Mimpi Pakaian & Perhiasan

Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan

Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar

Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.

Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar

Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya

68 comments on “Mimpi Pakaian & Perhiasan

  1. saya juga mempunyai 1 mimpi..saya menyukai seorang perempuan. saya mimpi pergi kerumahnya dan emaknya memberi pisau lipat kepada saya…kepada yang bijak pandai…sila tafsir mmpi saya..

    • saya telah bermimpi mendapati diri saya dipenuhi barang-barang kemas.kesemuanya brupa emas.Tolong tafsirkan mimpi saya ini.

  2. saya berminpi mendapat seutas rantai yang besar.pada mulanya saya ingin menyimpan sahaja rantai tersebut tetapi saya terfikir takut ianya hilang dan saya terus menyarungkan rantai tersebut di lehir.(apakah maksudnya)

  3. Isteri saya bermimpi membeli kain yang cantik dan bercorak-corak.apa maknanya?

    Isteri saya juga bermimpi yang rambutnya penuh dengan kutu.

    Sila tafsirkan mimpi isteri saya ini.

    terima kasih.

  4. saya bermimpi dapat cincin besi putih tapi di tengah nya ada berlian warna merah terus mengeluarkan cahaya yang sangat terang sekali.saya mau bertanya kepada anda apa maksud mimpi saya tersebut

    • Pengalaman saya kalau mimpi pakaian dipakai orang lain maknanya kekasih kita akan diambil oleh orang lain. Tak tau lah dalam konteks mimpi saudara.

  5. saya bermimpi telah pergi kesebuah kedai emas dengan tunang saya untuk menukar @ menjual seurat rantai emas yang milik orang lain tapi kami membeli pula seurat rantai emas putih.

  6. Bermimpi mendapat cincin dari seorang lelaki yang disukai. Cincin tersebut berupa tengkolok dan di tengah-tengahnya berupa keris. Cin tersebut berwarna coklat.

  7. sy mimpi..sy ke sungai dan terjumpa rantai emas di ddalam sungai tersebut..loket rantai emas itu besar da ade tanda pada loket itu..

  8. askum sy pnh b’mpi d’pkaikn cincin emas olh s’sog tp x nmpk orgny.Sy jg pnh mimpi d’pkaikn cincin plastik wana biru.apakh maksudny??

  9. Salam. Jika anda bermimpi mendapat hadiah sebilah keris yang baik buatannya bermaksud anda akan bertemu calon terbaik (InsyaAllah) untuk kita jadikan pasangan hidup. Keris adalah lambang teman yang berguna, taat dan sehidup semati.

    Sekiranya anda bermimpi mendapat hadiah berupa persalinan(pakaian mewah) yang cantik disamping sebilah keris, ini bermaksud anda akan bertemu calon terbaik pasangan hidup yang juga menaruh hati terhadap anda. Cinta anda berbalas!

    Sekiranya anda bermimpi mendapat hadiah berupa persalinan(pakaian mewah) yang cantik disamping sebilah keris dan anda ketika itu berada diatas bahtera, sampan atau kapal yang sedang mengharung sungai/lautan yang tenang, InsyaAllah jodoh anda dengan si Dia ada dan anda akan berumahtangga dalam keadaan aman dan damai. Wallahualam.

  10. salaam…dalam mimpi saya …saya memakai cincin perak bertatahkan permata besar d jari kelingking..tp selepas itu saya tanggalkan…apa maksudnya???

  11. Sy brmimpi mempunyai cincin emas permata yg telah sy pakai namun dtUKAR OLEH SE2ORG pRIA,APA MKSDNY ITu?

  12. bermimpi ketika berdoa lepas solat dtg seorg tua berpakaian serba hitam, memutarkan tongkatnya beberapa kali diatas kepala.apakah maksudnya nyer.

  13. saya bermimpi mendapat harta yang banyak. dan saya telah membeli rantai, emas dan permata lalu memberinya kepada ramai orang. apa maksud mimpi itu.

  14. Saya bermimpi sidai kain di bangunan tinggi spt flat tiba2 baju suami berterbangan di tiup angin dan jatuh ke bwh bangunan. Saya cuma melihat saja baju tersebut basah di timpa hujan….

  15. apa arti mimpi memakai gelang besar emas putih bermata berlian di tangan kanan dan di tangan kiri gelang emas putih kecil bermata berlian

  16. saya bemimpi,bakal tunang saya, ada seorang perempuan memberikannya rantai emas di depan mata saya sendiri….apakah maksud mimpi ini

  17. saya da berkahwin, saya bermimpi cincin yg saya pakai selama ni (cincin hantaran yg husband kasi) dipakai pempuan lain, apa maksud mimpi tu???

  18. Saya bermimpi baju yg saya sukai dipakai sama orang lain dan dia meminta paksa baju itu ? Mhon di artikan… Makasih

  19. Saya minta sesiapa yang arif menafsirkan 7 buah mimpi saya seperti berikut. Mimpi pertama berlaku lama dahulu, saya berada di suatu tempat yang sangat putih (langit dan tanahnya – mungkin salji saya tak pasti) kalau tak silap ada sinar cahaya matahari yang lembut dan cuacanya dingin. Kemudian saya lihat ada sebuah kapal laut (zaman dahulu yang diperbuat dari kayu) jatuh dari atas (mungkin dari langit). Ke-2 saya pernah bermimpi bertemu dengan seorang lelaki yang besar memakai jubah (mungkin orang zaman dahulu kerana saiznya besar), saya bertemunya di tepi jalan yang biasa saya lalui. Ke-3 saya bermimpi memakai telekung putih dan sedang dalam perjalanan ke masjid di dalam kawasan perumahan saya. Yang ke-4 baru-baru ini saya bermimpi ada bencana dahsyat melanda (termasuk kebakaran), ketika itu saya dan beberapa ahli keluarga (termasuk anak saudara) berlindung di dalam rumah dan kami saling bersalaman dan bermaafan kerana telah merasakan yang ajal hampir sampai. Api yang besar/marak kemudiannya masuk ke rumah kami dari arah hadapan dan kami saling berpelukan tetapi anehnya saya tidak merasa sakit sewaktu api menjilat tubuh malah saya benar-benar dapat merasakan apa itu membakar belakang badan saya tetapi tidak menyakitkan. Selepas itu perasaan saya seperti telah mati dan hidup semula dan kemudiannya saya memberi nasihat kepada seorang pemuda (tak ingat kalau ada memberi nasihat kepada orang lain), saya memberitahunya yang tidakkah dia akan rasa menyesal jika dia tidak mengucapkan/menunjukkan rasa sayang/cinta kepada seseorang hingga akhirnya maut menjemput orang itu/dirinya sendiri (perasaan ketika itu seperti mengambil iktibar apa yang telah saya lalui semasa hayat saya). Ke-5 ialah saya bermimpi mengalami sesak nafas yang amat sangat hingga terasa yang saya akan mati dan kemudian terjaga. Sewakta terjaga nafas terasa sesak dan mengambil masa beberapa ketika untuk pulih. Ke-6 ialah saya bermimpi melihat diri di dalam cermin dan rambut saya kelihatan sangat kusut dan perasaannya seperti saya merasa alangkah baiknya jika rambut saya cantik tetapi saya rasa redha dengan rambut yang kusut itu. Ke-7 ialah saya bermimpi melihat dan memegang rusuk saya yang sangat kurus hingga timbul tulang-tulangnya. Apakah maksud ketujuh-tujuh mimpi saya tadi. Mimpi yang pertama dan kedua telah lama berlaku, mimpi ke-3 berlaku tahun ini atau tahun lepas sementara mimpi ke-4 hingga 7 berlaku baru-baru ini. Sudah lama saya ingin mencari tafsiran yang tepat menurut islam akan mimpi-mimpi saya ini Terima kasih saya dahulukan kepada saudara/saudari yang sudi meluangkan masa dan mentafsir mimpi ini.

  20. as-salam,sy nk tnya sy bermimpi arwah mak sy memakaikan gelang tgn emas dan menyuruh ayah sy memberikan wang sebnyk RM1300-00 kepada sy…apakah ada tafsiran mimpi sy…juga sy baru bermimpi dimana pada siang hari sy telah memberi satu nota kepada A berkenaan B…mlmnya sy bermimpi seseorg dari kenalan B yg mengaku sebagai abgnya telah memarahi sy kemudian sy tlh menghubungi si A dan terus tersedar lantas sy meneliti di handphone sy samada ada menghubungi A…mimpi tersebut seolah2 benar berlaku ketika sy tersedar…

  21. Salam..apa makna mimpi dipakai susuk yang banyak pada muka oleh orang yang tak dikenali, disedari semasa melihat cermin bermula 1 dan semakin banyak dan salah satu susuk itu adalah susuk yang ada permata, wajah menjadi bercahaya dan cantik dari asal dan dalam mimpi tu jugak mengajak emak untuk berjumpa orang yang boleh membuang susuk tersebut sambil memarahi orang yang memakaikannya…tapi tak sempat berjumpa, dalam mimpi tu saya banyak beristifar dan membaca: “La ila ha illa anta, subha naka inni, kuntum minazzalimin” berulang-ulang kali dan dalam rumah ada seorang lelaki yang tak dikenali sedang memerhati..dan terjaga dalam pukul 4…pagi, langsung tak penah terlintas difikiran pasal susuk sebelum tidur..agak2nya kenapa yea..? kalau tahu bolehlah kongsi..Tq..

  22. Salam, saya bermimpi memakai rantai emas…. yang pada mulanya melihat sahaja tapi tiba rantai itu ada leher saya…

  23. Asslmkm.. Apa kah makna mimpi teman perempuan saya yg lama tk berjumpa memberikan saya rantai perhiasan jenis Jade yg berputar putar dileher, barang perhiasan itu terlalu Cantik Sekali Dan berwarna hijau… Wassalam.
    Suzanna

  24. assalamualaikum..
    nk tanya kalau ada sape2 tahu mksud s sebalik mimpi ny..
    1. mimpi ada org pinjam baju saya
    2. malam berikutnya mimpi saya basuh pinggan kt tempat rumah kenduri tp sudu yg saya basuh 2 tak bersih2..
    ada sape2 tahu tak maksud d sebaliknye? mntk tolong sgt2… trima kasih..

Leave a Reply

