Mimpi Berkaitan Alam Semulajadi Dan Tanaman

Mimpi sedang melihat keindahan alam.
Alamat anda harus segera mengganti cara keras atau usaha jikalau ingin akan
kepuasan.

Bermimpi mengenai batu-batu halus alamatnya anda akan terlepas dari kedukaan. Bermimpi makan tanah liat anda akan mendapat harta

Seseorang yang bermimpi emas yang banyak di dalam rumahnya alamatnya anda akan menjelaskan segala hutang piutang

Jika anda bermimpi hujan turun dengan lebat, anda akan mendapat rezeki berlipat kali ganda dan memperoleh rezeki yang halal.

Jika bermimpi bintang jatuh ke riba atau jatuh ke atas rumah menandakan anda akan memperoleh kejayaan dan dikurniakan anak yang baik.

Sekiranya bermimpi naik ke atas angin dan tetap di sana anda akan menjadi raja.

Sekiranya anda bermimpi melihat matahari dan bulan, bulan turun ke riba atau masuk ke lengan baju, anda akan memperolehi kejayaan di dunia.

Sebaliknya jika melihat matahari terbelah dua atau hitam warnanya menandakan raja di negeri itu mati atau negeri itu akan mendapat huru-hara.

Jika bermimpi mendengar halilintar atau guruh petir menandakan sesuatu yang tidak baik akan berlaku.

Jika bermimpi tebu anda akan dimurahkan rezeki sebaliknya jika bermimpi menanam sesuatu tanaman kemudian tanaman itu tumbuh menandakan anda akan memperoleh untung yang banyak

Bermimpi pohon gandum,padi atau kacang hidup dengan subur manandakan anda akan memperoleh rahmat allah, sebaliknya jika bermimpi menanam tanaman yang masam anda akan berduka-cita.

Jika bermimpi menanam kapas anda akan mendapat untung

Bermimpi air sungai mengalir dengan tenang menandakan anda akan terlepas dari bahaya.Jika bermimpi air sungai kering anda akan memperoleh kesakitan.

Jika anda bermimpi mandi dalam sungai menandakan anda akan beroleh rahmat. Jika bermimpi menyelam dalam sungai yang airnya sejuk alamatnya anda akan beroleh nikmat di dunia dan akhirat

Jika bermimpi air laut menjadi tawar atau manis anda akan memperoleh harta atau dijauhi dari sebarang bahaya.

Jika anda bermimpi air terlalu panas menandakan anda akan berduka cita.

Jika bermimpi makan buah timun alamatnya anda akan mendapat kebajikan atau berjumpa dengan orang yang mahir dalam ilmu pengetahuan.

Bermimpi mengenai buah delima manis anda akan memperoleh kebajikan dan keuntungan dalam perniagaan

27 comments on “Mimpi Berkaitan Alam Semulajadi Dan Tanaman

  1. saya bermimpi diberi 7 jenis bunga yg berlainan dan kesemuanya mempunyai bau yg wangi

    apakah maksudnya?

  2. seingat saya masa tu saya pegang bunga tu satu persatu dan saya cium..hairan kerana kenapa mesti tujuh jenis?

  3. kelihatan seolah anda mungkin akan diberikan sesuatu yg luar biasa yg tiada pada manusia biasa yang lain…

  4. saya selalu bermimpi mengutip cengkeram yg putih bersih dan cantik2 dari pelbagai saiz.disamping itu saya jugak mengutip batu2 yg cantik2 yg terdiri dari pelbagai bentuk dah saiz serta berwarna-warni.

  5. salam….

    sy nak tanya, ape maknenya mimpikan buah durian.ape yang sy mimpikan ialah, buah durian gugur dgn byknya. shinggakan sy dlm ketakutan utk menyelamatkan diri dr terkena durian yg gugur tu…

  6. salam…

    sy mimpi melihat durian yg tumbuh dia atas tanah..
    durinya lembut dan berwarna hijau terang..

    dlm pd masa yg sama…sy diberi tunang sy 2 cincin permata emas…

  7. salam all..

    hi there..saya bermimpi diberi kerak nasi..dan tidak lama lepas itu saya bermimpi menanam padi..apakah ertinya itu?

  8. sy nak bertanya apakah maksud mimpi bulan terbakar lalu jatuh ke bumi tapi tidak terbakar lg dan jatuh ke dalam air. tolong jelaskan pd sy apa maksudnya TQ

  9. Suatu malam saya bermimpi mengayuh basikal dengan laju tiba-tiba saya terjerumus ke dalam sungai, saya terjun seakan terjun tiruk kemudian terus menyelam ke dalam sungai dan timbul semula oleh kerana terkejut kerana air sungai tersebut sejuk saya terjaga dari tidur saya lihat jam menunjukkan lagi 15 minit subuh masuk waktu. Apakah maksud mimpi saya adakah petanda musibah atau petanda yang baik

  10. assalam.. Kemarin, sya bermimpi tentang 2ekor ular yg berwarna kuning+ hijau yg ada di sisi saya dari masa tidur hinggalah terjaga, kemudian, semasa tidur saya ditarik oleh sesuatu sehingga ke pintu, saya sngat takut hingga sempat mengucapkan “Allahu Akhbar” dan apabila pintu itu terbuka saya nampak cahaya berwarna merah, tidak pasti pula apa yg kelihatan di sebaliknya, kemudian terbangun…

    Hari ni, saya bermimpi lagi melihat anjing putih yg panjang…

  11. salam,,,, saya bermimpi saya & keluarga pergi mandi kat pantai ..Kemudian air nye sgt cantik yg berbelang kehijauan tetapi ianya berhalangan mempunyai tembok.Air pantai 2 sgt panjang.Kemudian saya mandi
    lepas 2 tiba2 shaja sye lemas kemudian saya merasa kan ada sesuatu menarik kaki saya x tau siapa yg tarik ..tetapi saya dpt diselamatkan …sewaktu dlam air saya nmpk ada benda yg pelik di permukaan air… kemudian dia menyengat saya dkaki.

  12. saya bermimpi pokok yang yang baru saya taman berbunga dengan lebat dan bunganya sangat cantik sedangkan saya belum pernah melihat bunganya lagi

  13. saya bermimpi mengutip baju baju yg terbuang di sungai/laut dan memberi
    kepada sesiapa
    apa kah maksud mimpi saya itu?

  14. sy b’mimpi mengutip baju yang berterbangan drpd ampaian..ade yg suda t’kena lopak air..de yg di ats jln ry…n sedang sy mengutip baju itu…sy t’jumpa beberapa sarung tangan yg hampir-hampir melekat di atas tanah….sy ambil sarung tangan tersebut..dan sy bg semuanya kpd adik sy melalui tingkap…pe maksudnye..?

  15. aslmkum..selalu sangat mimpi mandi air sungai…tapi x tau sungai tu kat mana,,,jauh dalam hutan…pastu mimpi terbang…pastu jatuh dari tempat tinggi…mimpi kena kejar hantu…mimpi macam matrik…boleh jadi ape2 yang kita mau…kalu nak motor…tiba2 je ade motor kat kita…klu nak kreta…tiba2 je bawak kereta…mimpi langit penuh dengan bom jatuh ke bumi,,tapi paling memalukan…dah besar panjang…mimpi pergi tandas nak pegi kencing…rupa2ya masih tido…pas tu kencing atas katil…

  16. saya bermimpi memasuki satu alam diatas alam ini,alam yg berbukit bukau tiada pokok cuma rumput menghijau,saya juga melihat dialam lain ini,monyet,gajah,burung dan seorang manusia yg berpakaian comot. saya jadi takut lalu turun kedunia asal dan terus berlari ingin kembali kerumah.semasa berlari saya melihat kayu kayan kering dihuma sedang dimamah api lalu terjaga. apakah tafsiran mimpi saya?

  17. saya bermimpi mandi di tepian pantai yang air nya hitam,saya bersama seorang temen beserta anak balitanya(perempuan)mandi bersama dalam mimpi itu.
    apakah alamat dan tafsiran mampi saya ini?

Leave a Reply

