flying

TAFSIR MIMPI : Terbang

MIMPI TERBANG ; Jika anda terbang dalam keadaan yang tenang dan menghayati keadaan sekeliling bermaksud anda berada dalam situasi yang terpenting. Anda telah bangkit kepada keadaan yang lebih baik. Anda memperoleh perspektif baru tentang sesuatu hal. Jika anda berkeupayaan mengawal penerbangan, ianya menunjukkan anda mempunyai kuasa untuk mengawal kehidupan anda.

Jika anda mempunyai masalah dalam penerbangan, bermaksud sebaliknya; tidak mempunyai kuasa mengawal kehidupan sendiri. Halangan seperti pokok, gunung dan sebagainya bermaksud banyak halangan dalam hidup anda sekarang ini. Anda perlu kenalpasti apa atau siapa yang menghalang anda daripada maju kehadapan didalam hidup. Kesukaran untuk terbang juga bermaksud anda kurang yakin atau keraguan dalam hidup anda. Anda perlu PERCAYA pada diri dan jangan takut. Jika anda takut ketika terbang, ianya bermaksud anda takut kepada cabaran. Mungkin anda belum lagi bersedia untuk langkah seterusnya.

Secara keseluruhan MIMPI TERBANG bermaksud kekuatan MINDA & KEINGINAN anda. Anda merasakan tiada siapa yang dapat menghalang segala usaha anda. Mimpi ini melahirkan rasa KEBEBASAN didalam diri untuk membuat sebarang keputusan dalam hidup anda.

Share by: Ceciter Misteri

29 comments on “TAFSIR MIMPI : Terbang

  1. Tdi tmenku bercerita ttng mimpinya,ktnya; dia melihat burung yg trbang,trs hinggap d tngn’x, dia brtnya pd brung itu “apa mau mu* tpi kemudian burng itu mnyembur api ke muka’x. Apa maksud mimpi itu tlng jlskan,?!!*
    By;sukirman maulana

    • Ada sanak keluarga yang agak jauh tertimpa musibah, bisa jadi kecelakaan, bahkan kematian. Tapi kita serahkan semua itu kepada Allah Swt.

  2. apa maksud mimpi mandi dalam keadaan bogel didalam tab mandi dan dilihat seorang perempuan yang dikenali sedang menasihati/berbicara dengan kita.suasana bilik mandi agak suram dan gelap(agak kotor)

    • Ini bkn tafsiran..tp bogel tu menunjukkan kt fragile. Dlm tub maksudnye kt tdrpaksa berhadapan dgn benda yg kita x suka.dlm bilik air kotor? Mungkin maksudnya kita terpaksa lalui kesulitan Ini.

  3. Salam.sy mpunyai persoalan bg pihak tuan mentafsirkan mimpi sy yg agak meresahkan sy seharian.
    1.sy bermimpi datang period dan hanya memandangnya dlm keadaan lega dan tersenyum sedangkan sy boleh bsolat sebelum sy berjaga untuk solat subuh?
    2.ibu kpd bekas teman lelaki sy bermimpi sy dan anaknya bkahwin dan mendapat bayi lelaki berkulit hitam kilat sedangkan saya dan bekas teman lelaki tidak bkulit hitam.

    Terlalu puas sy mencari tafsiran ini tetapi belum dapat.dharap pihak tuan dpt membantu dgn kadar segera.sy belum berkahwin dan berumur 26thn.terimakasih kerana membantu.salam.

  4. Salam…seribu kemaafan jika soalan saya membebankan saudar@ saudari… Apakah maksud suatu mimpi to apabila membuang air besar mengeluarkan rambut yang banyak… Semoga ALLAH memberi anda wahyu untuk menjawab soalan saya ni… Sekian… Salam.

  5. ak mimpi di kejar pengawal kerajaan terus aku terbang mengelilingi pasar sampai akhirnya ak ketemu dengan seorang murid kesayanganku (cewe)…artinya apa?

  6. apa maksud mimpi nmpak lelaki tua berjubah putih,serban putih,bertongkat dn rumahnya diatas bukit ditengah hutan??????

  7. salam.. saya bermimpi melihat bermacam haiwan terbang di langit.. kemudian melihat sekumpulan ikan terbang dan membuat pusingan dilangit dan ikan-ikan tersebut kemudian jatuh ke bumi dengan banyaknya.. mimpi saya ketika itu berada di kawasan rumah. kemudian saya masuk ke dalam rumah dan pergi di belakang dapur rumah, saya melihat ke langit lagi dan nampak ada ikan sangat besar terapung di udara.. apakah maksud mimpi saya?

  8. Saya selalu bermimpi ada masanya saya boleh apungkan badan…rasa real..paru2 rasa kosong mcm belon je dlm badan.

    And dalam kebanyakan mimpi saya, saya akan ada rumah idaman yg selalu saya tuju bila saya nak “balik”. Lokasinya selalu sama. Di puncak bukit. Saya “terbang ke bumbung plg atas.

    kadang2 kawan pun blh terbang. Tp dirahsiakan dr org ramai. Takut dikata makhluk jahat.

    it was all so real.

  9. saya bermimpi saya terbang dengan lancar yang pada mulanya saya tidak boleh terbang dan saya bernekad untuk terbang akhirnya saya boleh terbang saya menikmati keindahan alam dari atas saya menikmati kelancaran angin di sekeliling saya dan setelah saya terbang dgn lancarnya saya cuba untuk terbang setinggi 2 seboleh boleh nya dan akhirnya saya terjaga dari tidur

  10. salam…saya ingin tahu apa maksud mimpi terbang..
    sebab saya kerap mimpi yang saya boleh terbang..jika dalam mimpi saya itu saya dalam bahaya, cara untuk menyelamatkan diri saya akan terbang..tetapi kadang2x ada masanya saya terjatuh tidak pun kaki saya ditarik oleh penjahat.

Leave a Reply

