Rahsia Kejayaan

Di suatu majlis untuk meraikan “Usahawan Paling Berjaya”, seorangwartawan bertanyakan usahawan berkenaan, “Apakah rahsia kejayaan tuansehingga dapat membina perniagaan yang begitu besar dan tersohor?”

Jawab usahawan berkenaan, “Ada lima perkara yang menjadi asas kejayaansaya. Pertama, saya sentiasa bersikap adil kepada sesiapa sahaja.Kedua, sentiasa bersikap jujur. Ketiga, saya sentiasa menjual barangansaya pada harga yang berpatutan. Keempat, saya menjaga kebajikanpekerja saya dengan baik. Dan kelima, beberapa tahun lepas, bapamertua saya meninggal dunia dan meninggalkan harta sebanyak lima jutaringgit kepada anak perempuan tunggalnya.”

http://usahawanberjaya.cjb.net

Leave a Reply

