Tafsir Mimpi Mengikut Bulan (by Month)

Mimpi dalam bulan Januari.
Alamat sukses dalam sesuatu usaha bilamana bekerja baik.

Mimpi dalam bulan Febuari.
Alamat anda perlu berhati-hati menjalankan usaha.

Mimpi di bulan Maret.
Umumnya baik, juga kesihatan sering terganggu.

Bermimpi dalam bulan April.
Alamat akan sering girang kesihatan terpelihara anda ada rencana berpelisiran
dan bergembira.

Mimpi dalam bulan Mei.
Alamat anda dalam waktu-waktu ini sangat berkemauan keras, tetapi penuh
kesabaran.

Mimpi dalam bulan Jun
Akan segera kahwin sebelum habis tahun,dan perkahwinan umumnya
membahagia kan rumah tangga.

Mimpi dalam bulan July.
Alamat suatu bahagia. Rumah tangga, usaha dan sosial berjalan lancar.

Mimpi dalam bulan Ogos.
Yang sangat merugikan pada umumnya, perkahwinan biasanya gagal.

Mimpi dalam bulan September.
Umumnya banyak kebijaksanaan dalam usaha. Banyak teman datang bergaul.

Mimpi dalam bulan Oktober.
Harus menunda dahulu segala rancangan. Biar telah lewat baru kerja keras.

Mimpi dalam bulan November.
Umumnya kemahuan keras, mempunyai cita-cita yang tinggi.

Mimpi dalam bulan Disember.
Gemar sekali merdeka, suka berbicara, bekerjalah dilapangan guru.

15 comments on “Tafsir Mimpi Mengikut Bulan (by Month)

  1. sy dari dulu dari kecil sampai sekarang selalu bermimpi di kejar,x kira di kejar org atau maklukh lain,tetapi sy selalu dapat melepaskan diri,apa mksd mimpi sy dr sudut islam?

  2. saya baru 3 bulan membeli kereta baru
    telah dua malam saya bermimpi apabila saya meletakan kenderaan saya di rumah keesokan paginya sebahagiaan kereta saya di masukkan kedalam longkang berhampiran belakang rumah saya sudah 2 malam saya bermimpi perkara yang sama…saya rasa mimpi tersebut ingin memberitahu saya sesuatu tapi sya tidak paham ape yang akan terjadi…

  3. salam, saya ada bermimpi menyusukan bayi sedangkan abak-anak saya semuanya sudah besar saya ngak ada bayi yang kecil. terima kasih.

  4. saya bermimpi anak kucing ,ketika itu saya diluar perkarangan tempat letak kereta dirumah..tiba2 anak kucing itu cuba nak gigit tangan saya..beberapa kali..
    saya musykil tentang mimipi saya ..?

  5. saya bermimpi saya telah pergi ke sebuah masjid untuk menunaikan solat.ketika saya menunaikan solat ada ramai manusia megelilingi saya dan mentertawakan saya.tapi saat itu saya tidak mengendahkan mereka semua.selesai sahaja memberi salam yg terakhir tiba2 terbentang luas satu jambatan emas dan saya melaluinya.sampai diseparuh jambatan saya tersedar dan saat itu laungan azan subuh berkumandang.ape maknanyer?

  6. sy bermimpi…sy berada di alam barzah…
    dalam mimpi tu…sy siap dipakaikan kain kapan….
    dan masa tu jugak sy nampak diri sy berada di dalam kubur..
    amat mengerikan sy apabila sy terjaga dari tido di siang hari..
    sy juga ingin meminta pendapat sesiapa yg sudi berkongsi pendapat atau pengalaman yg sama seperti sy…. apakah maksud mimpi yg dialami sy petang kelmarin…???
    adakah mimpi itu membawa hidayah kepada sy agar sy segera menuju ke jalan yg sepatutnya…???
    sebarang komen boleh dihantar di azwa_syuk@yahoo.com..
    terima kasih…

  7. saya mimpi jadi gila…bangun tidur lupa nak pergi office macam mana and tak tahu dengan siapa saya bekerja…lepas tu jadi gila…cakap sorang2…
    sesiap pls comment…?

  8. 17th Jun,selepas sembahyang subuh,saya terlelap dan bermimpi membeli telekong putih..pada mulanya sebelum membeli telekong itu,saya mencubanya dahulu tapi telekong itu berwarna hitam..selepas mencuba,saya membelinya dan saya ingat telekong itu berwarna hitam,tapi sebaliknya,ia berwarna putih..apa maksud mimpi saya?

  9. saya bermimpi pada 3 ogos, 5minit selepas waktu subuh saya terjaga. saya terbangun dalam keadaan hati yang berdebar-debar dan marah.

    saya bermimpi saya,teman lelaki saya dan bersama kawan2nya makan besar di satu tempat yang tidak saya kenali.cuma 2 meja bulat besar yang kelihatan.di meja saya, saya duduk bersama teman lelaki saya dan kawan2nya. satu lagi meja bulat besar disebelah kanan saya, tempat orang yang tidakk saya kenali tetapi makan bersama kami.selepas itu, 3orang kawan teman lelaki saya pergi keluar.mereka berjalan beriringan mendepani saya.mereka bergerak ke kiri, menuju ke pintu yang terletak si sebelah kanan.tinggallah saya dan teman lelaki saya di meja tu….
    sejurus selepas itu, teman lelaki saya menyatakan bahawa dia nak ke meja sebelah.berbual dgn kwnnya.sementara dia berbual dengan kwnnya di meja depan, salah seorang lagi kawannya muncul.kami berbual lah sampailah saya tak tau di mana teman lelaki saya masa tu.walhal sebelum tu dia di depan saya!

    setelah saya sedar masa tu teman lelaki saya tiada, datang seorang kawan lelaki yang mengaku kawan baik saya(saya tak kenal pun org tu) menyatakan dia terlihat teman lelaki saya naik ke tingkat atas bersama seorang kawan perempuannya.

    di tingkat atas, hati saya mula berdebar saya lihat banyak pintu bilik seolah-olah ia sebuah hotel.pintu dan dindingnya semua berwarna coklat.ada sebuah pintu di sebelah kiri saya nampak ramai orang berjudi.saya cari teman lelaki saya tu…tak da…

    ada banyak org kluar masuk pintu tu..tiap pintu yg terbuka saya tahan san saya lihat bilik tu..nampak la ada org tengah buat benda alah tu..tertonggeng sana sini.. saya masih lagi cari teman lelaki saya tu…

    di akhir jalan tu saya lihat sebuah pintu bilik gak terbukak,saya lihat teman lelaki saya keluar dari pintu bilik sebelah kanan..(pakai bj t-shirt merah dan boxer kelabu) pergi ke pintu sebelah kiri (toilet).sebelum pintu biilik tertutup, saya tahan pintu tu, saya lihat kawan perempuan teman lelaki saya berbogel dalam keadaan tertonggeng menghadap pintu. saya dalam mimpi tu marah…saya tarik rambut perempuan tu sampai mukanya saya ketuk kat corner dinding yang tajam.perempuan tu langsung tak melawan.dari tingkap bilik tu saya terlihat kawan2 teman lelaki saya yang awal2 keluar tadi dan terdengar mereka kata-aku dah cakap..kau tak dengar-

    kalau sapa2 tahu maksud mimpi ni tolong la sangat2 itu petanda baik ke tak.risau sampai sekarang..

  10. Mimpi orang yang kite cintai memberikan kite
    sebuah jam tangan yang mahal..

    Kalau ade dikalangan anda tahu serba sedikit
    tentang mimpi saya,

    Tolong berikan sedikit comment…..!!!

Leave a Reply

