1001 Tafsir Mimpi – Part 1

1. Mimpi rambutnya putih : Akan cepat beruntung dalam usaha dan akan berumur panjang.
2. Mimpi rambutnya merah : Akan mempunyai perasaan hati yang tidak enak.
3. Mimpi rambut menutup mata : Akan mengalami celaan atau ejekan mendadak.
4. Mimpi melihat rambut palsu : Akan ditipu orang yang disangka teman sendiri.
5. Mimpi rambutnya seketika menjadi lebat : Akan memperoleh kegembiraan, bila sudah berkeluarga akan memperoleh anak.
6. Mimpi rambut berjatuhan : Alamat kurang baik, akan bersedih hati.
7. Mimpi potong rambut (bercukur) : Ada diantara sanak famili yang terganggu kesehatannya atau akan terpisah / bercerai dengan kekasihnya.
8. Mimpi menyisir rambut : Kesengsaraan dirinya akan segera berubah.
9. Mimpi mencat atau mewarnai rambut orang lain: Akan memperjuangkan sesuatu tetapi sia-sia.
10. Mimpi mencat atau mewarnai rambut sendiri : Harapan-harapan yang baik dalam bidang usaha.
11. Mimpi mencuci rambut (keramas) : Akan mendapat gangguan hidup
12. Mimpi memotong rambut orang lain : Akan memperoleh keuntungan atas biaya orang lain.
13. Mimpi memiliki rambut hitam lebat : Akan memperoleh kesehatan yang baik.
14. Mimpi mengepang rambut : Suatu persahabatan yang retak akan pulih kembali.
15. Mimpi melihat rambut tumbuh di tangan : Suatu, alamat kurang baik.
16. Mimpi melihat rambut keriting : Akan memperoleh keberhasilan dalam masalah cinta.
17. Mimpi melihat seorang lelaki yang botak : Akan memperoleh penghargaan dan kekayaan.
18. Mimpi melihat seorang wanita yang botak : Tanda kebencian.
19. Mimpi kepala timbul luka-luka banyak : Akan memperoleh keuntungan.
20. Mimpi kepala keluar tanduk : Akan ada perselisihan faham.
21. Mimpi muka masam atau cemberut : Akan mengalami kerugian.
22. Mimpi muka cantik molek : Akan bercinta dan bahagia.
23. Mimpi muka hitam atau bernoda hitam : Akan kurang baik dalam sehari dua hari.
24. Mimpi bercermin muka : Harus berhati-hati dalam segala tindakan.
25. Mimpi melihat wajah sendiri : Akan muncul kesedihan.
26. Mimpi melihat wajah yang hitam : Akan panjang umur.
27. Mimpi wajah yang tersenyum : Akan memperoleh kesenangan dan teman baru.
28. Mimpi melihat wajah jelek tidak karuan bentuknya : Akan muncul bencana.
29. Mimpi membasuh wajah sendiri : Akan memperoleh masa depan yang lebih baik.
30. Mimpi melihat wajah sendiri merah padam : Anda sedang jatuh cinta, tetapi dirahasiakan.
31. Mimpi melihat wajah orang merah padam : Seseorang akan menyatakan cinta kepada anda.
32. Mimpi berjenggot panjang : Akan bertapa atau berpuasa.
33. Mimpi rambutnya digunting orang : Akan berpisah dengan kekasihnya.
34. Mimpi melihat mukanya bergerak-gerak : Akan kesukaran memperoleh rezeki.
35. Mimpi mempunyai janggut : Akan sehat, segar bugar
36. Mimpi memotong janggut : Akan terjadi beberapa kerugian.
37. Mimpi melihat janggut berwarna merah : Waspadalah terhadap gangguan dari teman berhati palsu (pengkhianat).
38. Mimpi sepasang mata yang biru : Akan merasakan atau mendapatkan kasih sayang yang agung.
39. Mimpi sepasang mata yang hitam : Peringatan agar anda waspada / berhati-hati.
40. Mimpi sepasang mata yang juling : Akan kekurangan uang.
41. Mimpi pancaran mata yang hangat / bernafsu : Akan kecewa dalam bercinta
42. Mimpi sepasang mata yang berwarna hijau : Akan memperoleh teman yang setia.
43. Mimpi tidak mempunyai mata : Alamat sudah dekat ajalnya.
44. Mimpi melihat mata orang lain : Akan memperoleh emas atau perak.
45. Mimpi melihat seorang yang buta : Akan ada sahabat yang meminta pertolongan pada anda.
46. Mimpi diri sendiri bermata buta : Anda harus berhati-hati dalam pekerjaan.
47. Mimpi bermacam macam : Akan bermain cinta kepada dengan orang yang diidam-idamkan (lama dirindukan).
48. Mimpi hidung berdarah (mimisan) : Akan mengalami keberuntungan walau sekedarnya.
49. Mimpi melihat seseorang yang berhidung besar : Alamat anda harus memikirkan diri sendiri.
50. Mimpi melihat diri sendiri berhidung besar : Anda jangan pedulikan orang lain marah, sewaktu anda sedang menyelesaikan tugas yang sulit.
51. Mimpi sukar bernafas melalui hidung : Akan memperoleh kesulitan tertentu.
52. Mimpi melihat bibir yang merah, sedang tersenyum : Akan terjadi persahabatan yang hangat atau percintaan yang mesra.
53. Mimpi melihat bibir yang jelek, cemberut : Akan terjadi persahabatan atau cinta yang memudar.
54. Mimpi melihat bibir yang terkatub rapat : Akan menderita kerugian karena rasa iri hati.
55. Mimpi melihat mulut seorang bayi : Akan memperoleh teman yang setia
56. Mimpi melihat bibirnya sendiri : Alamat harus waspada dalam berbicara.
57. Mimpi tak bisa berbicara (bisu) : Kata-kata anda tidak dipercaya oleh orang lain.
58. Mimpi melihat telinga : Akan didesas-desuskan orang lain tentang anda.
59. Mimpi melihat seorang bertelinga lebar / besar : Permohonan anda akan dikabulkan.
60. Mimpi diri sendiri bertelinga besar : Akan memperoleh kegembiraan.
61. Mimpi telinga sendiri diperban : Kepercayaan anda akan disalahgunakan orang.
62. Mimpi membersihkan telinga sendiri : Persoalan anda akan terbukti.
63. Mimpi menjewer telinga seseorang : Akan susah, karena kejahatan kekasih anda.
64. Mimpi telinga anda yang dijewer : Peringatan suatu janji yang tidak anda tepati.
65. Mimpi mempunyai pipi yang merah segar : Akan memperoleh harapan yang baik.
66. Mimpi mempunyai pipi yang pucat : Akan merasa kekhawatiran atau kesedihan.
67. Mimpi memakai lipstik (pemerah bibir) : Akan memperaleh sesuatu yang kurang menyenangkan.
68. Mimpi mencabut atau mencukur bulu ketiaknya : Alamat lepas dari hutangnya.
69. Mimpi air ludahnya bercampur riyak : Alamat akan kehilangan harta.
70. Mimpi tangan anda terbakar : Akan ada orang yang iri kepada anda.
71. Mimpi memandang tangan sendiri : Akan muncul kesedihan atau duka cita.
72. Mimpi memiliki tangan yang kuat dan indah : Akan dapat menyelesaikan usah yang menguntungkan.
73. Mimpi melihat tangan-tangan yang kecil : ‘ Akan mempunyai teman atau pelayan yang curang.
74. Mimpi mencuci tangan : Akan memperoleh nama baik yang termasyhur.
75. Mimpi Memiliki tangan yang bengkak : Akan cepat tersinggung dan marah.
76. Mimpi melihat tangan yang terluka : Akan mengalami keadaan yang kurang menguntungkan atau merugikan.
77. Mimpi kehilangan tangan kiri : Akan kehilangan ibu.
78. Mimpi kehilangan tangan kanan : Akan kehilangan ayah.
79. Mimpi menjabat tangan seseorang : Akan memperoleh sahabat yang baik.
80. Mimpi memegang tangan di muka : Alamat mempercayai seseorang yang tidak ada gunanya (karena tidak bisa dipercaya).
81. Mimpi melihat kuku-kuku tangan atau kaki : Akan memperoleh kepuasan keuangan.
82. Mimpi melihat kuku-kuku yang panjang : Akan melakukan spekulasi yang tak menentu.
83. Mimpi memotong atau mematahkan kuku : Akan terjadi kerugian keuangan pada diri anda.
84. Mimpi mencat kuku : Akan dicap orang karena tingkah laku anda yang kurang baik.
85. Mimpi memelihara kuku : Akan memperoleh kesuksesan yang baik.
86. Mimpi melihat orang memelihara kuku : Berhati-hatilah terhadap orang yang suka menipu.
87. Mimpi merawat kuku orang lain: Alamat ada tipu daya yang direncanakan.
88. Mimpi melihat jari-jari yang kotor : Anda akan terlibat dalam usaha yang kotor.
89. Mimpi jari anda terpotong : Akan didesas-desuskan orang.
90. Mimpi menunjukkan jari anda kepada seorang : Teman-teman anda akan melupakan anda.
91. Mimpi merasa sakit tenggorokan : Alamat akan ada perubahan cuaca atau keadaan.
92. Mimpi memiliki tenggorokan yang kecil : Akan gagal usaha anda.
93. Mimpi memiliki tenggorokan yang besar : Akan sukses usaha anda.
94. Mimpi tenggorokan yang hidup : Akan mengalami kebahagiaan.
95. Mimpi menanda tangani suatu surat atau dokumen : Akan memperoleh pekerjaan dengan gaji yang kecil.
96. Mimpi menanda tangani selembar chek : Akan memperoleh kemakmuran.
97. Mimpi badannya berkeringat : Akan memperoleh rezeki atau kebahagiaan.
98. Mimpi berbadan gemuk atau kuat : Akan dimuliakan orang.
99. Mimpi berbadan kurus : Akan menderita dan kekurangan.
100. Mimpi badan keluar kutu atau luka-luka : Akan memperoieh rezeki atau sakitnya akan sembuh.

About these ads

237 comments on “1001 Tafsir Mimpi – Part 1

    • SALAM”SYA TELAH BERMIMPI TERLIHAT NAMA2 ALLAH,NAMA NABI MUHAMMAD,SERTA TURUN BOTOL SGU YANG TERLIHAT SEORANG POMPUAN TELAH DIBAKAR HIDUP2,SERTA SAYA TELAH MNGATAKAN ”’ITUKAH SYURGA”,,KEMUDIAN BOTOL SAGU ITU TELAH TERAPUNG N TBE2 IA JATUH,SAYA DPAT MNCPAINYA TETAPA BOTOL ITU RETAK KMUDIAN PACAH SERTA MENJADI PASIR,,

      ;;;;JADI APAKAH MIMPI SYA INI,SAYA SUNGGUH TAKUT,ADKAH ITU STU PTANDA ATAU HIDAYAH;;;;

  1. malam selapas arwah ayah saya meninggal dunia akibat kanser hati..saya bermimpi bahawa arwah ayah saya memberi saya memakan hati nya yang menghidap kanser hati..apakah maksudnya?

  2. Saya bermimpi Mandi tau2 ada di tempat terbuka dekat jalan tersadar sy di jalan sy cepat2 selasai and cari pakaian (klo ga salah ) tetapi ternyata saya hanya bisa pake CD saja and ternyata lagi ada teman2 lama sy jd saya selamat dengan naik mobil mereka.
    Kira2 apa arti-nya yah???

  3. sy mimpi digigit labah2..dan labah2 2 bkn gigit sy jew tp ader bdak kecik pon die gigit gak..cn u help me my dear..it happen twice..

    • salam..saya bermimpi nmpk lebaga putih..apabila saya nampk lembaga tersubut saya pn membaca al fatihah dengan pantas..bila saya baca lembaga itu hilang..ble xbca lembaga itu datang..saya mimpi begini dh hampir 3kali..
      knp ye???

  4. Saya mimpi saya mau bikin Show dgn rambut saya yg cantik tapi tiba2 ada org menyanggul rambut saya.Tapi saya nggak suka lantas saya buka sanggul rambut say

    • Brarti shampo km ga cocok.
      kata Dian Sastro,rambut cantik itu buan cm milik selebriti aja tp milik semua orang..makanya pake shampo P*nt*n*.

  5. malam tadi sy tidur agak lewat.selalunya,sy mesti bangun lewat.tapi tidak,sy bgun lebih awal dri sebelumnya.sy bermimpi,ada satu banjir besar belaku…tetapi ada seseorang yang berbisik mengatakan menyuruh sy solat..dan sy takut dan terus solat,dia mengatakn org2 yg beriman saje tidak akan terkena banjir..itu..selepas salesai solat sy terhindar dari banjir itu..tiba2 sy terus bekejar untuk solat zuhur pula kerna ade seseorang yang mengatakan mase sudah suntuk pergi tunaikan solat zuhurmu..di mase itu sy ternampak matahari..sudah dekat kira2 jauhnya agak sama seperti 6 buah rumah.bile masuknya waktu asar…sy terus solat asar…dalam mimpi sy itu…sy terasa sy tidak bermimipi bahkan seperti benar2 belaku kerna dalam solat itu sy juga membaca surah2 sama seperti yg dilakukan macam hari2 biasa yg sy lakukan….dan selepas solat asar selesai sy terus duduk di ruang tamu..sambil berzikir…bersama keluarga..matahri semakIN DEKAT,sedang berzikir tiba2 gelap !!!dan sy terkejut dari tidur…dan mata sy terus memadang ke jam dinding jam menunjukkn pukul 12 tengahhari tepat…!!apakah mimipi sy ini mainan syaitan??thanks

    • maknanya:kalau tidur melewati pukul 2 atau 3 pagi dan seterusnya sampai matahari dah menegak itu memberi maksud kemungkinan mainan syaitan sebab syaitan suka waktu2 begini apatah lagi hendak tidur waktu tu dengan tidak membaca ayat Al-Quran dan juga didalam diri yang tidak bersih(berwudhuk)mimpi anda itu bermaksud sekiranya anda seorang yang menunaikan sembahyang kemungkinan ada sesuatu samada yang disengajakan atau yang tidak disengajakan ada anda buat samaada dalam pergaulan harian atau percakapan.ini merupakan peringatan dan maaf..sekiranya anda tidak pernah menunaikan solat ini juga adalah satu peringatan kepada anda tentang kehidupan anda samaada tersasar jauh atau sebaliknya.P/S:kepada Allah S.W.T jua yang maha mengetahui dan maha penyayang

    • kdg kala klu brmimpi mcm tu, mungkin anda akn bhadapan dgn cabaran hidup yg bsar. tpi insyallah, dgn mndekat kn diri pda allah. anda akn mampu menghadapi cabaran itu dgn tenang :)

    • mimpi itu mainan syaitan..sengaja syaitan cipta mimpi mcm tu supaya kamu lebih leka lagi dan terus tertidor sampai masuknya zohor, asar dan terlepas waktu solat kamu…

  6. assalamualaikum…
    saya telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak.selepas saya bangun dari tidur pada jam hampir 11.00 malam.waktu itu saya keseorangan.suami membawa anak-anak saya berjalan ke rumah ibunya.ini kerana rumah ibu mertua dekat dengan rumah saya.selepas saya bangun dari tidur, tiba-tiba saya terkejut cincin yang saya beli sendiri sebelum berkahwin hilang sewaktu saya tidur.sedangkan gelang tangan pemberian suami tidak hilang.ini bukan satu mimpi tapi realiti.selepas peristiwa itu, saya hamil lagi anak ketiga.saya mencari cincin tersebut tapi tidak jumpa hingga sekarang.sampai sekarang saya pelik kenapa cincin di jari saya boleh hilang sewaktu saya tidur.selepas saya sedar dari tidur, barulah suami saya pulang dengan anak-anak.apa maksud tu.sesiapa yang budiman boleh jelaskan sebenarnya apa maksud peristiwa itu dan bagaimana cincin yang saya beli sendiri boleh hilang sewaktu saya tidur.terima kasih.

  7. i think as a 50 year old man that u get what u give .your greatest gift to this world or any other plain of existence is forgiveness to those who see life totally opposite of your personal veiws

  8. sy mimpi first..sy mimpi buruk..ayah ambil ksmpatan ke atas sy.kedua sy mimpi sy melakukan hbgn kelamin..tp,mase tu sy mcm dipaksa…sy mimpi tu dlm 2-3 pg..tp,sy xlayan sgt.maybe….mainan syaitan..zalim….

  9. 1. mimpi selepas suboh:- sahabat sedang susun ikan besar2 dlm kotak simpanan ikan, dgn ais, dan saya duduk mkn ikan pari bakar bersama isteri dia.

    2. Ibu saya mimpi, ada 2 lembaga besar hitam nak rogol dia, dan ada 2 ekor anjing hitam menunggu di kiri kanan ibu. mimpi dlm pukul 2 pagi.. tolong tafsirkan

    • maknanya: 1) tiada memberi apa-apa makna dalam
      mimpi anda itu
      2) berhati-hati kerana ada kemungkinan ada yang sakit hati terhadap keluarga anda..jadi berdoalah semoga anda sekeluarga di lindungi Allah S.W.T

    • maknanya: jika anda mengunakan talian telefon berbayar bil bulanan maka pergilah membayarnya jangan tertunggak lagi bil tu..itulah tafsirannya…

  10. sbom nie sy mimpi sy kena tangkap berkhalwat ngan ex bf sy.. n sy kena kawen ngan dia… tp sy xnk… sbb sy nk kawen ngan bf sy…N semalam sy mimpi… sy kawen ngan ngan bf sy.. ade makne tak disebalik mimpi sy tu????

  11. askum . mlm tadi sy bermimpi langit menjadi cerah . lalu terjadinya gerhana matahari . sy keluar dr rumah dan terkejut dgn keadaan itu , lalu sy mnganggap hari itu ialah hari kiamat . kemudian , apabila sy masuk kembali dalam rumah dlm keadaan ketakutan , matahari jatuh diatas bilik sy dan bilik sy terbakar . waktu itu sy tak lari kemana-mana cuma membaca ayat2 al-Quran yg sy tahu . bolehkan anda tafsirkan mimpi sy ini ? sy nak sgt tahu ape maksud mimpi ini

    • 1.mimpi seorang susah mengisi air fiter paipnya dan saya tolong dia mingisi filter air paip itu supaya baik.

      2. mimpi seseorang tidak dapat air banyak jadi saya tolong bagi dia air paip ikut hos paip besar.

      3.mimpi kawan di sebuah rumah mencari bajunya hilang.jadi saya tolong mencari baju dia bersama kain-kain yg bertaburan.

  12. Kalau mimpi melahirkan normal di kantor, dan samapai di rumah bertemu ibu almarhumah, dan bercakap sembari bercanda kalau saya habis melahirkan di kantor.

    2 hari kemudian mimpi bertemu dengan almarhumah lagi, konsultasi ke dokter kantor mengenai penyakit almarhumah.

    Apakah artinya?

  13. Assalamualaikum,

    saya perlu jawapan anda. Apa kah ertinya jika saya mimpi anak sendiri ditimpa musibah seperti tenggelam didlm air, di dlm keadaan banjir diarus ombak, jatuh di tingkat tinggi di carpark tapi ajaib tiada perlukaan.Mimpi anak hilang tk kembali.

  14. org ckp kalau mmpi air 2 rezeki akn dtg..mgkin bnjir yg d,arus ombak 2 b,mksud rzki yg m,limpah 2 dtg dr ank sndri then ank 2 lpe akn asl usul nye..

  15. mak bermimpi jumpa arwah abah bersama seorang budak..ape maksudnya kerana mimpi ini kerap datang dalam tidur..

  16. sy bermimpi, saya sedang memangku anak yang bongsu dan kami bersama melihat bintang di langit sedang berkejar-kejaran.

  17. salam..

    malam td sy ade mimpi emak saya meninggal dunia..

    bila bangun terus dengar bunyi azan subuh..

    apekah di sebalik mimpi tersebut?

  18. istri saya sedang hamil, dan saya sering mimpi menpunyai anak laki-laki, apa artinya……????
    terima kasih banyak

  19. sya ada 2 mimpi yg ingin tahu maksudnye..
    1: mimpi dikejar ular yg besar dan ular itu hanya menyerigai kpd sya.. corak pd ular tu, garis bkmbar dan diselangi bulatan.. kaler dasar putih n corak kaler hitam..
    2: mimpi dihurung semut hitam ketika mandi..

    • salam liyana,
      berhati2 kerana mimpi tentang sebarang binatang berbisa @ benda tajam itu memberi hasad dengki org lain dan petanda sihir. Saya sendiri pernah mengalaminya.

  20. i just had a dream one hour ago that there was a party in my college and i was having a feast of nonveg and fruit cake.

  21. salam,
    ican some one plz plz interpret my dreams;
    1) getting married. i have seen this dream many times but actually i m not gonna get maried right now as i m still too young (17 yr).
    2) death of my parents. i have seen this 4 -5 times.
    3)i see our home being changed and shifted to new place and my parents becoming young. i saw this dream 3-4 times.
    4) an hour ago i saw attending a party at my college and having a feast of nonveg and fruit cake.
    what does it means?
    5) a few year back i saw diamonds , loads of diamonds of different sparkling colors every where ,on road ,trains,foods-simply everywhere.
    plz whoeve can interpret ,plz do that.
    may ALLAH bless u.
    khudahafiz.

  22. sy trtidur di masjid.. kmudian sy bermimpi.. sy sedang bersilat bersama guru dn kawn nya.. ketike itu sye sdg memegang sebiji telur.. ketika itu, sy asyik melihat guru sye menggunakan ilmu untuk memasukkan bola dlm jaring.. tibe2 telur yg sye pegang itu terjatuh.. yg peliknye.. telur itu tak pecah.. memandangkan ianya terjatuh, sy segera mengambilnya.. untuk memastikan ianya tdak pch, sya check seluruhnya… tp ape yg sye jumpe… telur itu berubah menjadi hitam dibahagian bawah saja… saya bertanye kepada cikgu sy.. dia kta ” bahaya ni… hati2.. ” kemudian sy terjaga..

  23. apa arti mimpi lengan sebelah kanan putus digigit buaya,
    dan mimpi mengambil bintang yg jatuh ke bumi…??
    trimakasih….

  24. Salam.. apa maksud mimpi berlari dengan kasut yang terkoyak, mimpi melihat mayat wanita tidak berpakaian tergantung kepala dibawah kaki diatas dan dia dihurung semut dan disebelahnya wanita tidak berpakaian juga tetapi hanya pengsan dan dihurung semut juga…

  25. saya mimpi diberi titipan dari orang yang saya cintai atau saya sukai,
    dia memberi titipan berupa beberapa uang koin dan kipas plastik yang di pegangan kipas tersebut terdapat tulisa i love you
    apakah arti dari mimipi saya..???

  26. salam,,,,
    saya nak tau apa maknanya lau kita mimpi seorg laki yg sering tolong kta………….
    tp saya sendiri tak dapat tau laki tu c apa………….
    tolong tafsir mimpi saya ya sdh dua mlm sya mimpi cam tu………..

  27. Saya di mimpikan oleh mertua saya, saya punya rumah sederhana yang berpagar megah dan indah, anehnya kedua mertua saya bermimpi yang sama kedua duanya, mimpi ini berarti kepada diri saya atau bagi yang memimpikanya? terus apa artinya?

  28. asalamualaikum

    saya bermimpi yg keluarga saya berkumpul dlm suasana yg agak meriah…saya ada melihat bayi kecil iaitu anak saudara saya dan sepupu saya yg ceria dan semakin membesar. dalam mimpi itu juga, ada bermimpi memakai kopiah.
    saya mengalami mimpi tersebut sekitar jam 8-10 pagi pada bulan ramadhan.

  29. salam,saya nk tnya…klo kiter mimpi kekasih kita curang apa mknya?dlm mimpi 2 sya sdih sgat….sya tgok dier ngan permpuan lain..pas2 rpa2nya ari yg sma kekasih sya pon mimpi yang dier kawen dgan orang lain tp xtaw syper permpuan tu…tolong bg jawapan..pertanda tersebut??

    • sy rasa,,,anda patut check pd diri anda,,adakah anda curang dgn kekasih anda pd dunia realiti…kite mimpi macam tu sbb Dia nk suruh kita rasai mcm mana perasaan kita klau kite curang betul2…ada jga yg mengatakan kita mmpi mcm tu sbb nk suruh kita lebih menyayangi si dia n menghargai,,,,
      utk yg bf anda mmpi mcm tu, die mmpi kawin dgn org lain kemungkinan die akan kehilangan sesorg..

  30. Salam
    Hi nama sy leesha
    sy nak berkongsi mimpi sy & ingin tahu apa yg tersirat disebalik mimpi sy tu.
    Memula sy bermimpi bf sy berkahwin dgn org lain disebabkan oleh 2 perkara,yg pertama disebabkan perempuan yg bf sy kawen tu adalah pilihan keluarga & perkara yg ke2 sy tak berapa ingat disebabkan apa.
    Sebelum melangsungkan perkahwinan bf sy ada menemui sy & menjelaskan perkara sebenar & sy pon bersetuju.Tapi selepas semuanya selesai tiba2 sy rasa sedih yg teramat sgt.& sy membuat kesimpulan walau apa pon yg akan terjadi & sebesar mana pon masalah yg timbul tidak sepatotnya bf sy berkahwin dgn perempuan lain selain dari sy.Selepas itu sy ingin memutuskan hubungan antara sy dgn bf sy yg sudah pon menjadi suami org tiba2 sy tersedar & cerita mimpi sy berakhir sampai disitu shj.

  31. salam..
    sye nk bertanya….
    persoalannya>
    ibu kpd sahabat saya ada bermimpi berkenaan jari….
    dia bermimpi ..anaknya datang kepadanya dengan menunjukkan jarinya y seperti terkene chikenpop di sebelah kiri…anaknya tidak berkata apa selain dari mengaduh kesakitan…
    apakah mimpi ini mempunyai maksud di sebaliknya…???

  32. saya bermimpi berada di padang pasir bersama2 anak2 di dalam kenderaan yg terkunci tapi kemudian diselamatkan oeh suami saya.. apakah maknanya…

  33. Salam,

    Apa tafsiran mimpi air laut menjadi kering.Saya berminpi dalam pukul 4.00pg dalam pukul 4.30 pagi saya terjaga.

    T.kasih.

  34. saya bmimpi 2 kali psl ular.. yg pertama: sy larikan dri dr ular then sya trjatuh…pastu ular tu dpt patuk sya…yg kedua pulak: sya digigit ular smasa sya tengah tidur atas tilam, ular tu gigit blakang tapak tgn sya. apa mksud nye?

  35. saya bermimpi didatangi 3 ekor ular..ular pertama dan kedua yang datang hanya berlalu tetapi ular yang ketiga mematuk saya sehingga berdarah dan saya tidak merasa sakit namun begitu saya tergamam kerana tiba-tiba ia bersembunyi di bawah kain saya dan tidak keluar-keluar..ape maksudnya…

  36. bila masa yang dikira bena untuk mentafsir mimpi. kadang2 dgr org cerita kalau mimpi sebelum subuh tu kemungkinan bena.. kalau selepas subuh tu hanya untuk mainan tido….

  37. askum..sy ign b’tnya kan ttg b’brapa mmpi yg sering sy alami..sy berharap sgt2 anda dpt m’jwb dn bntu sy..
    1) saya bermimpi hampir di perkosa dgn sorg cina di dlm kereta,kemudian sy bergelut dan mencapai sebilah pisau di dlm dashbord terus tusuk ke perut cina itu beberapa kali..sy ketakutan cmpak kn mayat dia ke gaung,saya lari pulang ke hostel..slpas itu sy di ggu roh cina itu..mimpi ni sy alami selama 4hari b’turut2..

    2)saya bermimpi tunang saya berkahwin dengan seorang wanita cantik, sedang duduk di atas pelamin yang indah..mimpi ni saya alami 7ari berturut2…

    3)saya bermimpi tunang saya sedang berzina dengan teman baik saya sendiri,saya marah dan ugut untuk bunuh diri,tapi langsung tidak di endah kan..mereka enak berasmara hingga kan tunang saya sanggup memukul saya..mimpi ni saya alami 3hari berturut2..

    4)saya bermimpi sedang bermain bersama anak buah saya yang pertama,sedang leka kami bermain anak saya terjatuh di dalam sebuah kolam..saya tak tahu dari mana datang nya kolam itu,saya cuba untuk selamat kan anak buah saya tapi tak berjaya,akhir nya anak buah saya mati lemas..saya takut sangat akan mimpi ini,harap anda dapat bantu saya..mimpi ni sy alami 2 hari berturut2..

    5)saya bermimpi seedang jalan2 di taman dengan kawan,di taman tu mmg cntik,ade bunga2 yang indah..saya naik buaian yang di buat dari bunga2 cntik,dengan pakaian berwarna putih..tibe2 seekor ular yang cantik rupa nya lagi besar menuju ke arah saya..saya ketakutan lalu lari,tapi saya pelik ke mana sahaja saya lari ular tu ttp ade..sy menjerit memanggil teman saya,tapi tiada jawapan dari dye..akhir nya saya keletihan dan terjatuh..ular tu menghampiri saya dan terus membelit badan saya seperti x mahu saya lari lagi..lantas di patuk nye kaki saya di bahagian buku lali..sy takut dgn mmpi ney,slama 3hari b’turut2..
    6)saya bermimpi ade makhluk besar warna hitam,lidah terjelir,mata merah sedang memerhati kan saya..kadang2 saya seakan2 tersedar 2,3 kali..makhluk ney teramat berat,sedang menghempap tubuh saya..saya ketakutan,cube menjerit tapi tiada suara yang keluar..mmpi ney sudah hampir setengah bulan saya alami..saya takot sgt2..ia memberi infek pd badan sy bile sedar.terasa lesu,sakit2,lebam2,pening2 dan asyik mengigil..kadang2 mase sy tutup mata nak tidur da terasa seperti dia ade memerhati kan saya..semalam paling kuat saya rase seperti dia main di kaki saya…tolong la bantu saya,saya takut sangat kalau berterusan macam ni..tq

  38. saya bermimpi melihat ramai org sedang bersiap siap untuk sembahyang menghadap matahari.
    saya juga bermimpi kehilangan beg tangan.apakah maksud mimpi2 saya itu?

  39. salam,
    saya bermimpi tadi dan terus terjaga..jam menunjukkan pukul 2.30 pagi, apa yg saya mimpi membuatkan saya terjaga, mimpi saya begini…saya bersama 2 org adik saya berada di dalam sebuah rumah dan kami hendak tidur…rasanya saya dalam keadaan bertelanjang, kemudian saya nampak tingkap terbuka dan semasa hendak menutup tingkap dan ternampak seekor kucing di luar….setelah menutup tingkap salah seorang adik saya terbatuk dan meludah keluar melalui pintu, selang berapa lama kemudian kami tiba2 terdengar sesuatu diluar rumah….sedang berusaha memastikan apa yg sedang berlaku tiba2 pintu bilik diketuk, setelah pintu dibuka, Ibu saya yang berada disitu dengan menjelaskan dia mendengar ada bunyi cakaran pada dinding rumah jiran dan dia datang untuk memastikan kami semua selamat. sedang kami berbual saya meluru kearah pintu untuk menutup pintu, tiba – tiba ada satu lembaga hitam yang berbulu tebal bewarna hitam meluru untuk menyerang saya…..lembaga itu menerpa dan menyerang saya tetapi saya sempat mencapai parang untuk berlawan dan mempertahankan diri….tiba2 saya terjaga! apa maksud mimpi saya itu? sehingga membuatkan bulu roma saya masih terpacak lagi sehingga saya sedang menulis mimpi ini. tolong huraikan….

  40. Ass….
    Sy mimpi ada orang laki” yg badan nya gmuk, dalam mimpi sy orang itu kta nya suka sama sy. Tp sy menolak nya dn sy tdk berdaya sama skali lalu dia mengajak saya ke’kamar dan hampir memperkosa sy. Saat it sy tdk brdaya sama sekali. Lalu sy mlihat tman sy yg sdang mengintip kami dan sy lngsung lari. Bagi yg tau arti nya tolong beri tau sy ya…. Tolong..,.

  41. Assalamualaikum. Saya tidur dlm keadaan baik (berwuduk dan mengadap kiblat). Saya bermimpi diberikan satu bungkusan kertas putih berbalut kemas. Lalu saya membuka lipatannya perlahan-lahan. kemudian saya lihat didalamnya seekor ikan yang isi perutnya sudah dibersihkan dan mata ikan itu tertutup. Kemudian saya ambil ikan itu dan letakkanya di dalam bekas berisi air lalu ikan itu tiba-tiba membuka mata dan hidup. Apakah maksudnya? Saya sebenarnya seorang yang terkena sihir hampir 7-8 tahun dan masih belum sembuh.

  42. mimpi pulang naik perahu tapi bocor … terus d betulin jalan lagi tp serasa dekat kampung halaman itu … padahal aslinya harus naik pesawat loch apa yg arti mimpi itu………..

  43. assalamualaikum….
    saya mimpi benda yg sama pd 2 mlm berturut-turut..saya mimpi menguruskan beberapa jenazah (memandikan & mengafankan) bersama-sama beberapa orang.ada jenazah yang bermasalah dan ada yg senang diuruskan.Semua keputusan terletak di tangan saya (sebagai ketua)semasa operasi memandikan dan mengafankan dilakukan..apabila menguruskan jenaza h yg bermasalah spt berulat,perasaan saya ketika itu memang resah kerana saya yg perlu membuat keputusan.selepas mengafankan,jenazah disimpan di dalam peti mayat…apakah maksud mimpi saya?

  44. assalamualaikum..
    kwn sy smlm mmpi kwn die n tok wan die yg da mnggal..die mmpi due2 arwah uw nga smbg2..pas2 dorg ajk kwn sye skli..pe mkne nye???adkh pas ni die yg seterusnye…???

  45. istri saya mimpi kakak perempuan saya minta maaf sampe mencium pipinya.apa artinya pa,makasih atas jawabannya

  46. saya bermimpi benda ni berlaku ade org hantar sms kepada sy dan menyatakan betapa sukanya dia dapat membuka aib sy didepan tv,kemudian dia suruh sy melihat tv dan saya melihat diri sy mcm dlm perempuan jalang dlm sedang menunjukkan aib saya didalam tv kejadian ini berlaku kira-kira pukul 12.30 mlm. ada kah ini mainan syaitan atau petunjuk ?

  47. isteri saya bermimpikan se-ekor ular hitam yang besar bermata merah menyala hendak memasuki rumah. tetapi isteri saya tutup semua pintu dan tingkap dan perhatikan saya dan anak untuk pastikan tidak dipatuk ular. apabila isteri saya lihat di luar tiada ular tersebut, ia buka pintu untuk sedai baju dan apabila melihat di atas bumbung rumah. Ular itu sedang membelilit rumah kami dan melihat isteri saya dengan mata merah menyala. APAKAH MAKSUD MIMPI ISTERI SAYA ITU.

  48. Saya semalam mimpi melihat mendung hitam (gelap), lalu saya berlari diantara asap hitam, lalu saya jatuh pingsan dan ditolong orang. Setelah itu saya berlari dibawah hujan dengan kain sebagai pelindung kepala, anehnya badan saya tidak basah, saya terus berlari sambil melihat langit yang berawan putih dan biru, saya terus berlari menuju ke arah awan biru…. Apa artinya….?

  49. askum smua,,,saya telah bermimpi mcm dasyat jer…mimpi 2 mcm sy berada di satu kwasn luas penuh dgn mayat2 bergelimpangan,ada mayat yg da keras tp posisi mayat 2 berdiri..mcm2 la…lpas 2 ada plak manusian yg masih hidup penuh dgn kesengsaraanla…tragis dan sedih tgk dorg….tp saya melarikan diri dan berlari pulak atas myat2 tu….erm…smpai situ jela.,,yg sterusnye masuk bab lain lak…

  50. 1. Saya mimpi teman yang saya sayangi memberi buku usang yang didalamnya banyak terdapat kertas yg berwarna warni….. lalu saya membacanya dirumah, tetapi saya tidak mengetahui apa isinya. Saya tidak membaca semuanya dan saya sangat menyesal mengapa saya tidak membaca semua.
    2. Saya bermimpi 10 jari teman saya dipotong oleh teman saya sendiri.
    apa arti mimpi saya, tolong balas ya !

  51. salam….kelmarin saya bermimpi sy berkhwin dgan abg sy sndri,,,dalam mmpi 2 sume org yg ader bkn ahli kluarga sy,,,mker mreka sumer lain,,pas 2 sy nmpk org rmai bkerumun dan ader 1 lobg kubur yg besar dalmnya trdapat kain kapan yg terhmpar,,,xder mayat pun dalam 2…tlong tafsirkan mmpi sayai

  52. kawan saya mimpi 2 ekor ular. 1 ekor lalu belakang dia pastu ilang n sekor lagi lalu dr ibu jari kaki kiri sampai tangan pastu ular tu patuk kt atas tapak tangan. ape maksud tu?

  53. saya mimpi ular senduk emas berbelang hitam yg sangat besar cube mematuk saya dah tidak berjaya..tetapi bila dia berdiri tegak depan saya dan membuka kepala dia..terus saya tersedar dari mimpi…apakah tanda nyer mimpi saya itu? saya menjadi semakin takut bila asyik teringat mimpi tu

  54. salam, umi saya menceritakan seorang datin ada mimpikan umi saya dalam keadaan yang bajunya nampak sehingga pergelangan dada lehernya dan kulitnya bersisik. Apakah tandanya mimpi itu?

  55. saya inigin bertanya kepda anda……
    saya bermimpi, mendapatkan hadiah sebuah al-qur’an yang berkilauan seperti emas dan perak yang berkilauan,
    yang kedua saya bermimpi ada seorang kakek menyuruh saya untuk sholat/sembahyang..
    yang ketiga saya bermimpi ada seorang bidadari menitipkan seorang bayi kepada saya yang sangat manis….
    tolong berikan saya jawaban atas mimpi saya tersebut, saya sangat penasaran dengan mimpi saya tersebut…. please…..

  56. salam , saya nak tanya apa makna mimpi apabila melihat diri sendiri meninggal dunia dan pada masa yang sama memberitahu orang lain yang kita telah meninggal dunia …

  57. Aslm, sy brmimpi dalam kamar ada perkelahian gtu antara tman dgn jin nda tu gmn bla…bla…tu jin sdh tdur d’kamar sebelahx kmudian sy dkamar sblahx brcinta dgn tman sy tu…bla..bla..lgi kmudian qt skleuarga mngungsi ksuatu tmpat ats permintaan ibu ktanya sich sdh tdk nyaman dgn suasana rumah jdi qt tnggal dsuatu tmpat mnumpang dng kluarga dpdalaman kampung. skali2 sy mw brencana krmh lama tpi jin tu trxta mci ttep drmh yg lama s’olah2 sperti menunggu sy tuk pulg krmh mlihat hal itu sy tdk pernah mw krmh kcwli acra lwat itupun hrus mnghindaru/ mlewati rumah itu spy tdk kepergok tu jin.

  58. mlam tadi aku mimpi . berdiri atas batu yg dikelilingi air terjun . tiba-tiba ada bnyak kura-kura bermain-main keliling aku . dan last sekali ialah datang seekor kura-kura yg sangat besar lalu memakan salah seekor kura-kura yg kecil tadi . tolong bagitahu yea .

  59. tadi malam sy mmpi sy tidak mngerjakan tugas, truz gru sy mrah sy… tngan sy digres pke silat…ap artinya…?

  60. saya bermimpi teman wanita saya membuang bayinya kedalam perigi, saya sempat menyelamat bayi tersebut dari mati lemas… apa erti mimpi tersebut ?

  61. ak bermimpi. Dua mlm berturut2 ak bertengkar am adik ku cwok yg sdh meninggal. Ap arti mimpi ku itu sp yg tau y???…

  62. aq mimpi, mantan pacar ku mandiin aku pake shower, tp sewaktu ia ingin menyabuni kaki ku dia lgsung berjongkok, dan akhirnya aku pun berjongkok melihtnya dan mendapatkan ia sedang menangis, aku lgsg menangis dan mengatakan “tidak seharusnya kaki ku dibersihkan tanganmu kakak” dan kami pun tak henti menangis berasama

  63. assalamualaikum saya bermimpi dunia sdh kiamat dah dua kali saya bermimpi dua kiamat apakah maksudnya saya berani sumpah saya mimpi kiamat belaku!!!

  64. assalamualaikum,
    suami saya telah bermimpi selama 3 hari berturut-turut lehernya dikelar dalam keadaan meniarap..
    dalam mimpi yang berlainan, dia pernah bermimpi dirinya dikafankan. apakah maksudnya sekiranya saudara sudi berkongsi..

  65. sya mimpi seorg budak lelaki berambut botak, berkulit putih mghsap darah kaki ku….aku mlihat kakiku berdarah dan badanku bgaikn tiada lgi deria rasa…. kmarin aku jga mimpi janin merah yg kcil…..apa artinya itu???

  66. Asakum.saya nak kepastian tetang minpi yang saya alami.saya berminpi kawan saya (lelaki)terlibat dalam satu kemalagan.sambil saya berdiri.di kerata sambil pegam gigi.saya yang patah.keesok saya dapat ti gigi dpan saya ilang.hahaha.pe maksudnya ek.,dan saya ke esokan saya nampak badan manusia kepala saitan…dan juga saya berminpi saya bertemu dia di kawansan lapang seakan padang pasir.sambil dia berkata dia juah sagat dan saya x boleh ikut dia..

  67. Asakum.saya nak kepastian tetang minpi yang saya alami.saya berminpi kawan saya (lelaki)terlibat dalam satu kemalagan.sambil saya berdiri.di kerata sambil pegam gigi.saya yang patah.keesok saya dapat ti gigi dpan saya ilang.hahaha.pe maksudnya ek.,dan saya ke esokan saya nampak badan manusia kepala saitan…dan juga saya berminpi saya bertemu dia di kawansan lapang seakan padang pasir.sambil dia berkata dia juah sagat dan saya x boleh ikut dia…saya pun dah tahu mane dia saya dah lame x jumpa dia dah skang.ape maknaya.dia meningal k?atau

  68. assalam..apa mksud mimpi badan dalam keadaan basah kuyup dan berdiri pada satu jalan yg lurus..trma ksh :)

  69. bermimpi ular besar dan berwana putih dan ular itu tidak kelihatan kepala dan ekor hanyalah badannya sahaja kelihatan, ular tersebut berada di tegah antara ibu bapa saya.. apa maksudnya?? plsszz reply.

  70. mimpi didatangi seorang lelaki bebadan besar megetuk pintu ..saya menjenguk dari luar ..orang itu berhajat mencari bapa saya…tapi bapa saya tidur..saya cuba mengejutkan bapa saya tapi tidak bejaya….orang itu membri saya minum racun tapi dia juga mengubati saya….maksud mimpi ini apa?

  71. semalam saya bermimpi berjalan di padang pasir…di padang pasir itu sangat panas sehingga pasir itu tidak tahan kepanasan tersebut…tiba-tiba ada seorang lelaki berjalan saya pun mengikutinya…sampai satu tempat padang pasir itu berubah menjadi lava gunung berapi lelaki itu pun mati melecur tetapi benda itu tidak terjadi terhadap saya…so saya pun terus berjalan dan sampai satu tempat rumah yang amat panjang…saya pun menaiki rumah tersebut dan memberi salam seorang lelaki pun menyambut salam saya…apa maksud mimpi?

  72. Pingback: Tafsir Mimpi Kepala Kantor

  73. Pingback: Tafsir Mimpi Tukang

  74. Pingback: Tafsir Mimpi Botak

  75. Pingback: Tafsir Mimpi Bibir

  76. Assalamualaikum..saya bermimpi arwah ayah memberi note rm100 pada sy..hati sy memang tak tenang..terima kasih

  77. Selamat Datang di Website OM AGUS
    Izinkan kami membantu anda
    semua dengan Angka ritual Kami..
    Kami dengan bantuan Supranatural
    Bisa menghasilkan Angka Ritual Yang Sangat
    Mengagumkan…Bisa Menerawang
    Angka Yang Bakal Keluar Untuk Toto Singapore
    Maupun Hongkong…Kami bekerja tiada henti
    Untuk Bisa menembus Angka yang bakal Keluar..
    dengan Jaminan 100% gol / Tembus…!!!!,hb=085-399-278-797
    Tapi Ingat Kami Hanya Memberikan Angka Ritual
    Kami Hanya Kepada Anda Yang Benar-benar
    dengan sangat Membutuhkan
    Angka Ritual Kami .. Kunci Kami Anda Harus
    OPTIMIS Angka Bakal Tembus…Hanya
    dengan Sebuah Optimis Anda bisa Menang…!!!
    Apakah anda Termasuk dalam Kategori Ini
    1. Di Lilit Hutang
    2. Selalu kalah Dalam Bermain Togel
    3. Barang berharga Anda udah Habis Buat Judi Togel
    4. Anda Udah ke mana-mana tapi tidak menghasilkan Solusi yang

    Jangan Anda Putus Asa…Anda udah
    berada Di blog yang sangat Tepat..
    Kami akan membantu anda semua dengan
    Angka Ritual Kami..Anda
    Cukup Mengganti Biaya Ritual Angka N

  78. Selamat Datang di Website OM AGUS
    Izinkan kami membantu anda
    semua dengan Angka ritual Kami..
    Kami dengan bantuan Supranatural
    Bisa menghasilkan Angka Ritual Yang Sangat
    Mengagumkan…Bisa Menerawang
    Angka Yang Bakal Keluar Untuk Toto Singapore
    Maupun Hongkong…Kami bekerja tiada henti
    Untuk Bisa menembus Angka yang bakal Keluar..
    dengan Jaminan 100% gol / Tembus…!!!!,hb=085-399-278-797
    Tapi Ingat Kami Hanya Memberikan Angka Ritual
    Kami Hanya Kepada Anda Yang Benar-benar
    dengan sangat Membutuhkan
    Angka Ritual Kami .. Kunci Kami Anda Harus
    OPTIMIS Angka Bakal Tembus…Hanya
    dengan Sebuah Optimis Anda bisa Menang…!!!
    Apakah anda Termasuk dalam Kategori Ini
    1. Di Lilit Hutang
    2. Selalu kalah Dalam Bermain Togel
    3. Barang berharga Anda udah Habis Buat Judi Togel
    4. Anda Udah ke mana-mana tapi tidak menghasilkan Solusi yang

    Jangan Anda Putus Asa…Anda udah
    berada Di blog yang sangat Tepat..
    Kami akan membantu anda semua dengan
    Angka Ritual Kami..Anda
    Cukup Mengganti Biaya Ritual Angka Nya
    Saja… Jika anda Membutuhkan Angka Ghoib
    Hasil Ritual Dari=OM AGUS, 2D,3D,4D
    di jamin Tembus 100% silahkan:
    Hub : (OM AGUS)
    (085-399-278-797

  79. apa maksud mimpi kita ludah di jari telunjuk kita dan air liur itu mcm asid makn jari dan mejadi biru lebam betukar kepada kulit mekar dan smbuh .berlaku sebnyak 3x terakhir jadi kesan lebam sikit pada jari

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s