Tafsiran Mimpi Indah

Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain

Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat

Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira

Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar

Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran

Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat

Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang
Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian

Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaan
Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan

Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat

Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan
Bermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh

Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati

Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup

Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.

Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya. Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.

Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.

Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.

Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.

Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.

Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda.

Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati

Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu

Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang

Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda berkemungkinan akan masuk syurga

Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat

Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan

Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w

Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan

Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal

Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna

Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung

Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan bercerai dengan isteri

Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit

Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh

Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak

Bermimpi makan api memberi alamat beroleh isteri yang bijaksana

Bermimpi tentang emas,perak atau timah menandakan kerja yang dilakukan tidak mendapat sebarang keuntungan

Bermimpi emas bertahtakan permata anda akan mendapat kekayaan

Bermimpi mendapat terlalu banyak najis menandakan anda akan kekurangan harta

Bermimpi mengenai najis besar menandakan anda akan mendapat kerugian

Jika bermimpi makan tahi alamatnya anda akan memperoleh harta yang halal dan akan sembuh dari penyakit

Jika bermimpi mencium bau kasturi atau anbar alamat orang itu akan sakit

Bermimpi tubuh anda direnjis air mawar menandakan anda akan mendapat harta kekayaan yang halal

About these ads

104 comments on “Tafsiran Mimpi Indah

  1. minggu lepas mimpi sesak nafas teramat sgt..mlm td plak mimpi gigi taring bawah tercabut:( sampai terbangun dr tidur sbb ingat gigi tu betul2 patah..lepas tidur balik…mimpi lg benda yg sama…sampai 3x mimpi tu berulang…nauzubillah…wallahu a’lam..apa2 pun yg terjadi, redha saja lah pada qada’ n qadar Allah…

  2. waktu selepas sahur, sy tertidur dan bermimpi gigi saya patah dan berdarah…mmg terasa sakit..kebanyakan gigi yg tanggal adalah disebelah kanan bermula dr bhg depan bhg tgh atas dan bawah ..ada geraham kacip, gigi baru tumbuh pun ada dan yg itu pun tercabut skali…dlm mimpi tu boleh dikatakan smua ahli keluarga sy ada…tp wlubgaimanapun, itu cuma mimpi sja kn? wallahu’alam…semuanya terpulang dan terserahlah pd qada’ dan qadar…sesungguhnya Dia lah yg Maha Kuasa…

  3. saya bermimpi saya berjalan bersama kekasih saya, di tepi pantai, mgkin dah nk petang hampir malam, suasana nye,ramai org…
    kami bercumbu dalam malu2, saya lihat awan,tibe2 saya melihat tulisan, Tiada Tuhan yg disembah melainkan Allah Nabi Muhammad Pesuruh Allah,
    barisan bawah nye,Lailahaillallah MuhammadurRasulullah, semua dlm tulisan rumi…
    adik saya pun ade ketika itu….

    sebenarnye pada malam itu, saya demam, biase mlm jumaat saya ade bace yassin, sedekah pada Nabi dan kuarge yg sudah pergi,
    tak lame kemudian saya dan kekasih saya keluar mkn dan ade melakukan sesuatu…tetapi tidak telanjur…apabila die balik saya pon bermimpi…

  4. Salam… Saya nak tau apakh maksud mimpi saya ni:
    saya bermimpi anak saya yg berumur 3 bulan lebih bergigi
    2 bilah di atas… Terima kasih

  5. saya pernah bermimpi melihat rasuullah berdiri di pintu ketika matahari hendak tenggelam dan waktu itu suasana didalam rumah sangat gelap tetapi apabila rasullah hadir cahaya menjadi seperti siang dengan berpakaian jubah yg lusuh dan berwarna hijau tetapi wajahnya saya tidak dapat tgk walaupun cahay menjadi terang.bolehkah saudara ungkai jawapan disebalik mimpi ini…. kerana sampai hari ini saya tertanya2 jawapannya.untuk pengetahuan saudara saya bemimpi pada pukul 4 pagi.

    • Puan, saya nak tanya, adakah puan pemilik kereta stream No JJS 8759.? Adakah no ic puan 790209-01-5772.
      Kalau betul – Sebenarnya……..

      saya ada lihat kereta tu di dalam mudah.com,untuk di jual di kedai used car kat Sri Kembangan.
      saya berminat nak beli kereta tu, tapi masalahnya use car tu tak bagi test drive tak bagi apa2 komen.
      saya takut kot ada masalah lebih2 lagi dia nak jual dgn harga bwh market value,
      Kalau betul puan pemilik kereta ini tolong call /miss call/sms kat saya atau isteri saya.
      No Tel saya : 012 3126763
      Isteri saya : 012 3406763 ( narini )
      atau email saya : hamdanjc@gmail.com

      Kalau betul puan adalah pemiliknya tolong le hubungi saya.
      Saya dapat nama puan melalui No pendaftran kereta, dari JPJ dan Polis.

      Tujuan saya cuma nak tahu keadaan sebenar kereta tu dgn harapan saya tak tertipu dgn cina tu.

      sekian terima kasih.
      Hamdan
      Tmn Bidara, Selayang
      Selangor.

  6. akum,pg tadi sy bermimpi sy melahir kan ank haram.tapi dalam mimpi tersebut sy memlihat bayi tu sendri.selapas tu sy melahirkan.tiba2 baik tersebut 1 badan penuh dan berak.lalu sy mandi kan budak tu dan bersih kan nye.selaps itu semua keluarga tak marah akan kelahiran bayi tersebut.selapas tu sy minta mak sy belikan lampin lalu mak sy kate beli sendiri lapas tu sy ter jaga dari tido

  7. saya mimpi hari khiamat….
    takut sangat…
    langit hitam, ada cyclone, langit tu mcm nk runtuh sekali dengan kilat….
    apa maknanya saya mimpi mayat saya diselimutkan dengan kain hitam…
    orang yag membacakan yasin tu pun berpakaian hitam….

  8. sape tau maksud mimpi kwan saya dia bermimpi dia melahirkan anak dan mak dia lak mimpi tgk dia melahirkan anak jugak…

    • ade kwn sy mimpi melahirkn anak jg…bhya mimpi lahir anak or bdk2 kecik..takut ade org kasi benda bkn2..or terlekat kt org yg bermimpi tu..better jumpa ust utk ty lbh lanjut…mimpi x elok ni,biasanya ust2 tau..skdr pandangan..

  9. saya hari bermimpi dan menjadi kuatir sedangkan saya tidak tahu maksud atau tafsiran atau apa apa berkaitan satu hari, hari ini. menjadi tidak sedap hati. begini mimpi saya,

    saya tidak berapa ingat keadaan jelas mimpi tersebut akan tertapi didalam peristiwa(mimpi) tersebut gigi graham kiri saya hampir tertanggal bagaikan terkulai dan erti kata yang lain boleh dicabut menggunakan jari jika sekali sentap.
    apa bila saya sedar jam menunujukan lebihkuarang(tak pasti juga) awal pagi 6.40 pagi. saya cuba buat seperti biasa namun ianya terpikir pikir dan wahalnya saya tidak tahu apa apa langsung terus saya hubungi teman wanita atas apa yang berlaku dan beliau memberitau berkaitan dengan kematian. tambah kerisauan saya. secara jujur saya pernah bermacam mimpi tetapi dalam kes ini saya sangat merisaukan. saya mahukan terperinci mengenai mimpi ini melalui pakar sejauh mana ia boleh menjadi tafsir pengaruhan hidup. boleh percaya ataupun tidak??

    • hmmm saya ad terbaca mengenai mimpi tcabut gigi. biasanya orang kaitkan mimpi ini dengan mungkin seseorang akan mninggalkn kita. maksudnya mninggal dunia. pape pn smuanya bserah kpd allah.

  10. malam tadi saye bermimpi anak saye dipatuk ular hitam seasa berada dirumah orang tua saye…ibu dan bapa saye juga turut dipatuk ular yang sama…cuma saye dan suami saje yang tidak dipatuk ular tersebut kerana saye tidak ade dirumah itu….saye risau dengan mimpi itu…apakah mimpi itu petanda buruk…….boleh sesape bagi pandangan….please…..

    • biasanya mimpi dipatuk ular , ada ganguan samada penghantaran atau sebagainya.Dan ular itu kemungkinan jin. wallahualam. sila pastikan meluli rawatan alternatif

  11. sebelum kteorng kpel,kekasih saya pnah brckp yg dia pnah bermimpi yg dia begaduh dgn saya sbb rebut kerusi.sdngkn saya tak knal dia pun sblum kteorng kpel.apa petanda dia.
    please!!!!!!!!!!!!

  12. Tadi, saya termimpi gigi saya reput, patah dan tercabut. dari pada geraham hingga ke taring. bila sampai di gigi hadapan, gigi saya reput dan tidak sempat patah dan tercabut. saya terus terjaga.. kepala terus pening dan berat kerana saya jarang bermimpi hingga terbawa di luar. adakah seperti ramalan bahawa saudara terdekat saya akan ….. atau ia sekadar mainan tidur?

  13. saya bermimpi melihat tulisan Allah ditapak tangan, tulisan tersebut timbu dan tenggelam… boleh tahu apa maknanya…

  14. sudah 3 hari saya mimpi 2 batang gigi atas belah kanan saya patah… apakah maksud mimpi ni??? saya terlalu takut memikirkan mimpi saya. dulu kakak saya pernah mimpi gigi atasnye patah dan tak lama kemudian arwah ayah saya meninggal.. Ya Allah, semoga tiada apa2 yang berlaku..

  15. apakah arti mimpi kalau gigi kita rontok semuanya dan setelah dirasakan kok seperti masih ada gigi saya mohon pencerahannya

  16. apakah maksud mimpi sy….apabila di waktu kesusahan tanpa duit ngan tiba2 datang seorang perempun memberikan duit yg mencukupi untuk membayar barang yg di beli..selain dri duit ada buku bank yang mempunyai nama rakan…apakah ertinya..?

  17. apa maksud mmpi kalau…biras sy (pmpuan)meminta adik ipar kami(leleki)mengambil/mncabut jagung dari sbuah pokok tpi pokok itu adalah se org mayat yg brdiri tegak memakai pakaian putih dan menutup mata…jagug itu cuma 3…adik ipar sypun brjaya mncabut sebiji jagung dari org mati tu…dan mmberikannya kpd biras sy ttpi biras sy kata x cukup dan mminta adik ipar sy mngambilnya lagi…ttpi adik ipar sy tidak mau krna takut…lalu sy pula yg mncabut buah jagung itu

  18. sy smlm bermimpi gig taring sy bagian atas kanan belah jd dua.yg separuh msh melekat dgusi yg sepatuh sudah tanggal.Ntah kbtln atw tdk,kmrn sore mertua paman sy meninggal dunia…

  19. saya bermimpi ada orang datang meminang, saya menerimanya tetapi tidak kenal langsung pada bakal tunang saya itu yang saya kenal adalah kawan kepada bakal tunang saya itu.

  20. Saya bermimpi gigi depan sebelah atas patah. Apa maksud di sebalik mimpi itu??? ada kawan sekerja kata ada keluarga terdekat yg akan meninggal betul atau tidak???

  21. saya mimpi lihat ruma-rumah disekitar pada runtuh bersih,dan saya lihat rumah saya cuman dinding kamar mandinya aja yang jebol keluar air…apa artinya ya..???

  22. assalam…
    sebenarnya,mlm kelmarin sya mimpi mcm2, awal pg jam dh 4.00 pg lbh kurang. slh satunya saya bermimpi slh satu ank saya di angkat ke langit o’ gadis cilik. trus saya bangun mencium dahi ank2 n tiupkn doa d ubun mereka.mimpi yg kedua saya di kelilingi beb org lelaki, lalu saya menjerit dgn laungan Allahuakbar, lelaki itu terpinga2 mendengar jeritan saya.
    mimpi yg ketiga sya didatangi seorg lelaki berbaju serba putih,wajahnya bercahaya n kacak…
    bibirnya tersenyum dan membelek wajah saya.
    mimpi yg keempat sya mencari sesuatu seolah2 saya kehilangan sesuatu? apa yg hilang, lalu saya teringat seseorg ada memberitahu klu mimpi hilang sesuatu, kita akan kehilangan sesuatu yg kita syg.
    selepas itu tak silap saya sya mimpi sya tengok kucing yg sangat comel….
    risau n tertanya2 maksud mimpi2 ini silih berganti.sbbitulah bla ank sya nk ke sekolah,saya iyakan saja.kbtulan hari ini ada kes colek budak umur lingkungan 1 thn d dpn taska berdekatan rmh saya. dbwa lari naik Myvi putih wus 948. lagilah saya tak sedap hati dengan keselamatan ank2.

  23. 2 mggu lpas sy penah mimpi gg saya tercabut..satu persatu gg saya tercabut..
    bila sy search google.. orang ckap akan ade orang mati or kemalangan..
    btol la tu..ayah sy baru jer meninggal 2bulan yang lepas..
    masalhnya, mimpi ini berlaku selepas kejadian nya.

  24. baru2 ni sye ade mimpi saya sesak nafas yg teramat sgt..sampaikan sye bgon dri tdo pn sye msih terasa seksanya sesak nafas tu..ape lak maksudnye 2…

  25. saya berumur 16 tahun dan merupakan anak bongsu dalam keluarga. malam tadi saya bermimpi mak saya telah melahirkan anak kembar. Maknanya saya telah menjadi kakak. Apakah maksud mimpi tersebut? Tolong reply secepat mungkin. Adakah maknanya saya betul-betul akan mendapat adik lagi?

  26. salam…dua hari lepas ak brmimpi salah satu gg taring ak tcabut,..keesokkan harinya,ktika ak memandu,ak trlangar mati seekor kera yg tiba2 melintas,ak x smpat ngelak..ak btol2 rasa bsalah,ak x tau la,aty ak btol2 x tenang,ak tkot bla membca maksud mimpi ak 2…ya allah,ak brserah pada qada dan qadar mu..tp ak blum bsdia..slamat kan la keluarga ak.

  27. saya bermimpi gigi hadapan saya patah…tapi dalam mimpi tu saya boleh tersedar yg gigi depan saya mana ada patah pun still…cuma serpihan…apa tafsiran mimpi tersebut….

  28. sy prnah mmpi dbawa msuk ke dlm sbuah gereja oleh seorg paderi,,. dlm gereja 2 ad salib yg sgt besar,,. banyk,bkn stkat satu atau 2,,. mmpi stkat tu je,,. bbrapa hari lpas 2 sy mmpi lg,. kali ni bkn msuk gereja tp dlm mmpi 2 ad org bagi sya salib,,. kecik je salib 2,,. pe mksudny??..

  29. semalam saya bermimpi bermain -main dalam sungai yg jernih airnya…tetiba saya ternampak sebentuk cincin emas…saya sarung ke jari , kemudian saya ternampak ada bebrapa barang kemas lain dalam sungai tersebut dan saya mengambilnya akhir sekalai saya ternampak satu loket emas kuning tetapi berkalungkan rantai emas putih…saya mengambil semua barang kemas tersebut..walaupun dalam hati saya merasa was-was ..adakah halal saya guna barang2 kemas ini…sebab tidak minta izin dari tuannya..tapi hati saya juga yg memberi jawapannya’ kalau saya tak ambil , nanti kesemua barangan ini akan hanyut…jadi membazir begitu saja…jadi saya berazam nak tanya ustaz tentang hukum memakai barang kemas yg saya jumpa di dalam sungai…tapi saya terjaga sebelum dapat berjumpa dgn ustaz tersebut…

  30. Saya bermimpi terjumpa rantai leher emas tetapi sya tidak ambik, hanya tengok sahaja, sebelum tu saya mimpi kat bilik air, air naik dalam 1 kaki.

  31. saya bermimpi didatangi seseorang berjubah putih, lalu dia memberikan suatu nasehat kepada saya, tapi kedengarannya samar-samar..kira-kira artinya apa ya??

  32. kemaren subuh saya bermimpi ada org yg bawa mayat manusia,,saya tdk tau siapa mayat tsb,,, dan anehnya saya tdk kepikiran untuk bertanya pd setiap org yg lewati saya{org yg layat}. Mayat tsb sudah bau,, tapi hanya saya yg bisa merasakan betapa baunya mayat tsb,,sampe2 saya batuk2, sementara org yg berada disekitar/dekat mayat itu tdk begitu kali{tdk sama dg saya}.
    pd waktu itu saya pas mau pulang dg mmbawa 2 org ank kcil { nth dari mana saya,,dan ank kecil tu siapa saya tdk tau/tdk begitu jelas}. tapi karna ada mayat tsb saya memutar balikan kendaraan yg saya gunakan. nth apa yg saya tunggu , saya tdk meranjak dr tmpat itu,,saya asik memandang peti mayat tsb,,dan rasa saya berat sekali untuk pergi dr tmpat itu.
    kejadian dlm mimpi saya ini tempatnya berada d kampung saya,,
    saya sekarang lagi ngkos.
    dan saya masih ingat persis dmn lokasi dlm mimpi saya itu.
    karna saya takut,,akhirnya saya tersadar dan bangun,,, begitu saya bangun saya merasakan leher saya ini kering sekali,,sehingga terasa d cekik, kesakitan.

    tolong d kasih tau ya apa arti dari mimpi saya ini.

    thx

    salam,,

    rina

  33. saya bermimpi terjumpa tahi yang banyak…kemudian saya termakan tahi tersebut..tapi saya sudah meludah2 untuk buang tahi itu..apa maknanya..

    wallahualam…

  34. mimpi tu ialah mainan tido, kita tawakal je dgn apa yg nak jadi… saya pernah mimpi diberi panah Allah dan juga senapang Allah.. seorang lelaki memberitahu saya yg anak panah dan juga senapang tu untuk bunuh syaitan… Allahualam..

  35. sy bermimpi gigi sy xda 3batang apa maksudnya..dan saya bermimpi suami saya nk tinggalkan saya..sy rasa runsing..

  36. saya mimpi teman lelaki saya meninggal dan saya sekeluarga dalam perjalanan hendak ke pengebumian nya…apakah maksudnya?

  37. adess !! sya mimpii mak dan bapa sya meninggal dunia , mereka mengajak saya sekali tpii sya tidak mahu ikut ! ibu sya suda pergi dlu tpii bapa memaksa sya ikutnya sekalii tpii sya degill , lalu mereka pergi dan sya telahpun bertemu dgn jenazah mereka sebaikk mereka pergi , dlm masa yg sama , sya menangis …. kerna ta ikut mereka sekali … laluu sya tersedar , sya trus on laptop sya dan mencarii mksudnye ,, mksudnya , org yg kita impikan itu akan pnjang umo , lega atii sya membacanya , tpii saya ta thu kebenarannye -.- !

  38. Saya bermimpi gigi seri depan saya yg bawah putus bergantian , setelah itu gigi taring saya sudah goyang dan hampir putus lalu rahang saya copot dan gigi atasnya busuk smua .

    Apa artinya ya ? mohon bantuan

  39. saya ada hajat untuk mengikat gigi saya menjadi rata semua nya disebabkan gigi taring yang tidak senang dilihat oleh penglihatan orang , namun hajat tersebut telah saya lupakan . tadi saya bermimpi bahawa gigi taring sebelah kiri saya tercabut , gigi taring terrsebut menjadi serpihan dan saya cabut nya . ada bentuk seperti duti ikan . saya kumpulkan disuatu tempat . dan membasuh muka . disebabkan rakan saya telah datang saya terjaga dari tidur lalu mencari taksir mimpi saya . berkaitan dengan orang meninggal . saya tak pernah mimpi sebegini ..

  40. saya mimpi gigi geraham bawah sebelah kiri tercabut. Dalam mimpi, mula2 saya rasa gigi saya goyang sgt2.. tp xlama lepas tue, saya rase gigi saya tercabut sendiri tapi saya xjumpa gigi yang tercabut itu. Dalam mimpi tue saya dapat rasa sendiri, gigi yang goyang dan rasa darah selepas sedar gigi tersbut telah tercabut. Boleh anda membantu tafsirkan mimpi saya ini? Saya begitu teruja untuk mengetahuinya… Semoga Allah memberkati kamu…amin

  41. assalamualaikum semua. saya cuma nak tau je pe maksud mimpi saya. malam tadi saya bermimpi kawan saya masuk meminang saya. tapi saya tak suka.saya ingatkn dia dan ahli keluarga dia datang hanya untuk menziarah tetapi nak merisik rupanya.terkejut saya! siap dah bagi cincin. hati saya memang menolak. saya pon tak tau macam mana mak saya boleh setuju.cincin tu saya tak muat pakai. lepas tu,mak kepada kawan saya tu nak pulang dan beli cincin lain. kemudian dia ada bagi duit dekat keluarga saya sebanyak RM1000 untuk memberi barang hantaran untuk pertunangan. tolong saya! bagi sesiapa yang tau maksud mimpi ini tolong la beritahu ya…

  42. Adik ; Saya mimpi gigi saya luroh satu persatu dan tetiba luroh sume sekali gus…X lama lepas tu,nenek saya meninnggal..Pastu 7 ekor kucing peliharaan saya(ade 12 ekor sumenya) mati seekor-seekor..

    Kakak ;Ayah kami selalu mimpi dikejar haiwan..Orang kata,mimpi dikejar binatang nie maksudnye ade orang buat bende x elok kat kite..

  43. tahun lepas saya mimpi semua gigi saya patah, tak lama lepas tu. Atok belah arwah ayah saya meninggal dunia. Tak sangka mimpi ada banyak maksudnya.

  44. Sblm subuh, dapat mimpi ttg gigi depan patah dan darah mengalir dengan banyak tanpa henti. Apakah yg akan blaku? Sehingga petang ini masih terase ngilu ttg mimpi tersebut…

  45. di th 2011 saya bertemu syekh maulana mahribi n diajak ke kamarnya dan diperlihatkan semacam gerabah yg terbuat dari kuningan,,,,dan waktu saya masih SMP saya ditemui orang tinggi pakai jubah putih tmpatnya di sebuah masjid,ktika saya tanya anda siapa dia jawab” Aku Nabi Daud As..tp wajahnya tdk terlihat,,saat q tanya lg knapa aku tdk bisa mlihat wajah anda,,beliau jawab” suatu hari nanti u akan mlihat wajahku”.. mohon penjelasan dari smwnya Via SMS 087836900935,,,terimakas

  46. Selamat malam
    kemarin saya bermimpi rumah orang lain runtuh karena saya bersandar di tunggak rumah orang tersebut tapi setelah runtuh rumah tersebut orang lain itu berkata perbaiki lah rumah saya lalu saya perbaiki rumah tersebut. Rumah itu kembali lagi berdiri. Tafsiran dari mimpi saya itu apa ya………

  47. halow …. semalam sya bermimpi sedang memandu kereta , dan ingin menghantar kawan yg pngsan ke rumahnya … sya mahu tanya , apakah maksud d sebalik mimpi itu?

  48. subuh td sya mimpi beberapa gigi atas gugur atas telapak tangan dengan sendirinya…ia nya seperti btul2x terjadi,sebab dalam mimpi tu,saya tampar dahi sy sendiri dan terasa sakit..hurm…xlama pas tu,bru sy terbangun dan dpt tau sy mimpi jer rupanya..

  49. Pingback: Tafsir Mimpi Rahang

  50. Teman saya memimpikan saya pada jam 03 dini hari , ia melihat wajah saya bercahaya sambil dalam keadaan tertawa. Apa arti mimpi ini untuk diri saya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s