9 Jenis Sihir Sesama Manusia

bersihkanlah hati yg kotor

# Tafriq (sihir yang memisahkan suami isteri): Akibat sihir ini timbul perasaan marah dan benci. Apabila isteri tengok suami, pada pandangannya muka suami seperti hantu, begitu juga apabila suami melihat isteri.

# Al-Mahabbah: Sihir ini dibuat oleh isteri kepada suami supaya suami taat, terutama jika suami kaya dan mempunyai banyak harta.

# Takhayyul (sihir ini menyebabkan orang yang terkena sentiasa berkhayal): Mereka yang terkena sihir ini juga sering berimaginasi benda kecil, tetapi pada pandangannya ia besar.

# Al-Junun (menjadi seorang yang tersangat lupa dan tersasul): Apabila orang yang terkena sihir ini bercakap, matanya terbeliak. Mereka juga tidak tetap di satu tempat dan saling bertukar kerja. Kerap dilihat merayap tanpa hala tuju dan tinggal di rumah kosong.

# Al-Khumul: Mereka yang terkena sihir ini lebih suka bersendirian untuk tempoh masa panjang. Mereka juga benci pada perhimpunan, sentiasa dalam keresahan dan lambat melakukan sebarang pekerjaan.

# Al-Hawatif: Sihir ini membuat seseorang itu mengalami mimpi ngeri, berasa diseru dalam mimpi dan mendengar suara bercakap ketika berjaga. Banyak waswas dan mereka yang terkena sihir ini banyak syak wasangka dengan orang yang rapat atau disayangi.

# Al-Marad (sakit): Orang yang terkena sihir ini akan sentiasa sakit anggota badan, tubuh jadi kaku dan anggota tidak berfungsi secara tiba-tiba.

# Nazif: Sihir ini berlaku pada orang mengalami darah istihadah (darah yang keluar selepas melewati tempoh darah haid). Apabila disihir, darah akan keluar secara berterusan hingga berbulan-bulan.

# Ta’til tawaj: Sihir untuk rosakkan perkahwinan seseorang. Disebabkan sihir ini, wanita takut hendak kahwin, mudah marah, lupa dan kurang syahwat.

About these ads

39 comments on “9 Jenis Sihir Sesama Manusia

  1. saya ingin tahu segala bentuk sihir,kerana kawan saya ada tanda2 kesemua sihir seperti keterangan di atas,dan bagaimana untuk memulihkan orang yang terkena sihir ini
    ????????????????

  2. pelbagai jnis ubt sy dh cube.g klinik pun doktor kt xde ape mslh,cume dktr pelik je knp brlaku..mule2 kena ms d bngku sek lg d usia15thn…tumph drh trlalu bnyk..smpai dktr bg pil prncng..brhnti..ok ckit…bile dh brkhwin sy mngalami kgugurn 7kali..lps tu makin truk xbrhnti2..cube mcm2 jnis ubt n kaedh rwtn..smpai dktr bg pil thn drh br brhnti..tp skjp aje..jd smule..dh bingung jdnye..jgnlh sy jd org yg putus asa dgn T,selalu mngingtkn diri sndiri sakit itu pnghapusn dosa..br tng ckit jiwa..

  3. saya sering mimpi air dlm banyk keadaan selalunya yg palng kerap saya mimpi air banjir yng bsar kdng2 sya mimpi brda di dlm rmh yg dikelilingi air bnjir yg besar n kdng sya mimpi blh berlari atas air

  4. saya selalu berkhayal,cepat lupa ,kdg2 pelik saya cuba mcm2 cara utk tidak berkhayal tapi gagal,cuma baru2 ni kawan saya sedar saya suka minum kopi yg dibuat oleh kawan saya yg seorg lagi.saya seolah2 tak boleh nak elak dari meminumnya,walau ditegur rakan tapi saya mcm tak boleh.tapi bila saya baca petikan ni baru saya sedar apa yg berlaku.saya redha dan bersyukur yg saya berjaya tahu punca penyakit saya.saya berharap allah maafkan kawan saya ni dan allah beri saya peluang utk ubah diri saya menjadi lebih baik.amin…

  5. saya selalu mimpi ular mengejar saya, kadang-2 dapat gigit, kadang-2 tak dapat kejar. semalam banyak ekor suami saya tangkap ular, salah satu hendak patuk saya, tapi tak kena

  6. saya ingin mendapat tafsiran mengenai mimpi saya iaitu di gigit ular lidi bewarna merah @ oren. sebelum saya digigit oleh ular tersebut saya bermimpi dikejar oleh ulat tersebut selama 2@3 hari berturut

  7. isteri saya sering marah dan jengkel kepadaku hampir setiap hari juga kurang syahwat mungkin terkena sihir Tafriq (sihir yang memisahkan suami isteri) dan Ta’til tawaj bagaimana cara menghilangkan sihir itu????

  8. Saya bermimpi di sihir. keluar serumpun akar dari mulut. di dalam mimpi ini juga saya mengubati diri saya sendiri dan berhasil. apakah tafsir di sebalik mimpi ini.

  9. sya inqin tau cra mnqhntikn atau mqhlanqi ilmu shir tuch qmna sich krn ad tman sya yq mnqku d santet olh s”orq… sya jdi nqeri

  10. saya telah bermimpi sedang mengutip cendawan putih yg belum kembang dgn jumlah yg sgt banyak…ada maksud tersirat ke…? saya risau sebab mimpi ni dh 2 3 kali dtg dlm tidur saya..

  11. sy bermimpi belajar silat sambil tangan sy begerak kata isteri sy mimpi orang tua suruh sy cabut keris yg terpacak macam kawasan bisut.

  12. Saya bermimpi suami saya berkahwin tanpa pengetahuan saya. Dalam mimpi dia membawa balik isterinya itu ke rumah kami. Pada mulanya saya tidak merasakan apa kemarahan tetapi selepas mengetahui mereka berkahwin senyap2 dan dibantu ahli keluarganya untuk menyembunyikan hal perkahwinan saya menjadi sangat sedih dan sakit hati sehingga menangis. Dalam masa yg sama saya bermimpi di dalam rumah saya ada ramai kanak2 kecil. Dan isteri baru suami saya sudah mempunyai 2 org anak. Apakah makna mimpi tersebut. .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s