu kasi bawak taubat lahh..haiyaa

  18. saya sudah3 kali mimpi yang saya tengok suami saya, sedang brmain dengan perempuan lain. suami saya berkata ini teman baru dia.

    • maknanya:confirm lah tuu..bukan nya orang lain jugak bakal madu anda jua.. cuma masa nya aje belum di bagitau..tunggu jelah..berita gembira tu..

      • berita baik buat lelaki daius macam kau mungkin iya lah kan. sedar2lah wahai sang peramal, kalau mau mentafsir jgn memandai. kalau xtau, jgn buat2 tau.

        • sy sokong 100%. Sang Peramal main hantam sj..bole bikin rumah tangga org berkecai oooo….ko jgn nk memandai mentafsir kalau xreti!!!!!

  19. pak saya mimpi dirumah ada tupai, kemudian tupai tersebut aku ambil, kemudian jempol tangan sebelah kiri digigit ma tupai. tapi tupai tersebut jang jinak sama saya, tapi keluarga saya tidak suka ma tu tupai, kemudian mereka nyuruh buang tu tupai. akhirnya aku buang tu tupai. yang bulu tupai itu halus banget pas dipegang

    kira kira apa ya maknanya

  20. assalamualaikum..
    saya pernah bermimpi.. datang seorang peramal kepada saya ,, dan tangan saya diramal .. peramal itu bilang ” saya mati nya sebentar lagi ,, dan saya matinya tertabrak ma truk ” ..saya pengen tahu sekali makna dari mimpi saya tersebut ??? !! saya mohon ,, beri tahu saya dengan jujur ,,apa makna dari mimpi itu ??
    makasih ,,
    saLam =)

  21. saya mimpi menyusukan bayi.. ketika itu saya rasakan air susu saya begitu byk sekali..terlalu indah perasaan saya ketika menyusukannya

  22. saya memimpikan suami saya botak kepalanya, padahal sebenarnya suami saya tidak botak. Lalu seminggu kemudian suami juga memimpikan dirinya sendiri juga botak.

  23. Teman saya bermimpi jala2 bersama temannya lalu dia melihat saya aneh nya hanya dia yg melihat saya,kemudian pas dia melihat saya di tabrak sesuatu lalu katanya saya langsung menghilang!

    saya mohon agar memberi tahu tabsirran mimpi saya itu dengan jujur ya………………..?
    Trimakasih : salam =)

  24. setelah saya dipecat dr pekerjaan saya…saya dalam satu minggu ne bermimpi 2x intinya sama tapi seting-nya saja yg berbeda..
    1. saya bermimpi berada di sebuah rumah!.. rumahnya besar sekali buagus buanget..and ada beberapa orang (mungkin yg punya rumah) menggaku bahwa dia salah satu gubernur di kota saya.
    saya disuruh menempati salah satu kamar dirumahnya, ada dua kamar yg satu kecil and yg satu besar..
    karena saya merasa ga kenal dng beliau(yg pny rumah) saya memilih kamar yg kecil.. tapi ternyata da ada yg menempati dan ahkirnya saya masuk ke kamar yg besar and mewah buangget..

    setelah beberapa hari saya mimpi lagi
    saya bisa terbang……(mimpi ini sering buangget sejak ak lulus smu kl asa masalah sering mimpi ini)

    and ga lama beberapa hari kemudian (masih 1minggu dr mimpi pertama)
    2. saya bermimpi lage.. (tepatnya mimpi ini semalem) saya diajak kesebuah rumah besar lagi and saya disuruh tinggal di sana….

    nahhh…..dari mimpi2 saya ini kira2 apa ya???

  25. assalamualaikum, saya pernah bermimpi yang kening saya menjadi botak dan bulu mata saya (eye lashes) saya botak di bahagian tengah. tapi ini hanya terjadi pada sebelah mata saya sahaja. tidak dapat dipastikan sama ada sebelah kiri atau kanan. mohon penjelasan . setiap kali sebelum tidur, saya akan berwhudu dan solat terlebih dahulu

  26. Assalamualaikum. Semalam saya telah bermimpi bertemu dengan arwah bapa saya. Dalam pertemuan itu, bapa saya menghulurkan sejumlah wang kepada saya..mulanya saya menolak pemberiannya dengan mengatakan saya tidak perlukan wang tersebut. Tapi dia memaksa saya menerima wang tersebut lalu berpesan kepada saya, “suatu hari nanti kau perlukan juga wang ini..kau simpanlah”. Kemudian dia pergi dan terus menghilang. Harap dapat membantu saya mentafsir mimpi tersebut. Untuk makluman, mimpi saya tersebut adalah pada malam jumaat.(08/07/2010)

    • maaf saya xpandai meramal cume yg saya tahu.. 1) mimpi dpt duit – akan mendapat penyakit @ sakit… 2) mimpi org meninggal..klu d hanya pandang tanpa cakap ape2 i2 memg d tp klu d bercakap maybe tu bukn d..so byk2 b
      berdoa utk d. INI HNYA PENGLMAN..YA @ X..WALLAHUALAM..

      mak pesan mimpi hnya mainan tido..adkh semasa mimpi kite dlm suci@ dlm wudhu.. kebnykn xkan..soo berdoa yg terbaiik.. mudahan dilindungiNYA..Amin

  27. salam…blh tlg tafsir mimpi sy x?mimpi per1 banjir n ade dua ekor ular sawa besar,ular 2 diam jer x bergerak pun. mimpi ke2 ombak besar cam tsunami g 2.mimpi ke3 lak lembu jatuh dr lori n belakang lembu 2 cedera…sy dah tny tp semua org x tau..

    • mimpi banjir @ hujan lebat-akn dikurniakn rezeki banjir sebnyk air b kot mimpi ular – mcm penyakit tp xtau benar @ x ramaln saya..

  28. assalamualaikum…saya mahu brtanya…kawan saya telah bermimpi dia selalu di ikutkan oleh mayat yang berbungkus…mimpinya ini sama dalam beberapa hari ini….bolehh bagitahu saya apakh makna mimpinya itu….

  29. Assalamualaikum..
    Saya bermimpi melihat lipas besar berkilat warnanya dalam bilangan yang banyak dan meminta suami dan pembantu membunuh lipas-lipas tersebut kerana saya takut/geli dengan lipas.

  30. assalamualaikum….
    saya nak tanya..beberapa bulan yang lalu saya mimpi melihat lubang besar,,saya melihat lubang itu dari udara,,dan didalam lubang itu,,ada kerangka seperti kerangka manusia tapi ukuranya sangat besar..dadn saya nampak ada 2 orang tengah memeriksa kerangka tu…kalau boleh tolong terjemahkan mimpi saya,,karena sudah 2 kali saya mimpi macam ni…
    terima kasih banyak banyak

  31. Ass..
    mohon infonya…
    tadi malam saya bermimpi melihat makam Nabi Muhammad SAW…dalam mimpi itu saya melihat makam Nabi muhammad bukan dalam keadaan skrg yg sudah direnovasi,,,tapi Makam Nabi Muhammad yg masih awal sebelum di renovasi sprti skrg.. di makam itu saya melihat jga makam pengikut nabi muhammad,,umar bin Khatab…
    maksudnya apa ya mas??

    wss.
    yovan

  32. aku mimpi ketemu orang yang sudah mati lalu dia menyuruhku mendekat padanya orang tersbut almarhum istri pamanku,selain itu aku mimpi dunia ini kaya so mulai hancur banyak bintang / benda langit yang jatuh kebumi seakan-akan sudah kiamat,mohon petunjuknya.

  33. Saya bermimpi trjadi hari kiamat pada saat itu,kmudian ibu saya minta tolong..dan saya menolongnya,anehnya hanya saya,ayah dan ibu saya yg slamat pd waktu itu..
    Apa makna smua itu?

  34. Assalamu’alaikum wr.wb….
    kemaren adek saya bermimpi dari mulut keluar cacing,,,, apa makna dari mimpi itu?? mohon bantuannya,, karena mimpi itu cukup membuat hati resah…..

  35. salam..
    saya bermimpi keluarga saya akan mengadakan kenduri tetapi makanan yang akan dihidangkan adalah daging ular sawa..apa maksud mimpi tersebut

    • jika knduriny dilaksanakan dirumah mertua anda… Maka curigailah sgala mertua anda.. Krn ada kbusukan yg dia tutup2i (lbih cndrung kpd penghsiln yg didpt oleh mrtua anda)… Klw pestany drumah anda.. Hati2 ada yg brusaha jahat dgn anda dihari kenduri.

  36. saya&suami kerap m`galami mimpi yg sm,mimpi didatangi dan dililit ular& mkn daging babi,tlg tafsirkan mimpi ini dan mcm mn nak m’hindari jk mimpi ni mimpi buruk….

  37. assalamualaikum,, Saya bermimpi bertemu dengan Orang yang saya Cintai. Namun orang itu malah Ngehindarin saya.. Dan saya Mohon berilah sebuah solusi atau petunjuk tentang semua ini…..

  38. semlm sy mimpi bnyk ular bsr2 dirmh.ketika sy msk kmr ular itu mw msk jg tp sempat sy tu2p pintux.tp ada ma2 sy diluar kmr tp tdk didekati ular itu

  39. tadi malam saya semat bermimpi .. pertama ketika itu tubuh saya kaku nggak bisa digerakan dan saya juga sulit berbicara dan itu saya sangat dapat merasakan seperti da yang menarik-narik diri saya .. setelah saya dapat terbangun..saya bermimpi lagi..saya sedang berada di suatu mall bersama pacar saya, kemudian ada mantan saya datang n kemudian mantan saya itu mengajak debat pacar saya tapi langsung ditinggal pergi oleh pacar saya..apa ya artinya …

  40. assalamualaikum

    Tadi mlem saya bermimpi , alm. bapa saya hidup kembali . ap arti dari mimpi saya trsbut ? mohon kalau ada yg tau .?
    dan sblm nya saya jg pernah bermimpi alm.bapa saya hidup kembali .

    jadi ini bkn mimpi yg prtama kali nya . tp sblm nya prnah wlpun tenggang wktunya sudah lmyan lma jg .
    cm skrg saya ber mimpi lg bapa saya hidup kmbali .

  41. saya mau tanya,saya mimpi disekujur tubuh saya ad lintah byk banget.apa arti nya ya..dan saya jg mimpi didlm perut saya itu ada sesuatu yg bergerak hidup dan akan menusuk jantung saya…saya mau tau arti mimpi itu apakah baik atau buruk..thanks…

  42. saya semalam bermimpi, saya berjalan menggunakn mobil beramai-ramai, saya liat jalanan lancar2 saja, tapi banyak orang berjalan, semakin dekat ternyata jalan yang saya lalui, sedang ada upacara iring2an mengantarkan seorang ulama besar yang meninggal, yang mengantarkan berpakaian putih semua.

  43. saya bmimpi hari nak khiamat.rumah saya tlh djatuhi oleh kapal trbg dan satelit.time tuh sume slmt.rumah saya tak musnah.bende tuh jatuh mgmbl ruang yg sikit sahaja.dan lepas tuh saya lari ke luar dan melihat langit. Apa yea mksd nye?

  44. apa ya arti mimpi saya bermimpi bertemu dengan mantan dari pacar saya. dan kita saling berbicara, terus pacar saya menunjukkan sikap tidak senangnya dengan mantannya. tolong d balas, terima kasih

  45. saya pernah bermimpi seperti berada di puncak bukit yang tingi seolah olah di langit tinggi dan bintang bintang kemudian menari nari bersama ku..
    siapa tau arti mimpi ku ini? thanks..

  46. saya berminmpi berjalan dan berjumpa nbanyak ketam dan kura-kura. Suami saya berminmpi jumpa babi berwarna hitam,ikan berwarna hitam dan kambing berwarna hitam. Dia juga ada bermimpi berada dirumah dan diluarnya air laut yang banyak dimana anak saya berenang dan awan yg putih berada serendah air laut.

  47. pd waktu tgh hari saya tido saya bermimpi mencabut gigi bahagian bawah saya sendiri..bukan sebatang malah banyak..apa kah maksudnya

  48. aduhh alhamdulilah aq mimpi aq mati , kan mimpi mati akan lanjut usia,dan melihat allah ,,, tpie g ada arti mimpi dilamar ???

    kazih tau y ,(yg tau) !!??

    ^_^

  49. saya bermimpi ketemu mantan saya tp di dalam mimpi saya dan dia itu merasa seneng banget,,,,pdhal yang nyata terjadi itu skg dia bukan milik aq lgi!!!itu gmn ya???soal nya aq uda sering banget mimpi itu,

  50. aku mimpi bertemu kakeku yg udda mninggal. terus aku menangis tak bisa tertahankan. detik2 kakekku akan dipulangkan ke tempat “Nya” aku memikirkan sesuatu yg sebenarnya sangat aku cita2kan …
    dan kakekku berkata “belajar” ……

    mksud’y apa yah ?

  51. Salam..

    Bantu saya..saya bermimpi menyelamatkan dua perempuan yang hampir mati lemas tapi malangnya seorang meninggal dan seorang lagi selamat

  52. Salam ,

    Mendukung anak kucing
    Menaiki haiwan buas , dinasour
    digigit tupai
    terpijak najis .

    Harap makna mimpi ini boleh dibalas melalui email .

  53. saya jarang bermimpi tp kali nie tiap -tiap malam saye bermimipi.. malam pertama mimpi nampak dua ekor gajah yg besar..malam kedua mimpi jumpa 2 3 org artis lelaki..dan mlm semalam mimpi saye bertunang..de kaitan ke mimpi sye tu..

  54. salam, nk minta tafsirkan mimpi berjaya selamatkan diri dari tempat kebakaran dan lagi satu mimpi hutang dapat dilangsaikan..
    harap dapat memberi jawapan dalam seberapa segera melalui email saya…
    terima kasih

  55. saya bermimpi diserang 3 ekor anak lipan hitam..setelah ditepis, tinggal 2 ekor anak lipan yang kembali menyerang..anak lipan tersebut menggigit tetapi tidak menyakitkan..apakah maksud mimpi saya itu

  56. Permisi bos…saya bermimpi ada maling masuk ke mobil saya,yang di curi nya cuma sendal istri saya..apa maknanya tu bos…tq

  57. salam . saya sering kali bermimpi suami saya bermain ngan seorang perempuan malahan bermimpi semua kemahuan perempuan itu ditunaikan.

  58. kalau kita lagi mimpi bakal berkahwin bersama pasangan yang dipilih orang tua apakah tafsiran mimpi ini? kerna dalam mimpi itu lagi sibuk persiapan buat pernikahan setelah pertunangan sudah dijalankan dan pasangan menemani saya yang hendak berinai kerana saya belum berinai pada saat hendak dinikahin..sila bantu..trimas :)

  59. mimpi mayat diangkat keranda, mau membantu ngangkat keranda, dan salah seorang yang angkat keranda itu tidak kuat, lalu mayat itu jatuh ke kaki kita…

  60. tadi pagi saya mimpi mantanya pacar saya ini telpon dia dan bilank kalo dia msih sayang sama pacar saya… dan beberapa jem kemudian mantanya telpon dia, sebenernya mrk masih kontek cuman gak ad apa”..apa artinya ya?? soalnya saya kesel dan gk mau itu cewe tetep kontek pacar saya…ada solusi gk? dan apa arti mimpi saya?

  61. Ass wr wb.

    saya bermimpi diajak kawan saya kerumah temannya, ternyata temannya itu teman saya juga yg sudah meninggal, dan sayapun berbincang2 dengan beliau, tolong atasi mimpi saya ini yang katanya menurut yg saya baca artinya diatas “akan membuat segala pekerjaan saya sia2″, bagaimana solusinya.

    wass. wr wb.

  62. Ass. wr wb

    Saya bermimpi sedang berjalan do jembatan di venice italia lalu bertemu dengan laki-laki yang belum saya kenal memeluk saya, tapi sekarang saya sudah tau siapa laki-laki itu tapi belum bertemu..apa arti dari mimpi itu?

    wass wr wb

  63. Assalamualaikim……Saya nak bertanya mengenai mimpi saya yang bermimpikan ular tedung yang mengejar saya.Malah ular itu terbang mengejar kemana pun saya pergi,sampailah saya terbangun dari mimpi tersebut.Apakah makna semua ni??

  64. saya pernah bermimpi bertemu dengan nenek saya yang sudah meninggal, disitu seakan- akan saya merasakan rasa rindu yang mendalam dengan nenek saya. apa artinya?

    • Artinya kamu telah melakukan sesuatu yang bijaksana, dan bersedekahlah atas nama nenek kamu atau hadiahkan nenek kamu surat Al-Fatihah. WALLAHU A’LAM..

  65. saya memiliki istri sedang hamil 5 bulan dan saya bermimpi melihat hantu dan berbicara dg hantu (dia berbicara utk menolong temannya yg meninggal dikuburan) dan saya bermimpi melihat bayi laki-laki meninggal kecelakaan secara tragis. Apa arti dr mimpi saya? trimakasih.

  66. salam.saya selalu bermimipi ular dah bertahun dah mimpi mcm tu, bermacam2 ular dari besar ke kecil dan perlbagai warna kuning, hitam tp seingat sy xpernah la ular sawa.dari seekor ke bnyk ekor.ular itu hanya tengok je saya .sy xpernah dipatuk oleh ular.sudah bertahun lamanya..apa maksudnya ye?

    • itu artinya kamu pernah punya janji tapi beLum kamu tepatin, dan uLar itu nginggetin kamu supaya kamu bisa nepatin janji kamu itu.
      berupa nazar ataw apapun itu deh, cepet2 diLunasin yaaa

  67. ass…
    saya bermimpi bertemu dengan seorang wanita yang saya kagumi dan dia tersenyum melihatku..
    apa artinya???
    tolong djelaskan…
    thx…

  68. assaLamuaLaikum…aQ sering ngimpiin orang yang aQ cintai nikah sama pacarnya, padahal sekarang pacarnya itu udh nikah sama org Lain, kira2 appah ya artinya?
    terus aQ juga udh seminggu_an ini ngimpi kaLau aQ udh hamiL 4 bulan & mimpi nikah, padahal status Q sekarang masih singLe. kaLau ada yang tau beri tahu aQ ya! soaLnya aQ maLu kaLau mau tanya sama ibu Q…makasih semua

  69. 151. Mimpi melihat Allah SWT : Akan dikabulkan segala cita-citanya oleh Allah SWT baik mengenai segala urusan di dunia dan akhirat.?????????????????????????????? merosakkan akidah

  70. asalam wrwb saya bermimpi ,dgan selingkuhan dia datang langsung menyusuiku dg tetek nya disamping ku ada adek sepupu kue tu bertanda pa ya.

  71. selamat pagi,
    di sini saya ingin mengetahui tentang mimpi yang saya alami sendiri.
    saya bermimpi sedang memandu kereta dan terlanggar seorang budak perempuan sedang berlari menuju ke jalan raya.
    apakah makna mimpi tersebut?

  72. sy buat solat istikharah..sy mimpi sy smbut knduri kawin seseorg..tp x tau knduri siapa…tp adk-brdik,sdare mare sume ade dlm mimpi tu…ngah raikan mjlis tu..sy mnx Allah bg ptnjuk smade kekasih sy adlh yg trbaik tok sy atau pn x…sy x fhm la mksud mimpi ni…

  73. saya mimpi berpelukan dengan ibu mertua saya yg sudah meninggal…tp dalam mimpi dia tidak berbicara (diam), apa maksud dari mimpi itu ya?thanx

  74. Apakah maknanya jika bermimpi saya menemani suami ke kedai keranda. Suami ingin membeli keranda tetapi tidak dinyatakan untuk siapa. Cuma suami membelak2 keranda dan masuk kedalam keranda dan keluar. Bila ditanya, tiada jawaban…mimpi tidak bernoktah…tiada hujung samada beli atau tidak keranda itu. Tetapi keranda bukan keranda orang islam tetapi keranda yg selalu digunakan oleh agama lain.

  75. aku dikabari oleh temanq, pacarku menikah dengan orang lain. nikahnya di rumah seakan-akan disembunyikan. aq datang di resepsinya tapi tidak lihat mereka

  76. bermimpi dua ekor kucing hitam masuk dalam perkarangan rumah dan berlawan dgn kucing peliharaan kami,dlm mimpi tersebut kucing kesayangan kami telah tewas pd dua ekor kucing hitam tersebut, tuan apa kah makna nya mimpi saya itu/

  77. Assalammualaikum,saya bermimpi dua bulan lepas mengambil wuduk lalu bersolat,ketika membaca surah al fatihah perasaan saya menjadi sayu dan hiba lalu menangis semasa solat,lalu terjaga dari tidur,saya dapati saya benar benar menangis kerana pipi dan bantal tidur saya basah oleh airmata saya,dan minggu lepas isteri saya juga bermimpi yang sama tetapi dalam mimpi itu beliau tidak menangis
    apakah maknanya mimpi kami tersebut,harap dapat jawapan dari saudara yang saya hormati

  78. Saya mimpi bertemu dgn orang halus hitam disebuah gedung dan membagikan kupon berupa ayat alqur’an dia berkata ini sebagai jaminan masuk surga dan kita disuruh naik bis bersama orang banyak dan masuk kdlm lautan apa artinya ya?

  79. saya bermimpi saya berjalan tanpa alas kaki, dalam mimpi saya, saya seakan merasa takut karena saya tidak menggunakan alas kaki, awal mimpi saya tidak saya ingat, hanya bagian itu yang saya ingat. tolong pencerahannya.

  80. sY SLaL0 bErmimpi tErbAnG kE udArA,,sETiAp 3 ke 4 kALi sEminGgU akAn ad mimpi it0,..dAn tErnyAtA mAks0d nyE “”aLamAt akAn mEncAri iLmu,..””adAkAh tAfsirAn it0 bEnAr??atAu disEngAjAkAn,..sY tidAk La sEpAndAi mAnE p0wn,.apA kAh sY akAn mEnjAdi sE0rAnG yG bERjAyA kELak??

  81. MIMPI KEKASIH SAIA MEMAINKAN GITAR UNTUK SAIA. APE MAKSUDNYA? BOLEY BANTU SAIA TA?
    DAN JUGA SAIA BERMIMPI KEKASIH SAIA CURANG DENGAN SAIA. TERIMA KASIH..

  82. kwn sy bermimpi lelaki yg dia suka beberapa kali, kali ni dia mimpi lelaki tu tidur kat rumah bersama baby. Dia nak betulkan kedudukan baby tu tapi lelaki tu sedar dari tidur lepas tu marah pula kat kawan saya. APA MAKSUD NYA?

  83. sy bermimpi seorang wanita, dia pakai baju puteh dengan selendang lepas tu dia senyum kat sy. mimpi dah lama tapi sy masih ingat lagi macam mana dia senyum kat sy memang seram. Apa maksudnya? tolong bagi tahu sy.

  84. Ini menarik sekali ya, di thun 2011 ini saya masuk blog thun 2009, sungguh tafsirannya membuat saya ingin bercerita tentang mimpi saya…

    Saya bermimpi, saya berada di dekat kolam yang berisikan ikan2 yg sngat besar, dan di situ ada ular yg sngat besar… saya berada dekat sekali dgn binatang2 tersebut… tapi saya tidak dihiraukan sama sekali… mereka seakan2 bersahabat dgn saya.
    sesudah itu saya memiliki 2 ekor anjing yang lucu besar yang patuh pada saya… apakah arti mimpi itu..

    terima kasih :)

  85. salam..sy bermimpi melihat dua lelaki..seorang kkekasih saya..seorang xkenal..sy trlibat dl kebakaaran dan meminta tolong kekasih saya namun dia xdpt pegi kepada saya walau dekat..muke die sedih melihat saya susah..lelaki yg saya xkenal selamatkan saya dan memeluk saya lalu mententeramkan saya..kekasih saya nampak keadaan saya namun tak dapat buat apa2..pnghujung mmpi saya xpasti samaada lelaki yg selamatkan saya atau kekasih saya mati..kekasih saya itu tunang saya kini..sy ragu2 dgn mmpi tu kerana saya dpt mmpi tu lepas istikharah.

  86. assalamualaikum. Saya amalia dari jakarta.
    Sudah dua kali pacar saya mimpi tentang selingkuh / khianat.
    mimpi yang pertama ia memimpikan saya bersellingkuh/ berkhianat.
    dan yang kedua iamimpi dirinya sendiri berselingkuh / berkhianat.
    Kira-kira apa arti kedua mimpi itu yah? makasih
    wassalamualaikum wr.wb

  87. kalo saya mimpi..
    melihat dewa mitologi yunani lengkap.. berupa sebuah patung yang di bangun..(seperti rupa dewa tersebut) seakan saya di kelilingi oleh banyak dewa2 tersebut.. (saya berada di tengah mereka) tapi.. ternyata itu adalah mimpi mimpinya saya (bingung ya) y bgitu lah ternyata saya juga melihat patung liberti yg di bangun.. (apa maksudnya..?) saya juga melihat saudara saya sendiri..
    saya bingung menafsirkannya..
    mohon bantuan :)

  88. Assalamualaikum, kelmarin habsah ada memohon kepada tuan untuk bertanya tafsiran mimpi yang telah dimimpi oleh seseorang terhadap ibu saya. Orang itu mimpikan ibu saya dengan pakaiannya di pergelangan leher bajunya menurun dkat ke dada, dan kulit ibu saya seperti berkerepot. Sebelum itu, orang itu sebelum mimpikan ibu saya, mereka pernah berjumpa, dan selepas sahaja ibu saya pulang, 10 minit kemudian orang itu sakit kepala dan seperti kebingungan tiba-tiba dan terpaksa di hantar ke hospital. Dan pada malam harinya , dia mimpikan ibu saya. Sebenarnya apakah maksud tersirat mimpi orang itu terhadap ibu saya?

  89. smwa kok pda bisa nge inget mimpi siii????
    bhkan ada yg bisa crita detail.y….
    klw q paling bngun tidur sempat ingat tapi klw udh bbrapa mnit q udh lupa smwa.y….

  90. saat usia saya masih kecil, skitar usia 8 tahun. saya bermimpi dikejar dua ular, kmudian ular tersebut menghadangku, dan saya berbalik arah. lalu saya melihat Nabi Muhammad SAW berdiri ditengah dan di kanan kiri beliau ada beberapa malaikat. kemudian saya melihat ular tersebut, dan seketika berubah menjadi malaikat juga. mohon penjelasan arti mimpi tersebut. terimakasih.

  91. ass…
    kemarin saya bermimpi dilamar oleh seseorang…
    lbh jelasnya sudah ada calon laki2 yang akan menikahi saya..lalu kami tiba2 dipertemukan pdhl sblumnya tdk saling kenal dan laki2 tersebut pun melamar saya..
    mohon dijelaskan arti mimpi trsebut..
    terimakasih….
    wass…

  92. saya bermimpi …. mantan saya menarik2 saya dan memeluk saya …. mimpi ini sudah 3 kali saya rasakan meskipun gerak geriknya berbeda …. tapi kesan dan pesan nya sama … kira2 apa yaaa ?

  93. Sy pernah bermimpi bahwa bumi ini akan tersapu dengan hawa panas dimana manusia akan mati semua.
    terus sy melihat iblis di atas pegunungan dg manusia yang terbungkus jala di bawahnya…

    klo boleh tau kenapa ya????

  94. sy bermimpi saya berdepan dengan suatu makhluk, tp xdapat dipastikan apa. tp makhluk ni menyerupai manusia, then nk serang sy. sy laung azan n bace ayat2 al-quran utk halau dia, tp die xpegi jugak. then tiba kt satu bilik, ade makhluk lain dtg tp menyerupai anjing yg sdg menggonggong tulang. die xserang, tp tgk sy lama and tgok sebelah tepi sy dan tersenyum. ape maksud nye, xbyk tp sikit pun jd la utk sy tau.

  95. SAYA MIMPI LIPAN LALU D TEPI KAKI SYA…SAYA PERASAN,,PAS2 SAYA BUNUH LIPAN 2 DGN MNGGUNAKAN PISAU,,SAYA BELAH LIPAN 2 KERAT….APA MAKNYA 2???????

  96. saya bermimpi saya dan anak-anak kecil yg tidak saya kenal berdoa dengan saya dgn cara yg lain yg luar dengan agama islam yg saya anut sambil menangis dan berharap.

    kalo boleh tau, apa ya artinya ?

  97. apa tafsir mimpi di tempat yg sangat indah dan apa bila saya hendak turun bukit saya nampak air pantai berwarna biru dan ada dua dolphin berenang ke utara dan saya melanjutkan jalan kesana lalu saya berdiri di atas batu besar dan saya terlihat orang yg mukanya tak jelas lalu saya mengejarnya orang itu makin di kejar makin rupanya tersenyum.

  98. pk / bu saya mau bertanya
    saya bermimpi rumah saya di penuhi orang dan ramai sekali
    tapi kurang jelas ada apa?
    itu bertnada apa ya? terima kasih

  99. 152. Mimpi melihat Nabi Muhammad SAW : Akan mendapat derajat yang mulia dunia dan akhirat jika dia orang lain agama, maka dia akan masuk agama Islam.

    tanya…kalau mimpi melihat Yesus maka org tsb masuk Kristen, mimpi melihat Budha maka org tsb akan mjd Budha?

    pake dua kacamata dong..

  100. mimpi didatangi lelaki berjubah putih,memakai serban dan memegang sebatang kayu yang mengeluarkan cahaya lalu menghalakan kepada saya cahaya tersebut

  101. saya mimpi gigi saya patah sederet 3 batang,semua separuh gigi..dalamnya kelihatan ulat-ulat dan nasi bercampur. boleh saya tahu apa makna mimpi saya?

  102. saya mimpi, ada 3 gigi bagian atas copot.. dan waktu saya liat di dalam mulut saya ternyata deretan gigi bagian atas sudah ompong separo. kira – kira maknanya apa ya? tks for info

    • Selalunya mimpi seperti itu, menandakan seseorang yang terdekat ataupun seseorang yang anda kenali akan meninggal dunia.
      Tetapi ini hanya sekadar apa yang kita ketahui atau pelajari. Mungkin juga tidak. Mimpi hanyalah mainan tidur sahaja. Kecuali mimpi yang datang kerana solat istikharah…Wallahualam..

  103. Teman saya dia mimpi berciuman dg seorang laki2 tp dia dipaksa atau terpaksa.

    mimpi dihari erikutna, dia mimpi dipaksa u tdr dg laki2 itu juga.
    apakah arti mimpi itu.,
    Mohon dibantu kasian meliahat dia jd mikir apa itu arti mimpinya.

  104. Salam..sya mahu tahu apa mksd mimpi sya bla kita memberi tetamu yg dtg kerumah kita mkn tetapi tetamu kita hanya memandang hidangan yang kita sediakn..

  105. Assalamualaikum..
    sy pny tmn, dia bermimpii di satu kampung akan terjadi banjir, seorang laki-laki ahli ibadah memberi peringatan akan adanya ombak ,sebagian dr warga tdk prcy ,yg percy mereka berlagi mencari pegangan td liang pancang, tak berselang lama ombak besar benar-benar datang, dan hanya dlm sekejap sebagian besar bangunan dan orang-orang yg tidak percaya ikut terbawa banjir .
    Ternyata tdk smua hancur , yg tersisa rumah teman sy ,beberapa rmh yg hanya tertinggal anak-anak yg kehilangan orang tuanya, rmh panti asuhan dan masjid, dan orang-orang yg selamat pun tdk banyak hanya sebagian orang dewasa dan lbh banyak anak-anak. Teman sy menjadi orang yg mengumpulkan para korban di rumahnya, dan anak-anak yg kehilangan orang tuanya, di kumpulkan di panti asuhan yg dia juga sebagai pengurusnya, tak lama kami melakukan sholat dimasjid, teman sy dtng terakhir,krn mhs terdengar adzan dia wudhu lalu mau sholat sunah 2rakaat dan diteruskan fardu untuk berjamaah ,tp sblm sholat sunah, imam akan mengimami sholat fardhu ,temen sy bingung dia mau sholat sunah,tp klo sunah dia tdk bs ikut wajib padahal sdh akan baca niat, tak lama imam tersebut mengatakan “sunahnya ditinggal dulu, yg pntg wajibnya dahulukan, insyaallah Allah sdh tau niat yg anda lakukan, sls sholat kembali ke panti, dan di panti ,anak-anak sdh menunggu untk minta makan, lalu dia memberi mereka makan apa adanya ,dia berkata “maaf ya,ini makan seadanya yg penting dibagi rata.” Anak-anak berkata “gpp,mksh.” Tak selang lama ternyata ada seorang laki-laki yg datang dan memberi titipan sumbangan bagi para korban dan berkata “ass,, mbak ini ada titipan untuk para korban, kita sbg umat dianjurkan untuk saling membantu.” Tak lupa dia juga memberi surat yg diberikan untuk dibaca teman sy, teman sy bingung stelah dibuka ,isi surat ada 3lembar , 1tentang gambar orang sholat, 2 isi tulisan indonesia tentan tata cara orang hidup, 3 tentang lantunan ayat-ayat suci(tulisan arab) . Karna terlalu bnyk isinya dan dia bingung, sbgian faham sebagian lg tidak.
    Tak lama ada seorang yg ahli ibadah trnyata dia yg memberi surat tersebut, dan menghampiri. teman sy. “Maaf, bpk mencari sy da apa ?.. Sy tdk trll mengerti isinya krn sangat banyak.” dan bpk tersebut menjwb “gpp ,teruskan saja,” lalu tersenyum dan pergi . Tak lama temen sy mau membaca al-qur’an sprt biasa, tp kali ini dia mau ngaji tp di dampingi seorang wanita yg pandai mengaji spy dia tau apabila da yg salah bisa diberi tau. Mslhnya semua wanita pd sibuk dengan urusannya. Yg da hny adik perempuan ,dia bertanya “dek, kamu bisa ngaji, ak mau ngaji,tp di semak,spy tau salahnya.” Adek mnjawab:” bisa tp biasa, klo cm nyemak gpp nanti sy ksh tau klo da yg salah.” Kakak:” ỳa sdh drpd gak jd ngaji,mksh.” Tak lama ngaji dpt setengah lembar, bapak pemberi surat dtng lagi smbil tersenyum nyaman. Temen:” maaf pak, da apa cari sy lagi.” Bapak tersebut:”gpp, silakan diteruskan, surat sy dibaca terus dan pelajari, jangan lupa juga sebentar lagi adzan.” Sambil jalan dan pergi . Tak lama beneran adzan berkumandang dan dia berhenti ngaji untk sholat di masjid, dia lagi-lagi dtg terakhir ,dan sdh berpesan pd kakak perempuannya yg lain untk menyisakan tempat sholat, setelah dia dtng dia kaget, tempat kosongnya tdk ada, kakaknya menjawab:”itu tempatmu sajadahmu besar dan bagus, sm orang ditindih sebagian, minta aja gpp, mereka tau itu tempatmu.” Temen sy jwb pd kakakny:”ooo iya itu sajadahku, tp sdah ada ibu sm anaknya ,ya sdh temen sy ngalah, gpplah mereka juga mau sholat,” eee ternyata siibu dan anak tersebut memberi tempat pd teman sy . temen sy berkata: ” terima kasih banyak, gpp walau sempit yg penting smua bisa sholat .
    Sls sholat, smua pulang dan temen sy terbangun .. Hmmmm ..
    Mohon klo temen-teman da yg bisa mengartikan.. Mksh. (^_^).

  106. Assalammualaikum… saya bermimpi, saya mengandung 3bulan.. tetapi pada masa sama, saya rasa, saya melahirkan bay itu, atas arahan ibu dan ibu saudara sy. sy hanya menurut… bayinya cukup sifat, seperti org normal yg melahirkan.. tapi selepas beberapa ketika selepas bayi itu keluar, saya sendiri tersedar yg saya baru mengandung 3bulan, bagaimana boleh melahirkan? akhirnya, bayi saya itu mati begitu sahaja.. saya kecewa dan marahkan ibu dan ibu saudara saya. apakah maksudnya itu?? terima kasih

  107. assalamualaikum..iqa mo tnya bbrpa ari yg,iqa mimpi binatang yg iqa pling geli….LIPAS…binatang tu makin lama2 makin dkat bah..iqa pon trus mnegelak sampai terbangun…rsa2nya apa mksdnya tu ar..terima kasih;)

  108. Maaf, saya ♏ªυ tanya tentang mimpi saya barusan.
    Saya bermimpi sewaktu saya berada di luar  tiba” saya melihat lagit serasa dekat sekali dengan kepala saya, dan batu” kecil panas seperti berjatuhan, awan” pun j̶̲̅υ̲̣g̲̅ά̲̣ ikut berjatuhan.seperti tanda” kiamat.
    Dan  hari Ώyå saya melihat bulan ª∂a̲̅ 10 Ɣªήğ letak Ώyå j̶̲̅υ̲̣g̲̅ά̲̣ berdekatan.kira” kenapa Ɣå媪 ????
    Terima kasih.sekian.
    Wassalam.

  109. Mimpi melihat seorang teman yang menjadi aktor dan berakting tidur dengan tidak memakai baju samibil mengambil hape berkabel

    Anehnya setiap mimpi itu selalu perasaan buruk

  110. saya bermimpi melihat abang saya terjatuh dari pokok lalu meninggal dunia…dengan perasaan sedih saya telah memaklumkan kepada mak saya berita menyedihkan itu..mimpi itu amat jelas hinggakan hati saya berasa sangat sedih…apakah maksud mimpi itu??

  111. assalamualaikum . .saya hendak bertanya 2 hari berturut-turut saya bermimpi semasa saya buka laci saya lihat byk wang dlm laci itu, . boleh terang kan kepada saya apa maksudnyer, .kalau boleh secepatnya. .

  112. Assalamualaikum Tuan,
    Saya ingin bertanya 2 erti mimpi Saya ini:-
    1-Saya bermimpi di bawa oleh seorang lelaki Arab yg bersarban ..org nye tegap,berjanggot,mukanye kemerahan dan berjubah..di hadapkan Saya Padang yg seluas pandangan mata Saya da dipenuhi manusia yg semua nye tak berbaju dan semua nye sama tingginye..dan berkata

  113. Assalamualaikum Tuan,
    Saya ingin bertanya 2 erti mimpi Saya ini:-
    1-Saya bermimpi di bawa oleh seorang lelaki Arab yg bersarban ..org nye tegap,berjanggot,mukanye kemerahan dan berjubah..di hadapkan Saya Padang yg seluas pandangan mata Saya da dipenuhi manusia yg semua nye tak berbaju dan semua nye sama tingginye..dan berkata lelaki Arab itu kepada saya(communikasi kami tidak dibibir..seolah2nye di hati)..”Ini lah keadan Padang Mayshar nanti”..

  114. Assalamualaikum Tuan,
    Saya ingin bertanya 2 erti mimpi Saya ini:-
    1-Saya bermimpi di bawa oleh seorang lelaki Arab yg bersarban ..org nye tegap,berjanggot,mukanye kemerahan dan berjubah..di hadapkan Saya Padang yg seluas pandangan mata Saya da dipenuhi manusia yg semua nye tak berbaju dan semua nye sama tingginye..dan berkata lelaki Arab itu kepada saya(communikasi kami tidak dibibir..seolah2nye di hati)..”Ini lah keadan Padang Mayshar nanti”..
    2- Saya bermimpi di bawa (semacam excursion) oleh seorang lellaki Arab yg kacak, putih berseri, rambut pendek berikal, bersama Saya ade 4 org yg tidak Saya kenal..setiba di sebuah pintu yg besar..seperti kayu usang..Saya di benarkan melihat disebalik pintu itu melalui lobang sekecil jarum

  115. Assalamualaikum Tuan,
    Saya ingin bertanya 2 erti mimpi Saya ini:-
    1-Saya bermimpi di bawa oleh seorang lelaki Arab yg bersarban ..org nye tegap,berjanggot,mukanye kemerahan dan berjubah..di hadapkan Saya Padang yg seluas pandangan mata Saya da dipenuhi manusia yg semua nye tak berbaju dan semua nye sama tingginye..dan berkata lelaki Arab itu kepada saya(communikasi kami tidak dibibir..seolah2nye di hati)..”Ini lah keadan Padang Mayshar nanti”..
    2- Saya bermimpi di bawa (semacam excursion) oleh seorang lellaki Arab yg kacak, putih berseri, rambut pendek berikal, bersama Saya ade 4 org yg tidak Saya kenal..setiba di sebuah pintu yg besar..seperti kayu usang..Saya di benarkan melihat disebalik pintu itu melalui lobang sekecil jarum peniti…subhanallah !!! Tak kala menelik dengan sebelah mata Saya…diri ini ibarat di celup ke dlm sungai acid..Saya lihat keadaan diri Saya terbakar cair hingga menampak kan tengkorak Saya..dlm masa itu Saya dimandikan dengan air susu dan dapt Saya rasa kesejukan dari simbahan air susu itu..begitu juga ketika diri ini hampir hancur…masyaallah..Saya dpt rasa kan betapa peritnye..1000x peritnye seperti tersimbah minyak panas..waktu terjaga Saya masih terasa..

  116. Assalamualaikum…….saye nak tumpang taye, saye mimpi rakan saye lelaki memberikan kopiah putih org dewasa, dan kopiah hitam baby, kepada saya…ape maksudnya …boleh harap merungkai mimpi ini…wassalam…

  117. ane akhr2 ne sering mimpiin tmn ane yg blm lama meninggal, ane mimpiin dia d tempat yang berbeda2, qt ngobrol2, jln2, brmain sperti dlu dia masih hidup..
    Maksud’y apa y?

  118. ane sring mimpin tmn ane yg blm lama meninggal, d dlm mimpi ane ktmu ma dy d tmpt yg brbeda2, dh gt ane kl ktmu y nglakuin yg ky dlu dy msh hdp, qt jln2, main brng, ngbrol2, tu arti’y apa y?

  119. sudah 2 kali aku mimpi mantan pacar q,,tpi dalam mimpi ku itu dia menikah dan setelah sudah mempunyai istri,,,istrinya itu penyakitan,,,apa y gan maksudnya,,,

  120. semalam aq mimpi ktemu mantan q yg dah nikah….
    dlm mimpi itu, sprt nya dy msh menghrpkn aq dan brsh mencium ku dan merayuku….artinya apa ya….pdhl sblm tdr aq brdoa dulu

  121. Saya bermimpi melihat kakek saya yang sudah meninggal 20 tahun yang lalu. Ia sedang sakit badan dan kakinya terpisah namu masih bisa berbicara dengan saya.saya menghampiri dia dan dia begitu senangnya kemudian ia menceritakan bahwa ia merindukan masa kecil saya dulu.mohon ditafsirkan apa artinya.Terima kasih

  122. Klo mimpi diajak pergi untuk ikut dengan bidadari bersayap putih, tp ada slh satu bidadari yg bersayap coklat emas, mencegah’y n blg klo itu blum wktu’y.
    Arti’y apa??

  123. aku mimpi diajak jalan m cowo kerumah’y..
    diperjalanan yg menuju kerumah’a melelati banyak kuburan ,lumayan angker bulukuduk aku merinding ,,sampe-sampe aku ngumpet ditangan’a cwo to.

  124. Apa ych, arti mimpi bertemu dengan nnenek yang sudah meninggal di rumah yang di tempatinnya meninggal alu ia mengatakan, bahwa ia ingin pulang bersama kita di suatu daerah/suatu tempat

  125. salam.. saya nak tanya.. smalam saya mimpi temen saya yang udah meninggal.. dalam mimpi itu,temen sya bilang kalaw dia belum meninggal,ketika sya panggil nmanya,dia bilang jangan sebut nama ku lagi kerna kamu udah angap aku meninggal… aku jd bingung.. teman ku baru meninggal sminggu yang lalu.. sampe skarang aku ngak percaya klw dia udah ngak ada.. please help me.. apa ada maksud di sbalik mimpi ini..

  126. ***USAHA TOUR DAN TRAVEL KINI SEMAKIN MUDAH***

    Hanya Dalam waktu 2 Tahun, Sudah Terbukti Memberikan Income yang Luar Biasa kepada Agen-agennya di seluruh Indonesia.
    Lebih dari 6800 agen yang sudah bergabung dan mendapatkan manfaat dari Bisnis Penjualan Tiket Pesawat.
    Lebih dari Rp. 2,4 Milyar komisi Penjualan Tiket yang sudah dibagikan kepada Agen.

    Terbuka Kesempatan buat siapa saja yang ingin memulai Usaha Tiketing Pesawat Online 24Jam.

    Cukup Dengan Rp. 150,000,- Anda Sudah Resmi Menjadi Agen dan Bisa menjual Tiket Pesawat Domestik dan Intertional.

    Persyaratan MUDAH:
    Hanya diperlukan PC/Laptop dan Koneksi Internet serta Printer untuk Cetak Tiket.

    Bisa BOOKING dan CETAK TIKET Sendiri Langsung dari Komputer Anda.

    Info dan Pendaftaran, Kunjungi: >WWW.BIROTIKET.ORG <<<

  127. saya semalam bermimpi melihat ular berwarna hijau kalau tidak salah saya melihat 3x di setiap sisi ruangan. kalau blh tahu apa ya arti nya mhon di bantu. trima kasih

  128. saya mimpi suami saya telanjang di kamar dengan teman lakimya, tapi mereka bed di tempay tidur masing-masing. itu maksudnya apa ya.
    mohon di balas

  129. saya bermimpi, melihat kaki mayat yg sudah busuk saat saya akan berwudu di kamar mandi masjid, setelah itu saya pindah ke kamar yang lainnya tapi kaki itu keluar lagi, karna saya takut saya pindah lagi saat saya lagi wuduk baru berkumus, tiba-tiba air darah yang keluar.
    apakah artinya itu

  130. aku juga punya mimpi gan.semalam aq bermimpi ad org gak qkenal mninggal.q lhat wktu dya dikafani.n wktu mw diangkat itu hanya aq dan bberapa org yg mengaku sebagai kami dan org mti itu adlah tim.tp ntah knpa myatx mlah dbwa kebkas psar .n dstu trus dtg sustr cntik yg mriksa dya.sat mriksa prutx kpla tuh mayat trangkt.n sster trus mlkukn itu. n saat mw dbwa ke pmakamn aq malah mnghndar dri tuh mayat. kira2 apa maksud mimpi itu yah gan ??? tlong diperjlas :)

  131. saya sering bgt mimpi ketemu mantan suami saya yg memeang setelah bercerai kita tidak pernah bertemu..
    tapi lagi dan lagi si mantan suami sllu dengan wanita lain..
    bikin saya gregetan jadinya..
    kira” apa itu artinya yah?

  132. Ass,, admin klau mimpi d dtangi seorang wanita trus wanita i2 kserupan d pegang sama sang suami, akhir.a suami sy d gigit.. Ap yah arti.a??

  133. assalamualaikum,,saya terus bermimpi suami saya berselingkuh dibelakang saya dan saya juga bermimpi suami saya dipecat dari pekerjaannya,,,artinya apa ya,,??mohon penjelasannya.

    • assalamualaikum,,saya terus bermimpi suami saya berselingkuh dibelakang saya dan saya juga bermimpi suami saya dipecat dari pekerjaannya,,,artinya apa ya,,??mohon penjelasannya.

      • assalamualaikum,,saya terus bermimpi suami saya berselingkuh dibelakang saya dan saya juga bermimpi suami saya dipecat dari pekerjaannya,,,artinya apa ya,,??mohon penjelasannya.,agar hati saya tenang.

  134. assalamualaikum.. ibu saya bermimpi didatangi pria tinggi besar ganteng putih berseri mengajak menikah dan langsung akad nikah..tp.. ibu sya menolaknya… mohon penjelasannya…

  135. Tolong tafsirkan mimpi saya gan
    saya dikejar sama satan nenek tua dan anak kecil laki laki umur 6/7 tahun gan apa ya arti mimpi trsbt ?????

  136. Saya belom menikah tapi bakal menikah tak lama lagi. Malam tadi saya bermimpi hamil. Rakan2 meraikan saya. Apa maksud mimpi saya?

  137. ass. maaf saya mo nanya kira2 arti mimpi saya nie. mimpi na saya liat alm usdt uje kluar dari mesjid, pke baju koko warna putih, sorban kotak2 abu putih n peci putih. beliau mengajak saya unt msuk k mesjid! stlah saya siap msuk mesjid, bru nyampe pgar mesjid, istri na alm memanggil n minta tlg bantuin saya memberi amal buat ank2 yatim. dg k adaan bingung kmn saya harus milih, yg akhir na saya pilih bantu istri alm. tp stlah itu saya liat alm trsenyum mlihat saya. tlg d bantu yaaaaaaa kira2 arti na ap? mksh

  138. Pingback: Tafsir Mimpi Surga (2)

  139. Pingback: Tafsir Mimpi Belut

  140. Kalo mimpi ada orang minta tolong di galikan lagi kuburan nya artinya apa ? Terus kalo mimpi ada yg ketemu atau berkenalan sama makluk halus itu apa artinya ?

    Tolong di jawab

    • karena ibu mertua saya pernah membuang pakaian serta memukul saya’ kemudian setelah 3 bulan saya bermimpi dimarahi ibu mertua ku … pa maksud mimpi itu ya ….!!!!

  141. saya bermimpi ular tedung hitamcuba membelit anak perempuan saya,tetapi perbuatan nya gagal kerana dalam mimpi itu,ayah saya menegur bahawa ular itu akan membelit anak saya,lalu saya mengambil anak saya dari ular tersebut..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s