Mimpi Berkaitan Peristiwa Atau Kejadian

Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat

Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat

Bermimpi memasuki masjid haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya anda akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh

Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia

Bermimpi memohon doa kepada Allah Taala atau membaca qur’an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaan yang dilakukan. Jika bermimpi membaca qur’an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia andaJika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar

Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa

Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat

Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain

Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat

Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira. Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala. Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar. Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran

Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan

Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat. Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang. Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian

Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaan

Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan

Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat

Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikanBermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh

Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar

Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.

Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar.

Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya

Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati.

Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup

Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai.

Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita

Bermimpi makan makanan masam memberi alamat anda akan sakit atau berduka cita.

Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa. Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.

Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya.Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.

Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.

Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.

Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat. Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda. Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat. Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati

Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan sempurna

Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu

Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang

Bermimpikan ayam sabung menyambung menandakan anak lelaki anda akan berkawan dengan orang baik

Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya dengan sesuatu , segala kehendak akan diperolehnya dan dialah Wali Allah yang beroleh kebesaran di dunia dan akhirat

Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurga

Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat.

Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan

Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w

Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan

Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal

Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna

Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung

Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar

Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan bercerai dengan isteri

Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit

Jika bermimpi paras anda mempunyai perempuan alamatnya anda akan memperoleh harta atau anak

Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh

Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan

Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak

About these ads

258 comments on “Mimpi Berkaitan Peristiwa Atau Kejadian

  1. bagaimana pula kalau bermimpi rumah dimasuki pencuri/perompak,tetapi semua disedari di muka pintu.bermimpi pula 2 kali sekitar sebelum subuh atau 2/3 malam.

    • eb pn mimpi ada org masuk ke dalam rumah sambil hunuskan pedang / parang. lepas tuh mimpi pulak ada warning di dinding suruh bawak masuk semua alat2 bertukang yang diluar rumah ke dalam. apa maksudnyer yer. menakutkan la….mimpi2 tu berturutan sebelum subuh…..

  2. gigi atas atau bawah? kata orang, kalau gigi atas bmaksud akan ada orang yg dekat dgn kita akan meninggal dunia. kalau gigi bawah maksudnya org yang jauh tp kita kenal. apapun, ianya mungkin cuma mimpi samata2.

  3. salam.. ibu baru kehilangan ayah mertua. adik suami bermimpi arwah ayah dlm keadaan bergenang airmata, seolah2 mahu meminta tolong tapi tak terkeluar sepatah kata pun dr mulutnye… apa makna nye ye???

  4. Saya bermimpi mengerjakan haji dan duduk di Masjidil Haram. Saya juga melihat makam Rasullah dan kaabah dan sekitarnya….Apa maksudnya?

  5. Assalamualaikum,
    Baru2 saya bermimpi. Dan berharapkan bantuan Tuan…
    Saya berdiri di satu jeti melihat kelaut lepas yang penuh dengan kapal2 besar dan kecil. Kemudian tiba2 saya bergerak diantara kapal2 itu dengan menaiki satu kendaraan atau ikan.
    Selepas itu saya sampai ke sebuah pekan dan saya terus berdiri disatu tempat.
    Ditempat itu saya melihat kejadian wanita melahirkan bayi dikelilingi oleh beberapa orang lain yang berpakaian putih semua.
    Selepas bayi itu dilahirkan, seorang wanita menghulurkan bayi itu kewanita lain yang berdiri betul2 dihadapan saya. Wanita itu mengagkat bayi itu keatas paras kepalanya dan tiba tiba cahaya yang amat kuat bersinar dari bayi itu terus naik kelangit dan menerangi kawasan itu.
    Rupa rupanya tempat itu adalah diatas sebuah kapal lama (umpama kapal british dulu)

  6. penambahan….
    ketika itu isteri saya baru mengandung dalam 2 bulan dan itu adalah anak pertama kami.
    waktu saya terjaga adalah 03.03 pagi.

  7. Assalamualaikum,
    Malam tadi saya telah bermimpi berada di tanah suci mengadap kaabah. Saya berseorangan disana, hanya ditemani oleh suatu suara yg meng-guide saya disana. Suara itu mengatakan agar saya berhati2 berkata2 didepan kaabah. Setiapkali saya tersilap kata, seperti berkata OK instead of Insya Allah, saya umpama freeze, tidak boleh bergerak sehingga saya beristigfar.

    Apakah maksud mimpi saya itu?

  8. assalamualaikum,
    apa tafsir mimpi untuk: melihat anak kecil yang dianiaya oleh beberapa orang dewasa (laku- laki), kemudian anak tersebut dibenamkan kedalam kantong plastik yang peuh darah?

  9. Assalamualaikum
    sy slalu brmimpi melihat kalimah lailahaillallah,dan beberapa surah lain di atas langit dan ketika itu dunia kelihatan sangat muram dan mendung…sy bermimpi perkara yg sama lebih dari tiga kali…tolong lah sesiapapun britahu sy apa mksudnya

  10. Assalamualaikum,
    malam tadi sy bermimpi sahabat baik sy yg sy anggap sebagai abg dulu dipatuk anak ular tedung yg berbisa ketika berada didlm rumah.jadi tindakan sy saya ambil mata cangkul lalu sy hentak ekor ank ular tersebut.jadi ular tu x leh bergerak..lalu sy bawa kwn sy g jumpa doktor…pabila balik je sy ular tersebut hilang..dan bila ditanya org die kate kwn sy sorang lagi bunuh..sy x sedap hati dgn mimpi tu bantulah sy cari maksudnye…segala usaha tuan allah saje yg membalas nye

  11. Assalamualikum…

    2 hari lepas saya bermimpi anak perempuan saya berusia 6 thn tertanam di dalam kubur bersama 7 orang islam yang lain..selama 9 hari.. seraya berkata ” kenapa ummi kurung saya didalam kubur ini..dengan keadaan matanya yang kusam.. dan suara yang perlahan.. mimpi itu terngiang2 sehingga hari ini.. tolong lah saya..

  12. Saya pernah bermimpi pada malamnya sebelum Aidiladha(eve-day).Dalam mimpi tersebut, saya lihat isteri,arwah ibu,ayah & diri saya sendiri sama2 sedang melakukan tawaf mengelilingi Kaabah.
    Apakah maksud mimpi tersebut…?

  13. assalamualaikum,
    saya mengalmi mimpi ini sejak dari saya sekolah menengah sehingga sekarang..lebih kurang 10tahun saya mengalami mimpi yang sama. saya bermimpi seolah-olah saya ini dikehendaki ramai ( wanted ) saya sentiasa melarikan diri serta mempertahankan diri saya..selain itu, saya juga bertindak melindungi kawan saya..
    tolong saya tuan/puan…

  14. sy nak tnye ape mksd mimpi tentg surah al-quran..sy bermimpi di mntk membaca 1 surah tp setiap kali nk baca mesti akan terbaca surah yg lain..sy tak ingat surah ape..hnya sekali jea sy dpt baca surah tersebut pastu bila nak ulang semula tetap gak baca surah yg lain…boleh tak tafsirkan mksd mimpi sy tue?

  15. mlm td ibu mertua saya bermimpi suami saya di tikam orang, apakah maksudnya??suami saya sampai takut nak naik moto, takut ade kejadian buruk yg berlaku..tolonglah saya tafsirkn mimpi ibu mertua saya..

  16. malam tadi saya bermimpi berjumpa dengan seekor kucing dengan 2 ekor anaknya yag telah dikurung lama dalam sebuah bilik. ketiga-tiga telah mati dan berbau busuk.
    lalu saya mengali lubang untuk niat menanamnya, yg peliknya saya buat lubang yang sangat luas dan besar, sedangkan benda yang hendak ditanam itu hanya merupakan kucing sahaja yang mana tidak memerlukan lubang yg besar dan luas.
    apabila hendak menanam kucing tersebut, salah seekor kucing tersebut hidup semula apabila disentuh. saya menunggu 2 ekor lagi yang mana mungkin jugak hidup. tapi akhirnya 2 ekor kucing itu sebenarnya telah mati dan badannya keras.
    apakah maksud mimpi saya ini

  17. kaLau mimpi mengandung n dapat baby siap susukan lagi and family pun suka dengan baby tu tapi belum kahwin lagi..
    ape maksudnye??

    • emm..saya pernah tgok al-kuliyyah…
      dl sgment saka…ustaz tu ckp, kalo kite mimpi ade baby dtg kat kite, tu tandenye saka tu dtg kt kite…tp kalo kite dah start menyusukan baby tu, tu mksudnye saka tu dh nk berdmping or something else ( mrapatkn diri/sebati dlm diri) kite…ha…tak silap cm tu lah…wallahu ‘ala bishawab…

  18. saya mimpi jiran saya meninggal tetapi saya langsung tak pergi menziarahi jenazahnya. Walaupun jiran saya yang meninggal tetapi orang ramai datang ke rumah saya….. dalam sibuk menguruskan jenazah tiba-tiba orang ramai dikejutkan dengan penemuan 2 tompok besar ulat, satu tompok berwarna coklat dan satu tompok lagi ulat berwarna kelabu. ulat-ulat tu semuanya besar-besar.Apa maknanya ye……….

  19. Assalamualaikum,Saya ingin bertanya tentang mimpi saya..saya telah bertemu dgn kedua-dua arwah org tua saya dan arwah abg saya dalam keadaan sempurna.mereka hanya memandang saya tanpa berkata apa-apa walaupon saya menjerit memangil mereka.saya juga dibawa ketanah perkuburan dan ke masjid.mimpi ini telah saya alami selama 2 mlm dalam seminggu.

    • kalau mimpi bertemu dgn arwah dan mereka tak bercakap .itu adalah betul jadi banyaklah membaca fatihah atau membuat kenduri dgn niat sedekah untuk mereka.

  20. salam,,,,saya bermimpi ditikam orang dari belakang dgn pisau,,,kawan saya selalu bermimpi yang dia membunuh orang lain dan bermimpi dikafan kan…..tolong tafsir kan,,,thanz,,

  21. Salam…..saya sering bermimpi yang sahabat saya mengalami kemalangan jalanraya…mimpi itu kerap saya alami dan hampir sama setiap kali ia muncul….

  22. Salam…..saya sering bermimpi yang sahabat saya mengalami kemalangan jalanraya…mimpi itu kerap saya alami dan hampir sama setiap kali ia muncul….apakah maksud mimpi itu ye kawan2?..thanks..

  23. Salam sejahtera,
    Pada usia saya 15 thn, saya pernah bermimpi mengembara di hutan belantara di Indonesia. Saya mendaki bukit dan merentasi anak sungai sehingga saya sampai di tengah-tengah hutan (tidak tebal) di mana saya dikepong oleh sekumpulan pendekar. Mereka semua berbaju silat dan saya sendiri pun sama. Setelah dikepung, mereka masing-masing menghunus keris melainkan seorang iaitu ketua mereka. Saya tidak menghunus keris tetapi membuka langkah silat. Kemudian ketua tadi bertanya, “siapa kamu?’” (loghat Indonesia). Saya jawab, “aku Ahmad”. Lantas beliau mendekati saya dan berkata,”oh, jadi kamu rupanya Ahmad”. Kemudian kami bersalaman erat dan beliau berkata, “mulai hari ini kita bersumpah menjadi sahabat dunia akhirat”. Keenam-enam orang-orang beliau memeluk saya dan kemudian saya tersedar.

    25 thn telah berlalu, saya telah jatuh sakit yang amat dahsyat sehingga tidak berkerja. Tiba-tiba saya telah bermimpi dengan ketua silat itu buat kali kedua dan di dalam mimpi itu saya terus pergi berjumpa arwah ayah saya dan beliau hanya mengangguk-anggukkan kepalanya apabila melihat teman silat itu di sebelah saya. Ketua silat masih seperti dulu berbaju silat hitam berselimpang merah, bermisai tebal dan berambut panjang. Selang beberapa hari saya telah sembuh dari penyakit SIHIR yang saya alami.

    Apakah maksud mimpi-mimpi itu semua? saya masih lagi keliru dan tertanya-tanya kerana jarak mimpi bertemu dengan ketua silat itu agak lama 25 tahun!

  24. Saya bermimpi berada di atas pergunungan bersama begitu ramai lelaki yang belajar maupun menuntut agama dengan para guru masing-masing. Semua lelaki tersebut mengenakan pakaian serba putih. Pada suatu ketika seorang guru tengah mengajar para pelajarnyanya, guru tersebut ditimpa bangunan yg berada di atas gunung tersebut dan mengenai di sebelah kepala beliau. Yang menghairankan bangunan itu bertukarjadi debu pasir dan beliau cuma tersenyum sahaja. Anak dan isteri saya berada tidak jauh dari tempat tersebut dan anak saya berkesempatan berjumpa dengan saya seketika ….

  25. Saya jarang mimpi yang pelik pelik sepanjang usia saya 36 tahun baru pertama kali saya bermimpi rumah terapung-apung sebanyak 3 biji berderet dengan bentuk berbeza. rumah itu terapung-apung di awan tiba-tiba ia terhempas. Hempasanya yang terlalu kuat menyebabkan semua rumah-rumah pangsa di situ rebah seolah-olah terjadi gempa bumi yang kuat menyebabkan semua orang jatuh menjerit-jerit. Saya hanya berdiri dan melihat dengan penuh ketakutan…apakah maksud mimpi saya tersebut???

  26. saya nak tanya apa makna jika bermimpi digigit atau dicakar kucing… saya sudah mengalami mimpi digigit kucing lebih dari 2kali…kalau bermimpi membaca surah yasin dalam kdaan ketakutan,apakah makna nya… saya harap persoalan saya ini dapat di jawab….

  27. assalammualaikum… saya nak tanya,dlu sebelum berkahwin saya pernah bermimpi seperti ada sesuatu menghimpap dada saya sehingga kan saya sukar bernafas dan tidak mampu bersuara.. seperti ada batu besar menghimpap dada saya… saya mengucap 2kalimah syahadah,dan menyebut Allahu akbar di dalam hati baru dada saya terasa ringan… kemudian masa saya mengandungkan anak sulung,saya mengalami mimpi yang sama… dan baru2 ni skali lagi saya mimpi kan benda yang sama… apakah makna mimpi saya itu… tolong saya selesaikan persoalan ini..

    • Mgkin itu bkn mimpi tp puan benar2 ditindih….amalkan mbasuh kaki stiap kali bru blik dr tmpat2 yg suram @ kawasan2 hutan…dan…lebih afdal puan mgambil wudhuk sblum tidur…

  28. Assalamualaikum, saya bmimpi mlm selasa jam 3.30 pg. Berjumpa dgn arwah kwn saya yg br 2 minggu meninggal dunia, arwah myatakan tidak mpuyai anak walaupun 2 kali mdirikan rumahtangga tetapi jodoh putus ditengah jln & tiada anak yg mdoakannya tetapi saya mberitahu arwah msh punyai ibubapa & adik2 yg dpt mdoakan arwah. Saya kata lagi asalkan arwah tidak mduakan suami dan bbuat baik pada suami semasa arwah msh hidup di dunia tu dah mcukupi, arwah pun tsenyum senang hati. Pada tu juga saya dpt mdgr bunyi yg dtg bwh kubur yg tidak myenangkan hati saya dan klu blh saya nak cpt2 pergi jauh dari kawasan tu.Takut memang ada dlm hati tetapi wajah awrah dlm tenang sahaja. Boleh jelaskan apa maksud mimpi tu krn sering kali saya bmimpi dgn arwah, adakah krn saya rapat arwah @ ya cuma mainan tido sahaja?

  29. assalamualaikum…nape ek kalau kte slalu bermipi tunaikn solat dlm mpi kte tu, tp bile nk solat xpnh selesai cz bile rakaat pertama jer cm tubuh nak tumbang..bagun balik utk solat semula, tp still jd yg sama…n berulang byk kli…mmpi ni kerap…nape ek??musykil btl…

  30. mimpi saya ialah semasa mandi 2ekor lipan sebesar ibu jari orang dewasa sedang merayap dan saya telah membunuh salah seekornya dan seekor lagi saya hanya membiarkannya .dan untuk pengetahuaan baru baru nie saya ada membunuh seekor lipan gajah yang sepanjang17 cm dan lebar 2 cm.

    • saya bermimpi melihat 2 ekor lipan bara.tak lama kmudian salah seekor dtg mengigit punggung saya.dgn terkejut saya tersedar dari tidur.apakah tafsir mimpi saya..

    • kadang kadang lipan yg besar ni adalah jelmaan jin.jadi kita kena berhati hati lah kalau hendak membunuh.baru ni adik saya juga ada membunuh lipan yg besar akhirnya adik saya sakit.tetapi ayah saya sedar awal dan dia pulih kan adik saya.kini adik saya dah sihat.jadi berhati hati.

  31. asalamualaikum..

    sy ingin tahu , sebelum ini sy ada bermimpi masuk di dalam kubur.. dan dalam masa yg sama sy perasan sy seolah olah berada di dalamnya dan berkata aku bermimpi ker sedang itu memang mimpi;dan dalam masa yg sama sy takut untuk bertemu dengan munkar nakir… setelah mengucap 2 kalimahsahadah dan salawat keatas nabi… dalam keadaan tutup mata.. setelah buka mata sy berada di suatu tempat yg amat ramai org yg tidak berbaju..dan macam sebuah penjara sementara dan beberapa org juga sy kenali di sana,,, dalam masa sama sy bangun untuk membentukkan keadaan sy , sy terkejut ada org menyerupai saya…dan sy bertanya siapa kau… dan di bertanyakan kau adalah aku dan aku adalah engkau..maka sy bertanya kepada dia , jadi kau adalah aku dan aku adalah engkau…dia senyap… lalu bertanya kepada ku nama ku…yg betul aku berkata ia itu nama ku.,akan tetapi dia bertanya kpd ku di sini nama adalah lain..lalu ku tanya siapa nama ku.,lali dia berkata itu kamu carilah sendiri…maka aku susuli dia keluar dari situ..setelah ku keluar ku hayati balik aku berada dalam keadaan sempurna serta berpakai bersih…lalu ku cari org yg membawa ku tadi lalu tidak ku temui….keadaan yg amat cantik..tiada sejuk dan tiada panas,,,.. ( Dan aku berfikir bahawa aku telah di bawa ke syurga allah ) dan dalam masa yg sama aku berjalan sehingga jumpa ayah ku..dan ayahku bertanya kpd ku… ( betuk tak ) . lalu aku tersenyum.setelah itu aku tersedar lalu aku mengucap panjang dan berterima kasih kepada yg maha esa…

    adakah itu mainan iblis ( azazil ) atau kenyataan benar aku sedang berada di dalam syurga..kalau benar ,( siapa aku di dalam sana yg menyerupai aku itu tadi.)adakah roh sebenar benar diri..atau sebaliknya..dan kalau betul apakah tujuan nya membawa ku ke sana..dan siapa kah yg membawa ku kesana….

    sedangkan nabi muhammad mendapat wahyu juga daripada mimpinya….dengan menaiki kenderaan buruj melepasi 7 lapisan langit sepantas cahaya….ke arasy yg maha esa…

    ingin kepastian…
    amin..

  32. assalamualaikum..

    beberapa bulan yg lps sya mngalami mimpi yg mana tlah mgubah akhlak sy jd lbih baik wlupun hny utk skejap

    ktika it,sy mmsuki rumah sy..sy tkejut milhat ayh dan mak sy yg tdak mmakai pkain..sy btnya kpd mreka nmun mreka hnya mndiamkn dri..

    sy msuk ke dapur..tba2 2ekor anjing hitam yg bsar mengejar sy dan cuba utk menggigit kaki sy..tpi kcing ksayangan sya cuba utk mlindungi sy..

    sya cba lari ke arah mk ayah sy ttapi mreka hnya mlihat anjing2 tsebut mengejar sy tnpa mahu mnolong sy

    jiran kami memanggil sya agar melarikan diri ke rumah mereka..sy brjya mlrikn dri ttapi dgn tba2 sy dn jran berada di dapur kami dan anjing tsebut msih lg berusaha menggigit kaki sy..kcing sy msih melindungi sy..

    apabila sy tersedar,sy tkejut kucing sy berada di sebelah sy dgn keadaannya yg seolah-olah penat…

    sy menangis lalu sy taubat

    nmun sy blik ke perangai asal sy yg nakal dan mnyusahkn org jer…tapi sy xboleh lupakan mimpi tersebut..
    but,pa mksudnya ek????

  33. salam…..saya telah bermimpi ada 2 ekor ular tedung putih dan semasa saya menaiki beca bersama arwah ibu saya…..saya telah dipatuk dibelakang sebelah kanan oleh salah seekor daripadanya…..lantas saya menanggis dan memohon maaf daripada arwah ibu saya…saya terkejut jam tepat 1am, malam jumaat…

    • biasa mimpi ular bermaksud sihir dan jodoh tapi kes ni ayu kena berhati hati takut ayu bakal pewaris .apa apa pun banyaklah ingat allah berzikir sesungguhnya allah lah yg lebih menetahui segalanya.

    • tu bermakna ada sesuatu janji yg engkau buat dan engkau lupa hendak menunaikannya…sama ada janji engkau terhadap arwah emak tau janji terhadap saudara mara tau dri sendiri..tapi yg pasti bila kita bermimpikan ular kejar kita tau di gigit itu adalah sesuatu janji yg belum di lunaskan…moga ini dapat membantu..:)

  34. salam..diharap anda dpt membantu saya….semalam sy bermimpi melihat kalimah Allah terbentuk daripada kepulan awan…..apa maksud nyer yer dr mimpi ini….

  35. saya bermimpi kapal terbang terhempas tetapi saya tidak ada di sana sebagai penumpang…saya dah dapat mimpi nie dalam 10 kali…..kenapa ye???

    Tlg jawab. TQ…

  36. kalau slalu bermimpi bertumbuk dengan pihak lawan @ ade penjahat cuba nak menggunakan kekerasan yang mnyebabkan kte mggunakan seni prtahankan diri, ape maknanya?

  37. saya bermimpi dimana saat saya dicabut nyawa oleh malaikat..saya juga bermimpi diusung ddidalam keranda dan juga saat2 saya diletakkan didalam liang lahad??

    apakah yang sebenarnya ingin disampaikan kepada saya oleh Allah Maha Besar??setiap hari mimpi ini menjadi ketakutan kepada saya lantas keseluruhan solat 5 waktu serta amal jariah yang lain saya tidak tinggalkan selepas itu..

    hal ini saya utarakan kepada ustaz di institusi sy belajar…

    ustaz mengatakan yang Allah memberi kita petunjuk dan rahmat supaya kembali ke jalan yang ia redai serta jalan yang benar..lantas ia memberitahu janganlah kamu takut kerana Allah itu maha penyayang..mimpi itu diberikan kepada insan terpilih supaya kembali sujud kepadanya…

  38. sy nak bertanyakn apakah makna mimpi bertemu dgn org besar seperti pemimpin(najib tun razak)..

    selain itu, sy selalu bermimpi dikejar orang gila?
    apakah maksudnya..

    • saya rasa kalau mimpi bertemu dgn org besar mungkin segala hajat kita akan termakbul.atau munkin rezeki kita akan lebih baaik.

  39. saya bermimpi melihat kalimah Allah tertera pada batu ketika berjalan di tepi sungai…lalu saya mengambil batu tersebut dan memerhatikannya…. tertera kalimah ALLAH berwarna merah dengan jelas sekali…

  40. Saya bermimpi pacar saya menyuruh saya memandu keretanya pergi ke kedai. Semasa saya mengundur kereta, pacar saya menegur saya kenapa saya mengundur terlalu laju. Tiba2 kereta terbakar bagian depan (enjin) lalu saya keluar selamatkan diri. Terus saya tersadar dari tidur.

    Klo ada sesiapa yg tau maksud mimpi saya ini….tlg email ke saya ali_kimsoon@yahoo.com

    Terima kasih.

  41. salam,
    saya termimpikan lipan yang keluar dari kulit muka saya kemudiannya saya keluarkannya dan ia terputus dua….apa maksud mimpi itu..??

  42. Assalamualaikum.

    Di sini saya nak bertanyakan tentang apa makna kalau mak cik saya bermimpikan arwah mak saya datang makan ke rumah dia pukul 3 pagi?
    Yang di katakan kepada saya arwah masuk rumah dan kemudian berkata “dik, akak datang makan, lapa” kemudian mak cik bertanya “eh bkn ko dah tak ada?”.
    Mimpi mak cik saya seakan akan kejadian benar2 berlaku..

    Kebetulan keesokan hari adalah hari tahlil ke 20 arwah.
    Apa petanda nya ye?
    arwah meninggal pada 16 August @ 6 Ramadan tapi di kebumikan pada 17 August @ 7 Ramadan..

    Majlis tahlil kami mengikut tarikh arwah di kebumikan..
    Adakah bermakna majlis tahlil kena di percepatkan sehari memangdangkan tarikh pemergian arwah adalah 16 tetapi tahlil pertama d lakukan pada 17?

    Saya benar benar perlukan tunjuk ajar agar arwah tenang di sana,
    Terima Kasih.

    • biasanya kalau mimpi arwah datang dan bercakap itu adalah syaitan.jadi buatlah selalu tak payah tunggu tarikh.banyak kan sedekah fatihah.

  43. Saya nak tanya tafsir mimpi, jam 1 dini hari saya mimpi menyabut gigi saya sendiri dgn tangan dimana gigi yg dicabut sebelah kiri bagian atas apa kira-kira artinya thanks.

  44. assalamualykum,saya bermimpi klu majikan perempuan saya melahirkan,dan anaknya seperti anak jin,sangat buruk rupa,lalu anak itu mengejarku perasaan ku takut sekali,tapi setelah aku mengatakan ‘jangan kejar aku aku tak tau apa2,lalu anak itu pergi meninggalkanku, dan selang beberapa hari setelah mimpi itu,aku melihat anak kecil merangkak di dalam rumah majikanku,saat itu suami ku bilang,dek ambil itu anak kasian,dan anak itu rupanya tak beda seperti muka anak jin di bagian telinganya keluar seperti bulu,dan sekarang ini majikanku hamil.majikan laki saya pernah ngmng ke istrinya bahwa klu km sampai berbohong,dan aku mengaulimu,aku menggangap diriku barzina dengamu,apakah mimpi ini ada kaitannya dengan masalah ini, masalahnya majikan perempuan saya sering membohongi suaminya,waktu di tanya suami dia selalu berbohong dan mengatakan sumpah demi allah dan nggk takut sampai brsumpah di atas quran,saya mohon tafsirannya

  45. saya bermimpi naik kereta. saya hanya duduk disebelah pemandu. tiba di satu jalan yang lurus dan sunyi, hanya saya seorang sahaja mendengar org membisik ditelinga dgn bacaan ayat suci al-quran dan surah yassin. apakah makna mimpi saya itu?
    perasaan takut pada hari itu mmg x blh dilupakan.

  46. bermimpi ke satu tempat pedalaman yg jauh (seperti tinggal di perkampungan org asli) dgn kwn2 yg dikenali,turut serta bekas kekasih hati dn kekasih hati..sedang sibuk buat aktiviti,tiba2 baru perasan diri ditinggalkan..kwn2 semua dan bekas kekasih hati n kekasih hati telah pulang tanpa membawa saya bersama.
    mujur di situ tiba2 ada pulak kumpulan lain seperti saya yg sedang berkhemah dan mereke cuba membantu sayaapa maksudnya mimpi saya ni?

  47. salam..kalaw kawan saye mimpikan saye mengalami kemalagan…dan x tw sama ade hidup atau mati…kerana kawan dah terjage,ape mksud mimpi tersebut?

  48. salam…sy ingin bertanya, sy telah bermimpi menaiki kereta dgn seorang lelaki yg mungkin adalah pasagan sy, kami menaiki kereta melalui jalan yg betul2 sukar… kereta perlu dipandu laju kerana terdapat banyak halangan sepanjang perjalanan. sy tidak tahu apa destinasi kami sehinggalah smpai satu ketika die tidak nampak jalan yg ketika itu kereta kami dilitupi oleh habuk debu putih yang sgt tebal…lalu sy mengambil alih pemanduan dan bertawakal shj kerana bimbang kemalangan. jalan yang dilalui benar2 mencabar dan bahaya. hadlaju kereta tidak dpt dikawal dan mmg terlalu laju. akhirnya sy tiba di sebuah kawasan. disitu sy perlu memanjat sebuah tangga yang tersangat tinggi dan reput….akhirnya sy berjaya smpai ke puncak dan mengambil sebiji bola. lalu sy terjun ke dasar bumi dgn payung terjun, tetapi sampai di dasar bumi, pasangan sy mengatakan bukan bola itu yang perlu sy ambil tetapi bendera yang disemat di tepi puncak tangga. lalu tanpa berlengah sy melompat mencapai bendera tersebut dan berjaya. akhirnya sy tidak lagi merasa ketakutan seperti mula2 perjalanan kami tadi. tp selepas itu sy tidak lagi bertemu dgn pasangan sy…APAKAH MAKSUD MIMPI SY INI…..SY BENAR2 KELIRU DAN KETAKUTAN DLM MIMPI INI ….TERIMA KASIH…

  49. salam.saya bermimipi rumah yang saya duduki sekarang terbakar walaubagaimanapun semua barang-barang penting terselamat termasuk saya, isteri dan anak anak.

  50. saya bermimpi saya sudah meahirkan anak sedangkan sekarang saya tengah mengandung.
    saya bermimpi sya menjaga ayah saya yang sedang sakit sedangkan ayah saya sudah meninggal dunia.

  51. saya bermimpi hendak balik ke rumah lama bersama2 dengan ank2 dan seorang kawan tapi saya terpaksa merenangi sebuah kolam kecil untuk sampai ke situ…di dasar sungai itu ada ulat bulu yang banyak dan saya tetap berkeras menyeberangi kolam itu sampai ke rumah saya…apabila saya naik ke atas saya dapati beberapa ekor pacat telah melekat pada belakang,lutut,paha,leher,buku lali dan tengan kiri saya…apakah makna mimpi saya itu ???…saya betul2 ingin tahu tak tahu kenapa…tolonglah emailkat saya apa makna mimpi saya….

  52. 1..sy bermmpi melihat bekas kekasih saya sihat dari sakit…

    2..bermmpi saya turun dari langit dan di iringi oleh dua orang yg tidak dapat sya lihat..semasa memijak kn kaki di bumi…saya melihat muka bumi ini hanya la diyumbuhi tumbuhan hijau..dan tidak ada pembangunan yg ada hny la pokok2 dan rumput…dan aku d tingal kn ssendirian oleh dua orang yg aku tidak knali itu….

    3..pernah bermmpi tempat tinggal ku dituruni salji walaupun aku thu malaysia xkn dturuni salji…aku merasakn wktu itu sedang wktu raya puasa…

  53. sy brmimpi, suattu hari gt, sy brjalan, tiba2 di depan sy ada dua org sedang brkelahi, & wktu itu sy liatin mrk brkelahi,& tiba2 salah satu dari mrk brdua ada yg kena tikam…& itu saya rasakan ky nyata…
    tolong jelaskan itu knp ????????

  54. 1) mimpi tgk dunia dah hari kiamat dan semua org lari lintang pukang ttp sy x dpt selamatkan mereka semua kerna mereka dah tenggelam di makan perut bumi sudaqh t’belah dua.
    2) mimpi tgk anak lelaki sy meninggal..

  55. Saya bermimpi saya ke kantor yang cantik. saya beritau sama receptionist saya mau jumpa seseorang wanita (nama sudah lupa). Lalu di bawa saya berjumpa orangnya. wanita tersebut bila lihat saya bertanya “Oh, En. Ali ya?” Saya jawab “Ya” Saya dibawa kesebuah bilik yang sederhana besar dengan meja besar, kerusi besar & cabinet keliling. Wanita itu mengatakan “Ini bilik En. Ali.”

    Tidak beberapa lama 2 orang lelaki & 1 orang wanita masuk kebilik & diperkenalkan kepada saya. Langsung saya terbangun dari tidur jam 03:40.

    Mohon diberitau apa maksud mimpi saya ini.

  56. salam…mlm jumaat yg lalu sy bemimpi jiran sy dpn rumah mau kawin dan sy tnya dia mau kawin dgn siapa dgn rileks ja dia kata nak kawin dgn suami sy,ll sy marah dan gaduh mulut lalu sy kata awak jgn2 ada jampi2 suami sy,ll dia kata ya,kenapa dan sy lihat suami sy mcm turut ja ll sy brusaha untuk cri org yg pandai obat org yg terkena sihir,dan sy jumpa manta suami jiran sy ll dia kata klo berckp dgn dia jgn lihat mata dia dan untuk hilangkn sihir tu tunggu masa 3thn dan akhirnya sy jumpa suami sy ll terbangun..dlm mimpi sy lihat dgn jelas muka suami sy dan jiran sy..mmg akhir2 ini sy sll benci suami sy dan sll ingin bercerai,dan selepas sy mimpi sy merah dingin sm suami sy..tolong apa kah makna dr mimpi sy..terima klasih

    • Saya bermimpi serpertinya (maaf) kentut tapi kaya keluar Kotoran terasa seperti nyata. dan setelah itu kelihatan kotoran itu dilantai banyak tetepi memanjajang.
      apa artinya pak?

  57. Orang tua (ayah) saya bermimpi saya mandikan dan saya sisir tetepi lalu keliatan saya ditarik tarik orang dan ayah saya menegur orang itu.
    kiranya apa artinya ?

  58. ane mimpi nih sama tapi dalam jangka waktu yang berbeda, mimpi di perkampungan sama, ada rumah sama, ada jalan sempit sama, tapi enggak tau di mana itu, tergambar jelas ane seperti mengitari sebuah kampung kalau di sambungkan, jalan2, tapi dalam bberapa tahap. jalan yang di lewati saja ne nggak tau.

  59. jumaat mlm sabtu sy mimpi sy memandu sendirian kereta sport warna gelap di highway..tiba2 sy memandu pulak sendirian kreta porche hitam di jalan biasa dgn bnyk kreta2 lain di depan sy…tiba2 sy memandu pulak jg sendirian kereta mini cooper model lama warna hijau di jalan biasa dgn bnyk kreta2 lain malah pandu perlahan & ternampak bekas biras sy di pondok bas tp sy tdk berhenti. bi kedepan sedikit sy ternampak bekas kakak ipar (istri biras tsb) & sy bertanya “Dari kubur ke?” Dia jawab “Ya.. Tak ke kubur ke?” sy jeb “Tak”. Stlh itu dia kata yg boot belakang kereta terbuka, langsung sy berhentikan kereta & lihat memang betul terbuka & ada 1 tandan pisang di dlm boot kereta. Trua sy tersadar dri tidur jam 03:45.

  60. sy nk tau apa maksud mimpi memberi buku yasin kepada orang ramai , dalam mimpi sy tu semua org yg sy beri yasin semuanya lelaki , apa mksud mimpi sy tu ?

  61. Assalamualaikum..
    Sy ada mimpi yg sgt menyeramkan serta menginsafkan sy.. mlm tdi..sy bermimpi bersama2 dgn keluarga, tp xtau la kat mana..(bukan kat rumah)..n..adik bongsu sye nak mandi..so..mak sye suruhlah sye mandikan die kat luar..tibe2..time buka pintu (macam pintu pesawat yang keluarkan bom – belakang pesawat) , sye bertukar ke dunia lain..nak ckp perang pon ada..nak ckp bencana alam pon ade..yg pasti..tibe2 de kapal terbang wat u-turn kat dpn mata..sikit lagi nk langgar adik sye..n then..tbe2 adik sye..terjatuh..and saye ngan mak sye kat dlm sesuatu kenderaan (kapal terbang – helikopter) terhempas..and masuk kat dlm laut kot..(coz time tu ditenggelami air)..time tu..sye tnye mak sye.. (mak ok?? n mak sye diam sambil menunjukkan kaki kanannye yg patah sampai nampak tulang dan darah yg byk..) ketika tu..mak dan sye tersepit dalam kenderaan tu..xdpt keluar..bile air dah sampai di paras kepala..sye dan mak sye mengucap..tp..bile sye tgk mak sye..rupenye..die dah meningal dulu coz pendarahan yg byk..waktu tu..saye hnye tuggu saat sye mati..dah ketika air dah menenggelami sye..seoolah2 benar..semua bermain difikiran..(ya allah, mungkin ajalku telah tiba, tp hambamu ni belom bertaubat, dan byk lagi kesilapan yg belom diperbetulkan,) sementara menuggu mati tu..tibe2 sye terlintas dalam fikiran, entah2 ini mimpi?? so..sye cube bangun..n sye terjagaa..sye beristifar.. sesiapa yang pakar, tlg lah beritahu sye,..apa maksud mimpi sye?? emailkan kdp sye :(gunslay_amin89@yahoo.com).. Assalamualaikum..TQ..

  62. bagaimana pula jika bermimpi melihat kalimah Allah dilangit dan ayat ayat lain yang saya tidak dapat mengingatinya???

  63. sy bermimpi memakan najis sendiri..dan apabila saya hendak mengeluarkan najis tersebut dari mulur saya..gigi saya pula patah…ape maksud d sebalik mimpi tersebut?mimpi y x pernah d alami….

    • Mimpi bermakan najis – Alamat akan memperoleh harta yang banyak.

      Mimpi gigi patah – Saudara yg anda kenal akan meninggal dunia.

  64. Saya sudah tidak penasaran lagi sekarang. Meskipun kata orang mimpi hanyalah bunga tidur tapi tetap saja penasaran ketika mimpi yang hadir malah yang aneh2 saja…
    Sekali lagi terima kasih info tafsir mimpinya :)

    • hafiz, selalunya mimpi2 yg melibatkan jatuh/terhempas (sampai menyebabkan kaki tergerak semasa tidur) menandakan bakal menghadapi byk dugaan. tapi mimpi2 ini kadang2 mainan syaitan je (wallahuallam) tp utk mimpi2 yg kat atas ni, semuanya berlaku bila kita mula nyenyak 1 jam ke atas (berlaku sebelum waktu subuh) dan bukannya mimpi2 pada waktu petang ataupun pagi.

  65. saya bermimpi air, seperti air paip jatuh didalam rumah saya lepas itu

    saya tadah air itu dgn bekas. apa makna mimpi itu…..? air yg jatuh itu tidak putus2

    • ainee, setakat ni belum pernah ada tafsiran tentang mimpi menadah air tu. sesetengah mimpi hanya mainan tidur je, ada juga yg x mempunyai apa2 maksud. mungkin ianya bermaksud – tp bergantung dgn apa yg berlaku dgn tadahan air tersebut (contohnya dibuang, dijatuhkan, diminum dan sebagainya)

  66. Saya bermimpi terdapat semacam lubang di lengan saya…terdapat ulat dan lintah di dalamnya…dalam mimpi itu saya berusaha mengeluarkan ulat itu dari dalam lubang di lengan saya itu dan kemudiannya 2 ekor lintah putih keluar dari lubang yang sama. Boleh saudara/saudari tolong tafsirkan maksud mimpi saya? Terima kasih!

  67. @hafiz, selalunya mimpi2 yg melibatkan jatuh/terhempas (sampai menyebabkan kaki tergerak semasa tidur) menandakan bakal menghadapi byk dugaan. tapi mimpi2 ini kadang2 mainan syaitan je (wallahuallam) tp utk mimpi2 yg kat atas ni, semuanya berlaku bila kita mula nyenyak 1 jam ke atas (berlaku sebelum waktu subuh) dan bukannya mimpi2 pada waktu petang ataupun pagi.

  68. @ainee, setakat ni belum pernah ada tafsiran tentang mimpi menadah air tu. sesetengah mimpi hanya mainan tidur je, ada juga yg x mempunyai apa2 maksud. mungkin ianya bermaksud – tp bergantung dgn apa yg berlaku dgn tadahan air tersebut (contohnya dibuang, dijatuhkan, diminum dan sebagainya)

  69. Saya bermimpi tas saya terbakar dan waktu itu dbuang ama tante saya kluar dan saya ambil setlah saya ambil tas itu meledak trbakar dan dalm mimpi tuh saya ikut terbakar jga?

  70. Kawan saya mohon tafsir beliau sbb :

    Dia mimpi yang bekas suaminya datang ke rumahnya tapi tidak masuk ke dalam rumah, hanya dilaman rumah dan bekas suaminya menanam sejumlah wang ke dalam tanah di laman rumah bekas istrinya. Setelah bekas suamu pergii si bekas istri pula menggali & mengambil wang tersebut.

    Mohon di tafsirkan. Trimakasih.

  71. Saya bermimpi pada subuh khamis sebelum solat subuh bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak. Dalam pertemuan itu saya dan beliau rasa begitu terharu sehingga menitiskan air mata. Sebelum ini saya pernah juga bermimpi bertemu Tun Dr. Mahathir. Apakah maksud mimpi saya itu…

  72. assalamualaikum……
    saya bermimpi masa mak saya nak menyarungkan cincin pertunangan ke jari bakal tunang saya,tiba-tiba adik bakal tunang saya kena tikam masa majlis itu.

  73. assalamualaikum………
    sy bermimpi bertemu dengan arwah bapa sy dan arwah pesan pada sy supaya jaga diri baik2 lalu sy pun menangis dan sempat bertanya padanya yg bukan kah bapa sudah meninggal lalu arwah pun senyum sambil berlalu,….apakah maksud mimpi sy itu?

  74. askum…
    sy nk tanya..2mggu lepas saya de mimipi gigi depan saya tercabut byk btg lbih kurg 5 btang..smlm plak saya mimpi org ramai datang ke rumah saya..dan bapa saya tgah buat batu nisan untuk saya sekeluarga..da kata nyer,kalo sape2 pergi dulu kita tanam jenazah depan rumah jer supaya hari2 kita dapat jumpa….ape makna nyer erk…ianye menakutkan..

  75. boleh tafsirkan mimpi saya.saya pergi bercuti ke paris bersama teman wanita saya dan tiba-tiba dia hilang.apakah erti mimpi saya itu?

  76. bleh tanye tak? saya bermimpi bertemu orang alim , maksudnye sy akan jadi penghulu besar? penghulu besar tue mcm mn maksudnye?

  77. assalamualaikum..

    Saya bermimpi melihat air meniti/jaytuh dari pancuran emas kaabah. Apa kah erti mimpi saya itu..? Terima kasih.

  78. Assalamualaikum

    Saya bermimpi sekaligus 2 kali dalam tidur malam saya.

    Yg pertama : saya bermimpi digigit kucing kaki kanan saya dengan kuat hingga saya tidak bisa melepas gigitan itu samapi saya terbangun dri tidur karena takut.

    Yg kedua : Saya bermimpi saya melihat orang berpakaian Baju bola atau bukan yg jelas ber nomer punggung empat (4) dan warna baju itu Hitam! ??? terima kasih

  79. saya selalu sgt mimpi jth dari tempat yg tinggi seperti ketika menaiki tangga kaki sy tersadung lalu sy terjatuh hingga terkejut dan jga dr tdur, pnh juga sy mimpi menaiki kpl terbang dan kpl trbang itu jth terhempas dan sy terjga dlm keadaan tkt. pnh juga sy bermimpi sy ditanam dlm kubur. sy juga selalu mimpi mendayung sampan dan dengan tiba2 sampan itu terbalik lalu sy pn terjga dr tdur. semua mimpi2 ini sering berulang dlm tdur sy dan yg paling kerap berulang adalah mimpi ditanam dan sampan yg sy naiki itu terbalik… tlg la beri pendapat tntang mimpi sy ini… wassalam…

  80. Assalamualaikum,
    Minggu lalu saya bermimpi berada dirumah almrhm adik perempuan saya dan tidak lama saya mau pergi tapi adik saya menghalang dengan kata usah pergi tapi saya tetap pergi juga. Tidak ingat kemana saya mau pergi.

    Kemaren saya mimpikan seorang perempuan juga telah meninggal dunia. Dia dulu pernah jadi tetangga saya semasa saya masih kecil bermakna sudah lebih 45 tahun tidak saya ketemu dia. Cuma saya mendapat kabar yang dia sudah meninggal dunia kira2 20 tahun lalu.

    Memang ada masa2nya saya teringatkan adik perempuan saya tapi perempuan yang satu ini langsung tidak pernah saya terpikir.

    Mohon kiranya mendapat pencerahannya. Trima kaseh.

    Wassalam…

  81. Assalamualaikum..
    Saya tertidur di waktu Asar. Dan saya bermimpi gig bawah patah, tp dlm mimpi itu, gigi bawah saya berlapis-lapis(lebih kurang 3 lapisan). Pada hakikatnya, gigi saya tidak berlapis. Adakah mimpi di siang hari boleh/benar memberi petanda kpd kita??? Atau tafsiran mimpi itu hanya untuk mimpi2 yang kita dpt sewaktu kita tidur malam hari??

    *kegusaranhati*

  82. suami sya b’mmpi bln dan matahari b’keadaan selari dan di tgh2 t’tulis Al-fatihah..ape mksudnye..
    sya pula b’mmpi melihat arwah ibu dan nenek sya sedang memetik anggur merah di satu ladang anggur …ape maknanya..

  83. Mohon bantuan,

    Kemarin malam saya bermimpi ujung jari telunjuk saya di terkam (digigit) oleh kucing hitam.. apakah arti mimpi ini?

  84. saya nk tanya..apakah maksd jika saya bermimpi di gigit kucing..bukn kucing hitam..kucing tu menggigit sy 3 kali..kali pertama gigitn smpai ke lengn, kedua bwh sikit dr lengn dan ketiga di hujung jari hantu dan manis kalo tak silap…

    dan sblum itu dy bermimpi kali sy di gigit oleh angsa..bunyi mungkin agk melucukn tp ini adalah kenyataan…saya dpt merasakn kesakitan swaktu d gigit shingga mmbuatkn sy tersedar dr tdur…
    harap dapat mmbantu….

  85. sy brmimpi berjumpa embah Lanang saya & jumpa Abah sy, mereka sudah meninggal..sy menangis ketika itu dlm tidur sbb berjumpa dgn abah sy…. berjumpa di rumah kayu yg sangat Antik yg berukir dan ada Jam didinding yg sangat besar.

  86. saya,seorang pljr bermimpi salah seorang guru saya yg perempuan berusia 40-an,dia tunjuk buah dadanya kepada saya..Memang,guru itu baik orangnya,tetapi kenapa saya bermimpi sedemikian, Lagi,satu lps beberapa tahun,mimpi balik ustazah saya di sekolah menengah dulu seakan2 bercium tgn dia dan mempeluk dia.Saya,memang tiada niat jahat,kenapa mimpi begini..Saya,juga salah seorang student favourite mereka dan baik reputasinya.

  87. saya terjaga dari tdur jam 12.30 malam jumaat sebab mimpi kemalangan jalanraya. saya memandu laju dan terbabas bersama anak kecil saya. apa maksud mimpi saya

  88. Assalamualaikum..
    Saya bermimpi melahirkan anak kembar lelaki tanpa rasa sakit sedikit pun..pada mulanya salah seorang itu cacat tangan dan kaki kiri, kemudian kembali normal…apakah maksudnya?
    terima kasih

  89. apa makna mimpikan digigit kucing? setiap kali ditepis,kucing itu akan attack lagi. kejadian berlaku di rumah yg besar.

  90. saya mimpi leher sy hampir putus dan mengeluarkan darah yg byk dan ad seorg lelaki yg sentiase berada disisi sy mengelap darah itu..apakah maksud mimipi ini??

  91. salam,
    saya baru jer tersedar dari tidur sekitar 4:30 pagi, itu pun selepas terkejut pada mimpi sy iaitu berlaku kiamat, dan sy dibawa ke kubur..seolah2 sy y perlu ditanamkan..apa maksudnya? sy betul2 dah takut ni.. :(

  92. Salam..sya musykil ngn mimpi sya,2 mlm bturut2 sya mimpi jumpa makhluk hitam dan putim..malam ptama sya lalu d satu jalan yg sya x pasti,ttp sungguh gelap,tb2 sya selisï dgn makhluk hitam,dan men0lak sya kdalam.kemudian dia mgangkt sya..
    Malam ke 2 sya sdang td0r drumah kakak,tiba sya tjaga dalam mimpi dan memandang ke arah bilik kakak yang kos0ng sya tnmpk 3 makhluk brbaju putih,emak,ayh dan ank..apakah mksd ke 22 mimpi sya iv

  93. asslm,,aku barusan mimpi ketemu suamiku tapi saat ini aku lagi pisah rumah ama suamiku,, dlm mimpi itu suamiku sangat egois,,dan dia pasang gigi baru,,lagi aku sedang bareng ngobrol ada polisa yang mau menangkap aku ,,aku lari masuk kesawa2,tapi ttp ada rombongan polisa,,terus aku ngliat sebuah rumah,,tapi rumah itu terkunci,,tp aku bisa masuk,diluar rumah itu ada 2 anak kecil,,,apa ya artinya mimpiku itu

  94. saya bermimpi bersembahyang subuh diatas sejadah emas di dlm sebuah bilik gelap, hanya sejadah bercahaya, kemudian beberapa ayat quran dibacakan oleh suara yg tidak dikenali…ketika qunud ayat itu dibaca sekali, dan ketika sujud terakhir ayat yg sama dibacakan lagi dan diikut oleh saya dengan tertib…di dalam sujud terakhir nyawa saya hendak dicabut oleh suatu cahaya yg terang…nyawa saya tertarik hingga ke dahi….kemudian saya melawan dan akhirnya terlepas…

  95. asalamualaikum semua ,
    sy nak bertanya . baru-baru ni sahabat sy meninggal dunia dlm kemalangan jln raya .kami tinggal serumah dan 3 ari lepas arwah pergi, ada satu peristiwa pelik berlaku di mana pd waktu mlm saya spt merasakan kehadiran arwah di rumah kami.seluruh penghuni rumah turut bermimpikan arwah mlm itu.arwah tidak bersuara,hanya sekadar merenung..dan skrng masuk 3 minggu arwah pergi,tp sy kerap bermimpikan arwah ..kalau nak di ikutkan sy tidaklah rapat dgn nya , tp sy kerap bermimpikan arwah.mlm td sy bertemu lg arwah dlm mimpi,sy berkata pdnya betapa kami semua rindukan dia..dlm tidak sedar sy terlepas kata dgn memintanya hidup kembali.bercucuran air mata arwah bila sy kata begitu.selepas tu terus sy terjaga.sy tahu tindakan sy itu bodoh tp mungkin kerana terlalu rindukan arwah,sblm arwah meninggal sy bnyk berlaku kasar dgnnya.jadi boleh sesipa bg tahu apa mksd mimpi sy ni? dan knp sy kerap bermimpikan arwah?

  96. saya bermimpi, pertama jalan diatas air telaga yang bening. tiba2 air berputar deras dan saya tenggelam, tapi kepala saya masih terlihat. dan saya bisa naik kedarat tanpa kesusahan….. maaf kira2 apa tafsirnya…………

  97. Semalam saya bermimpi melihat 2 ekor buaya berwarna hijau, tapi salah satu buaya itu menggigit tangan saya, namun saya berjuang untuk lepas dari gigitan biaya itu. Ketika gigitan buaya itu berhasil lepas saya berlari menyelamatkan diri, namun buaya tadi mengejar saya. Saya melihat ada sebuah tangga dan sayapun naik ke tangga itu. Buaya itu tidak mampu lagi mengejar saya. Tetapi kemudian buaya yang mengejar saya itu berubah menjadi sosok wanita dan dia menaiki tangga yang saya naiki tadi. Karena saya merasa terancam saya mengambil kayu dan memukul wanita itu, kemudian wanita itu berlari dan saya pun mengejarnya, tapi saya tidak dapat mengejarnya karena saya sangat sulit berlari dan wanita (buaya yang berubah) itu tidak dapat saya kejar. Apa Maksud mimpi saya itu.
    Sekian Terima Kasih.

  98. Kalau mimpi ada 2 orang budak nakal masuk rumah saya apa maksud dia??? budak2 tu berumur dalam 11 dan 12 tahun lah..apa maksud mimpi tu arr

  99. saya selalu bermimpi saya dalam keadaan bogel. kadang2 separuh bogel. kadang2 plak saya nak buang air…. tapi bilik air saya tu mesti ada lubang (ada orang yang akan mengendap) . membuatkan kadang2 saya tak jadi nak buang air. di sebabkan tak tahan nak membuang saya terpaksa buang juga. saya cuba tutup dengan kain lubang2 tu tapi tak berjaya sebang lubang tu terlalu besar/banyak.

  100. salam…. mimpi saya pula, isteri raja menyukai saya dihadapan suaminya. dia trus pegang tangan saya lari dari istana tu sedangkan dia bersama suami ada di singgahsana. dan katanya dia suka berdamping dengan saya.

  101. salam… sahabat dlm mimpi sy gigi bhgian atas sy goyang,kmdian sy goyangkn dn ianya tercabut dgn senang n xskit pn.selepas tu gigi searas dgn yg bwah pon turut goyang tp sy xpasti sy cabut or tak gigi tu.blh shbat ulaskn msd mimpi sy tu.tme ksih
    assalaimuaalaikum.

  102. salam..smalm sy bermimpi saya ke hospital untuk mncabut gg. shingga kluar darah yang agak banyk juga. apa mkna mimpi tersebut ya?

  103. saya bermimpi sejadah terbakar disekitar kawasan ketika kita bersujud. Waktu itu mimpi saya bersolat subuh tengah duduk antara 2 sujud dan nampak sejadah terbakar.

  104. salam apa maknanya, saya mimpi saya tawaf d kaabah dan kemudian say mencium hajar aswad.. Masa saya mencium saya terasa setiap kali sya tarik nafas ianya sangat wangi dan segar

  105. salam apa maknanya, saya mimpi saya tawaf d kaabah dan kemudian say mencium hajar aswad.. Masa saya mencium saya terasa setiap kali sya tarik nafas ianya sangat wangi dan segar.. Tapi peliknya kaabah xda orang.. Xda orang y mengelilingi nya kecuali saya

  106. Assalamualaikum…
    kwn sy brmmpi dlm 2-3 hari lpas yg dia brjumpa dgn tuhan mnyerupai chaya dan malaikat yg mngambil nyawa,rohnya ditarik tp hanye smpai dekat lutut,dan dy trdengar dlm mmpinyer yg mnyebut bahawa dy ad 2tahun lagi dan slpas itu dy terus trjage dan berasa sakit d bhagian lutut…sy merayu dgn tuan/puan agar bleh mntafsirkn mmpi ini utk sy agar sy boleh mmbntu mmberitahu kwn sy tentang mkne mmpi yg tuan/puan tafsirkan?..budi baik tuan/puan hanye Allah S.W.T yg dpt mmbalasnye…terima kasih

  107. macamana kalau mimpi melihat awan menyerupai manusia, legkap berpakaian dan berserban? Dan melihat awan menyerupai wajah seseorang yg xpernah di kenali dan xpernah di lihat?

  108. Assalamualaikum.

    Bagaimana jika bermimpi dicabut nyawanya dan kemudian kita berada di suatu tempat yang tempat tersebut bercahaya putih da terdapat wanita ???

  109. Awal pagi tadi sebelum Subuh (dekat-dekat Subuh) saya bermimpi menziarahi tanah perkuburan. Saya rasa ada orang yang menemani saya ke tanah perkuburan. Mula-mula kami dua orang sahaja, kemudian bila pandang kiri kanan, boleh dikatakan setiap kubur ada diziarah oleh saudara mara si mati.

  110. assalamualaikum…biasanya kalau saya bermimpi,sy tidak berapa ambil peduli pasal mimpi,tetapi pada satu hari saya bermimpi mengenai arwah bapa saya yang meninggal pada bulan 5/2013 hari tu,saya bermimpi seluruh kulit pada anggota badan bapa saya telah diasingkan dari badannya,ditoreh tetapi tidak berdarah,dan saya lihat arwah ayah seperti masih bernyawa walaupun sudah meninggal….saya berharap itu hanya mainan tidur memandangkan saya memang selalu rindu pada arwah bapa saya.

  111. 2x sy bmimpi yg sama dlm tempoh kurg sebulan…mimpi dtg period dgn pendarahan yg tlalu byk sgt seolah2 tumpah darah seperti org bersalin tu….apa mksudnya ya….

  112. Water is what guides the abnormal fat out of the body.
    It should be much easier to compare prices, guarantees, and quality of the product.

    The measurement of the nuchal fold is an important indicator for
    the development of Down syndrome because there is a larger than normal build-up of
    fluid in the back of the neck. Sarah has been writing articles online for nearly 4
    years now. The USA FDA approval stamp for HCG is
    specifically for the treatment of infertility and not as a weight
    loss drug. There’s a lot of buzz going around concerning
    the diet HCG drops. He devotes many years of himself to researching a assortment of individuals struggling
    with obesity. Once the period of starvation is over, the body will return to its original state unless a healthy eating plan is followed and regular
    exercise incorporated into the lifestyle of the dieter.
    Organic lotions tend to have a lot of ingredients that
    the average person can recognize. Homeopathic HCG drops need to be taken 3 times per day and held under the tongue for about two minutes.

  113. Saya bermimpi sedang menyebrang.jln Kereta api lalu sy tertabrak kereta,truz sy mati dan jasad sy ϑȋ̊ gotong orang2 yg tidak sy knal lalu jasad saya ϑȋ̊ bungkus kain kafan lalu ϑȋ̊ bawa ke kuburan oleh banyak orang yg smuany tdk aku knal,,stelah. Itu saya ϑȋ̊ masukan ke liang lahat n jasad sy ϑȋ̊ kubur stelah itu orang2 yg membawa sy smuany mendo’akan saya lalu saya tersenyum,,,,kira2 Ǻªª makna dr mimpi. Sy tersebut,,thk’s

  114. Sy nk sngt tau ape mksudnya jika brmimpi melihat batu nisan…sudsh 2 hri kwan sy mimpi…sy harsp dia x de ape….tp sy nk tau sngt ape mksudnya…plsss

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s